wie heeft er al scarlet adsl20 en wat zijn de ervaringen ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Heb toch de overige draadjes ff uit de doos gehaald en getest met enkel m'n lijn en met beide filters/splitters na elkaar. Resultaat was hetzelfde. Met andere modem/router hebbik ook getest, ook 't zelfde. Synchro tussen 1650 en 2080kbps, download rates tussen 650 en 1850kbps en DS margins tussen 4 en 7db.

Gisteravond naar Belgacom gebeld, zij kijken de lijn niet na omdat ik nu Scarlet klant ben. Enige wat ze me kunnen zeggen is dattik op 2.9km zit van de centrale en dat m'n telefoonlijn OK is.

Deze morgen nog naar Scarlet gebeld, zij hebben nog geen nieuws ivm de testen op de lijn. De afstand tot de dichtsbijzijnde centrale betreft wouden/konden ze me ook niet geven, ik moest een fax sturen naar de overste van de technieker zei ie.

Nog ideeen? Opzegtermijn van 7 dagen verstrijkt om 17u30..
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

opzeggen en naar een andere provider gaan, ik kan u Dommel Homeconnect aanraden indien u ook telefonie wenst, anders kan ik u gewoon enkel Dommel NetConnect aanraden. Nuja, 't verschil tussen NetConnect en HomeConnect is gewoon dat je binnekort 4 EUR verschil gaat hebben, dus voor 4 EUR meer ga je onbeperkt kunnen bellen.

Wat ik bedoel:

Homeconnect = 49,95 EUR
NetConnect + Discovery lijn = 35,95 + 9,95 = 45,90 EUR
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Heb niet opgezegd om twee redenen:

1. probleem lijkt in de straat of aan de relais mits de buren (ook belgacomburen ertussen) op dezelfde snelheid zitten
2. er komt iemand donderdag langs (minder dan een week na activeren lijn, niet slecht eigenlijk!)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hou ons in ieder geval op de hoogte, we willen wel eens weten hoe het verder gaat.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Technieker (outsourcing via firma Jansen) meer dan een uur langsgeweest. Heeft me 2X opgebeld op het werk. Eerste maal om te zeggen dat ie het probleem ook vaststelde en ging bellen met Scarlet om verder te zien. Tweede maal om te zeggen dat het probleem ofwel op de "las" (plaats waarop huiskabel verbonden is met straatkabel) ofwel aan het eerste knooppunt(=relais?) zat. Belgacom zal dit binnen de 10 werkdagen uitzoeken.

Ondertussen wordt ik op een 3Mbps profiel geplaatst. Technieker zei dat ie al op meer dan 3Mbps had kunnen synchroniseren (waar ik aan 2Mbps max zat op een hele week).

Wordt vanavond vervolgd wanneer ik ter plekke kan zien.
noach
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2005, 20:16
Locatie: Zaffelare

Sinds 12/06 ben ik overgestapt van unlimited naar adsl20.
Zonder problemen
download ik nu aan een hogere snelheid,, 5272kbps ,, ipv 3000.
Ik klaag zeker niet, maar het is afwachten of de beloofde 20mb waar te maken zal zijn.
Grtjs,
Noah
Groeten,
Noach
noach
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2005, 20:16
Locatie: Zaffelare

Misschien is het raadzaam eens je router opnieuw te installeren.
Groeten,
Noach
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Noach,bedoel je dat er in Zaffelaere al een 20 mbps lijn te krijgen is??of heb je een 6mbp profiel??
Ik vind dit zeer intressant,wat ik woon ik ST Kruis Winkel.
Heb een 6 mbps,bij Scarlet,er is hier nog geen 20mbps te verkrijgen.
Hier staat de centrale op het pleintje,aan de oprit v.d. Kenedylaan.Ben wel zeer tevreden. down 5211 kbps or 651 kb/sec.
Bij Scarlet hebben ze gezegd dat een snelheidsverhoging hier nog niet voor morgen zal zijn.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

post 27/06 :
Wat mij betreft (na schrapen corrosie op kabels contactdoos door scarlettechnieker) nog steeds synchros tussen 1600 en 1800kbps en download rates van +/- 1400kbps
Upload synchro nog steeds op 640kbps (ipv 384?!) dus nog steeds 6Mbps profiel waarschijnlijk.

