Na mijn overgang van Discovery naar raw copper, heb ik de volgende connectiewaarden :
* DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
* UpstreamBitRate 512.0 Kbps
* Downstream line attenuation : 36dB
* Downstream noise margin : 18,5dB
* Upstream line attenuation : 17 dB
* Upstream noise margin : 18 dB
Op basis hiervan heb ik gevraagd of ik van een 2Mbit/s naar een 3Mbit/s connectie kon overgaan. Na veel over en weer gediscuteer, kreeg ik uiteindelijk het volgende antwoord :
De downstream attenuation van 36dB maakt het riskant om een upgrade naar 3 Mb te doen. Indien u echter het risco wenst te nemen zullen wij deze profiel aanpassing doorvoeren.
Denken jullie dat ik zonder problemen naar 3Mbit/s connectie kan ?
Van 2 naar 3Mbit/s
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
je hebt nog 10 db marge op je noise , valt te proberen
indien na aanpassing deze onstabiel of onder de 6 zou komen zou ik terug naar 2 mbit gaan wel ...
indien na aanpassing deze onstabiel of onder de 6 zou komen zou ik terug naar 2 mbit gaan wel ...
The eternal and true pessimist
Ik heb een downstream attenuation van 43db en zit op een 3.3 Mbps profiel.
Liever af en toe eens een disconnect dan een lagere snelheid. De laatste maanden ondervind ik trouwens geen problemen meer.
Off Topic. : Als ik nu overschakel naar een ADSL Max12 abo, hoeveel zou dan mijn profiel kunnen bedragen?
Gegevens :
* DownstreamBitRate 3328 Kbps
* UpstreamBitRate 384 Kbps
* Downstream line attenuation : 43dB
* Downstream noise margin : 19dB
* Upstream line attenuation : 10 dB
* Upstream noise margin : 26 dB
Grtz
Liever af en toe eens een disconnect dan een lagere snelheid. De laatste maanden ondervind ik trouwens geen problemen meer.
Off Topic. : Als ik nu overschakel naar een ADSL Max12 abo, hoeveel zou dan mijn profiel kunnen bedragen?
Gegevens :
Grtz
Dat wordt dan enkel overschakelen om 10 GB meer te hebben voor een uiteindelijke lagere prijs te betalen.Special_K schreef:Niks meer dan je nu al hebt vrees ik.
ADSL2+ is alleen maar interessant als je minder dan 3 km van de centrale woont. Jij zit al verder dan 4 km dus ga je ook niks winnen.
Het is toch iets
Bedankt voor info.
- Fustigateur
- Pro Member
Die van mij:Uzzi schreef:volgende connectiewaarden :
* DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
* UpstreamBitRate 512.0 Kbps
* Downstream line attenuation : 36dB
* Downstream noise margin : 18,5dB
* Upstream line attenuation : 17 dB
* Upstream noise margin : 18 dB
Down Stream BitRate 6144 (Kbps.)
Up Stream BitRate 640 (Kbps.)
Downstream attenuation: 30 dB
Downstream noise margin: 11 dB
Upstream attenuation upstream: 28 dB
Upstream noise Margin upstream: 13 dB
Wat valt daaruit op te maken? Kan je hiermee zien tot hoeveel Mb/s je lijn aankan alvorens ze gaat deconnecteren?
ja onder andere, aan jouw waarden te zien schat ik dat je iets meer dan 2 km van de centrale zit en dat je met ADSL2+ ongeveer 14 Mbps kan halen.
Meer info over deze waarden vind je ook hier: http://www.valadis.nl/support/a006.html
Meer info over deze waarden vind je ook hier: http://www.valadis.nl/support/a006.html
- Fustigateur
- Pro Member
Ik zit op 3 à 4 km van de centrale. Maar er zijn hier 2 jaar geleden grote werkzaamheden geweest in de straten waarlangs het signaal moet passeren, en ik vermoed dat al die nieuwe kabels er voor veel tussen zitten dat ik zo'n snelheden kan halen. Vroeger deconnecteerde ik heel erg op 4Mb. En werd bijgevolg op 2 Mb gezet. Maar dat is nog van in de tijd toen ik skynet had. Jaartje of 5 geleden. Zit nu op het netwerk van Scarlet.
