12mbit ?
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Hoi,
sinds vandaag ben ik overgeschakeld op ADSL2 en zou 12Mbit moeten halen.
De router is een Zyxel 2602H (die ADSL2 en ADSL2+ ondersteunt).
Als ik mijn router gegevens bekijk dan zie ik dat ik maar op 9 Mbit zit :
---------------------------------------
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 511 kbps
Downstream Speed: 9018 kbps
---------------------------------------
En als ik de test doe met speedtest.net krijg ik :
Download : 7694 kb/s
Upload : 436 kb/s
Hoe komt het dat ik niet op 12Mbit zit. Zijn er andere settings die moeten gebeuren in de router zoals : VPI of VCI ?
bedankt,
stefaan
sinds vandaag ben ik overgeschakeld op ADSL2 en zou 12Mbit moeten halen.
De router is een Zyxel 2602H (die ADSL2 en ADSL2+ ondersteunt).
Als ik mijn router gegevens bekijk dan zie ik dat ik maar op 9 Mbit zit :
---------------------------------------
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 511 kbps
Downstream Speed: 9018 kbps
---------------------------------------
En als ik de test doe met speedtest.net krijg ik :
Download : 7694 kb/s
Upload : 436 kb/s
Hoe komt het dat ik niet op 12Mbit zit. Zijn er andere settings die moeten gebeuren in de router zoals : VPI of VCI ?
bedankt,
stefaan
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
Heb Belgacom gebeld en inderdaad, iedereen die gewoon een omschakeling vraagt naar ADSL2 krijgt standaard een 9Mbit profiel.
Dat werd bevestigd via de telefoon met belgacom.
Nadien hebben ze mij een 12Mbit profiel gegeven en ik zit nu op 12Mbit.
Bedankt voor de hint !
Stefaan
Dat werd bevestigd via de telefoon met belgacom.
Nadien hebben ze mij een 12Mbit profiel gegeven en ik zit nu op 12Mbit.
Bedankt voor de hint !
Stefaan
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
noise margin upstream: 27 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 9 db
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 25 db
en wat betekenen deze gegevens in decibels nu ? Goede of minder goede lijn ?
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 9 db
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 25 db
en wat betekenen deze gegevens in decibels nu ? Goede of minder goede lijn ?
- Stefaand
- Pro Member
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 10 keer
ik zag op hun website dat er ADSL2 werd aangeboden.die_ene schreef:Vraagje, hebben ze je meteen van ADSL naar ADSL2+ omgezet als je origineel belde ervoor? Of is er een interventie nodig van hen om dit te regelen?
Het is adsl2 = 12Mbit he, ADSL2+ is 24Mbit.
Dus ik heb direct gebeld.
En gevraagd of ik het kon hebben...en vorige week hebben ze me verteld dat ze vandaag zouden omschakelen. Kost : 50 euro.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik denk dat dat bewust is: liever een behoorlijke hoeveelheid klanten 12 mbit beloven die dat ook effectief kunnen halen, dan een hoeveelheid klanten beloven 24 mbit te halen waarvan slechts een fractie daar voor in aanmerking komt.
Andere providers durven dat wel (EDPnet, Dommel, ...) maar zullen daar veel mensen mee moeten teleurstellen als blijkt dat ze maar 9 mbit halen bvb. Als je van 12 -> 9 mbit terugvalt is het verschil al niet zo groot meer eh .
Andere providers durven dat wel (EDPnet, Dommel, ...) maar zullen daar veel mensen mee moeten teleurstellen als blijkt dat ze maar 9 mbit halen bvb. Als je van 12 -> 9 mbit terugvalt is het verschil al niet zo groot meer eh .
Zelfs met 24mbit hoor je toch nooit van mensen dat ze meer dan 15mbit halen? Cfr. dommel cityconnect klanten.
12mbit is meer dan voldoende op ADSL2+ technologie denk ik, veel ben je er toch niet mee met het volume dat je maar krijgt.
12mbit is meer dan voldoende op ADSL2+ technologie denk ik, veel ben je er toch niet mee met het volume dat je maar krijgt.
start je browser en ga naar http://192.168.1.1.
Links staat er een menu daar kies je broadband connection en vervolgens Dsl Connection. Rechts bovenaan op details klikken.