Net terug gebelf naar Scarlet en zou tot dinsdag kunnen duren voor wijziging. Afwachten dus. Wel eigenaardig is dat ik verschillende info krijg ivm afstand tot centrale. Volgen Belgacom 2.9km, volgens Scarlet technieker die langskwam 2.6km..en volgens Scarlet (net nu aan de lijn gehad) 4.4km. Ik denk toch datter ergens iets schort aan de meetapparatuur..

edit 02/07 :
lijn staat nu op 3Mbps profiel (384kbps UP synchro)
uploadspeed is gezakt van 530 naar 320 kbps (logisch)
downloadspeed is niet verbeterd (tussen 1100 en 1500kbps)
US Margin is fors gestegen (van 10-15 naar 20-22)
DS Margin blijft zelfde (rond 6, geregeld 5)
DS (rond 44) en US(rond 24) Line Attenuation blijven ook zelfde
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

teken je een eenjarig of tweejarig contract? Ik vind het niet op de site, maar de adsl20 promo is wel heel interessant:

geen aansluitingskosten, noch activatiekosten en iedere maand slechts 25 euro gedurende 11 maanden, de eerste maand gratis.

Nu moet er natuurlijk ergens een catch zijn, maar ik vind em niet direct.

Ik zit momenteel op edpnet dyn6 (ofzoiets). Is het de moeite waard om over te schakelen?
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Ik vraag me ook af wat the catch hieraan zou zijn. Dat ze falliet gaan binnen dit en het einde van het jaar missch :? ?
pverstraeten
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 dec 2006, 09:10
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

keethar schreef:Ik vraag me ook af wat the catch hieraan zou zijn. Dat ze falliet gaan binnen dit en het einde van het jaar missch :? ?


Wat nu kan gebeuren is, dat je een adsl20 abonnement neemt, maar nog steeds op 6mbit kan zitten ook al ben je zeker dat er een adsl2+ centrale bij jou in de buurt is. Heb hiervoor gebeld naar scarlet en volgens hun zitten de poorten op adsl2+ vol. zo kunnen ze je alles wijs maken en ben je nOOIT zeker dat je ooit een 20 mbit lijn gaat krijgen.

IK woon in Tervuren


Mvg
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jah ik krijg ook geen.
Was me beloofd voor 01/07
nu kunnen ze me niks beloven ook al staat op hun site dat kortrijk aansluitbaar is
gebuur heeft 12 bij belgacom
Ik heb klacht ingediend en vraag om te vertrekken zonder schadevergoeding, wegens niet nakomen van hun contract.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Geplaatst: Za Aug 02, 2008 8:59
De "ervaring" gaat door hier, sinds gisteren op profiel 1Mbps (256Kbps UP/1024kbps down) gezet. DS Margin is nu 9 of 10db. Fantastisch! Mijn downloadsnelheid waarvoor ik met Scarlet in contact ben sinds 21/06 is nu progressief gezakt van ongeveer 1,6Mbps naar 0.8Mbps (van 6Mbps via 3Mbps profiel naar 1Mbps profiel dus). Nogthans bel ik bijna elke dag om te zien wat er kan gedaan worden om m'n snelheid te verhogen en werd er me beloofd me niet op 1Mbps te zetten. 3 techniekers zijn langsgeweest en alledrie hebben ze gezegd dat het aan de kabel in de straat lag. Wat kan ik nog meer doen opdat belgacom dit zou fiksen aan de straat?

