[One]Web Server

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Hallo,

Ik heb al een tijdje scarlet en ik houd me in mijn vrije tijd veel bezig met programmeren en dergelijke. Nu heb ik xampp geinstalleerd als een web, mysql en ftp server. Ook heb ik No-IP geinstalleerd omdat ik natuurlijk met een dynamic IP adress zit. Nu zit ik met het volgende probleem:

Mijn netwerk zit zo in elkaar: One Box -> Belkin Router -> 4 PC's aangesloten over een DHCP server die een blijvende lease uit deelt(als PC 1 connect en de IP 172.19.3.3 krijgt blijft dit zo tot de router reset).

Op mijn Belkin router heb ik de juiste poorten al geforward, het resultaat hiervan: alle local IP's buiten de eerste naar de One Box laten nu mijn webserver zien, dus ook de local IP naar mijn router, opzich is dit iets wat ik snel verholpen zou kunnen hebben en eigenlijk een goed teken, want dat betekent dat de webserver zichtbaar moet zijn voor de One Box zou je kunnen zeggen. Maar, als ik naar mijn No-Ip adress ga kom ik op mijn Scarlet Box settings pagina uit, waar ik alles kan aanpassen. Dit is zo vanop alle PC's in het netwerk en van buitenaf komt er gewoon niets te staan. Mijn kennis over de Scarlet Box is dan ook zeer beperkt, buiten het bridgen van mijn connectie en het instellen van de DSL gegevens ken ik er eigenlijk niets van. Dus ik vroeg mij af of ik op de One Box ook nog de porten moet forwarden, ookal betwijfel ik dit omdat de firewall op de box uit staat omwille van het simpele feit dat een firewall op de PC en firewall op de router meer als voldoende is.

Misschien is er een instelling die ik moet veranderen zodat hij niet meer op de scarlet box uitkomt en ken ik deze niet. Dus hoop ik dat iemand van jullie die meer ervaring heeft met de scarlet box dit mij zou kunnen uitleggen.

Alvast bedankt,

Robin

EDIT: Ik vroeg mij eigenlijk nog iets af, maar dit betreffende de snelheid bij Scarlet. Als ik op EDPNet laat uitrekenen wat mijn potentiële snelheid zou zijn is dit ongeveer 20MBit/Sec, mijn afstand van de centrale is ruw geschat 2.5km, er zijn trouwens 2 centrales op die afstand van mij, de centrale in mijn eigen gemeente is wel nog niet uitgerust met ADSL2, maar deze ligt op minder dan een KM hier vandaan.
Nu is het zo dat ik een gemiddelde snelheid haal van 290kb/sec(max 321 tot nu toe), upload 36kb/sec en ping was vroeger bijna altijd 42, maar sinds een paar dagen is dit naar 16 veranderd. Ik vermoed dat ik op een 3.3 profiel ben ingesteld. Wat ik mij dus afvroeg is of dat er een kans is dat deze snelheid ooit omhoog gaat, al is het naar 6MBit/sec, want ik heb al gebeld naar Scarlet en deze weten me altijd hetzelfde te melden, dat ze de maximum haalbare snelheid die bij ons te leveren valt ook leveren, maar volgens mij klopt het toch niet helemaal dat andere providers wel zeggen dat ze hogere snelheiden kunnen leveren. En het verhaaltje met de grote en kleine lus ken ik ondertussen al, hebben ze mij ook uitgelegt:p Ik heb gehoord dat belgacom Scarlet heeft overgekocht, is er dan geen kans dat scarlet mee op de kleine lus gaat werken, of de lijnen volledig worden opengezet?
Laatst gewijzigd door T-Grave 26 jul 2008, 19:30, in totaal 1 gewijzigd.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Deze vraag is al veel gesteld. Als je achter NAT zit gaat dit voor jou niet werken. Als je een 3de deze link laat proberen gaat dit wel lukken.
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Dus ik zelf kan het alleen op de local IP's bekijken(wat geen problem is) maar andere gaan zolang de juiste poorten openstaan wel de webcontent krijgen die ingesteld staat?

Ga ik dat meteen eens laten testen, want het feit is dat ik het mijn vader al eens had laten proberen(van bij hem thuis) en dit gaf een fout pagina, maar toen had ik volgens mij de poorten nog niet opengezet.

EDIT: Ik heb de webserver aanstaan, port 80 is geforward, de inhoud is te bekijken via local ip's of localhost(127.0.0.1), maar als ik iemand van buitenaf laat proberen werkt het niet.
Diod
Plus Member
Plus Member
Provider

Het kan zijn dat poort 80 geblokkeerd word door Scarlet dus mss eens veranderen van poort?
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Euhm, veranderen van poort is niet echt een optie, sinds dat http ALTIJD via 80 of 8080 gaat ... En bij mijn weten blokkeerd scarlet zelf geen poorten, de One Box misschien wel, maar daar staat geen firewall op ingesteld dus ik denk persoonlijk van niet.
Diod
Plus Member
Plus Member
Provider

Scarlet misschien niet, maar aangezien belgacom dat wel doet en zij de nieuwe eigenaar zijn van scarlet(blijkbaar) kan het zijn dat het verandert is :)

HTTP gaat NIET altijd over poort 80 of 8080, dat zijn gewoon de standaard poorten. Je kan altijd gewoon ff proberen hé, tis 1 of 2 nummerkes verandere in je router.
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Je hebt een punt, en dat zijn inderdaad wel standaard poorten, maar daarom kan je bij xampp die poorten niet zomaar aanapassen.

