Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Na het aanpassen van mijn email in de crm lukt het niet om in te loggen met de gegevens van de brief of met het gewijzigde email adres.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

drernie schreef:Na het aanpassen van mijn email in de crm lukt het niet om in te loggen met de gegevens van de brief of met het gewijzigde email adres.


Is je paswoord langer dan 10 chars? Zoja verander het en probeer opnieuw.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Aan sommige mensen...

Homeconnect aangevraagd op 8 juli (alles gefaxed etc..)
Actief van 16 Juli... Was ondertussen op vakantie en vandaag alles aangesloten.
Modem heeft zich ondertussen nog een paar keer gereset, draaloos netwerk ingesteld, kan gebeld worden en kan bellen en DL speed is atm een constante 470kb/sec. Dus eigenlijk werkt het wel naar behoren tot nu toe.

Enkel had ik nog paar vragen over telefonie, die ik gemeld heb in een andere topic.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Yogi schreef:- Lijnwaardes zijn zeer goed hoe lager je lijn demping, hoe korter je van de centrale zit.
Je ruiswaarde moet minimum 6 zijn, en hoe hoger hoe beter...

(...)

- Brief was bij mij toch een getypte brief hoor, bij u misschien een speciaal geval

- Newsserver: Zet de Firewall in de siemens op gemiddeld (default staat die op hoog)

- VoIP, Normaal als je geen TEMP account meer hebt, brand ook je VoIP lichtje , en kan je bellen (gebeld worden is iets anders)


Dat eerste is in ieder geval heel mooi om te horen.
Ben benieuwd wanneer de snelheid dan ook echt hoger zal zijn, want de lijn kan dus veel meer dan de snelheid die ik nu behaal..

De brief van mij is ook gewoon met de computer gemaakt maar alleen de envelop was met de hand geschreven en zegels er op geplakt dus ik verwachtte niet dat deze van Dommel zou zijn.. maar dat maakt natuurlijk niet uit.

De newsserver ik krijg het niet aan de gang met Grabit.. username en ww zouden goed moeten zijn, heb de modem op gemiddeld gezet en opnieuw laten opstarten maar het werkt nog steeds niet.
Misschien anders maar even wachten tot maandag dan zou alles normaal moeten werken verwacht ik...

Bedankt in ieder geval!!
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

gewoon ter informatie: Ik werk ook met grabit en alles werkt
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

broli schreef:
drernie schreef:Na het aanpassen van mijn email in de crm lukt het niet om in te loggen met de gegevens van de brief of met het gewijzigde email adres.


Is je paswoord langer dan 10 chars? Zoja verander het en probeer opnieuw.


mijn password is niet langer dan 10 karakters.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

drernie schreef:
broli schreef:
drernie schreef:Na het aanpassen van mijn email in de crm lukt het niet om in te loggen met de gegevens van de brief of met het gewijzigde email adres.


Is je paswoord langer dan 10 chars? Zoja verander het en probeer opnieuw.


mijn password is niet langer dan 10 karakters.

je wijzigt het e-mail-adres van je netconnect, dus je zou in het crm moeten kunnen inloggen met de gegevens van uw brief (voor het crm van homeconnect)
je kan voor alle zekerheid uw wachtwoord hier laten opsturen, met het e-mail-adres dat je hebt gebruikt voor homeconnect (je moet dus niet in het crm van homeconnect proberen in te loggen met uw "gewijzigd" e-mail-adres want dat gebruik je nu voor het crm van netconnect).
...
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Jimmypop schreef:gewoon ter informatie: Ik werk ook met grabit en alles werkt


Het is inderdaad al gelukt! Ik was zo dom geweest om een fout te maken:
@schedom moet het zijn en niet shedom, typo dus, nu werkt het prima.

Ik zit met 8 verbindingen er in en trek precies en constant 460 KB/s.
Echt dit is de hemel qua internet voor België: snel en geen limiet en dat voor "maar" 50 euro. Goed ik heb in Nederland voor KPN gewerkt en voor 50 euro heb je daar ook wel nette abonnementen maar ik ben dolgelukkig met Dommel nu.

Als je er met meer dan 8 verbindingen in gaat (ik had er even 12 aanstaan) krijg je direct een mail van Schedom dat je acces voor 15 minuten geblokkeerd is en dat je maximaal 8 threads mag hebben.