EDIT 03/09
Heb ondertussen terug contact gehad en mits er na drie maanden "niets aan te doen is" (dat ik met m'n 0,7 Mbps moet blijven ipv 3 of 3.5Mbps) en Scarlet de hele tijd nogthans het tegendeel had laten blijken krijg ik een credietnota en de mogelijkheid om onvoorwaardelijk op te zeggen. Ik vind dus dat Scarlet heel correct is geweest! De opzeg is bij deze ook gebeurd, ik ga m'n kans wagen bij Belgacom wegens de actuele promotie enerzijds en het feit dat zij uiteindelijk toch de touwtjes in handen hebben anderzijds, alsook wegens het feit dat ze me op 2.9kms van de centrale zien(zoals Happymany en Euphony) ipv de 4.4kms bij Scarlet (Tele2 en Dommel). De kwestie van de verschillende afstanden tot (dezelfde!) centrale is helemaal te gek maar nogthans waar(heb aan alle providers gevraagd welke centrale gebruikt werd). De verklaring hebbik nog steeds niet, zou het graag begrijpen, als iemand een sluitende verklaring heeft zou ik ze graag horen. Is reeds hier uitgelegd maar niemand vond een verklaring.

EDIT 11/09
Vandaag eerste dag bij belgacom. Probleem is niet opgelost (nog steeds synchros tussen 1,5 en 2Mbps, 6db down margin, en overbelaste lijn..zoals oorspronkelijk bij Scarlet dus). Belgacom technieker komt op 18/09 langs (begin het een beetje moe te worden allemaal..) Heb een paar seconden een synchro gehad op 3968kbps (met een ds margin van 3db!) bij m'n eerste connectie user/pwd, maar dat is blijkbaar automatisch (definitief?) gezakt.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

ferti schreef:Geplaatst: Za Aug 02, 2008 8:59
De "ervaring" gaat door hier, sinds gisteren op profiel 1Mbps (256Kbps UP/1024kbps down) gezet. DS Margin is nu 9 of 10db. Fantastisch! Mijn downloadsnelheid waarvoor ik met Scarlet in contact ben sinds 21/06 is nu progressief gezakt van ongeveer 1,6Mbps naar 0.8Mbps (van 6Mbps via 3Mbps profiel naar 1Mbps profiel dus). Nogthans bel ik bijna elke dag om te zien wat er kan gedaan worden om m'n snelheid te verhogen en werd er me beloofd me niet op 1Mbps te zetten. 3 techniekers zijn langsgeweest en alledrie hebben ze gezegd dat het aan de kabel in de straat lag. Wat kan ik nog meer doen opdat belgacom dit zou fiksen aan de straat?

EDIT 03/09
Heb ondertussen terug contact gehad en mits er na drie maanden "niets aan te doen is" (dat ik met m'n 0,7 Mbps moet blijven ipv 3 of 3.5Mbps) en Scarlet de hele tijd nogthans het tegendeel had laten blijken krijg ik een credietnota en de mogelijkheid om onvoorwaardelijk op te zeggen. Ik vind dus dat Scarlet heel correct is geweest! De opzeg is bij deze ook gebeurd, ik ga m'n kans wagen bij Belgacom wegens de actuele promotie enerzijds en het feit dat zij uiteindelijk toch de touwtjes in handen hebben anderzijds, alsook wegens het feit dat ze me op 2.9kms van de centrale zien(zoals Happymany en Euphony) ipv de 4.4kms bij Scarlet (Tele2 en Dommel). De kwestie van de verschillende afstanden tot (dezelfde!) centrale is helemaal te gek maar nogthans waar(heb aan alle providers gevraagd welke centrale gebruikt werd). De verklaring hebbik nog steeds niet, zou het graag begrijpen, als iemand een sluitende verklaring heeft zou ik ze graag horen. Is reeds hier uitgelegd maar niemand vond een verklaring.

EDIT 11/09
Vandaag eerste dag bij belgacom. Probleem is niet opgelost (nog steeds synchros tussen 1,5 en 2Mbps, 6db down margin, en overbelaste lijn..zoals oorspronkelijk bij Scarlet dus). Belgacom technieker komt op 18/09 langs (begin het een beetje moe te worden allemaal..) Heb een paar seconden een synchro gehad op 3968kbps (met een ds margin van 3db!) bij m'n eerste connectie user/pwd, maar dat is blijkbaar automatisch (definitief?) gezakt.