Hopelijk is het ongeveer hetzelfde. Ik heb wel een 536 maar de standaard software staat er niet meer op.
Links staat er een menu daar kies je broadband connection en vervolgens Dsl Connection. Rechts bovenaan op details klikken.
Hopelijk is het ongeveer hetzelfde. Ik heb wel een 536 maar de standaard software staat er niet meer op.
Inderdaad normaal staat het naast overview.stijn007 schreef:Ik kom hier wss niet al te slim over maar ik vermoed dat 'details' ergens naast 'overview' en 'help' moet staan? Het staat er echter niet bij...
Bedankt voor de moeite!
er zijn hier wel meerdere computers op aangesloten en sinds de nieuwe modem zijn de instellingen van administrator enz niet meer zoals het moet.
Heeft het misschien daarmee te maken? Die van de technische dienst had daar ook naar gevraagd
Heeft het misschien daarmee te maken? Die van de technische dienst had daar ook naar gevraagd
- Pi R²
- Elite Poster
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
- Locatie: Sint-Niklaas
- Contacteer:
Nog eventjes voor de duidelijkheid verifieren, want ik ben niet zo goed mee:
Begrijp ik dat nu goed dat als ge van de oude toestand naar de nieuwe 12 mbit toestand wilt gaan, ge daar zelf een belleke naar den belgacom voor moet doen? Gaan ze mijn snelheid vanzelf nog in de loop van augustus verhogen als ik niets doe?
Begrijp ik dat nu goed dat als ge van de oude toestand naar de nieuwe 12 mbit toestand wilt gaan, ge daar zelf een belleke naar den belgacom voor moet doen? Gaan ze mijn snelheid vanzelf nog in de loop van augustus verhogen als ik niets doe?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Ik doe een poging. Niet kwaad zijn als ik iets verkeerd zeg
je moet er idd voor bellen naar belgacom. De kans is groot dat ze u zullen zeggen dat het niet mogelijk is om te upgraden tenzij je BGC TV neemt.
Als ze dit zeggen zijn er 2 mogelijkheden:
*het is echt waar: adsl2+ is niet beschikbaar en dan is (wss) vdsl(2) wél beschikbaar maar dat gebruiken ze nog niet voor internet en dan zal je dus moeten wachten. Geen idee hoe lang dit zal duren.
*het is niet waar: men probeert je gewoon te overtuigen om BGC TV te nemen. Het schijnt dat als je geluk hebt/ lang aandringt,... ze het wel aanpassen. Hoe lang het durt vooraleer deze aanpassing van kracht gaat is erg variabel Over de 50 euro activatiekosten is er geen duidelijkheid.
je moet er idd voor bellen naar belgacom. De kans is groot dat ze u zullen zeggen dat het niet mogelijk is om te upgraden tenzij je BGC TV neemt.
Als ze dit zeggen zijn er 2 mogelijkheden:
*het is echt waar: adsl2+ is niet beschikbaar en dan is (wss) vdsl(2) wél beschikbaar maar dat gebruiken ze nog niet voor internet en dan zal je dus moeten wachten. Geen idee hoe lang dit zal duren.
*het is niet waar: men probeert je gewoon te overtuigen om BGC TV te nemen. Het schijnt dat als je geluk hebt/ lang aandringt,... ze het wel aanpassen. Hoe lang het durt vooraleer deze aanpassing van kracht gaat is erg variabel Over de 50 euro activatiekosten is er geen duidelijkheid.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
De snelheid van gebruikers van Belgacom TV gaat automatisch verhoogd worden in augustus. De anderen moeten bellen en indien ze een Go hebben 50 € betalen, indien ze een Plus hebben gewoon gratis aanvragen.Pi R² schreef:Nog eventjes voor de duidelijkheid verifieren, want ik ben niet zo goed mee:
Begrijp ik dat nu goed dat als ge van de oude toestand naar de nieuwe 12 mbit toestand wilt gaan, ge daar zelf een belleke naar den belgacom voor moet doen? Gaan ze mijn snelheid vanzelf nog in de loop van augustus verhogen als ik niets doe?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Je moet blijkbaar steeds 50€ betalen als je omschakeld van technologie.
In mijn geval ... ik ben onlangs overschakeld van vdsl naar vdsl2 om te kunnen genieten van HD
--> kostprijs 50€ omdat ze een technieker naar de wijkcentrale (rop) moeten sturen om de omzet/aanpassing te doen.
Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor een omschakeling van adsl naar adsl2.
In mijn geval ... ik ben onlangs overschakeld van vdsl naar vdsl2 om te kunnen genieten van HD
--> kostprijs 50€ omdat ze een technieker naar de wijkcentrale (rop) moeten sturen om de omzet/aanpassing te doen.
Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor een omschakeling van adsl naar adsl2.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
voor het bgc model aethra:op de startpagina dacht ik.pennywise schreef:iemand een idee waar je de waarden kan vinden voor een aethra FS104 modem voor vdsl boost?
Bwa hangt van de situatie af, blijkbaar moet een Belgacom persoon ter plaatse gaan. Natuurlijk organiseren ze dat ook (het is niet dat voor 50€ ze iemand per direct naar uw straat gaan sturen) dus die 50€ zal wel de kosten dekken want ze gaan nu ook geen nieuw personeel daarvoor aanwerven, hooguit besparen op het aantal koffiepauzes.TomG schreef:Zaag, zaag zaag voor en van ZamboZambo schreef:Kasa kassa voor Bellens en co, zijn wedde moet ergens door gefinancieerd worden hé.
Vraag is natuurlijk of ze zo eerlijk zijn om dan direct iedereen op de verdeelkast over te schakelen. Ze kunnen natuurlijk wachten tot iedereen 50€ doneert en dan iedere keer iemand langsturen aan hetzelfde verdeelkastje.
In het ik-vul-effkens-mijn-zakken scenario: iemand belt, betaalt 50€ -> we sturen iemand die de hele verdeelkast onder handen neemt en dan softwarematig de snelheidsaanpassing doet. Nadien wachten we tot er nog iemand belt en dan voert de telefoniste met een druk op de knop de softwarematige aanpassing uit en casht nog eens 50€.
Maar ik denk dat dat laatste niet echt compatibel is met de bedrijfsethiek, dat zou immers een vorm van oplichting zijn. Tenzij natuurlijk de 50€ de gemaakte kosten niet dekt, maar zoals ik al zei: ze gaan daar niet speciaal aanwervingen voor doen...
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ha nee hé ... want niet iedereen wil de overschakeling hé,.. niet iedereen moet vdsl2 hebben om naar HD te kunnen kijken op TV nietwaarCaey schreef: Vraag is natuurlijk of ze zo eerlijk zijn om dan direct iedereen op de verdeelkast over te schakelen. Ze kunnen natuurlijk wachten tot iedereen 50€ doneert en dan iedere keer iemand langsturen aan hetzelfde verdeelkastje.
Kom daar nog eens bij dat alle thuis installaties ook nog eens moeten aangepast worden .... tenminste die die nog niet compatibel zijn met vdsl ... andere splitters, modem .... blablabla ....
9 op 10 doen het dan sowieso via een technieker ... niet iedereen kan omgaan met zo'n doe-het-zelf-pakket.
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
vriend van mij woont 2.9 km van centrale.
hoeveel zou hij kunnne halen bij belgacom.
hoeveel zou hij kunnne halen bij belgacom.
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2proxiboyke schreef:vriend van mij woont 2.9 km van centrale.
hoeveel zou hij kunnne halen bij belgacom.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
is idd moeilijk om te vinden, via CLI gaat dat veel eenvoudiger.stijn007 schreef:Ik kom hier wss niet al te slim over maar ik vermoed dat 'details' ergens naast 'overview' en 'help' moet staan? Het staat er echter niet bij...
Bedankt voor de moeite!
Ik kijk bij mijn modem op 10.0.0.138 en daar kan ik mijn ruis enz zien, niet op de router die de verbinding in het netwerk beheert (Tenzij je natuurlijk een all in 1 hebt waarbij ik het niet weet..)john_muts schreef:start je browser en ga naar http://192.168.1.1.
Links staat er een menu daar kies je broadband connection en vervolgens Dsl Connection. Rechts bovenaan op details klikken.
Hopelijk is het ongeveer hetzelfde. Ik heb wel een 536 maar de standaard software staat er niet meer op.