Het grote voordeel is dat je er goede nieuwsservers bijkrijgt en dat scheelt ook weer in de kosten. Plus de telefonie, die tarieven zijn zeer acceptabel te noemen. T enige wat goedkoper is is voipbuster voor bellen naar het buitenland maar bijvoorbeeld naar mobiel (BE + NL) is dommel zeer goedkoop en goedkoper vaak dan Voipbuster.

Tot nu toe krijgt dommel van mij echt een ruim voldoende voor dit alles.

En jullie bedankt voor de tips!
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Na de klaagperiode over dommel, is er blijkbaar toch terug een beetje tevredenheid :)

Anyway, alle problemen met Homeconnect (snelheid, domein, webspace) zullen binnekort wel opgelost geraken vermoed ik.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Yogi schreef:Na de klaagperiode over dommel, is er blijkbaar toch terug een beetje tevredenheid :)

Anyway, alle problemen met Homeconnect (snelheid, domein, webspace) zullen binnekort wel opgelost geraken vermoed ik.

das omdat zowat iedereen het al geschreven heeft. Zinloos om 2 keer zelfde te posten >_<
heeft nochtnas nooit zambo tegengehouden
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

BBB schreef:
drernie schreef:
broli schreef:
drernie schreef:Na het aanpassen van mijn email in de crm lukt het niet om in te loggen met de gegevens van de brief of met het gewijzigde email adres.


Is je paswoord langer dan 10 chars? Zoja verander het en probeer opnieuw.


mijn password is niet langer dan 10 karakters.

je wijzigt het e-mail-adres van je netconnect, dus je zou in het crm moeten kunnen inloggen met de gegevens van uw brief (voor het crm van homeconnect)
je kan voor alle zekerheid uw wachtwoord hier laten opsturen, met het e-mail-adres dat je hebt gebruikt voor homeconnect (je moet dus niet in het crm van homeconnect proberen in te loggen met uw "gewijzigd" e-mail-adres want dat gebruik je nu voor het crm van netconnect).


Ik heb het email adres van netconnect gewijzigd. Ik kan echter nog steeds niet inloggen met mijn gegevens die ik per brief heb gekregen in de homeconnect software of inloggen in de crm met homeconnect. Inloggen op crm werkt wel met mijn netconnect gegevens. Ik een mail gestuurd na dommel met het probleem, hopelijk krijg ik snel antwoord. Ik neem aan dat ik via homeconnect verbinding heb, aangezien nummer herkenning ook werkt.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

drernie schreef:Ik heb het email adres van netconnect gewijzigd. Ik kan echter nog steeds niet inloggen met mijn gegevens die ik per brief heb gekregen in de homeconnect software of inloggen in de crm met homeconnect. Inloggen op crm werkt wel met mijn netconnect gegevens. Ik een mail gestuurd na dommel met het probleem, hopelijk krijg ik snel antwoord. Ik neem aan dat ik via homeconnect verbinding heb, aangezien nummer herkenning ook werkt.


Komaan kerel ben je nu echt zo naief???? Je gaat nooit een antwoord krijgen. BEL ZE!
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

Hey iedereen,

ik heb mijn aanvraag tot HomeConnect via fax gestuurd en nu krijg ik een rekening van 49,95€ (ook voor HomeConnect), maar heb nog geen brief gekregen met de inlog gegevens e.d.

Is het de bedoeling dat ik eerst de rekening betaal?

Alvast bedankt!!!
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

drernie schreef:Ik heb het email adres van netconnect gewijzigd. Ik kan echter nog steeds niet inloggen met mijn gegevens die ik per brief heb gekregen in de homeconnect software of inloggen in de crm met homeconnect. Inloggen op crm werkt wel met mijn netconnect gegevens. Ik een mail gestuurd na dommel met het probleem, hopelijk krijg ik snel antwoord. Ik neem aan dat ik via homeconnect verbinding heb, aangezien nummer herkenning ook werkt.

Heb je geprobeerd om via de link die ik gegeven heb uw wachtwoord van homeconnect te krijgen? (daar dus het e-mail-adres invullen waarmee je uw homeconnect hebt geregistreerd)
Misschien is er een foutje met uw wachtwoord ...
Ik had namelijk een wachtwoord dat langer was dan 10 karakters, ik heb zo mijn wachtwoord laten opsturen en dan copy/paste gedaan en toen kon ik al wel inloggen in het crm van homeconnect.

