Elk nieuw huis een groen dak, liefst zonder schotelantennes

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

[url=http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/default.asp?art=%7B78C450F1-A3EC-44B5-BD92-69CD380495A8%7D]gazet van antwerpen
[/url]

knip
Mes in schotelantennes

Elk nieuw huis of appartement mag nog maar één schotelantenne tellen die op het plat dak of aan de achterkant wordt gemonteerd. Antennes aan de straatkant worden verboden. Bij een gebouw dat meer dan drie verdiepingen heeft, is alleen nog één gemeenschappelijke antenne op het dak toegestaan. Appartementsgebouwen moeten ook gemeenschappelijke ruimtes hebben met het oog op de afvalophaling.
Laatst gewijzigd door satsurfer 23 jul 2008, 21:34, in totaal 1 gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:
Provider

Juiste link:
http://www.gva.be/nieuws/Antwerpen/defa ... cd380495a8

Overigens zal, als je de schotel op de voorkant moet hebben voor beter ontvangst, plus als je extra schotels wilt ophangen, dit verbod niet lang stand houden, het is namenlijk in strijd met de Belgische grondwet en de Europese verdragen op vrijheid van meningsvergaring...
b012145214
Plus Member
Plus Member
Provider

Was het niet als je internet wilt via schotelantenne dat je er sowieso 2 moest hebben? dit mag dan nietmeer? ...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

b012145214 schreef:Was het niet als je internet wilt via schotelantenne dat je er sowieso 2 moest hebben? dit mag dan nietmeer? ...
wie neemt er nu internet via satelliet...?

peperduur (voor 50 € snelheid van light abbo), hopeloos traag, en reliability niet zoals dsl.

goed voor mensen die geen dsl kunnen krijgen.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

Daar gaat het niet over
wel over het feit dat je maar 1 schotel mag plaatsen, terwijl er voor internet 2 nodig zijn!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dafke schreef:Daar gaat het niet over
wel over het feit dat je maar 1 schotel mag plaatsen, terwijl er voor internet 2 nodig zijn!
@ dafke

ses astra

Broadband and TV at once with one dish - it's possible! A special new Quad-LNB for ASTRA2Connect users is available

en ik vind het belachelijk om in een (groot)stad, een dsl via satellite te nemen. peperduur en traag + dure installatiekosten.

Download snelheid: tot 1024 kb/sec
Upload: tot 128 kb/sec
Maandelijkse kosten: € 48,50
hardware: 449 € + nog installatiekosten bij???
kapaza

met ADSL2 heb je binnenkort 3 Mbit/s Upload, voor 14 €
waarom dan 48,5 € betalen voor een supertrage verbinding?

Allee, zotten zijn er genoeg in de wereld :twisted:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:
Provider

Ergens vind ik dit niet slecht, als je ziet hoe sommige gevels of zelfs hele straten door die schotels ontsierd worden.
Langs de andere kant vind ik ook weer niet leuk dat men op deze manier een nuttige technologie met diensten gaat 'tegenwerken'.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Mja, ik ben zelf ook een schotelaar (thuis dan wel in een alleenstaande woning) en ik heb er 3.

Wel vind ik dat ze er toch beter 1 (of meerdere) grote schotel(s) op het plat dak van een nieuw appartement zetten, zo is het gewoon niet nodig om op elk balkon een schotel te plaatsen...

Gewoon aansluiten op het kastje in de muur wordt dat dan.
Voor extra verbindingen/andere satellieten moet er een mogelijkheid zijn om door een wachtbuis een kabel naar het dak te trekken.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

gewoon één 2-2.5m schotel plaatsen, meer is toch niet nodig?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

satsurfer schreef: @ dafke

en ik vind het belachelijk om in een (groot)stad, een dsl via satellite te nemen. peperduur en traag + dure installatiekosten.

Allee, zotten zijn er genoeg in de wereld :twisted:
Maar het gaat hier niet over het nemen van inet via sat, maar voor de schotels op je dak.
Als je geen adsl / kabel kan nemen, en je wil internet, of om welke reden dan ook, als je inet via de schotel wil, zal dit niet meer kunnen omdat je maar 1 schotel ipv 2 mag zetten ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

satsurfer schreef: Elk nieuw huis of appartement mag nog maar één schotelantenne tellen die op het plat dak of aan de achterkant wordt gemonteerd. Antennes aan de straatkant worden verboden. Bij een gebouw dat meer dan drie verdiepingen heeft, is alleen nog één gemeenschappelijke antenne op het dak toegestaan. Appartementsgebouwen moeten ook gemeenschappelijke ruimtes hebben met het oog op de afvalophaling.
LOL, schotelantennes worden verboden aan de straatkant. Wat moet je dan doen als toevallig de straatkant van jouw huis zich op het zuiden bevindt? Aan de achterkant plaatsen, gericht op het noorden? Zijn weer artikelen geschreven door een of andere pennelikker die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Trouwens, het verdrag van Rome bepaalt het vrije verkeer van goederen en diensten, waaronder satelliet ontvangst valt. De enige die het (eventueel) zou kunnen verbieden is de eigenaar van een huis/appartement, maar meestal is het dan om beschadigingen te voorkomen.
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Een verbod op schotels is alleen om werktuigbouwkundige reden toegelaten. Schoonheidscommisie kan alleen een verbod of beperking opleggen indien een alternatief, RF Technisch in orde.