Hoe dien je die cijfers te interpreteren? Iemand enige uitleg. Of linkje?
Hoe dien je die cijfers te interpreteren? Iemand enige uitleg. Of linkje?
Je hebt inderdaad wel heel goede waarden om meer dan 3 km van de centrale te wonen
Linkje staat er al, scroll even naar beneden op die paginaFustigateur schreef: Hoe dien je die cijfers te interpreteren? Iemand enige uitleg. Of linkje?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik woon op 1250 meter van de centrale. Heeft een overstap naar ADSL2 zin volgens jullie? Met andere woorden, ga ik een voldoende hoge snelheid behalen, up en down?
- Fustigateur
- Pro Member
Dat zou zeker geen problemen mogen opleveren. Zie de grafiek hierboven. 20 Mbit moet te doen zijn.
-
- Plus Member
kijk even wat je "downstream line attenuation" is en kijk dan in de grafiek hoeveel mbit je kan haleJack Daniels schreef:Ik woon op 1250 meter van de centrale. Heeft een overstap naar ADSL2 zin volgens jullie? Met andere woorden, ga ik een voldoende hoge snelheid behalen, up en down?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
downstream bedraagt die 17 en upstream is het 9. goeie waarden?b012145214 schreef:kijk even wat je "downstream line attenuation" is en kijk dan in de grafiek hoeveel mbit je kan haleJack Daniels schreef:Ik woon op 1250 meter van de centrale. Heeft een overstap naar ADSL2 zin volgens jullie? Met andere woorden, ga ik een voldoende hoge snelheid behalen, up en down?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Op die afstand zou ik eerlijk gezegt voor Telenet gekozen hebben, tegen zin dan wel waarschijnlijk.AnD schreef:Dat is de reden dat ik niet bij edpnet ben, ze wilden me niet aansluiten omdat ik te ver van de centrale woon (meer an 5Km). Dus toen maar naar dommel gegaan.
Of Belgacom (of een reseller van hun) die via VDSL2 kan werken èn als het uiteraard bij jouw beschikbaar is.
Dan is de afstand tot de VDSL rop bepalend voor je snelheid en niet de gewone ADSL centrale's...
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik ben u niet en snelheid maakt voor mij niet veel uit, ik heb liever veel volume. Voor dommel had ik versatel met een 1 Mbit connectie en dat was toen ook voldoende.TomG schreef:Op die afstand zou ik eerlijk gezegt voor Telenet gekozen hebben, tegen zin dan wel waarschijnlijk.AnD schreef:Dat is de reden dat ik niet bij edpnet ben, ze wilden me niet aansluiten omdat ik te ver van de centrale woon (meer an 5Km). Dus toen maar naar dommel gegaan.
Of Belgacom (of een reseller van hun) die via VDSL2 kan werken èn als het uiteraard bij jouw beschikbaar is.
Dan is de afstand tot de VDSL rop bepalend voor je snelheid en niet de gewone ADSL centrale's...
Ik zie nu pas dat ik eigenlijk kan overschakelen op ADSL Max24,
zou dit verstandig zijn met onderstaande waarden ?
En weet iemand hoe ik m'n afstand tot de centrale te weten kan komen ?
Dit zijn m'n modemstats :
noise margin upstream: 17 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 18 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 24 db
zou dit verstandig zijn met onderstaande waarden ?
En weet iemand hoe ik m'n afstand tot de centrale te weten kan komen ?
Dit zijn m'n modemstats :
noise margin upstream: 17 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 18 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 24 db
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Attenuation is hier ook 43db, op een 4.6 profiel.Bossie schreef:Ik heb een downstream attenuation van 43db en zit op een 3.3 Mbps profiel.
Gegevens :
Grtz
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 7 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 43 db
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarievenToppy schreef:dxadsl ? Wat is me dat ?liger schreef:je synct wrs aan 6mbit?
volgens attenuation zit je vrij dicht bij de centrale. Wrs 15mbit+
Als je genoeg hebt aan 100GB zou ik je echter dxadsl aanraden
dxADSL ADSL2+ abonnement
Prijs incl. btw 30,95€
Maximale downloadsnelheid 20Mbps
Maximale uploadsnelheid 1Mbps
Maximaal dataverbruik/maand 100 GB
uitstekende helpdesk tot nu toe