Als ik even het probleem analyseer kom ik tot de conclusie dat er of ergens op de scarlet box een andere interne IP moet opgegeven worden die word weergeven wanneer er naar de externe IP word gesurft.
Of de Scarlet Box blokkeerd de 80 poort.

Want het feit dat de mensen op mijn externe IP een pagina krijgen die zegt dat de pagina niet is gevonden is logisch omdat er van buitenaf niet zomaar acces word gegeven naar de Scarlet Box instellingen. Maar als ik op de 1 of andere manier kan instellen dat hij met die IP een andere interne IP laat zien zou hij dat misschien wel toelaten, omdat het dan niet het beveiligins systeem is van scarlet one obx, maar de beveiliging die ik op mijn pc eventueel instel.
Diod
Plus Member
Plus Member
Provider

Maar die scarlet box, die zijn web interface loop zeker ook op poort 80?
Misschien dat dat conflicte geeft met jouw webserver als je van buitenaf probeert te verbinden?
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Ik vermoed van wel, want de webinterface van ScarletBox heeft een beveiling dat als je ermee probeert te connecten van een externe IP die niet bij remote control staat ingesteld je gewoon een foutpagina krijgt.

Dus het meest waarschijnlijke is dat hij altijd de Webinterface van de box wilt laten zien op die IP, en niet mijn Webserver en ik heb een vermoeden dat dat wel in te stellen moet zijn, als ik zo kijk kan je bijna ALLES instellen op die box ...

Edit: Ik heb wat rondgekeken op de Scarlet Box, en ik ben iets tegengekomen wat er misschien mee te maken kan hebben, maar ben alles behalve zeker;
Bij de Advanced NAT Configuration: ppp-0 kan je zogenaamde Reserved Mappings instellen, ik heb geen idee wat ze hier mee bedoelen, maar ik weet wel dat er een IP adress intern is ingesteld, 172.19.3.1(Scarlet Box) en dan daarachter nog wat dingen en op het einde internal en external ports, bij internal staat de port range van 80-80 ingesteld, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Diod
Plus Member
Plus Member
Provider

Kan wel zijn, maar mss moet je eens port 80 forwarde naar het IP van de Belkin Router. Als ik poort 80 forward in men router dan verandert hij zijn eigen web interface poort vanzelf.
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Wat bedoel je daarmee juist? Van welk IP zou dit zijn? Ik kan op mijn belkin router geen port forwarden naar de Box he ... Ik kan alleen ports van aangesloten PC's forwarden.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Je hebt die Advanced NAT Configuration nodig.
Daar moet je poort 80 forwarden naar je Belkin.

Klick op "Add Reserved Mapping"
Bijlagen
Scarlet_One_01.JPG
(61.24 KiB) 54 keer gedownload
Diod
Plus Member
Plus Member
Provider

T-Grave schreef:Wat bedoel je daarmee juist? Van welk IP zou dit zijn? Ik kan op mijn belkin router geen port forwarden naar de Box he ... Ik kan alleen ports van aangesloten PC's forwarden.
Ik bedoelde van die scarlet box port 80 forwarde naar de belkin, dus zoals Astralon ook zei.
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Ik heb dit geprobeert, mijn Belkin Router zit op 172.19.3.2 maar het werkt niet, ik heb gezien dat ik ook veel meer opties kan invullen dan op die afbeelding ...

Misschien moet ik nog iets aanpassen, ik weet dat mijn interne subnet mask 255.255.0.0 is, dus weet niet of ik dat er ergens moet bijzetten?
Bijlagen
add.jpg
(702.24 KiB) 51 keer gedownload
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Diod schreef:Scarlet misschien niet, maar aangezien belgacom dat wel doet en zij de nieuwe eigenaar zijn van scarlet(blijkbaar) kan het zijn dat het verandert is :)

HTTP gaat NIET altijd over poort 80 of 8080, dat zijn gewoon de standaard poorten. Je kan altijd gewoon ff proberen hé, tis 1 of 2 nummerkes verandere in je router.

Van wanneer heeft Belgacom Scarlet overgenomen ???
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Belgacom heeft Scarlet nog niet overgenomen!
Diod
Plus Member
Plus Member
Provider

Astralon schreef:Belgacom heeft Scarlet nog niet overgenomen!
Nee, ik was niet echt zeker en dus daarom die "(blijkbaar)". Ik dacht ook eerst van niet maar in de eerste post stond dat hij gehoord had van wel.

@T-Grave: je hebt het Transport Type toch op TCP gezet?
T-Grave
Starter
Starter
Provider

NOG niet overgenomen, maar was wel in da gang.

En ja ik had TCP enz aangezet hoor, die screenshot is gewoon ff snel een overview van wat ik allemaal extra kan invullen.
Diod
Plus Member
Plus Member
Provider

En als je external port range zet op bv 7777-7777 (ipv 80-80), en dan zo nekeer es laat proberen?(dus http://mijnip:7777). Gewoon eens om te zien of het de scarlet box niet is die tegenwringt
T-Grave
Starter
Starter
Provider

Dan krijg ik nog steeds een Page Load Error.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb een port scan gedaan en poort 80 staat blijkbaar niet open.
Doe zelf eens een port scan met ShieldsUP!!

* Selecteer Services
* Selecteer ShieldsUP
* Ga verder met proceed
* Selecteer Common Ports

Kopieer de resultaten eens in een post.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”