Hey guys,
Ik sta op het punt van Homeconnect binnen te halen, na 1,5 jaar extreem tevreden te zijn van Dommel netconnect. (alleen spijtig dat cityconnect hier nergens beschikbaar is)
De opgelegde router is het enige kleine struikelblok die ik heb, vooral omdat ik een N-router wou aanschaffen.
Dus mijn vraag:
Ik zit op 500m van de centrale en zal dus de theoretische 24 Mb/s benaderen van ADSL2+.
-> In praktijk ongeveer: 1000 - 1700 kbit/s
Zal de WIFI (54 Mb/s) hier niet de bottleneck vormen dan?
Of kan ik via wifi gemakkelijk de 1000 - 1700 kbit/s halen... ?
Thx!
PS: algemeen gevoel van homeconnect tot nu toe van gebruikers?
Snelheid Wifi vs lan? (homeconnect)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik haal maximum zo'n 2,6 MB/s over 802.11g op voorwaarde dat je er niet tever van verwijderd bent.
Dus ja, het is mogelijk op een korte afstand en dus goeie ontvangst.
Dus ja, het is mogelijk op een korte afstand en dus goeie ontvangst.
-
- Plus Member
Als cityconnect daar niet beschikbaar is, vrees ik dat je geen 24mbit krijgt, maar 12mbit, en als je wilt gamen & veel downloaden etc. gebruik je tog beter een kabel, kwestie van een stabiele verbinding hebben, met draadloos kan je dat niet garanderen
Lees gewoon EEN topic, ge vindt er in elk topic wel wa van, niet goed atmchaoske schreef:PS: algemeen gevoel van homeconnect tot nu toe van gebruikers?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
ik deel je mening volledig. lan > wifi, qua stabiliteit & snelheid, qua alles eigenlijk.
Behalve als je de laptop vrij in de living zet, (ver) weg van de muur, en vrouwlief (zoals velen onder jullie wel zullen weten
) heeft het niet zo op "kabels".
Dus enige degelijke alternatief is draadloos.
PS -> ADSL2+ is dus enkel beschikbaar in steden waar cityconnect ligt?
*Edit: inderdaad, ik merk net dat er bij de (²) staat dat het enkel in grotere stadskernen is.. spijtig!
Behalve als je de laptop vrij in de living zet, (ver) weg van de muur, en vrouwlief (zoals velen onder jullie wel zullen weten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dus enige degelijke alternatief is draadloos.
PS -> ADSL2+ is dus enkel beschikbaar in steden waar cityconnect ligt?
*Edit: inderdaad, ik merk net dat er bij de (²) staat dat het enkel in grotere stadskernen is.. spijtig!
Welke netwerk kaart heb je, 10Mbit kaartjes (ja van die hele oude) kunnen zoiezo moeilijk doen. Als je een iets oudere processor hebt en een goedkopere netwerk chip zou het wel eens kunnen dat je CPU de bottleneck is ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Probeer eens een nieuwe kabel, de kans is groot dat je probleem daar al mee is opgelost![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Probeer eens een nieuwe kabel, de kans is groot dat je probleem daar al mee is opgelost
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Goedkoper? ik dacht het niet. PC is inderdaad wel 5,5 jaar oud. Prijs was 1599 euro. Packard Bell iMedia met AMD Athlon 2200+
Volgens mij ligt het gwn aan de utp kabel, die ziet er eigenlijk niet zo heel goed meer uit.![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volgens mij ligt het gwn aan de utp kabel, die ziet er eigenlijk niet zo heel goed meer uit.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To download or not to download, that's the question.
Hoogst waarschijnlijk heb je een vrij goedkoper chip in je computer zitten. 5,5jaar geleden was een netwerk nog niet geheel gebruikelijk. Waardoor je CPU vrij zwaar belast word door je netwerkkaart. Nuja, een goede kabel kan wonderen doen.
Ik had het trouwens niet over je computer, ik heb al computers van +3000€ gezien die uitgerust was met een whitelabel netwerkkaartje![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik had het trouwens niet over je computer, ik heb al computers van +3000€ gezien die uitgerust was met een whitelabel netwerkkaartje
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik denk dat het gewoon de verbinding was die niet stabiel is. Met telenet haalde ik altijd de volle pot. Ik denk nog altijd dat er toch iets mis is met de adsl draadjes aansluiting.. Soms valt adsl gewoon uit, en dan duurt het een paar minuten eer ik weer verbinding heb. Soms zelfs gewoon niet.
Ik woon op slechts 1,9 km van de centrale, en dit zijn mijn waarden nu:
Maximale lijnsnelheid: 5792 kbps (downstream) / 1040 kbps (upstream)
Ruismarge: 10.5 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Lijndemping: 37.8 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Lijndemping is mij toch wat te hoog voor 1,9 km, dacht dat dit rond 15 tot 25 dB zou mogen liggen?
Ik woon op slechts 1,9 km van de centrale, en dit zijn mijn waarden nu:
Maximale lijnsnelheid: 5792 kbps (downstream) / 1040 kbps (upstream)
Ruismarge: 10.5 dB (downstream) / 20 dB (upstream)
Lijndemping: 37.8 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping is mij toch wat te hoog voor 1,9 km, dacht dat dit rond 15 tot 25 dB zou mogen liggen?
To download or not to download, that's the question.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Hm ja ik zit op 3 km en heb deze waardes:
Code: Selecteer alles
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1128 kbps (upstream)
Ruismarge: 18.2 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 39.6 dB (downstream) / 20 dB (upstream)