Ik heb gezien dat er bij een classic lijn van Belgacom ook een connectiekost te betalen is bij en oproep naar een vaste lijn. Ik dacht tot nu toe dat er alleen bij een discovery lijn een connectiekost te betalen was van 30 eurocent per oproep. Maar blijkbaar is dit veranderd, of staat het fout op de BGC site of ik ben blind. Op de prijslijst staat dat deze laatst 1 juli 2008 is aangepast, maar dat kan evengoed een prijsaanpassing zijn geweest op een van de vele internationale tarieven.
De officiele prijslijst (PDF) van Belgacom
Zoals bijna iedereen weet heeft BGC het abonnementsgeld voor de discovery lijn verhoogt van 6,85 € naar 9,95 €. Maar er is blijkbaar meer veranderd. (of is dit misschien al eerder veranderd ?)
Dit is wat ik gevonden heb op http://www.belgacom.be:
* Classic
De classic lijn kost per maand 18 € (niets nieuws denk ik). Er is wel een connectiekost van 5,46 eurocent gekomen voor oproepen naar een andere vaste lijn. Er is ook een connectiekost naar Telenet lijnen en mobiele nummers van 8,02 eurocent. Hiervan ben ik niet zeker of die al eerder bestond, laat staan hoeveel die bedroeg. (Weet iemand anders meer ?)
* Discovery
De discovery lijn kost per maand 6,85 € (vanaf 1 augustus 2008: 9,95 €). Er is hier geen connectiekost meer van 30 eurocent, maar een opleg PER MINUUT van 15 eurocent bovenop het standaard tarief, zelfs al werk je met een carrier ! De connectiekost van het standaard tarief zal hier dus ook wel gelden.
Is dit allemaal nu pas gewijzigd of gelden deze prijzen al langer ?
Classic lijn heeft ook connectiekost
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Ik denk dat bij happy time deze kost er niet is want dan is het ofwel een volledig gratis gesprek (na 17u en weekends), ofwel een vast bedrag per gesprek (kantooruren).
Ik heb nog nooit connectiekosten zien staan voor mijn classic met happy time.
Ik heb nog nooit connectiekosten zien staan voor mijn classic met happy time.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ja klopt Goztow. Iedereen die zich een beetje heeft geinformeerd heeft inderdaad happy time geactiveerd staan.
Maar ... er zijn genoeg mensen die dit niet hebben. De zwakkere klant wordt gemolken. Niks nieuws dus ...
Maar dan is er nog de prijsstijging van 15 eurocent per minuut op een discovery lijn gesprek. De prijsstijging van het abonnement van een discovery lijn is genoeg in de media opgedoken. Maar deze stijging van 15 eurocent per minuut heb ik nergens zien staan.
Maar ... er zijn genoeg mensen die dit niet hebben. De zwakkere klant wordt gemolken. Niks nieuws dus ...
Maar dan is er nog de prijsstijging van 15 eurocent per minuut op een discovery lijn gesprek. De prijsstijging van het abonnement van een discovery lijn is genoeg in de media opgedoken. Maar deze stijging van 15 eurocent per minuut heb ik nergens zien staan.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Die connectiekost op de classic line is er volgens mij al sinds ... dunno. In elk geval nog van in de Belgische Frank-periode
Ik dacht al sinds dat we de zonenummers er verplicht bij moeten draaien.
Dat was toen 6,05 BEF per geslaagde oproep (waar werd opgenomen) bij analoge telefonie en per gemaakte connectie bij ISDN.
//edit: en 15 cent is ontoevallig 6,05 BEF, dus die prijs is al jaren stabiel.

Dat was toen 6,05 BEF per geslaagde oproep (waar werd opgenomen) bij analoge telefonie en per gemaakte connectie bij ISDN.
Dit was altijd al zo hoor.
Bij gewone gesprekken met een classic lijn betaal je de minuutkost alsook 1xlige connectiekost.
