nieuwe woonst -> hoe gebeurt aansluiting?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey,

Ik vroeg me af hoe het met een nieuwe woonst in z'n werk gaat...

situatie A: discovery van belgacom + netconnect

-> belgacom komt de lijn installeren

Situatie B: Dommel homeconnect

-> wie komt de lijn leggen??

Alvast bedankt voor reacties :)
iblisskun
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:50

ik ben voor optie A gegaan.. en dan blijkbaar pech met de lijn waar ze mij op gezet hebben... (att is ok voor de afstand dat ik zit, maar qua snr margin geraak ik nooit boven de 8, en dat op een bedroevende snelheid van 2.7MBit.

Nuja... wachten op beterschap later zeker?
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

en wat als je voor optie B kiest? Wie komt dan die lijn leggen?

of moet je eerst een discovery lijn laten leggen door BGC en na 2 dagen opzeggen dan... :/

(afstand tot centrale is 550m, dus daar heb ik geluk)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

chaoske schreef:en wat als je voor optie B kiest? Wie komt dan die lijn leggen?

Belgacom in opdracht van dommel
...
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Belgacom gaat zeker in beide gevallen de lijn moeten komen leggen. Volgens de brochure op de Belgacom site
http://selfcare.belgacom.net/static/pc/private/phone/data/versionNL.pdf
is de installatie gratis ....

Er staan ook nuttige tips ivm met de binneninstalatie (die jij moet voorzien).

Ik zou in elk geval contact opnemen met BGC.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt Mala & BBB, ik was niet 100% zeker of ik BGC nu nog nodig had of niet...

Ik zal er eens binnen springen en hen gewoon vragen om een lijn te installeren op ons (gekocht, geen nieuwbouw, dus geen verbouwingen..) appt. en zeggen dat ik nog niet weet welke formule ik (normaal niet) bij hen neem.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

BGC zal die lijn enkel gratis bij jou thuis leggen als ze jou een abonnement kunnen verpatsen; wees gerust dat ze zullen wachten tot je beslist hebt. Dus neem je HomeConnect dan regel je dat bij je registratie en komt BGC die lijn leggen in opdracht van Dommel.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

ik denk dat je gelijk kunt hebben, ik zal het misschien toch eens proberen..

en anders:

a) homeconnect bestellen en proberen de helpdesk van dommel te bereiken (oh nee..) om een lijn te laten leggen.

b) BGC contacteren om een lijn te komen leggen met discovery lijn, en na 3 dagen opzeggen... (omdat ze idd anders niet rap geneigd gaan zijn)

optie b vind ik persoonlijk een slechte oplossing, maar als dommel het niet voor mekaar krijgt...
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Goed nieuws!

1) belgacom rekent mininimum 66 € aan voor de aansluiting als je geen abo neemt van hen.

2) Dommel (na 10 mins opgenomen, was een succes, wel crapmuziek als wachttoon) bevestigt dat de installatie gratis is wanneer er een verdeelkast in het appt. aanwezig is, supernieuws!

Ik moet wel de activatie vanaf 15/08 aanvragen om 20/09 pas internet+telefonie te hebben, maar dat nemen we er graag bij zeker :)

netconnect was een standaard 5-10 werkdagen, homeconnect zei de helpdesk dat het onzeker was & veel langer durfde duren..
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”