Heeft/had uw buur dan ook geen problemen bij BGC?
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Klopt! Een van de buren heeft ook ADSL GO van belgacom, ben briefje onder zijn deur gaan schuiven dat hij misschien ook voor aanstaande donderdag de technieker kan vragen mits hij nog steeds hetzelfde probleem heeft dan 3 maand geleden (idem dito connectiewaardes) Had hem verder niet lastig gevallen voordien daar ik bij Scarlet was en de afstand tot de centrale verschillend was. Nu staan de zaken echter anders, ben benieuwd wat het vervolg zal zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat uw gebuur de sleutel heeft tot een oplossing,omdat hij toch ook een Belgacom klant is,daarvoor zullen ze wel de handen uit de mouwen willen steken( twee klanten verliezen in dezelfde straat,??),niet vergeten dat Belgacom de hete adem van Telenet in de nek voelt (Nieuwe Telenet abbo's!!)
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Geplaatst: Vr Sep 12, 2008 17:09
"We gaan hier wel een beetje off topic maar ik zal antwoorden nog omdat ik vandaag m'n thompson speedtouch 536 binnen heb en ik verschillen zie bij de speedtests:

ST536 +/- 1.7mbps // +/-300kbps (synchros: +/-2080kbps // 512kbps)
EM4206 +/- 1.5Mbps // +/- 430kbps (synchros: +/- 1.7Mbps // 512kbps)

weet niet of de st536 "echt" beter synct maar zit steeds systematisch op 2Mbps terwijl de EM4206 tussen de 1.6 en 1.7Mbps blijft..wat betreft de snelheden zelf is de download steeds beter via de ST536 en de upload steeds beter via de EM4206

enige ervaring hiermee?? (zou misschien in de belgacom topic moeten posten nu..)

ps: hier is geen kabeladsl (is wallonie en voo is nog niet actief)"

EDIT 18/09
Belgacom technieker vandaag langsgeweest, contactdoosje vervangen (nieuw model), maar vooral koperpaar veranderd (tussen relais en centrale waarschijnlijk?)
Voor interventie
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 2.144
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 23,0 / 45,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 5,5
Na interventie
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.640
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 33,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,0 / 12,5

Jammerlijke conclusie van m'n "ervaring": Als alles van meetafaan in orde is qua lijnwaardes etc zit je goed bij Scarlet, indien niet zal Belgacom geen vinger uitsteken voor je totdat je naar hen overstapt!
adsl2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 aug 2008, 00:40

Mij lijkt het gewoon dat Scarlet dit niet naar Belgacom geëscaleerd heeft?
Zij hebben immers deze mogelijkheid ...
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 maa 2006, 01:49

Toch wel, en verschillende keren zelfs (via de interne service "to you dsl" denkik).

Belgacom zou echter geweigerd hebben om verdere stappen te ondernemen daar ik de minimale snelheid van 1Mbps bereikte zonder errors. Profiel werd gradueel van 6 naar 3 en uiteindelijk 1Mbps verlaagd en telkens moest een Scarlet technieker langskomen op uitdrukkelijk verzoek van Belgacom.

Wanneer je echter overstapt en klant wordt bij Belgacom wordt er onmiddelijk naar de echte oorzaak gekeken en wordt deze ook gefikst.

