Enkele vraagjes

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Aspharanx
Starter
Starter

We zijn hier sinds 17 juli overgeschakeld van netconnect naar homeconnect maar had nog enkele vraagjes, dommel kan er blijkbaar niet op reageren want we wachten daar nu al lang op. Misschien zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die me kunnen helpen.

- hoe zit dat met die nummerweergave, hoe moeten we die activeren of wordt die nog geactiveerd?
- wanneer wordt ons abonnement in de klanten sectie aangepast, nu als ik inlog krijg ik nog het verbruikt volume ed. te zien van onze oude netconnect, hoe lang duurt het voor dat dommel dat in orde brengt?
- bestaat er een nummer (zoals bij Belgacom maar ken het nummer nu niet uit mijn hoofd) om op te zoeken wie je heeft gebeld. Want we krijgen hier regelmatig telefoon van een "onbekende beller" en als we dan te laat zijn met opnemen ofzo kunnen we niet terugbellen, hangt ook wat vast aan mijn eerste vraag.
- iemand enig idee hoet dat zit met terugbetalingen, we hadden nog een halve maand lopen van onze netconnect toen de homeconnect werd geactiveerd. Al meermaals contact opgenomen met dommel of dat kan worden verekend met de volgende factuur maar geen antwoord en die volgende factuur is onlangs toekomen en dat was een volledige factuur.
- iemand die weet wanneer die domiciliëring van kracht is? Hebben alle papieren daarvoor ingevuld maar toch ging de nieuwe factuur niet van de rekening af en stuurde dommel zelf een factuur. Ook die euro korting voor wie domiciliëring neemt ontbreekt.

Dat zal het zo wat zijn, mijn vraag over mijn snelheid heb ik al in het snelheidstopic gesteld.

Alvast bedankt.
Wentie
Member
Member

Aspharanx schreef:We zijn hier sinds 17 juli overgeschakeld van netconnect naar homeconnect maar had nog enkele vraagjes, dommel kan er blijkbaar niet op reageren want we wachten daar nu al lang op. Misschien zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die me kunnen helpen.

- hoe zit dat met die nummerweergave, hoe moeten we die activeren of wordt die nog geactiveerd?
Dit kan je zelf instellen op de homelink software

- wanneer wordt ons abonnement in de klanten sectie aangepast, nu als ik inlog krijg ik nog het verbruikt volume ed. te zien van onze oude netconnect, hoe lang duurt het voor dat dommel dat in orde brengt?
geduld hebben is de boodschap, dit zal in de komende weken wel vanzelf opgelost graken, desnoods eens bellen naar dommel

- bestaat er een nummer (zoals bij Belgacom maar ken het nummer nu niet uit mijn hoofd) om op te zoeken wie je heeft gebeld. Want we krijgen hier regelmatig telefoon van een "onbekende beller" en als we dan te laat zijn met opnemen ofzo kunnen we niet terugbellen, hangt ook wat vast aan mijn eerste vraag.
Ik denk niet dat er zulke nummer is, maar het antwoordapparaat wordt in september aan de homelink software toegevoegd, dus ik denk dat er dan ook wel zulke nummer zou kunnen zijn

- iemand enig idee hoet dat zit met terugbetalingen, we hadden nog een halve maand lopen van onze netconnect toen de homeconnect werd geactiveerd. Al meermaals contact opgenomen met dommel of dat kan worden verekend met de volgende factuur maar geen antwoord en die volgende factuur is onlangs toekomen en dat was een volledige factuur.
geen idee

- iemand die weet wanneer die domiciliëring van kracht is? Hebben alle papieren daarvoor ingevuld maar toch ging de nieuwe factuur niet van de rekening af en stuurde dommel zelf een factuur. Ook die euro korting voor wie domiciliëring neemt ontbreekt.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je 3 maanden gewoon moet betalen, en dat na die 3 maanden de domiciliëring in orde is. Maar dat kan je misschien nog eens navragen bij je bank

Dat zal het zo wat zijn, mijn vraag over mijn snelheid heb ik al in het snelheidstopic gesteld.

Alvast bedankt.
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

De dommel gold service zegt: geen terugbetalingen, dit is een overschakelingskost.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

offtopic: ik krijg het gevoel dat userbase helpdesk van dommel is geworden :?
vandaag enkel topics erover
Aspharanx
Starter
Starter

Wentie schreef:
Aspharanx schreef:We zijn hier sinds 17 juli overgeschakeld van netconnect naar homeconnect maar had nog enkele vraagjes, dommel kan er blijkbaar niet op reageren want we wachten daar nu al lang op. Misschien zijn er hier mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en die me kunnen helpen.