En gewoon wachten tot ze uw ticket beantwoorden zou ik ook niet doen.
...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kanter schreef:Hey iedereen,

ik heb mijn aanvraag tot HomeConnect via fax gestuurd en nu krijg ik een rekening van 49,95€ (ook voor HomeConnect), maar heb nog geen brief gekregen met de inlog gegevens e.d.

Is het de bedoeling dat ik eerst de rekening betaal?

Alvast bedankt!!!


nee , best bellen want de eerste maand is gratis en die loopt van af de activatie .
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

BBB schreef:
drernie schreef:Ik heb het email adres van netconnect gewijzigd. Ik kan echter nog steeds niet inloggen met mijn gegevens die ik per brief heb gekregen in de homeconnect software of inloggen in de crm met homeconnect. Inloggen op crm werkt wel met mijn netconnect gegevens. Ik een mail gestuurd na dommel met het probleem, hopelijk krijg ik snel antwoord. Ik neem aan dat ik via homeconnect verbinding heb, aangezien nummer herkenning ook werkt.

Heb je geprobeerd om via de link die ik gegeven heb uw wachtwoord van homeconnect te krijgen? (daar dus het e-mail-adres invullen waarmee je uw homeconnect hebt geregistreerd)
Misschien is er een foutje met uw wachtwoord ...
Ik had namelijk een wachtwoord dat langer was dan 10 karakters, ik heb zo mijn wachtwoord laten opsturen en dan copy/paste gedaan en toen kon ik al wel inloggen in het crm van homeconnect.

En gewoon wachten tot ze uw ticket beantwoorden zou ik ook niet doen.


Als ik via de link het wachtwoord opvraag, krijg ik het wachtwoord voor mijn netconnect account, en deze is anders dan die voor mijn homeconnect.

Overigens: om in te loggen in homeconnect software kies je toch optie 2 (ik ben reeds via de software geregistreerd maar heb mijn software opnieuw geïnstalleerd)?

Telefonisch is dommel niet te bereiken, zelfs al bel je om 9 uur 's ochtends.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

drernie schreef:Als ik via de link het wachtwoord opvraag, krijg ik het wachtwoord voor mijn netconnect account, en deze is anders dan die voor mijn homeconnect.

Overigens: om in te loggen in homeconnect software kies je toch optie 2 (ik ben reeds via de software geregistreerd maar heb mijn software opnieuw geïnstalleerd)?

Telefonisch is dommel niet te bereiken, zelfs al bel je om 9 uur 's ochtends.

Probeer is in te loggen in het crm van homeconnect, met je e-mail-adres van homeconnect en het wachtwoord dat ze u hebben toegestuurd via e-mail.
Lukt dit?
(en je kan in het crm van netconnect inloggen met uw nieuw e-mail-adres?)
...
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Ik neem aan dat de crm voor homeconnect en netconnect te bereiken is via dezelfde url https://crm.schedom-europe.net/

In dat geval kan ik alleen met mijn netconnect gegevens inloggen en niet met de gegevens in de brief. Ik heb elke combinatie geprobeerd, maar kom alleen binnen met mijn netconnect gegevens.

Het wachtwoord wat ik gemaild krijg ik het wachtwoord van mijn netconnect abbo.
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

Sniffie schreef:
Kanter schreef:Hey iedereen,

ik heb mijn aanvraag tot HomeConnect via fax gestuurd en nu krijg ik een rekening van 49,95€ (ook voor HomeConnect), maar heb nog geen brief gekregen met de inlog gegevens e.d.

Is het de bedoeling dat ik eerst de rekening betaal?

Alvast bedankt!!!


nee , best bellen want de eerste maand is gratis en die loopt van af de activatie .


Dus normaal gezien moet ik eerst die brief krijgen en dan pas een rekening?

Heb je ook het 0800 nr per toeval? :oops:

Je mag me die al PM'en :-D
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

drernie schreef:Ik neem aan dat de crm voor homeconnect en netconnect te bereiken is via dezelfde url https://crm.schedom-europe.net/

In dat geval kan ik alleen met mijn netconnect gegevens inloggen en niet met de gegevens in de brief. Ik heb elke combinatie geprobeerd, maar kom alleen binnen met mijn netconnect gegevens.

Het wachtwoord wat ik gemaild krijg ik het wachtwoord van mijn netconnect abbo.


