Belgacom > Dommel/EDPnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
BeTuned
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2008, 12:24
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Hoi,

Ik heb een paar vraagjes ivm met overstappen van Belgacom naar Dommel of EDPnet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb op dit moment een ADSL Go abonnement bij Belgacom en zou willen overstappen naar Dommel Homeconnect. Mijn contract bij Belgacom verloopt in midden september en ik wil zeker zijn dat ik zo weinig mogelijk downtime heb (aangezien internet hier dagelijks gebruikt wordt).

1) Zodra ik overstap, behoud ik mijn telefoonnummer?
2) Hoe moet ik te werk gaan om een contract af te sluiten bij Dommel? (Ik ben al op de hoogte over de aankoop van de starterkit).
3) Als ik Belgacom opzeg, dan wordt mijn lijn normaal gezien afgesloten. Wordt deze opnieuw geactiveerd door Dommel?

Ik was dus eigenlijk al een paar maanden van plan over te stappen naar Dommel, maar aangezien ik de laatste tijd redelijk wat negatieve reacties heb gelezen over Dommel (en zelf nog niks van Dommel heb gehoord) ben ik aan het twijfelen. Zou EDPnet misschien een betere keuze zijn?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

BeTuned schreef:Ik was dus eigenlijk al een paar maanden van plan over te stappen naar Dommel, maar aangezien ik de laatste tijd redelijk wat negatieve reacties heb gelezen over Dommel (en zelf nog niks van Dommel heb gehoord) ben ik aan het twijfelen. Zou EDPnet misschien een betere keuze zijn?

Over uw overstap-vragen ga ik me niet uitlaten, maar over bovenstaande wel.

Als je enig belang hecht aan klantvriendelijkheid en hulpvaardigheid van de helpdesk is EDPnet een veel betere keuze. Enkel indien je het datavolume dat Dommel aanbiedt ook effectief gaat gebruiken zou ik momenteel Dommel aanraden. Trouwens, misschien is dxADSL wel een mooie tussenoplossing? Uiterard gaan zowel dxADSL als EDPnet via het Scarlet-netwerk en dat is toch inferieur (qua stabiliteit) aan het Turboline netwerk van Dommel (Belgacom). Het is m.a.w. maar net waar je je prioriteiten legt! ;)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het antwoord op al je vragen zit in de Dommel infobase sticky, denk ik.

Dommel: heel moeilijk binnen te geraken helpdesk maar heel goed product.
Edpnet: heel goede helpdesk maar over scarlet netwerk (behalve voor adsl2+ maar dat is pas voor september) wat op sommige plaatsen verzadigd is en dus tragere snelheden geeft.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BeTuned
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2008, 12:24
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Bedankt voor de antwoorden. Het probleem zit hem vooral dat ik ook telefonie nodig heb, en op het eerste zicht bied EDPnet dit niet aan.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Klopt. Een heikel punt, want je zou dan genoodzaakt zijn een Discovery Line te nemen (recent in prijs verhoogd: van 6,85€ naar 9,95), al dan niet i.c.m. VoIP.
ooh. shiny.
BeTuned
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2008, 12:24
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Dat is dus ook een reden dat ik voor Dommel gekozen heb, ik zal er eens over nadenken en zien hoe het verloopt.
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

cloink schreef:Klopt. Een heikel punt, want je zou dan genoodzaakt zijn een Discovery Line te nemen (recent in prijs verhoogd: van 6,85€ naar 9,95), al dan niet i.c.m. VoIP.


Toch blijft het interessant hoor bv Dommel Cityconnect + discovery line + VoIP. Je komt goedkoper uit dan Homeconnect en je heb de vrijheid van modemkeuze en de vrijheid van VoIP provider(s). Ik doe het in elk geval zo :-) Bovendien heb ik zo nog altijd een vaste lijn voor mijn alarmsysteem.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

psmammoth schreef:
cloink schreef:Klopt. Een heikel punt, want je zou dan genoodzaakt zijn een Discovery Line te nemen (recent in prijs verhoogd: van 6,85€ naar 9,95), al dan niet i.c.m. VoIP.


Toch blijft het interessant hoor bv Dommel Cityconnect + discovery line + VoIP. Je komt goedkoper uit dan Homeconnect en je heb de vrijheid van modemkeuze en de vrijheid van VoIP provider(s). Ik doe het in elk geval zo :-) Bovendien heb ik zo nog altijd een vaste lijn voor mijn alarmsysteem.
Maar je krijgt niet dezelfde mogelijkheden he :)

HC biedt onbeperkt.
BeTuned
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2008, 12:24
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Ik heb mijn beslissing genomen en stap over naar Dommel, heb de modem al, nu hun enkel nog kunnen bereiken :)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”