Wireless gaat sneller en sneller

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
PHO
Pro Member
Pro Member

GLobespanvirata, een producent van chipsets voor wireless devices, komt naar eigen zeggen met snelle wireless verbindingssnelheden. Ze claimen snelheden tot 140mbs, maar in een eerste fase zouden ze pas tot 70mbit gaan.

Lees het volledige artikel op CNET news.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Euh... mijn USR doet vandaag al 100 Mbps.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

hogere snelheid=grotere bandbreedte=slechtere signaal/ruisverhouding=nog kleinere afstand.
Nu heb ik al grote moeite overal verbinding te hebben in huis.
Zonder aanpassing van het maximaal toegestane vermogen zal het moeilijk worden.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het gaat dus om een upgrade voor hen reeds bestaande b/g-chips. Zoals die in de SMC's zitten en in hun eigen Prism Nitro-wireless lan kaartjes ... Lucky me, ik heb er zo eentje :-)
Straks eens kijken of ik het aan de praat krijg. Enkel dat m'n laptop een 802.11b is, dus niet kan testen of ik 140 MBps haal :P
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Het gaat dus om een upgrade voor hen reeds bestaande b/g-chips.

Probleem is dat vandaag de dag verschillende constructeurs verschillende (niet gestandardiseerde) oplossingen bedenken om de 54 Mbps op te drijven. Het gevolg is dat al je hardware van dezelfde constructeur moet zijn wil het nog deftig werken.

Sommige doen dat via het gebruik van meerdere kanalen simultaan, anderen zoals USR door de packets te vergroten zodat er minder overhead is.

Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat m'n 100 Mbps USR netto zo'n 30 Mbps geeft (wat eigenlijk nog onder de initiele 54 Mbps ligt, maar zeker niet slecht is). Zou eigenlijk nog eens een test moeten doen met hem exclusief in die mode te plaatsen (compatibility af).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”