Ik had hetzelfde email & pass voor netconnect & homeconnect.

In men Netconnect ingelogd, email adres veranderd, toen uitgelogd, en nu kan ik met het nieuwe in de netconnect en met het normale in Homeconnect
Turbocom
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:23
Locatie: Aarschot

klooooon schreef:
rte968 schreef:
klooooon schreef:Ik heb pas een probleem
Vrijdag activeer ik mijn home kit v dommel
Een uurtje later ( als het al zo lang was) geeft mijn siemens router zijn laatste zucht
Ik dus naar tornado aarschot doe daar mijn uitleg en krijg direkt een nieuwe modem alleen de stock was op dus moest nog even wachten
Maar die verkoper zegt u activatie cd is voor u want je hebt je contract al aangevraagd

Vandaag belt die mens v tornado mij terug dat ik in de namiddag mijn nieuwe router mag komen halen maar ik moet mijn activatie cd ook terug meebrengen
dat hadden de mensen v dommel hem gezegt (had iets te maken met een gekoppeld mac adres vd siemens router)


maw nu moet ik een nieuwe modem gaan halen en alles opnieuw activeren
2 activaties op 1 lijn ??? 2 abbo's bij dommel ik voel het al mislukken

dus ik bel naar dommel ,,,, minuutje wachten en ik doe mijn volledige uitleg
mens weet helemaal niet wat te zeggen en zet mij op wacht
tijdje later mens terug aan de lijn en hij zegt

ga u nieuwe router halen ; sluit hem aan; start de cd op en bel ons terug ($$$$$) en we zullen alle stappen doorlopen

die gaat een zeeeeeer leuke woensdag worden ... :roll:


Ik heb mijn router ook omgewisseld maar niet de activatie CD en idd krijg nu het VOIP niet in orde. Hoe is dat met je verder afgelopen. Had je nu 2 activaties en heeft Dommel dat in orde gezet?


activatie cd heb ik ook behouden en NEEN de vodde gaan nog steeds niet
een echte ramp !!


Wat tornado wel zegt is na omruiling van een modem
bellen naar dommel om aan tegeven dat je een ander modem hebt is 1 !
je moet ook het oude mac adres opgeven zo ze dit kunnen wissen in de database en het nieuwe erin plaatsen.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kanter schreef:
Sniffie schreef:
Kanter schreef:Hey iedereen,

ik heb mijn aanvraag tot HomeConnect via fax gestuurd en nu krijg ik een rekening van 49,95€ (ook voor HomeConnect), maar heb nog geen brief gekregen met de inlog gegevens e.d.

Is het de bedoeling dat ik eerst de rekening betaal?

Alvast bedankt!!!


nee , best bellen want de eerste maand is gratis en die loopt van af de activatie .


Dus normaal gezien moet ik eerst die brief krijgen en dan pas een rekening?

Heb je ook het 0800 nr per toeval? :oops:

Je mag me die al PM'en :-D

Nieuw nummer van de dommel helpdesk ; 011/920000
Enkel tijdens kantoor uren te gebruiken .
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

drernie schreef:Ik neem aan dat de crm voor homeconnect en netconnect te bereiken is via dezelfde url https://crm.schedom-europe.net/

In dat geval kan ik alleen met mijn netconnect gegevens inloggen en niet met de gegevens in de brief. Ik heb elke combinatie geprobeerd, maar kom alleen binnen met mijn netconnect gegevens.

Het wachtwoord wat ik gemaild krijg ik het wachtwoord van mijn netconnect abbo.

probeer is in het crm van netconnect uw wachtwoord te veranderen en dan nog is uw wachtwoord van homeconnect (met uw e-mail van homeconnect) te laten opsturen.
En dan proberen in te loggen met uw e-mail van homeconnect en het dan opgestuurd wachtwoord.