Zo ook met de discoverylijn MAAR per minuut nog een extra kost van € 0,15.
Veel mensen zijn idd voordeliger met een happy time. Echter zet er ook een CPS of CS carrier op.
Ik bel overdag steevast met een CPS of VoIP en vanaf 17 uur of in t weekend bel ik 1551 en gebruik ik de happy time.

Bij gewone gesprekken met een classic lijn betaal je de minuutkost alsook 1xlige connectiekost.
Zo ook met de discoverylijn MAAR per minuut nog een extra kost van € 0,15.
Veel mensen zijn idd voordeliger met een happy time. Echter zet er ook een CPS of CS carrier op.
Ik bel overdag steevast met een CPS of VoIP en vanaf 17 uur of in t weekend bel ik 1551 en gebruik ik de happy time.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Nog niet genoeg..Dit is al beter http://zdnet.be/news.cfm?id=88892strife schreef:De prijsstijging van het abonnement van een discovery lijn is genoeg in de media opgedoken.
Bij HappyTime heb je altijd wel enkele gesprekken die tussen 8-17uur vallen en de hoge connectiekost die daarop zit, deed bij ons alle voordeel teniet. Enkel als je veel belt in de gratis uren kan je voordeel uit HappyTime halen, imo.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Je gesprek moet langer dan 5 minuten duren dacht ik, dan ben je uit de kosten.nogChoco schreef:Bij HappyTime heb je altijd wel enkele gesprekken die tussen 8-17uur vallen en de hoge connectiekost die daarop zit, deed bij ons alle voordeel teniet. Enkel als je veel belt in de gratis uren kan je voordeel uit HappyTime halen, imo.
Hallo? En m'n "CPS in combinatie met Happy time "verhaal hierboven?meon schreef:Je gesprek moet langer dan 5 minuten duren dacht ik, dan ben je uit de kosten.nogChoco schreef:Bij HappyTime heb je altijd wel enkele gesprekken die tussen 8-17uur vallen en de hoge connectiekost die daarop zit, deed bij ons alle voordeel teniet. Enkel als je veel belt in de gratis uren kan je voordeel uit HappyTime halen, imo.
Dan heb je enkel en alleen het voordeel.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
In dat artikel op ZDnet hebben ze het over 15 eurocent per minuut als je belt met een discovery lijn. Klopt dus niet .. het is een toeslag per minuut. Prijs is dus minimaal meer dan 20 eurocent. Zelfs al bel je naar een vaste lijn in BE. Bel je naar een GSM is het al minimaal meer dan 25 eurocent ... tot zelfs 35 eurocent
Tja geen wonder dat ze miljoenen maken. En dan mogen ze zagen of het feit dat ze maar weinig klanten op discovery lijn hebben zitten ten opzichte van de vele classic lijntjes die nog eens stukken duurder zijn in abonnements kosten.
Als ze werkelijk zo goed zijn zouden ze niet met de happy time korting op aanvraag werken maar standaard maken voor elke classic lijn zonder enig andere formule. Zo heb je geen boma's die de volle pot betalen. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel % van de classic lijn gebruikers op happy time zit. Al de rest is een mooie melkkoe voor hun. Niet meer niet minder.
Tja geen wonder dat ze miljoenen maken. En dan mogen ze zagen of het feit dat ze maar weinig klanten op discovery lijn hebben zitten ten opzichte van de vele classic lijntjes die nog eens stukken duurder zijn in abonnements kosten.
Als ze werkelijk zo goed zijn zouden ze niet met de happy time korting op aanvraag werken maar standaard maken voor elke classic lijn zonder enig andere formule. Zo heb je geen boma's die de volle pot betalen. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoeveel % van de classic lijn gebruikers op happy time zit. Al de rest is een mooie melkkoe voor hun. Niet meer niet minder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
meon schreef:
Shhht, breng ze niet op ideeën.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.