verliezen van verbinding (Oostende)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb al de hele avond dat mijn verbinding na enkele minuten wegvalt. Het enige wat ik kan doen is de gigaset router herstarten en dan kan ik weer enkele minuten op het net.
Ik zit sinds vorige week op homeconnect en heb dit probleem nog niet eerder gehad.
Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Dit zijn trouwens mijn waarden:

G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 5408 kbps (downstream) / 1064 kbps (upstream)
Ruismarge: 9.2 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Lijndemping: 46.1 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.5 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Het is wel zo dat mijn maximale lijnwaarde niet steeds dezelfde is na een reboot. Is dit normaal?
Laatst gewijzigd door dr.trimble 28 jul 2008, 12:31, in totaal 1 gewijzigd.
geert
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Hoi,

heb ik laatst ook eens gehad. Eerst dacht ik aan een slechte lijn na een zomerse onweersbui maar ik kwam erachter dat de splitter van mindere kwaliteit was als hierop ook de telefoon werd aangesloten.
De ruismarge daalde toen zelfs tot 1 dB wat de lijn doet uitvallen; vanaf minder dan 6dB als ik mij niet vergis.

Dus : kijk de splitter eens na en zijn de basisinstellingen nog ok?

succes
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

raar, rond 21 u was het probleem volledig opgelost en heb sindsdien geen connection lost meer gehad.
Een collega die in de buurt (Oostende-stene) woont en ook bij dommel zit heeft net dezelfde problemen gehad. Later in de avond was het ook opgelost.

Ik vermoed dat we nooit zullen weten wat de oorzaak is, ik hoop alleen dat we dit niet te vaak zullen meemaken.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Brugge had op hetzelfde moment hetzelfde probleem...
Ik had het vanaf 16.30 tot rond 21.00.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

Praetorian schreef:Brugge had op hetzelfde moment hetzelfde probleem...
Ik had het vanaf 16.30 tot rond 21.00.
tof van dommel op dit te vermelden op hun site (ik veronderstel toch dat het probleem bij dommel lag)
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb hier de laatste tijd ook last van. (zone 058, Netconnect)
Onregelmatige disconnects... Ik moet dan een paar minuten wachten voor m'n modem weer synchroniseert (word toch zo geschreven hé? :oops: ) In mijn modem staat er dan ook Physical Down.. Als het een 36 uren disconnect zou zijn, staat er meestal Physical Up, en kan ik manueel direct weer connecten.
Praetorian
Premium Member
Premium Member

ik kreeg nu een adsl physical up, de volledige periode... Modem bleef hangen bij sending PADI.
Stramien: eerst 50 minuten down, dan weer 10 minuten inet, weer half uur down... Jojo op en neer voor de hele periode.
Nu is de verbinding genormaliseerd

jouw probleem is dus anders van aard...
droopy
Pro Member
Pro Member

hier hetzelfde probleem zone 051 af en toe verlies van verbinding en dan na reset van de modem lukt alles terug.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hopelijk wordt dit snel opgelost. Je wilt dan eens een spelletje spelen, dan zie je dat de players niet meer bewegen, en zeg je weer van: "Is 't internet nu weeral uitgevallen!?"...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”