Bji Scarlet heeft dat liedje 3 maand geduurd (bijna elke dag gebeld), bij Belgacom was het na 1 week en een telefoontje geregeld (gewoon gewacht op technieker).
Thombose
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2008, 14:41

pff zouk da nemen deze Scarlet ADSL20? :p ...bij dommel zat ik op 1 km van centrale en beloofden ze me tussen 16-20 mbps....(centrale vismakrt leuven),...toen ik belde naar Scarlet, zei een uiterst onvriendelijke dame dat ze dat niet kon zeggen omdat ze Belgacom installaties gebruiken (peist dat ik achtelrijk ben fwa?) ik vraag dan waar Belgacom installatie is -> als ikd at wist had ik het al lang gezegd...hmpf...stel mij vragen bij service...iemand die weet of het in leuven ook voor scarlet de centrale op de vismarkt is?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Alles in Leuven gaat via de vismarkt.
Thombose
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2008, 14:41

Perfect ,dan geldt het antwoord van Dommel dus ook voor Scarlet en zal i kdan maar voor Scarlet gaan :p das beter bekend, en die lijken betere service te hebben...dommel klantendienst krijg ik nooit aan de lijn, terwijl het bij Scarlet slechts 1 minuutje van wachttijd nam....zeker met de huidige promotie...whiee...eindelijk ene beslissing
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

opletten van scarlet dat ze geen netwerk capaciteitsproblemen hebben.
Ik woon op 900 m van de centrale.
Tijdens de dag 5000 a 5500 vanaf 19 - 23 uur max 900
Bij scarlet
Thombose
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2008, 14:41

proxiboyke schreef:opletten van scarlet dat ze geen netwerk capaciteitsproblemen hebben.
Ik woon op 900 m van de centrale.
Tijdens de dag 5000 a 5500 vanaf 19 - 23 uur max 900
Bij scarlet

hmm, ik woon op 1000 m van centrale.... ik hoop dat ik iets hogere snelheden haal, of heb je een 6mpbs abo? ben je ook van leuven?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Thombose schreef:
proxiboyke schreef:opletten van scarlet dat ze geen netwerk capaciteitsproblemen hebben.
Ik woon op 900 m van de centrale.
Tijdens de dag 5000 a 5500 vanaf 19 - 23 uur max 900
Bij scarlet

hmm, ik woon op 1000 m van centrale.... ik hoop dat ik iets hogere snelheden haal, of heb je een 6mpbs abo? ben je ook van leuven?

Hij zegt toch dat hij de max KAN halen.
Waarschuwing is: op sommige plekken is het overbevolkt en kan het zijn dat je tijdens piekuren trage internet hebt.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Thombose schreef:
proxiboyke schreef:opletten van scarlet dat ze geen netwerk capaciteitsproblemen hebben.
Ik woon op 900 m van de centrale.
Tijdens de dag 5000 a 5500 vanaf 19 - 23 uur max 900
Bij scarlet

hmm, ik woon op 1000 m van centrale.... ik hoop dat ik iets hogere snelheden haal, of heb je een 6mpbs abo? ben je ook van leuven?


Proxiboyke had een 6 Mbps profiel. Maar hij zat waarschijnlijk op een drukke centrale.
Afbeelding
Thombose
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2008, 14:41

liger schreef:
Thombose schreef:
proxiboyke schreef:opletten van scarlet dat ze geen netwerk capaciteitsproblemen hebben.
Ik woon op 900 m van de centrale.
Tijdens de dag 5000 a 5500 vanaf 19 - 23 uur max 900
Bij scarlet

hmm, ik woon op 1000 m van centrale.... ik hoop dat ik iets hogere snelheden haal, of heb je een 6mpbs abo? ben je ook van leuven?

Hij zegt toch dat hij de max KAN halen.
Waarschuwing is: op sommige plekken is het overbevolkt en kan het zijn dat je tijdens piekuren trage internet hebt.

Wat is dees voor een leuterpost??? vanuit zijn post kan nergens wordne afgeleid dat hij bijna zijn maximum haalt van 6mbps of gewoon een heel trage 20 mbps verbinding heeft...
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik bedoel ga eerst nen keer gaan kijken of er in de straat omgeving of iemand is die de provider heeft die je wilt . En vraag zijn bevindingen, kan soms veel elende voorkomen.
Ik zelf zit op 900 a 950 meter en had nooit gedacht dat dit kon gebeuren. Gebuur heeft vdsl en haalde moeiteloos 14000 terwijlik nog geen 1000 had.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Thombose schreef:
liger schreef:
Thombose schreef:
proxiboyke schreef:opletten van scarlet dat ze geen netwerk capaciteitsproblemen hebben.
Ik woon op 900 m van de centrale.
Tijdens de dag 5000 a 5500 vanaf 19 - 23 uur max 900
Bij scarlet

hmm, ik woon op 1000 m van centrale.... ik hoop dat ik iets hogere snelheden haal, of heb je een 6mpbs abo? ben je ook van leuven?