Er zijn er nog die eerst voor netconnect en homconnect hetzelfde e-mail-adres gebruikt hadden en daar werkte het door gewoon het e-mail-adres te veranderen, blijkbaar lukt dat bij u niet, als het met dit niet werkt dan kan ik u spijtig genoeg ook niet helpen.
Dan kan je best morgen bellen, ticket openen en wachten tot ze dat beantwoorden is onbegonnen werk.
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Kanter schreef:Heb je ook het 0800 nr per toeval? :oops:

Je mag me die al PM'en :-D

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 800#238163
...
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

Thanks BBB en Sniffie!!! :-D

Nu eens bellen waarom ik een rekening heb gekregen terwijl ik niet eens de brief met inlog gegevens voor HomeConnect heb gekregen *:evil: grrrr*
Kanter
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 mar 2007, 12:32

9/7 mail gestuurd met 'bestelling HomeConnect' als titel, maar nog steeds geen brief teruggekregen. Hebben ze blijkbaar niet goed ontvangen, want wordt op bepaalde woorden gefilterd :roll:

Nu moet ik nog twee weken extra wachten.

Dan vraag ik mij af waarom ik wel een bevestigingsmail en een rekening krijg voor HomeConnect :evil:

Die moet ik trouwens nu al betalen, maar de derde maandrekening krijg ik veel later, zodat ik toch een maand (zogezegd de eerste maand) niet zou moeten betalen. Dus dat moet ik ook in't oog houden.

Pfff, vind Dommel toch een pak minder als in't begin... Hoogstwaarschijnlijk beetje ondergang van hun eigen succes.

Ga dus voorlopig niemand meer aanraden om voor Dommel te kiezen :-)
Laatst gewijzigd door Kanter op 28 jul 2008, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

maak alsjeblieft dan ook een melding bij de ombuddienst, deze geven het "als het goed is'' door aan het Bipt, en Bipt kijkt dan welke maatregelen ze opleggen bij zo'n provider.
En doe het want, Dommel is op dit moment niet goed bezig,
- geen goeie voorlichting op de website meer.
- Klantendienst slecht bereikbaar.
- Niet waarmaken wat ze vertellen.
- Diensten zijn gewoon nog niet volledig ontwikkeld.
- Oude contracten, niet gebasseerd op het nieuwe Homeconnect.
- en nog wel wat meer.

Ze moeten op dit moment meer meldingen hebben willen ze er wat aan doen.

P.s. ik was altijd tevreden, echter nu met de overstap heb ik een hele slechte tijd meegemaakt.
Gelukkig werkt een deel nu van de diensten..maar nog niet alles.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Kanter schreef:Thanks BBB en Sniffie!!! :-D

Nu eens bellen waarom ik een rekening heb gekregen terwijl ik niet eens de brief met inlog gegevens voor HomeConnect heb gekregen *:evil: grrrr*


Dit is normaal denk ik, ik heb ook al een proforma faktuur gekregen om op 8 augustus te betalen. Maar ze komen pas op 6 augustus langs van BGC om de Raw Copper te activeren. En een brief met activatie heb ik ook nog niet ontvangen dus alles loopt bij mij ook scheef.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

weet iemand wanneer de dag is dat de netconnecters naar homeconnect worden gezet? Dit is maar 1 keer per week omdat dit handmatig moet gedaan worden...
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

vermoed woensdags .., bij mij was alles in orde toen ik swoensdag's activeerde
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Verleden maandag contract doorgefaxt, en vandaag login-stuff gekregen, dus valt al mee, imho.
Ook effe gebeld naar de 0800 nr., en gezegd dat ik al een proforma factuur had gekregen, en of ik deze al moest betalen, aangezien de eerste maand internet gratis was. Een zeer vriendelijke heer zei me dat men de datum ging aanpassen, en dat dit dus de betaling voor de 2de maand ging worden. Tot hiertoe nog geen klagen over Dommel.
Ps, ik heb maar 2 keer naar de 0800 nr. moeten bellen voordat ik iemand aan de lijn kreeg, dus viel ook al mee. Woensdag activatie, hopelijk valt alles dan ook mee ? Ik blijf alleszins positief denken.... :-D
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

vandaag terug gegaan naar tornado met men modem en alle papieren
daar naar de helpdesk v dommel gebeld en van zodra ze opnamen
de man van tornado al de uitleg laten doen (wat ze niet verwacht hadden)

Dus nu is blijkbaar weer alles verandert kwa omwissel procedure
Dus al je modem stuk is moet je een volledig nieuw pakket krijgen
inclusief nieuwe activatie sleutel

Dan moet je nog eens naar dommel bellen
en je nieuwe activatie code + mac adres van je nieuwe router doorgeven
dit word dan terug aangepast in hun database

