activering wil niet lukken bij dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
minoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jul 2008, 15:51

Hoi .Ben hier nieuw en doorverwezen naar hier omdat ik met problemen zit bij het activeren van dommel inetrnet en telefonie.
De installatie zelf lukt maar dan krijg ik volgende als ik wil activeren.Gebruik wel nog de oude modem en niet de siemens SX762 WLAN dsl die je nodig hebt voor dommel internet en telefonie.Volgens instructies mag je deze nog niet gebruiken.Enfin.
Afbeelding

Klik dan op ok en dan deze

Afbeelding
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Heb jij je activerings code al ontvangen via de post ?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

klooooon schreef:Heb jij je activerings code al ontvangen via de post ?


Ik vermoed dat hij verkeerd bezig is .
Normaal installeer je de software en volgt de wizard die je begeleid met de aanmaak van je contract. Na het contract te hebben door gestuurd naar dommel krijg je enkele dagen nadien een brief met een code.
Eens je die hebt gekregen kan je de modem aansluiten zoals het hoort en op datum en tijdstip dat vermeld staat in de brief de software runnen.
Zo zal je de modem opzetten zodoende dat dommel de rest kan doen.
Meer is er niet aan, als ik er naast zit dan graag wat meer uitleg betreft jouw probleem .
Stumpy81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jul 2008, 11:15

Hoi,

Waarschijnlijk moet je gewoon de nieuwe setup van de homelink software downloaden (www.dommel.be/setup.zip)

Kijk maar even of het helpt. Ik had dezelfde foutmelding(en) als jij hebt.

Groetjes,

Stumpy
minoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jul 2008, 15:51

klooooon schreef:Heb jij je activerings code al ontvangen via de post ?

Nee.Moet eerst het activeringsproces uitvoeren en daar loopt het juist fout.
Daarna pas krijg ik code toegestuurd maar moet eerst activeren via deze
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

minoe schreef:
klooooon schreef:Heb jij je activerings code al ontvangen via de post ?

Nee.Moet eerst het activeringsproces uitvoeren en daar loopt het juist fout.
Daarna pas krijg ik code toegestuurd maar moet eerst activeren via deze


je hebt dus de software eerst geinstalleerd en dat is gelukt, met ook de update ?
Als dat gelukt is wil je starten en dan krijg je de fout al te zien ?

Zoals hierboven vermeld zorg dat je de laatste software gebruikt .
Kweet het het klinkt raar want normaal zou je de laatste moeten gekregen hebben maar dommel laat hier wat steken vallen .
Maar geen nood wij als beta testers helpen je wel op de goede weg .
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

ik had hetzelfde probleem op mijn pc (vista 64bit)
dan maar andere pc met win xp en ging zonder probs ...aan de software mag ook nog gewerkt worden.

de update was niet een oplossing want dan kreeg ik onmiddelijk al homelink en niet de wizzard voor activering.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

heb ik ook gehad.
de oude setup verwijderd.
de nieuwe setup van de site (zoals in vorige respons) gedownload en in nieuwe directory geinstalleerd.
en dan ging alles ok op vista.
minoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jul 2008, 15:51

Sniffie schreef:
minoe schreef:
klooooon schreef:Heb jij je activerings code al ontvangen via de post ?

Nee.Moet eerst het activeringsproces uitvoeren en daar loopt het juist fout.
Daarna pas krijg ik code toegestuurd maar moet eerst activeren via deze


je hebt dus de software eerst geinstalleerd en dat is gelukt, met ook de update ?
Als dat gelukt is wil je starten en dan krijg je de fout al te zien ?

Zoals hierboven vermeld zorg dat je de laatste software gebruikt .
Kweet het het klinkt raar want normaal zou je de laatste moeten gekregen hebben maar dommel laat hier wat steken vallen .
Maar geen nood wij als beta testers helpen je wel op de goede weg .

Inderdaad.Weet nu wel niet van update.Waar vind ik de laatste nieuwe software.Zal dan met deze eens proberen.Werk met xp pro
minoe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jul 2008, 15:51

Mag slotje op.Is gelukt met de vorige te deinstalleren en de nieuwste te gebruiken
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

minoe schreef:Mag slotje op.Is gelukt met de vorige te deinstalleren en de nieuwste te gebruiken