Hij zegt toch dat hij de max KAN halen.
Waarschuwing is: op sommige plekken is het overbevolkt en kan het zijn dat je tijdens piekuren trage internet hebt.

Wat is dees voor een leuterpost??? vanuit zijn post kan nergens wordne afgeleid dat hij bijna zijn maximum haalt van 6mbps of gewoon een heel trage 20 mbps verbinding heeft...

sorry, tis gewoon dat hij dat ZO veel keer al heeft gezegd in ZO veel posts dat ik het als "algemene kennis" beschouwde :P
Thombose
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 sep 2008, 14:41

liger schreef:
Thombose schreef:
liger schreef:
Thombose schreef:
proxiboyke schreef:opletten van scarlet dat ze geen netwerk capaciteitsproblemen hebben.
Ik woon op 900 m van de centrale.
Tijdens de dag 5000 a 5500 vanaf 19 - 23 uur max 900
Bij scarlet

hmm, ik woon op 1000 m van centrale.... ik hoop dat ik iets hogere snelheden haal, of heb je een 6mpbs abo? ben je ook van leuven?

Hij zegt toch dat hij de max KAN halen.
Waarschuwing is: op sommige plekken is het overbevolkt en kan het zijn dat je tijdens piekuren trage internet hebt.

Wat is dees voor een leuterpost??? vanuit zijn post kan nergens wordne afgeleid dat hij bijna zijn maximum haalt van 6mbps of gewoon een heel trage 20 mbps verbinding heeft...

sorry, tis gewoon dat hij dat ZO veel keer al heeft gezegd in ZO veel posts dat ik het als "algemene kennis" beschouwde :P

Toevallig beschouw ik het kenne nva nde hoofdstad van Brunei ook als parate kennis, maarja, niemand anders weet dat ook...maak ik daarom van mijn tak? i kdacht het niet ;)...
en als je wilt weten wat de hoofdstad is :p opzoeken die handel, vraag maar aan iedereen dat je kent, niemand dat het weet, is leuk om te weten :)
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik vind dat er niet genoeg kan gewaarschuwd zijn want in tegenstelling tot belgacom telenet en andere lig je vast voor 15 maand.
Laatst gewijzigd door proxiboyke 21 sep 2008, 19:30, in totaal 2 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

proxiboyke schreef:ik vind dat er niet genoeot belg tllingwaarschuwd zijn want in tegenste kan gegacom telenet en andere lig je vast vast voor 15 maand.

wtf?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

liger schreef:
proxiboyke schreef:ik vind dat er niet genoeot belg tllingwaarschuwd zijn want in tegenste kan gegacom telenet en andere lig je vast vast voor 15 maand.

wtf?


如果您在“地址”栏中键入了网页地址,请检查其拼写是 :beerchug: :beerchug:
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hehe :-D ben mijn laptop nog nie zo gewoon en het pad sie de muis vervangt is supper gevoelig
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

:lol2:
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Proxiboyke bedoeld,als u het Scarlet 'One' produkt neemt dat u voor 15 maanden vast ligt, is inderdaad zo (we hebben het hier dan over internet &telefoon samen), maar ik geloof niet dat dit geld voor ADSL 20,dan neemt u internet plus het 'raw copper' wat dan 5€ per maand extra kost.
Dit komt dus eigenlijk op 30€ per maand,maar dan heeft u geen vaste tel. natuurlijk.
Flappie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:21

Hoi,

Ook ik ben overgestapt naar adsl20 nolimit.
ik woon op 3.2 km van de centrale
voorheen had ik scarlet6, maar kreeg maar 3.3 MB
maar nu, met het razendsnelle internet adsl20 heb ik maar liefst ...... 3.3 Mb dus niets razendsnel, gaat soms nog trager dan met gewone adsl.