Dus morgenvroeg nog maar eens een nieuwe poging wagen .... met mijn 3 de router binnen de maand

gelukkig is de service van tornado heel goed
Turbocom schreef:
klooooon schreef:
rte968 schreef:
klooooon schreef:Ik heb pas een probleem
Vrijdag activeer ik mijn home kit v dommel
Een uurtje later ( als het al zo lang was) geeft mijn siemens router zijn laatste zucht
Ik dus naar tornado aarschot doe daar mijn uitleg en krijg direkt een nieuwe modem alleen de stock was op dus moest nog even wachten
Maar die verkoper zegt u activatie cd is voor u want je hebt je contract al aangevraagd

Vandaag belt die mens v tornado mij terug dat ik in de namiddag mijn nieuwe router mag komen halen maar ik moet mijn activatie cd ook terug meebrengen
dat hadden de mensen v dommel hem gezegt (had iets te maken met een gekoppeld mac adres vd siemens router)


maw nu moet ik een nieuwe modem gaan halen en alles opnieuw activeren
2 activaties op 1 lijn ??? 2 abbo's bij dommel ik voel het al mislukken

dus ik bel naar dommel ,,,, minuutje wachten en ik doe mijn volledige uitleg
mens weet helemaal niet wat te zeggen en zet mij op wacht
tijdje later mens terug aan de lijn en hij zegt

ga u nieuwe router halen ; sluit hem aan; start de cd op en bel ons terug ($$$$$) en we zullen alle stappen doorlopen

die gaat een zeeeeeer leuke woensdag worden ... :roll:


Ik heb mijn router ook omgewisseld maar niet de activatie CD en idd krijg nu het VOIP niet in orde. Hoe is dat met je verder afgelopen. Had je nu 2 activaties en heeft Dommel dat in orde gezet?


activatie cd heb ik ook behouden en NEEN de vodde gaan nog steeds niet
een echte ramp !!


Wat tornado wel zegt is na omruiling van een modem
bellen naar dommel om aan tegeven dat je een ander modem hebt is 1 !
je moet ook het oude mac adres opgeven zo ze dit kunnen wissen in de database en het nieuwe erin plaatsen.
:P
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

bedank kloon,
zal morgen men modem meebrengen naar het werk, Dan kan je de mijne ook wisselen ;)
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Heb eens een vraagje. Als Dommel nieuwe firmware op de router zet ben je dan bepaalde instellingen kwijt ofzo? Ik had helemaal in het begin de router wat aan het instellen geweest (poorten openen enzo) en opeens waren al die instellingen om een nog onduidelijke reden weg.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ali bon, dan dees namiddag terug eens gebeld. De administratie persoon wist v an niets toen ik vertelde dat die netconnecters ->homeocnnect een andere omvorming krijgen... Ik moest het nog es opnieuw proberen met activeren, omdat er nog geen 'provisioning' was in't systeem. Kheb dit rond 14u gedaan, en nu kijk ik weer, en guess what, niets veranderd.
Nu, hij heeft mij mijn internetlogin enzo gegeven van mijn vaste account. Maar na het checken blijkt dit exact hetzelfde als de nieuwsserver? Maw mijn login en wachtwoord komen volledig overeen met degene van de nieuwsserver? Hij zei als het niet gaat, ik dit zo moet ingeven, en voip uitschakelen...
Hoe zit dit dan: krijg ik die voip dan wél als ik inlog via de vaste internetaccount?(en is die login juist, of heeft hij gewoon gemist).

En als't niet ging moest'k es terugbellen :roll: Ksta dus weer 0,0 verder, maar wel 2u verspeeld met bellen...

Als er iemand nog tips heeft... Want ik krijg het blijkbaar ge woon niet geactiveerd he :s . Ik geef gewoon die code in enzo, en als ik op volgende klik lijkt he wel alsof het prog vastloopt( in vista), maar dan krijg ik uiteindelijk het Final schermpje.
Kan je ook via telefoon activeren? Of is dit ook via de helpdesk terug?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

frado schreef:ali bon, dan dees namiddag terug eens gebeld. De administratie persoon wist v an niets toen ik vertelde dat die netconnecters ->homeocnnect een andere omvorming krijgen... Ik moest het nog es opnieuw proberen met activeren, omdat er nog geen 'provisioning' was in't systeem. Kheb dit rond 14u gedaan, en nu kijk ik weer, en guess what, niets veranderd.
Nu, hij heeft mij mijn internetlogin enzo gegeven van mijn vaste account. Maar na het checken blijkt dit exact hetzelfde als de nieuwsserver? Maw mijn login en wachtwoord komen volledig overeen met degene van de nieuwsserver? Hij zei als het niet gaat, ik dit zo moet ingeven, en voip uitschakelen...
Hoe zit dit dan: krijg ik die voip dan wél als ik inlog via de vaste internetaccount?(en is die login juist, of heeft hij gewoon gemist).

