hoi
ik heb nu de brief+cdke (ik krijg een error u heeft een nieuwere versie van homelink dan op de cd staat) gehad van dommel met daarin de activatiecode
welnu kan ik deze dus niet meer invoeren aangezien ik bij belgacom zat er deze heeft de stekker al uitgetrokken...
***ik heb van bc 2*(dat klopt toch niet of zijn er nog mensen die dit gehad hebben?) een brief gehad met de opzeg en internet is afgesloten maar met de gewone telefoon kan ik nog gewoon bellen terwijl deze al 2dagen had moet afgesloten zijn???
ook stond in hun brief dat mijn nr ging overgedragen worden...
*hoe kan ik dan ooit met dommel bellen als mijn telnr nog actief is bij belgacom?
*kan ik activeren via homelink vanop een ander adress bij iemand die telenet heeft of moet ik effectief bellen?
*als ik nu de siemens gigaset insteek komt er geen reactie... is dat normaal en het adsl lampje gaat aan-uit
of komt dit in orde als er daadwerkelijk een adslsignaal is
en als laatse om te bellen moet ik gewoon de telefoon in de siemens pluggen? en de homelink software doet de rest en ik akn bellen?
kan iemand dit een beetje verduidelijken want ik geraak er niet aan uit
-ik volg hier al lang genoeg mee maar vond nog geen antwoorden hierop
Homeconnected adsl activatie
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Als het ADSL lampje van de Siemens modem gelijkmatig knippert, dan heb je nog geen ADSL signaal op uw lijn. Zolang dat niet in orde is, heeft de rest ook geen zin.
Vanaf dat je ADSL signaal hebt, en vanaf de datum die op uw brief staat, kun je met de homelink software activeren. Daarna is het kwestie van uw modem te laten aanstaan zodat hij geconfigureerd en eventueel geüpdatet kan worden.
Op het moment dat je HomeConnect aanvroeg, heb je normaal gezien moeten aangeven of je je nummer wilde behouden. Dus je Belgacom telefoonnummer wordt automatisch opgezegd door Dommel en overgezet naar HomeConnect (of je krijgt een nieuwe nummer toegewezen als je niet voor nummerbehoud hebt gekozen).
Vanaf dat je ADSL signaal hebt, en vanaf de datum die op uw brief staat, kun je met de homelink software activeren. Daarna is het kwestie van uw modem te laten aanstaan zodat hij geconfigureerd en eventueel geüpdatet kan worden.
Op het moment dat je HomeConnect aanvroeg, heb je normaal gezien moeten aangeven of je je nummer wilde behouden. Dus je Belgacom telefoonnummer wordt automatisch opgezegd door Dommel en overgezet naar HomeConnect (of je krijgt een nieuwe nummer toegewezen als je niet voor nummerbehoud hebt gekozen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
dit lijkt me net het probleem dit zou reeds moeten gebeurd zijn (adsl activatie .... vandaag dus)Vanaf dat je ADSL signaal hebt, en vanaf de datum die op uw brief staat, kun je met de homelink software activeren. Daarna is het kwestie van uw modem te laten aanstaan zodat hij geconfigureerd en eventueel geüpdatet kan worden.
ik heb het na 18u meermaals geprobeerd maar toch lijk ik geen adsl signaal te krijgen... (ik moet de siemens toch enkel met de rj45 kabel met de pc verbinden?)
voor adsl gebruik ik gewoon de poort waar vroeger de bc modem inzat..
mvg
Ik heb mijn splitter laten hangen (alles is zoals vroeger bij mij)frado schreef:het moet de di recte telefoonkabel zijn, niet de ADSL kabel. Bij ons was er een splitter die telefoon en adsl splitst, dat moet dus weg.
Ik heb geprobeerd van de splitter weg te halen, maar dan heb ik slechtere lijnwaardes (en er is niets anders op aangesloten, buiten de Siemens router)
...
-
- Elite Poster
dus bij jou werkt het gewoon zoals bij belgacom?BBB schreef:Ik heb mijn splitter laten hangen (alles is zoals vroeger bij mij)frado schreef:het moet de di recte telefoonkabel zijn, niet de ADSL kabel. Bij ons was er een splitter die telefoon en adsl splitst, dat moet dus weg.
Ik heb geprobeerd van de splitter weg te halen, maar dan heb ik slechtere lijnwaardes (en er is niets anders op aangesloten, buiten de Siemens router)
de kabel in het adslslotje en ok? hier lijkt dat niet te werken...
Inderdaad.q-tec schreef:dus bij jou werkt het gewoon zoals bij belgacom?
de kabel in het adslslotje en ok? hier lijkt dat niet te werken...
Het enige dat hier gewijzigd is de router en dat mijn telefoon nu rechtstreeks in de router steekt. (ik had voordien netconnect maar ik vermoed dat dit niet zoveel uitmaakt)
...
-
- Elite Poster
en nog altijd geen internet.... al goeie week zonder
s gebeld en het probleem zou bij belgacomcentrale liggen ze gingen een bc technieker sturen....nog niks gehoord geduld zeker?
en is het normaal dat ik een opzegbrief van bc kreeg met de overdracht van telnr en mijn telefoon werkt nog steeds....dus ik zal zelf maar moeten bellen voor die op te zeggen zeker
of gebeurt dit pas als ik de home software geactiveerd heb
s gebeld en het probleem zou bij belgacomcentrale liggen ze gingen een bc technieker sturen....nog niks gehoord geduld zeker?
en is het normaal dat ik een opzegbrief van bc kreeg met de overdracht van telnr en mijn telefoon werkt nog steeds....dus ik zal zelf maar moeten bellen voor die op te zeggen zeker
of gebeurt dit pas als ik de home software geactiveerd heb
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Moet je modem daarvoor verbonden zijn met de pc?FullHD schreef:Als het ADSL lampje van de Siemens modem gelijkmatig knippert, dan heb je nog geen ADSL signaal op uw lijn. Zolang dat niet in orde is, heeft de rest ook geen zin.