Dit kan je zelf instellen op de homelink software
Alvast bedankt om mijn vragen te beantwoorden maar hoe precies moet je dat dan doen in die homelink software? Wanneer ik die opstart krijg ik immers een aanmeldscherm, maar wanneer ik inlog start hij de installatie/activatie van mijn homeconnect gewoon opnieuw. Ik weet dat je beneden zo een paar knopjes hebt (o.a. telefooninstellingen) maar daar kan je niet op klikken.
t-town schreef:
De dommel gold service zegt: geen terugbetalingen, dit is een overschakelingskost.
Nee, je kan die kosten in principe verhalen op de volgende maand, staat in hun contract maar dommel reageert gewoon op niets :( Heb hen er al tweemaal overgemailed, en op het contract dat we moesten doorsturen stond het ook nog eens opgeschreven.
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wentie schreef:
Aspharanx schreef: - wanneer wordt ons abonnement in de klanten sectie aangepast, nu als ik inlog krijg ik nog het verbruikt volume ed. te zien van onze oude netconnect, hoe lang duurt het voor dat dommel dat in orde brengt?
geduld hebben is de boodschap, dit zal in de komende weken wel vanzelf opgelost graken, desnoods eens bellen naar dommel
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#239951

M.a.w. inloggen in het crm, e-mail veranderen en dan kan je inloggen in het crm van homeconnect in geval dat je hetzelfde emailadres hebt gebruikt.

edit: dit is ook in het sticky topic gezet, ...
Heb je tips voor het overschakelen van NetConnect naar HomeConnect?
Gebruik een ander e-mailadres en paswoord als je overschakelt van netconnect naar homeconnect. Anders geraak je niet in de homelinksoftware. Heb je dit toch voor, log dan in het met je oude gegevens en pas zelf je e-mail aan. Gebruik een paswoord van maximum 10 karakters!
uit de Mini-FAQ
...
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Nog een vraagje over telefonie...

1. Ken je beller is precies geen optie of wel ?
Als ik met mijn gsm of iemand mij opbelt komt de naam/nr van die persoon niet op het schermpje van mijn telefoon !

2. Ik zag precies ook ergens een screenshot die liet zien wie er allemaal gebelt heeft bij afwezigheid (via homeconnect soft dacht ik) Klopt dit ?

Bedankt voor het antwoorden !
Yogi
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

ThaMan schreef:Nog een vraagje over telefonie...

Als ik met mijn gsm of iemand mij opbelt komt de naam/nr van die persoon niet op het schermpje van mijn telefoon !

2. Ik zag precies ook ergens een screenshot die liet zien wie er allemaal gebelt heeft bij afwezigheid (via homeconnect soft dacht ik) Klopt dit ?

die nummer is omdat veel telefoons de nummer niet ondersteunt:
de router zet er *01 voor de nummer, om aan te duiden dat het een buitenlijn is
Aspharanx
Starter
Starter

Ok, alvast bedankt BBB. Nu kan ik eindelijk inloggen op dommel maar de website zegt niet veel, enkel "please manage your homeconnect settings through the homelink software on your computer". Maar ja... homelink is het slechtste stuk software dat ik tot nu toe ben tegengekomen?

Iemand enige tips om dat aan de praat te krijgen? Op twee pc's werkt het niet. De ene zegt dat hij moet updaten en dan krijg ik volgende foutmelding:
Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Als u op Doorgaan klikt, wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder. Als u op Aflsuiten klikt, wordt de toepassing onmiddelijk afgesloten.

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Wanneer ik op doorgaan klik kom ik gewoon terug uit op het aanmeldscherm maar elke keer ik aanmeld krijg ik die foutmelding.

Op een andere pc waar ik het op heb geprobeerd krijg ik foutmeldingen die zowel als titel als bericht "eof" dragen. Het duurt minuten alvorens hij het aanmeldscherm weergeeft, en als je dan toch eens geen foutmelding krijgt en je klikt op aanmelden dan loopt de software gewoon vast.

Al vanaf we die hadden geïnstalleerd vind ik dat een stuk bagger software, nog nooit heb ik software gehad die constant verandert. De ene keer had ik keuze tussen bv. engels en nederlands, de andere keer zat daar Frans weer bij, dan plotseling was het weer Engels en Nederlands en zonet vroeg die constant om er terug de installatiecd in te steken! Heb op beide pc's al een paar keer het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Heb zelfs de dommel map gaan verwijderen want blijkbaar als je uninstall doet blijven de bestanden gewoon staan.

Dus iemand die me kan helpen? Hoe krijg ik die software aan de praat? Heb al van alles geprobeerd, laten emuleren op XP SP2 en win 2k, laten draaien als administrator ed. op mijn Vista pc. Onze XP pc (diegene waar het op vastloopt) heb ik geprobeerd te laten draaien als win 2k maar niets lijkt te helpen. Ik krijg dat stom stuk software maar niet aan de praat.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Yogi schreef:
ThaMan schreef:Nog een vraagje over telefonie...

die nummer is omdat veel telefoons de nummer niet ondersteunt:
de router zet er *01 voor de nummer, om aan te duiden dat het een buitenlijn is
volgens mij is dit niet alleen het probleem. In het begin dat mijn homeconnect actief was, dan had ik nog een weergave van de beller op de telefoon, maar nu krijg ik dit niet meer. Ook niet van het telefoonnummer. Op het programma X-lite echter krijg ik wel een weergave van de beller
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Bedankt voor jullie antwoorden, zal er wel eens een keer een ticket voor verzenden naar dommel ivm "ken je beller"
BBB
Premium Member
Premium Member