En als't niet ging moest'k es terugbellen :roll: Ksta dus weer 0,0 verder, maar wel 2u verspeeld met bellen...

Als er iemand nog tips heeft... Want ik krijg het blijkbaar ge woon niet geactiveerd he :s . Ik geef gewoon die code in enzo, en als ik op volgende klik lijkt he wel alsof het prog vastloopt( in vista), maar dan krijg ik uiteindelijk het Final schermpje.
Kan je ook via telefoon activeren? Of is dit ook via de helpdesk terug?


Woensdag bidden dat ze je inorde brengen.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

frado schreef:ali bon, dan dees namiddag terug eens gebeld. De administratie persoon wist v an niets toen ik vertelde dat die netconnecters ->homeocnnect een andere omvorming krijgen... Ik moest het nog es opnieuw proberen met activeren, omdat er nog geen 'provisioning' was in't systeem. Kheb dit rond 14u gedaan, en nu kijk ik weer, en guess what, niets veranderd.
Nu, hij heeft mij mijn internetlogin enzo gegeven van mijn vaste account. Maar na het checken blijkt dit exact hetzelfde als de nieuwsserver? Maw mijn login en wachtwoord komen volledig overeen met degene van de nieuwsserver? Hij zei als het niet gaat, ik dit zo moet ingeven, en voip uitschakelen...
Hoe zit dit dan: krijg ik die voip dan wél als ik inlog via de vaste internetaccount?(en is die login juist, of heeft hij gewoon gemist).

En als't niet ging moest'k es terugbellen :roll: Ksta dus weer 0,0 verder, maar wel 2u verspeeld met bellen...

Als er iemand nog tips heeft... Want ik krijg het blijkbaar ge woon niet geactiveerd he :s . Ik geef gewoon die code in enzo, en als ik op volgende klik lijkt he wel alsof het prog vastloopt( in vista), maar dan krijg ik uiteindelijk het Final schermpje.
Kan je ook via telefoon activeren? Of is dit ook via de helpdesk terug?


bellen na dommel en laat u is manueel activeren
wachten zou ik niet doen tenzij je veel geduld hebt
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ja dat vroeg ik ook, en dan zei ie dat ik de vaste internet account gewoon moest ingeven? Hij heeft mij verschillende gegevens doorgegeven, maar achteraf gezien is de login van het internet exact hetzeflde als die van de newsserver? Klopt dit? Dit wou ik eigenlijk al heel de tijd weten, maar niemand heeft er op geantwoord :D . Had nl meerdere keren gevraagd om handmatig te activeren, en dan gaf hij mij deze info. Ik moest het gebruiken moest het niet lukken met de standaard weg.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

frado schreef:ja dat vroeg ik ook, en dan zei ie dat ik de vaste internet account gewoon moest ingeven? Hij heeft mij verschillende gegevens doorgegeven, maar achteraf gezien is de login van het internet exact hetzeflde als die van de newsserver? Klopt dit? Dit wou ik eigenlijk al heel de tijd weten, maar niemand heeft er op geantwoord :D . Had nl meerdere keren gevraagd om handmatig te activeren, en dan gaf hij mij deze info. Ik moest het gebruiken moest het niet lukken met de standaard weg.


ja u news server gegevens zijn ook u vast login gegevens
de reden waarom hij dat zegt zodat je van u temp account raakt
ma zo raakt het voip gedeelte niet inorde (bij mij toch niet)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

nja hij zei dat ik voip moest uitschakelen. En dat het dan blijkbaar vanzelf in orde zou komen? Wat doe'k nu best? De gewone accoutn gebruiken en hopen dat het zo in orde komt? Of tot woensdag wachten en hopen dat het in orde is? Ik zou ten vroegste pas donderdag nog es kunnen bellen... Waarom helpen ze u toch ook niet altijd even deftig he :D
Gesloten

Terug naar “Dommel”