installatie Linksys AM200 modem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Goedemorgen,

Na vele malen te proberen krijg ik mijn AM200 modem maar niet geïnstalleerd!!

Alle lampjes branden in het begin groen, na een tijdje brand het lampje van internet rood en krijg ik geen connectie met het web.

Normaal kun je via explorer naar ip van modem gaan om instellingen te wijzigen maar dit is niet mogelijk. Ook pingen gaat niet

Ik heb ADSL van Belgacom, (geen ADSL2+) zou dit het probleem kunnen zijn?? OS Vista misschien zit hier het probleem??

Heeft iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?
Lizard king
chant Hare Krishna and be happy
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Zit uw modem in hetzelfde netwerk als uw pc?
Het ip-adres van beide moet in hetzelfde bereik zitten; is meestal iets in de aard van:
192.168.0 of 1.x
255.255.255.0
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Peterken schreef:Zit uw modem in hetzelfde netwerk als uw pc?
Het ip-adres van beide moet in hetzelfde bereik zitten; is meestal iets in de aard van:
192.168.0 of 1.x
255.255.255.0


Gho ja?? euhm? misschien een domme vraag maar hoe kan ik dat zien? :oops: Had vroeger winXP nu Vista en loop een beetje verloren in dit OS

Lizardking
chant Hare Krishna and be happy
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Ken je het ip-adres van de modem/router en zo ja, welk bereik ga je gebruiken - voor het geval dat nu verschillend zou zijn.
Het is misschien het best om het standaardadres van de modem te nemen en de pc('s) aan te passen voor het geval je de modem zou resetten of zoiets.

Die van de modem heb je, veronderstel ik, uit de handleiding.

In vista:
-> start menu
-> configuratiecherm of instellingen (is control panel in het engels)
-> iets in de aard van 'netwerk en sharing center (is ook engels bij mij) -> links in het menu: netwerkverbindingen beheren, of zoiets
-> dan krijg je de netwerapparaten die in uw pc zitten waar op zijn minst een ?LAN? verbinding moet zitten.

Daar klik je met de rechtermuistoets op
-> eigenschappen
-> internet protocol versie 4
-> eigenschappen
et voilà, je krijgt de instellingen te zien die betrekking hebben op het ip-adres.
Kan soms op automatisch staan en werkt als er in het netwerk een apparaat is die adressen uitdeelt (DHCP server) zoals bv modem/router/server/....
Zelf gebruik ik altijd vaste (manueel toegekend) adressen ipv automatisch. DHCP is goed voor netwerken waar regelmatig wijzigingen zijn of je bv met je laptop 'reist' en je niet telkens manueel de instellingen wil doen.

Suc6 en ik lees het wel als het niet zou lukken.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

amaai nen hele boterham

Ik ga dat vanavond direct eens uittesten en laat het jullie morgen weten (of vanavond al natuurlijk als het lukt :-D )

alvast bedankt Peterken

Lizardking
chant Hare Krishna and be happy
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Ach nee, het lijkt meer dan het is maar ik heb geprobeerd om het verhaal zo volledig/duidelijk mogelijk te doen vermits je blijkbaar daar niet zo in thuis bent.

Dat het LEDje rood blijft - indien van de internetconnectie - kan ook nog een bijkomend probleem zijn maar heb je überhaupt iets ingesteld in de modem?
Je zal via de browser (internet explorer) uiteraard uw accountinstellingen van BGC nog moeten doen maar vermits je al geen verbinding hebt tussen pc en modem, zal dat eerst in orde moeten zijn.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Peterken schreef:Ach nee, het lijkt meer dan het is maar ik heb geprobeerd om het verhaal zo volledig/duidelijk mogelijk te doen vermits je blijkbaar daar niet zo in thuis bent.

Dat het LEDje rood blijft - indien van de internetconnectie - kan ook nog een bijkomend probleem zijn maar heb je überhaupt iets ingesteld in de modem?
Je zal via de browser (internet explorer) uiteraard uw accountinstellingen van BGC nog moeten doen maar vermits je al geen verbinding hebt tussen pc en modem, zal dat eerst in orde moeten zijn.


Probleem is dat ik niets kan aanpassen in de modem daar ik geen toegang heb tot de modem via dat ipadres (via explorer)

Zal vanavond eens testen!
chant Hare Krishna and be happy
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Daarom ook heel mijn uitleg om de verbinding tussen modem en pc eerst na te kijken en evt juist in te stellen.
Peterken schreef:...
Je zal via de browser (internet explorer) uiteraard uw accountinstellingen van BGC nog moeten doen MAAR vermits je al geen verbinding hebt tussen pc en modem, zal dat eerst in orde moeten zijn.
en die DAT (uit ... "zal dat eerst in orde moeten zijn") slaat op de verbinding tussen pc/modem.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Peterken schreef:Daarom ook heel mijn uitleg om de verbinding tussen modem en pc eerst na te kijken en evt juist in te stellen.
Peterken schreef:...
Je zal via de browser (internet explorer) uiteraard uw accountinstellingen van BGC nog moeten doen MAAR vermits je al geen verbinding hebt tussen pc en modem, zal dat eerst in orde moeten zijn.
en die DAT (uit ... "zal dat eerst in orde moeten zijn") slaat op de verbinding tussen pc/modem.


Goede morgen,

Heb vanmorgen de modem aan de praat gekregen via jouw uitleg maar de oplossing zelf kwam onverwacht vanuit een andere richting.

Ik had dus de modem wired aangesloten op laptop en het ipadres gewijzigd in een vast ipadres. Hierna kreeg ik communicatie met de modem. Alleen internet werkte nog niet (ook niet met handmatige verbinding)

Ik wou eens proberen om via router de test te doen, resultaat geen communicatie meer met modem. ook via wire geen communicatie met modem meer. Uit grote ergernis alle verbindingen (draadloos en wired) terug op automatische ip-weergave gezet en plotseling zonder iets anders te doen krijg ik een internetverbinding en tot nu loopt het goed!!??

Ik hoop dat dit nu ook zo blijft wanneer ik de modem aansluit op de wireless router :???:

Alvast bedankt
Dimitry
chant Hare Krishna and be happy
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Ik ben vergeten te zeggen dat je ook nog het gateway & dns adres moest invullen; dat zou het adres van uw moden moeten zijn geweest. Het is om die reden dat je niet kon surfen.
Door automatische adressering toe te passen worden die gegevens vanzelf juist toegekend.
Met de router ertussen weet ik niet juist hoe je dat dan moet doen; heb zelf een modem/router in 1.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Als je er een router achter hangt heb je misschien wel iets aan deze handleiding:

http://jelnet.free.fr/forum/viewtopic.php?p=1357
Afbeelding
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Goede morgen allemaal,

Blijkbaar is alles tip top in orde want heb zojuist de modem aangesloten aan de router en alles loopt prima, connectie met internet loopt prima.
:lol: :lol:
Bedankt allemaal voor de hulp!!

Lizardking
chant Hare Krishna and be happy
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”