Dit geld voor zowel ontvangstantennes in welke vorm dan ook. alsook voor zendantennes indien men over de juiste zendvergunningen beschikt? en voor privegebruik. het verdrag vrijheid van nieuwsgaring meningsuiting geld alleen voor de burger niet bedrijfsmatig.
Bedrijfsmatig word er weer onderscheid gemaakt tussen antennes voor wel/niet maadschappelijk belang

gsm /astrid / omroep antennes vallen onder maatschappelijk belang.

Wat niet onder maatschappelijk belang valt zijn antennes tbv communicatie tussen personeel.

dan nog het grijze gebied taxi, de lijn? nmbs en averwante bedrijven.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Jack Daniels schreef:LOL, schotelantennes worden verboden aan de straatkant. Wat moet je dan doen als toevallig de straatkant van jouw huis zich op het zuiden bevindt? Aan de achterkant plaatsen, gericht op het noorden? Zijn weer artikelen geschreven door een of andere pennelikker die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Trouwens, het verdrag van Rome bepaalt het vrije verkeer van goederen en diensten, waaronder satelliet ontvangst valt. De enige die het (eventueel) zou kunnen verbieden is de eigenaar van een huis/appartement, maar meestal is het dan om beschadigingen te voorkomen.
Voor schotelantennes tegen de gevel aan straatkant heb je meestal wel een bouwvergunning nodig. Er zijn er wel veel die deze omzeilen door de schotel op het balkon te plaatsen, want dan hangt hij niet aan de voorgevel hé.
Als je pech hebt en het Z is aan de straatkant en je mag er geen schotel plaatsen (om stedenbouwkundige redenen) dan ben je bijna verplicht hem op het dak te zetten aan de andere kant maar dan zorgen dat hij over de daktop kan kijken ofzo ...
Ziet er nog belachelijker uit als een schotel op de voorgevel maarja ...
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

Langs één kant geef ik hem gelijk, een schotel vind ik ook niet echt mooi maar soit. Ik heb er zelf eentje hangen, aan de achterzijde van het huis.

Langs den andere kant, ik vind zwevende kabels van electriciteit, telefoon of tv ook geen zicht, en zo zijn er massa's gemeenten en straten.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ochja, meer dan 1 schotel per gezin vind ik ook wel overdreven en onnodig, daar er genoeg oplossingen zijn om het via 1 schotel alle satellieten te krijgen die je wil. En is inderdaad ook niet echt een mooi zich.
Maar ik ga zelf ook een schotel plaatsen dus heb er niks tegen :-)
Mensen verbieden om een schotel te plaatsen gaan ze toch nooit kunnen, door die europese regels en omdat het dan ferme broodroof zou zijn voor TV Vlaanderen e.d.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Provider

Zal niet veel opzitten dan die schotels er af te halen. Als stedebouw de schotels aan de straatkant niet toelaat, moeten ze er af, zo simpel is dat.

Hang maar eens een schotel aan de straatkant in hartje Brugge. Zal lang duren voor je schotel er af is en je naar de rechtbank mag.

Een paar mensen maken hier de fout door de wet aan te halen inzake het recht van nieuwsgaring. Het is niet omdat de schotels aan de straatkant worden verboden dat hiermee die Europese wet geschonden is.

Overigens een goede maatregel. Het moet maar eens gedaan zijn met die ghetto toestanden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Braindamage schreef: Voor schotelantennes tegen de gevel aan straatkant heb je meestal wel een bouwvergunning nodig. Er zijn er wel veel die deze omzeilen door de schotel op het balkon te plaatsen, want dan hangt hij niet aan de voorgevel hé.
Als je pech hebt en het Z is aan de straatkant en je mag er geen schotel plaatsen (om stedenbouwkundige redenen) dan ben je bijna verplicht hem op het dak te zetten aan de andere kant maar dan zorgen dat hij over de daktop kan kijken ofzo ...

