![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Documenten weg ?
Ik heb hiernet iemand aan de telefoon gehad die al z'n documenten kwijt was
Hij had twee gebruikers op z'n computer. Hij verwijdert één gebruiker, maar merkt dat al z'n documenten (die enkel bij die gebruiker zaten), allemaal verwijderd zijn. Hij probeert dit op te lossen via een herstelpunt. De gebruiker is terug, de mappen zijn ook allemaal terug ... maar leeg ? Ik kon hem ook niet meteen verder helpen, daarom vraag ik het hier. Is er een manier om zijn documenten terug te krijgen of zijn ze verloren ? Van de PC gegevens weet ik enkel dat het een windows XP is. Dank voor de hulp.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
oei oei oei
Als effectief het profiel verwijderd is (de "username" in de Documents and Settings-folder), dan gaat dat heel moeilijk zijn ja.
Een restore point bevat namelijk heel veel, maar geen gebruikersdata (inhoud van mijn documenten of bureaublad).
Je beste kans op herstel is computer uitzetten, niet meer gebruiken, harde schijf in een andere computer inbouwen en tools à la GetDataBack of het gratis Recuva er op loslaten om de bestanden proberen terug te halen.
Heel belangrijk: NIET DOEN OP DE OORSPRONKELIJKE PC.
Als effectief het profiel verwijderd is (de "username" in de Documents and Settings-folder), dan gaat dat heel moeilijk zijn ja.
Een restore point bevat namelijk heel veel, maar geen gebruikersdata (inhoud van mijn documenten of bureaublad).
Je beste kans op herstel is computer uitzetten, niet meer gebruiken, harde schijf in een andere computer inbouwen en tools à la GetDataBack of het gratis Recuva er op loslaten om de bestanden proberen terug te halen.
Heel belangrijk: NIET DOEN OP DE OORSPRONKELIJKE PC.
- meon
- Administrator
- Contacteer:
De bestanden staan/stonden fysiek op de harde schijf. Momenteel staan die plekken aangeduid als "verwijderd" en dus: "beschikbaar". Hoe langer die computer in gebruik is, hoe minder kans dat je hebt dat je nog bruikbare bestanden kan terughalen, omdat op de plekken waar de data stond ondertussen andere data staat (dankzij de installatie van Recuva, temporary files van te surfen, ....)
- meon
- Administrator
- Contacteer:
Waarom zou een andere pc op die schijf iets gaan wegschrijven tenzij je hem daar expliciet opdracht toe geeft? Of wordt je USB-stick ook ineens volgeschreven zonder dat je het weet als je die in je pc prikt?