Dank u UB gebruikers om deze dommelaar te helpen ;-)
Uit al onze miserie is er toch iets moois gekomen!
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

idd je moet updaten bij deze error. Ik had de groene cd eerst in desktop gestoken, maar daar wou hij niet starten^_^. Daarnain laptop, en had deze error.
Dan maar de nieuwste versie op Desktop geinstalleerd, en dan alles perfect kunnen doen.
Btw: dat uur , na 18u, maakt dat veel uit? Mijn activatie is morgen. Zal ik dan morgen zonder internet en telefonie zitten vanaf het moment dat de technieker mij versteekt? En MOET ik dan die hele dag wachten alvorens de router te starten, en de code in te geven? Ik ben morgen thuis, en ik dacht om die procedure te starten vanaf't moment dat ik zie dat internet en telefoon niet meer gaan.(deze zullen toch niet meer gaan he nadat de technieker mij versteekt? Atm netconnect)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:idd je moet updaten bij deze error. Ik had de groene cd eerst in desktop gestoken, maar daar wou hij niet starten^_^. Daarnain laptop, en had deze error.
Dan maar de nieuwste versie op Desktop geinstalleerd, en dan alles perfect kunnen doen.
Btw: dat uur , na 18u, maakt dat veel uit? Mijn activatie is morgen. Zal ik dan morgen zonder internet en telefonie zitten vanaf het moment dat de technieker mij versteekt? En MOET ik dan die hele dag wachten alvorens de router te starten, en de code in te geven? Ik ben morgen thuis, en ik dacht om die procedure te starten vanaf't moment dat ik zie dat internet en telefoon niet meer gaan.(deze zullen toch niet meer gaan he nadat de technieker mij versteekt? Atm netconnect)

als je van netconnect naar homeconnect gaat wordt er volgens mij niets verstoken als je nog niet op adsl2+ kan.
Ik ben de hele dag online geweest toen mijn lijn "geactiveerd" werd, heel de dag streaming informatie bekeken en geen seconden onderbroken ... (dus bij mij is er niets verstoken geweest ...)
...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

mjn adsl2+ is pas in de augustus wave. Dus aan wat ligt het dan dat ik maar na 18u mag activeren? Anders bel ik morgen om 8u es om het te vragen :p .
En ging uw telefoon ed ook nog? En die telefoon transfer gebeurt dan pas als je die code ingegeven hebt? Maar nu werkt het adsl hier via zo'n splitter die telefoon en adsl splitst hé, en bij die router heb'k dat niet nodig.
En heb jij braaf geluisterd naar de 18u regel?:p
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:mjn adsl2+ is pas in de augustus wave. Dus aan wat ligt het dan dat ik maar na 18u mag activeren? Anders bel ik morgen om 8u es om het te vragen :p .
En ging uw telefoon ed ook nog? En die telefoon transfer gebeurt dan pas als je die code ingegeven hebt? Maar nu werkt het adsl hier via zo'n splitter die telefoon en adsl splitst hé, en bij die router heb'k dat niet nodig.
En heb jij braaf geluisterd naar de 18u regel?:p

jep ik heb braaf gewacht.
uw telefoonnummer blijft werken totdat je begint met de activatie/overzetting
dat is trouwens waarom mensen het nog horen bellen en jij niet (omdat het effectief nog belt maar bij uw vorige leverancier)
Ik was vergeten 1 telefoontoestel uit te trekken en daarom dat ik het in het begin nog hoorde bellen.

edit: hoe weet je dat je in de augustus wave zit? (kun je dit ergens zien), met het geluk dat ik heb zal ik daar ook wel bij zitten.
...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

BBB schreef:
frado schreef:mjn adsl2+ is pas in de augustus wave. Dus aan wat ligt het dan dat ik maar na 18u mag activeren? Anders bel ik morgen om 8u es om het te vragen :p .
En ging uw telefoon ed ook nog? En die telefoon transfer gebeurt dan pas als je die code ingegeven hebt? Maar nu werkt het adsl hier via zo'n splitter die telefoon en adsl splitst hé, en bij die router heb'k dat niet nodig.
En heb jij braaf geluisterd naar de 18u regel?:p

jep ik heb braaf gewacht.
uw telefoonnummer blijft werken totdat je begint met de activatie/overzetting
dat is trouwens waarom mensen het nog horen bellen en jij niet (omdat het effectief nog belt maar bij uw vorige leverancier)
Ik was vergeten 1 telefoontoestel uit te trekken en daarom dat ik het in het begin nog hoorde bellen.

edit: hoe weet je dat je in de augustus wave zit? (kun je dit ergens zien), met het geluk dat ik heb zal ik daar ook wel bij zitten.

Ik heb gebeld naar Belgacom en dit gewoon gevraagd; zelfs erbij gezegd dat ik bij dommel was. Was allemaal geen probleem. Ik zit in de groene zone en adsl2+ komt bij ons in augustus.
Meh kzal morgenochtend om 8u es bellen naar de helpdesk en het vragen of het vroeger mag:p . Moet dommel iets speciaal doen dan? Anders kan je toch evengoed direct al activeren als er niets moet veranderd worden in de centrale :D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”