bekabeling

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
2chae
Starter
Starter

Hallo,
ik ben net verhuisd en dit huis heeft nooit internet gehad, we hebben nu een dommel homeconnect box gekocht en gaan die binnenkort instaleren.
mijn vraag is nu wat moet ik doen voor kabels?? er lag vroeger een belgacom telefoon lijn maar die is nu gedeactiveerd.
Heb dommel al een mailtje gestuurd met dezelfde vraag maar die sturen niet terug...
moet ik nu nog een kabel ofzo laten binnenkomen in het huis??
zoja doorwie?? klusjesman?? Belgacom?? Dommel??
Zoniet wat moet ik dan doen ??
Grtzzz :wink:
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Wat bedoel je met "gedeactiveerd"? Is de kabel "weggewerkt" bij renovatie of dergelijke? of is er nog een kabel met een kasje?
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Het is al veelvuldig aan bod gekomen en vroeg of laat zal het nog in een wiki geraken ook hoop'k :twisted:

Wat je nodig hebt voor Dommel in je nieuwe woonst, op basis van je beschrijving, is een actieve Belgacom lijn. Want Dommel heeft dat nodig dacht ik. Vervolgens moet je gewoon een verbinding maken van de telefooningang naar je router/modem. Die via een ethernet kabel aan je pc hangen om die in te stellen en te kunnen surfen. Als het toestel al ingesteld is kan je ook gewoon surfen via Wi-Fi als je dat hebt ingesteld.
  • Klusjesman : enkel als je wil dat die contactpunten maakt om de ethernet kabel op aan te sluiten in sommige of alle ruimtes
  • Belgacom : een discovery lijn aanvragen
  • Dommel : moet je het signaal op je lijn activeren
  • Jij : aansluiten toestel, instellen toestel, surfen
Daarmee en met de andere vaste berichten (stickies) in het Dommel forum zou het moeten lukken. Moest je het toch nog niet duidelijk zijn vraag je het maar.

@ Joris84 : ik vermoed dat er gewoon geen nummer meer met de lijn verbonden is en dus ook geen tonaliteit

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Robbe schreef: [*] Belgacom : een discovery lijn aanvragen
Err bij een Netconnect ja, maar Homeconnect is net de dienst met telefonie inbegrepen, de prijs van raw copper zit al in de prijs.

Ik denk dus dat Dommel aan BGC moet vragen de lijn te activeren. Dus Dommel contacteren (best bellen) en de toestand uitleggen.
2chae
Starter
Starter

Draco888 schreef:
Robbe schreef: [*] Belgacom : een discovery lijn aanvragen
Err bij een Netconnect ja, maar Homeconnect is net de dienst met telefonie inbegrepen, de prijs van raw copper zit al in de prijs.

Ik denk dus dat Dommel aan BGC moet vragen de lijn te activeren. Dus Dommel contacteren (best bellen) en de toestand uitleggen.
Ok, bedankt voor zo snel te antwoorden :wink:
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Contacteer:

Graag gedaan :-)
En Draco888 heeft gelijk.

Ik zag "Dommel" en "connect" staan en ging direct van een netconnect uit.
Nu ken ik die HomeConnect ook weer direct.
HomeConnect schreef:• geen belgacom abonnement meer nodig
• behoud van telefoonnummer

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
FullHD
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer

Een stukje uit de sticky FAQ:

Ik heb geen actieve Belgacom lijn. Wat nu?
Meld dit in de HomeConnect wizard (of wanneer je naar het activatie-nummer belt) en dan zorgt Dommel voor de rest (een zogenoemde 'rawcopper' aansluiting).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”