Aspharanx schreef:Dus iemand die me kan helpen? Hoe krijg ik die software aan de praat? Heb al van alles geprobeerd, laten emuleren op XP SP2 en win 2k, laten draaien als administrator ed. op mijn Vista pc. Onze XP pc (diegene waar het op vastloopt) heb ik geprobeerd te laten draaien als win 2k maar niets lijkt te helpen. Ik krijg dat stom stuk software maar niet aan de praat.
gebruik je deze versie?
...
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Van welke datum is die Setup ?
BBB
Premium Member
Premium Member

ThaMan schreef:Van welke datum is die Setup ?
25/06/2008
...
Aspharanx
Starter
Starter

BBB schreef:
Aspharanx schreef:Dus iemand die me kan helpen? Hoe krijg ik die software aan de praat? Heb al van alles geprobeerd, laten emuleren op XP SP2 en win 2k, laten draaien als administrator ed. op mijn Vista pc. Onze XP pc (diegene waar het op vastloopt) heb ik geprobeerd te laten draaien als win 2k maar niets lijkt te helpen. Ik krijg dat stom stuk software maar niet aan de praat.
gebruik je deze versie?
Aha bedankt...

De setup zelf is van 11/03 maar Dommel stuurde met de activatiebrief een update mee die is van 24/06. Die update heb ik dus rond de 15e juli ontvangen en die heeft nooit gevraagd om te updaten, dus als die nieuwe versie er van de 25e juni was? Waarom vroeg die software eerder al niet om te updaten? En waarom stuurde dommel dan een oude versie op? Hoe dan ook, op de XP machine had ik de installatie + update en dan bleef die gewoon hangen bij het inloggen en vroeg die dus nooit naar een update. Op mijn Vista machine vroeg die dan wel naar een update (en was dus ook setup + update). Maar de setup die je me gaf werkt wel en ben eindelijk ingelogd. Het blijft nog altijd een stuk bagger software waar je bijna 2 minuten op moet wachten op een quad core en 4 GB pc met RAID schijven ed. in voordat het programma is opgeladen en voordat je bent ingelogd maar ben er toch ingeraakt.

Nu heb ik nog een vraag, dezelfde van hoe we nummerweergave kunnen inschakelen. Waar ergens staat dat bij die homeconnect software?

Heb al gekeken maar vind dat nergens. Logisch gezien zou dat bij lijninstellingen moeten staan maar daar heb ik bij inkomende oproepen enkel het rubriekje wat die moet doen bij bezet, en dan nog een rubriekje oproepen doorschakelen. Bij uitgaande oproepen heb ik dan weer budget instellen, nummbers blokkeren en clip. En ook bij mijn informatie vind ik niets terug over nummerweergave... en bij email zal het wel niet staan eh :p
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Aspharanx schreef:
BBB schreef:
gebruik je deze versie?
Aha bedankt...

De setup zelf is van 11/03 maar Dommel stuurde met de activatiebrief een update mee die is van 24/06. Die update heb ik dus rond de 15e juli ontvangen en die heeft nooit gevraagd om te updaten, dus als die nieuwe versie er van de 25e juni was? Waarom vroeg die software eerder al niet om te updaten? En waarom stuurde dommel dan een oude versie op? Hoe dan ook, op de XP machine had ik de installatie + update en dan bleef die gewoon hangen bij het inloggen en vroeg die dus nooit naar een update. Op mijn Vista machine vroeg die dan wel naar een update (en was dus ook setup + update). Maar de setup die je me gaf werkt wel en ben eindelijk ingelogd. Het blijft nog altijd een stuk bagger software waar je bijna 2 minuten op moet wachten op een quad core en 4 GB pc met RAID schijven ed. in voordat het programma is opgeladen en voordat je bent ingelogd maar ben er toch ingeraakt.

Nu heb ik nog een vraag, dezelfde van hoe we nummerweergave kunnen inschakelen. Waar ergens staat dat bij die homeconnect software?

Heb al gekeken maar vind dat nergens. Logisch gezien zou dat bij lijninstellingen moeten staan maar daar heb ik bij inkomende oproepen enkel het rubriekje wat die moet doen bij bezet, en dan nog een rubriekje oproepen doorschakelen. Bij uitgaande oproepen heb ik dan weer budget instellen, nummbers blokkeren en clip. En ook bij mijn informatie vind ik niets terug over nummerweergave... en bij email zal het wel niet staan eh :p
nummerweergave komt nog..

het probleem is dat het nummer dat de siemens door geeft door meeste toestellen niet 'weergegeven' kan worden

de vorm van siemens is dit *0132484829002
dus *01 voor buiten 32 landcode en dan 484 82 90 02.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”