Op hun site stond m'n gemeente nochtans mee in het drop-down lijstje van gemeentes waar adsl2+ reeds beschikbaar was.
heb toen maar mailtje naar klantendienst gestuurd, en dit was hun antwoord :
***************************************************************************************************************
Het antwoord is:
Beste,

Aan te raden is de modem altijd op het eerste telefoon aansluit punt aan te sluiten. Door middel van een adsl filter daaraf van verder af te takken. Het is zo dat door de afstand van de centrale, de snelheid niet kan verbeterd worden kwestie de 20Mb.

Het contract staat wel volledig opperationeel en U kan ongelimmiteerd surfen.

Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
***************************************************************************************************************

Dat noem ik pure oplichterij....

Groeten,
Flappie

PS: deftig nederlands kunnen ze blijkbaar ook al niet bij scarlet ... vraag me af wat ze wél kunnen, behalve veel loze beloftes maken ...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Flappie schreef:Hoi,

Ook ik ben overgestapt naar adsl20 nolimit.
ik woon op 3.2 km van de centrale
voorheen had ik scarlet6, maar kreeg maar 3.3 MB
maar nu, met het razendsnelle internet adsl20 heb ik maar liefst ...... 3.3 Mb dus niets razendsnel, gaat soms nog trager dan met gewone adsl.

Op hun site stond m'n gemeente nochtans mee in het drop-down lijstje van gemeentes waar adsl2+ reeds beschikbaar was.
heb toen maar mailtje naar klantendienst gestuurd, en dit was hun antwoord :
***************************************************************************************************************
Het antwoord is:
Beste,

Aan te raden is de modem altijd op het eerste telefoon aansluit punt aan te sluiten. Door middel van een adsl filter daaraf van verder af te takken. Het is zo dat door de afstand van de centrale, de snelheid niet kan verbeterd worden kwestie de 20Mb.

Het contract staat wel volledig opperationeel en U kan ongelimmiteerd surfen.

Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice
***************************************************************************************************************

Dat noem ik pure oplichterij....

Groeten,
Flappie

PS: deftig nederlands kunnen ze blijkbaar ook al niet bij scarlet ... vraag me af wat ze wél kunnen, behalve veel loze beloftes maken ...

ja amaai, da was echt niet te verwachten :roll:
ik weet niet wat uw vraag juist was, maar moest je beetje gelezen hebben over adsl zou je weten dat adsl2+ geen verbeteringen heeft op lange afstanden
Flappie
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:21

hoi liger,

de vraag was vrij simpel.
1/ welke snelheid mag ik +/- verwachten , want daar zwegen ze in alle talen over
2/ als ik naar hekpdesk vanscarlet belde, kreeg ik steeds te horendat m'n binnenbekabeling niet goed was, dus vroeg ik hoe ik dan wel moest bekabelen.... met dit antwoord ben ik dus niet veel wijzer geworden ....
***************************************************************************************************************************************************************
Ik weet wel dat afstand een invloed heeft op snelheid, maar wie krijgt er dan 20 MB ? enkel die paar klanten die op minder dan 700 meter van centrale wonen, daarna gaat het elke 200/300 meter trager en trager ...

Ik kom veel in contact met mensen uit nederland, die ook adsl2+ hebben, en soms nog verder v/d centrale wonen dan ik. Deze mensenhalen wel snelheden van 14-16 MB , hoe is dat te verklaren ?
Wat mij betreft is de invloed van de afstand tot de maximum snelheid zwaar overdreven ...

Volgens het schema dat ik hier gezien heb, zou ik toch monstens een 6MB lijn moeten kunnen krijgen ...

We zullen wel zien, ik heb al mail naar luc vos van scarlet gestuurd, benieuwd wat hij te zeggen heeft.

Groeten, Flappie
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”