Een inwoner van Neder-over-Heembeek, die een formule van mobiel internet bij Proximus had, heeft een factuur ontvangen van 18.888 euro voor drie dagen surfen in Spanje, waar de prijs 9,68 euro per megabyte bedraagt. In België voorzag de internetformule van de Brusselaar 50 euro per gigabyte.
Proximus deed een commerciële geste en bracht de factuur terug tot 1.400 euro. Dat is het bedrag dat de Brusselaar voor hetzelfde gebruik, maar met een abonnement, betaald zou hebben.
Het Europees consumentenbureau stelt dergelijke bedragen in Spanje aan de kaak. (belga/sam)
bron : http://www.hln.be
18.888 euro voor drie dagen internet in Spanje
- brooklyn
- Elite Poster
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Tsjah. Pech? Ge moet maar naar uw roaming tarieven kijken VOOR ge zulken dingen gaat gebruiken.
De modale mens weet wel dat gesprekken in het buitenland duurder zijn... maar gaat er dan vanuit dat de data communicatie even goedkoop is ofzo...
Serieuze blunder van die gast.
Positief van Proximus dat ze de factuur tot een 'betaalbaar' (wat is betaalbaar tegenwoordig he...) bedrag hebben teruggebracht.
De modale mens weet wel dat gesprekken in het buitenland duurder zijn... maar gaat er dan vanuit dat de data communicatie even goedkoop is ofzo...
Serieuze blunder van die gast.
Positief van Proximus dat ze de factuur tot een 'betaalbaar' (wat is betaalbaar tegenwoordig he...) bedrag hebben teruggebracht.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
okay van die roamingkosten heb je ergens gelijk, maar het moet wel redelijk blijven. Het blijft een vorm van peering dus de kosten niet overdrijven.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Goh, ja, als je gaat kijken, data roaming kost overal bakken geld, dus ik sta er niet van te kijken.
'k vraag me wel af wat die gast verzet heeft op die paar dagen om aan zo een factuur te komen. Ik heb in duitsland al een aantal keer m'n mail zitten checken op m'n toestel (dus roaming), uiteindelijk kwam ik uit op een factuur die een 10-tal euros duurder was.
Misschien volgende keer beter een lokale sim kopen...
'k vraag me wel af wat die gast verzet heeft op die paar dagen om aan zo een factuur te komen. Ik heb in duitsland al een aantal keer m'n mail zitten checken op m'n toestel (dus roaming), uiteindelijk kwam ik uit op een factuur die een 10-tal euros duurder was.
Misschien volgende keer beter een lokale sim kopen...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Wel ja, het kost 17€ voor een mbyte heb ik ergens gelezen ;) Uiteraard is dat normaal! :P En hier klagen ze al als ze bij belgacom een volumepack moeten betalen van 5gb aan 5€ :P
Nee, dit is er echt over. proximus kan daar mss niet veel aan doen, maar de EC moét ingrijpen in die roaming tarieven. In deze dagen is dat niet meer te verantwoorden.
Nee, dit is er echt over. proximus kan daar mss niet veel aan doen, maar de EC moét ingrijpen in die roaming tarieven. In deze dagen is dat niet meer te verantwoorden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
8 EUR/MB (excl. BTW) in gans Europa: http://business.proximus.be/nl/Internat ... index.html
Met de Data Europe optie betaal je 3 EUR/MB (excl. BTW).
Met de Data Europe optie betaal je 3 EUR/MB (excl. BTW).
-
- Plus Member
Pech voor hem, beter opletten.
Dat is wel heel kortzichtig, wanneer er dergelijke bedragen in zo weinig tijd kunnen verbruikt worden vind ik dat de consument ofwel een kredietlijn van 30.000€ zou moeten openen vooraleer hij een dergelijk contract kan aangaan (wat geen enkele consument zal doen) of er moet een beperking komen op het bedrag dat je maximaal kan verbruiken.Generic Human schreef:Pech voor hem, beter opletten.
Niet iedereen studeert nog en heeft tijd om van ieder futiel contraktje de kleine lettertjes uit te pluizen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
In totaal heeft hij 2GB (18888 / 9.68 ) verbruikt.
Ik gebruik zelf vaak mijn Mobile Internet abonnement en ik verbruik meestal maar een paar 100 MB per maand.
Met de snelheden die je trouwens in Spanje haalt moet je al veel geduld hebben om 2 GB binnen te halen.
Trouwens ik weet niet op welk toestel dat hij gesurft heeft maar de Vodafone software voor een laptop heeft alle voorzieningen om op tijd gewaarschuwd te worden als je bepaalde limieten (zowel in volume als geld) hebt overschreden.
Daarnaast kan je ten alle tijde ook nog eens je rekening consulteren.
Zoals hierboven werd aangehaald weet ondertussen toch iedereen dat roaming duur is. Dus waarom zou het dat niet zijn voor data?
We moeten ook wel eens voor onszelf uitmaken wat we willen hé?
In het begin werd roaming bij de meeste providers ook niet standaard geactiveerd en waren de mensen teleurgesteld dat ze niet konden bellen vanuit het buitenland tijdens hun vakantie.
Misschien moeten de operators hetelfde doen voor data maar ook dan zullen er weer mensen gaan morren als ze constateren dat hun dataverbinding niet werkt in het buitenland.
Als ik 2GB zou nodig hebben zoek ik wel een internet-café of een hotel met een internet verbinding.
Ik gebruik zelf vaak mijn Mobile Internet abonnement en ik verbruik meestal maar een paar 100 MB per maand.
Met de snelheden die je trouwens in Spanje haalt moet je al veel geduld hebben om 2 GB binnen te halen.
Trouwens ik weet niet op welk toestel dat hij gesurft heeft maar de Vodafone software voor een laptop heeft alle voorzieningen om op tijd gewaarschuwd te worden als je bepaalde limieten (zowel in volume als geld) hebt overschreden.
Daarnaast kan je ten alle tijde ook nog eens je rekening consulteren.
Zoals hierboven werd aangehaald weet ondertussen toch iedereen dat roaming duur is. Dus waarom zou het dat niet zijn voor data?
We moeten ook wel eens voor onszelf uitmaken wat we willen hé?
In het begin werd roaming bij de meeste providers ook niet standaard geactiveerd en waren de mensen teleurgesteld dat ze niet konden bellen vanuit het buitenland tijdens hun vakantie.
Misschien moeten de operators hetelfde doen voor data maar ook dan zullen er weer mensen gaan morren als ze constateren dat hun dataverbinding niet werkt in het buitenland.
Als ik 2GB zou nodig hebben zoek ik wel een internet-café of een hotel met een internet verbinding.
Laatst gewijzigd door Astralon 22 jul 2008, 00:56, in totaal 1 gewijzigd.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ik heb in Italië ooit eens wat zitten surfen en mails checken (met attachments). Had vooraf niet gekeken wat het mij ging kosten, ik wist dat het niet goedkoop was, maar dacht dat het per minuut zou doorgerekend worden... niet dus.
Rekening van 100 euro voor dat dataverkeer in het buitenland, factuur per 100kB en iets van een 10MB of meer binnen getrokken, ach ja, eigen fout
Rekening van 100 euro voor dat dataverkeer in het buitenland, factuur per 100kB en iets van een 10MB of meer binnen getrokken, ach ja, eigen fout
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
eigen fout ok, maar de bedragen moeten redelijk blijven. Het kan niet dat een gsm-mast is afbetaald omdat er iemand een weekendje zit te surfen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');