PS: Vroeg me af hoe slecht dit is aangezien wij maar op ongeveer 40% van het theoretisch maximum zitten terwijl een vriend van mij die dichtbij woont meer dan het dubbele heeft:
Uitgangsvermogen (dBm) (verzenden/ontvangen) = 12 / 19
Signaalverzwakking (dB) (verzenden/ontvangen) = 19 / 34
Ruismarge (dB) (verzenden/ontvangen) = 16 / 6
- Pi R²
- Elite Poster
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
- Locatie: Sint-Niklaas
- Contacteer:
Ik heb al maanden dit op mijne modem staan:
Trained Mode
Automatic
G.992.5 (ADSL2+)
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 7036 (Kbps.)
En belgacom TV.
Dus ik dacht zo, ah, ik heb al ADSL2+, waarom zou ik ies geen belleke doen naar den BGC om te vragen of ze dat niet eens met een druk op de knop omhoog konden zetten, iedereen lijkt da hier te doen. Ik bel dus ies 0800 22 800, leg kort uit da ik al BGC tv heb en der is in den tijd al ies iemand in de centrale geweest voor mij 7 mbit te geven. Nu zegt die mij botweg dat er iemand in de centrale voor moet langsgaan en dat da in de loop van augustus tot september wel verzet zal worden... soit, kheb maar opgelegd. Ma moe ik da nu geloven? Als ge al ADSL2+ hebt, dan is da toch simpelweg een telefoonoperator die da ff op een vinkje kan duwen? Of moet ik wachten? Anders bel ik wel ff terug.
Trained Mode
Automatic
G.992.5 (ADSL2+)
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 7036 (Kbps.)
En belgacom TV.
Dus ik dacht zo, ah, ik heb al ADSL2+, waarom zou ik ies geen belleke doen naar den BGC om te vragen of ze dat niet eens met een druk op de knop omhoog konden zetten, iedereen lijkt da hier te doen. Ik bel dus ies 0800 22 800, leg kort uit da ik al BGC tv heb en der is in den tijd al ies iemand in de centrale geweest voor mij 7 mbit te geven. Nu zegt die mij botweg dat er iemand in de centrale voor moet langsgaan en dat da in de loop van augustus tot september wel verzet zal worden... soit, kheb maar opgelegd. Ma moe ik da nu geloven? Als ge al ADSL2+ hebt, dan is da toch simpelweg een telefoonoperator die da ff op een vinkje kan duwen? Of moet ik wachten? Anders bel ik wel ff terug.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
nee, in dit geval is het niet zo simpel door op een knopje te drukken hoor of iets aan te vinken. en er is een manuele interventie nodig. voor adsl go met belgacom tv klanten gebeurt dit in de tweede helft van augustus.Pi R² schreef:Ik heb al maanden dit op mijne modem staan:
Trained Mode
Automatic
G.992.5 (ADSL2+)
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 7036 (Kbps.)
En belgacom TV.
Dus ik dacht zo, ah, ik heb al ADSL2+, waarom zou ik ies geen belleke doen naar den BGC om te vragen of ze dat niet eens met een druk op de knop omhoog konden zetten, iedereen lijkt da hier te doen. Ik bel dus ies 0800 22 800, leg kort uit da ik al BGC tv heb en der is in den tijd al ies iemand in de centrale geweest voor mij 7 mbit te geven. Nu zegt die mij botweg dat er iemand in de centrale voor moet langsgaan en dat da in de loop van augustus tot september wel verzet zal worden... soit, kheb maar opgelegd. Ma moe ik da nu geloven? Als ge al ADSL2+ hebt, dan is da toch simpelweg een telefoonoperator die da ff op een vinkje kan duwen? Of moet ik wachten? Anders bel ik wel ff terug.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Word je soms geacht je modem eens te resetten of gebeurt alles volautomatisch? Ik heb zo'n Aethra modem die 24/7 aanstaat.hollebollegijs schreef:voor adsl go met belgacom tv klanten gebeurt dit in de tweede helft van augustus.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
whiii!
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 10183 kbit/s or 1273 kbyte/s
- Upload speed : 387 kbit/s or 48 kbyte/s
Thu Aug 28 2008 at 18:03:41 UTC+0200
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 10183 kbit/s or 1273 kbyte/s
- Upload speed : 387 kbit/s or 48 kbyte/s
Thu Aug 28 2008 at 18:03:41 UTC+0200
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.