Pfff... sommige schrijven toch echt wat ze denken zonder eerst even na te gaan of het wel klopt. De bouwvergunning is nodig als je schotel groter is dan 1,20 meter. Zolang de diameter kleiner is heb je geen bouwvergunning nodig. Nogmaals, gelieve u eerst te informeren alvorens je dergelijke nonsens schrijft.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Fustigateur schreef:Overigens een goede maatregel. Het moet maar eens gedaan zijn met die ghetto toestanden.
Blijkbaar maakt een schotelverbod alle racisten inderdaad blij in Antwerpen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik kan best begrijpen dat in den beginne schotel antennes gelinkt werden aan allochtonen, maar ondertussen is dit alweer achterhaald. Getuige hiervan TV Vlaanderen wat nu via satelliet te bekijken valt. Maar België is toch een echt apenland als je het eens goed bekijkt. Enerzijds krijgen we ruim een jaar geleden alle televisie zenders (eindelijk) via satelliet. Veel mensen schakelen over naar satelliet ontvangst, voor meerdere redenen, zowel financieel als het aanbod. Anderzijds worden er hier dan wetten in het leven geroepen die satelliet schotels gaan verbieden. Hoe gek of hoe dom kan je zijn als land? Op sommige gebieden leven wij hier echt nog in de middeleeuwen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Binnenkort komen er belastingen op die schotelantennes, wedden? ;-)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als er belastingen komen op schotel antennes dan is dat een discriminerende belasting omdat mensen met kabel TV of Belgacom TV die belasting niet betalen. Dan zou ik er een zaak van maken denk ik. Als ik mij niet vergis is het ook zo dat België door Europa al eens is terug gefloten wat betreft (eventuele) belastingen op schotel antennes.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Jack Daniels schreef:Als er belastingen komen op schotel antennes dan is dat een discriminerende belasting omdat mensen met kabel TV of Belgacom TV die belasting niet betalen. Dan zou ik er een zaak van maken denk ik. Als ik mij niet vergis is het ook zo dat België door Europa al eens is terug gefloten wat betreft (eventuele) belastingen op schotel antennes.
Er zijn zoveel discriminerende belastingen... Neem nu belastingen op arbeid: waarom moet iemand die meer verdient een hoger % belastingen betalen? Dat is ook discriminatie.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Goztow schreef:waarom moet iemand die meer verdient een hoger % belastingen betalen? Dat is ook discriminatie.
Da's een hele andere discussie hé, dat gaat eerder over het principe dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hier is het gewoon een kwestie van televisie kijken op de manier die jij wilt. Waarom zou een kijker van satelliet-tv belasting moeten betalen en een kijker van Telenet of Belgacom TV niet?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Jack Daniels schreef:Hier is het gewoon een kwestie van televisie kijken op de manier die jij wilt. Waarom zou een kijker van satelliet-tv belasting moeten betalen en een kijker van Telenet of Belgacom TV niet?
Ik zeg ook niet dat het moet, ik zeg dat het er wsl wel aan zit te komen. Maar ik dacht dan eerder op gemeentelijk niveau, om "ontradend" te werken. Net zoals je in de ene gemeente voor je vuilniszak 50 cent en in de andere 1 € betaalt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Da's ook contradictorisch, "ontradend". Als gemeenten het willen ontraden, dan had het hele TV Vlaanderen project totaal geen zin. Enerzijds TV via satelliet aanbieden en anderzijds belastingen heffen op antennes of proberen te verbieden. En waarschijnlijk volgt dan de vraag of de opmerking "TV Vlaanderen is voor Vlamingen in het buitenland, waar ze wel schotels mogen plaatsen". TV Vlaanderen mag enkel in België ontvangen worden. Je moet dus een geldig adres hebben waarop het abonnement ingeschreven staat. Heeft te maken met auteursrechten die ze alleen voor België afdragen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

satsurfer schreef: Broadband and TV at once with one dish - it's possible! A special new Quad-LNB for ASTRA2Connect users is available
@ dafke....kunt ge niet lezen? 1 schotel is voldoende!!!
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels schreef:
Braindamage schreef: Voor schotelantennes tegen de gevel aan straatkant heb je meestal wel een bouwvergunning nodig. Er zijn er wel veel die deze omzeilen door de schotel op het balkon te plaatsen, want dan hangt hij niet aan de voorgevel hé.

Pfff... sommige schrijven toch echt wat ze denken zonder eerst even na te gaan of het wel klopt. De bouwvergunning is nodig als je schotel groter is dan 1,20 meter. Zolang de diameter kleiner is heb je geen bouwvergunning nodig. Nogmaals, gelieve u eerst te informeren alvorens je dergelijke nonsens schrijft.
lees het document dat ik bijgevoegd heb dan maar eens. Voor de voorgevel heb je sowieso een vergunning nodig
Bijlagen
antw.034.doc
Regelgeving schotelantennes
(38.5 KiB) 127 keer gedownload
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goed dat je dit antwoord geplaatst hebt. Vooral de allerlaatste paragraaf "De Vlaamse regering verbiedt nergens de plaatsing van schotelantennes..." is echt goud waard. Mocht er ooit een of andere gemeente het in haar hoofd halen om de schotelantennes te verbieden, dan kunnen we ze dit antwoord van de Minister tonen.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Jack Daniels schreef:Goed dat je dit antwoord geplaatst hebt. Vooral de allerlaatste paragraaf "De Vlaamse regering verbiedt nergens de plaatsing van schotelantennes..." is echt goud waard. Mocht er ooit een of andere gemeente het in haar hoofd halen om de schotelantennes te verbieden, dan kunnen we ze dit antwoord van de Minister tonen.
Zoals nog al aangehaald hier op het forum kan inderdaad niemand het u verbieden eentje te plaatsen, maar ze kunnen er wel stedenbouwkundige regels aan vasthangen
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”