alcatel SpeedTouch probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Had dit ook reeds gemeld in een andere post, maar is misschien hier beter op zijn plaats...

Omdat ik aan uitbreiding denk, heb ik mijn oude ethernet alcatel speedtouch home wilen omvormen naar het pro model, zodat hij ook routerfunctie krijgt. Die omvorming verliep goed. Hoewel er blijkbaar een nieuwere firmware voor deze modem is, heb ik geen firmwareupgrade uitgevoerd.

alleen heb ik in die webinterface van de modem op een moment op iets geklikt (ik ben de naam vergeten) en er kwam een venster met rebooting. Inderdaad, de modem verloor zijn verbinding met de pc en aan de lampjes op de modem zag ik dat hij herstartte. Alle lichtjes brandden terug zoals gebruikelijk, maar van zodra ik een browser open en ik wil naar zijn ipdres surfen, dan komt er rechtsonder de melding dat de verbinding werd verbroken en de modem zelf gaat herstartten. Ik heb al eens de modem uit en terug aangezet en ook al eens met een pinnetje in dat kleine gaatje waar default staat gedrukt maar alleen reboot hij van zodra ik dus ernaar wil surfen.
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

Welk speedtouch type is dit ? Wat heb je gedaan om hem om te vormen tot router ?
Kan je hem nog benaderen via telnet (als het model het ondersteunt) en misschien zo in de logfiles kijken wat er mis is of zo nieuwe firmware op zetten ?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

psmammoth schreef:Welk speedtouch type is dit ? Wat heb je gedaan om hem om te vormen tot router ?
Kan je hem nog benaderen via telnet (als het model het ondersteunt) en misschien zo in de logfiles kijken wat er mis is of zo nieuwe firmware op zetten ?


het is een zwart ethernet model type alcatel speedtouch home (pstn) . Heb die al enkele jaren. Ik had gelezen dat je die modellen door via telnet in te loggen een wijziging kon aanbrengen, waardoor het een pro model wordt.
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

bartman schreef:
psmammoth schreef:Welk speedtouch type is dit ? Wat heb je gedaan om hem om te vormen tot router ?
Kan je hem nog benaderen via telnet (als het model het ondersteunt) en misschien zo in de logfiles kijken wat er mis is of zo nieuwe firmware op zetten ?


het is een zwart ethernet model type alcatel speedtouch home (pstn) . Heb die al enkele jaren. Ik had gelezen dat je die modellen door via telnet in te loggen een wijziging kon aanbrengen, waardoor het een pro model wordt.


Kan je dan niet via telnet de omgekeerde beweging doen (dus terug niet-pro) en dan eens kijken of toegang via http terug werkt ? Eventueel toch de firmware upgrade doen ?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

om een nog onverklaarbare reden, reboot de modem niet meer wanneer ik naar zijn webinterface ga. Hopelijk blijft het zo. Ik kan ook terug op het net.


als ik nu telnet naar de modem kan ik binnen, maar ik krijg de tijd niet om het password in te geven, omdat hij de verbinding verbreekt. Zelfs als ik niets ingeef, verbreekt hij na een 3tal seconden de verbinding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

bartman schreef:om een nog onverklaarbare reden, reboot de modem niet meer wanneer ik naar zijn webinterface ga. Hopelijk blijft het zo. Ik kan ook terug op het net.


als ik nu telnet naar de modem kan ik binnen, maar ik krijg de tijd niet om het password in te geven, omdat hij de verbinding verbreekt. Zelfs als ik niets ingeef, verbreekt hij na een 3tal seconden de verbinding


Dat probleem heb ik ook af en toe. Wat bij mij meestal helpt is Putty gebruiken als telnet client, deze houdt de verbinding stabieler open. Een keer ik ben ingelogd blijft de verbinding wel stabiel bij mij.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik heb al ondervonden dat die disconnects alleen met Vista gebeuren ...

Ik moest onlangs Allied Data routertjes configgen en met Vista lukte dat niet. De verbinding werd wel gelegd maar zodra ik 1 toets aansloeg werd de verbinding verbroken.

ik heb dan Putty geprobeerd en dat lukte zonder problemen.

Via een Windows XP in een VMWare sessie kon ik wel de router configgen ... zo ben ik tot het besluit gekomen dat Vista de boosdoener is.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

op misterieuze manier liet vista mijn router rebooten na opstart. Na SP! nooit meer gebeurd
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”