Dommel Support kwestie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

ketter schreef:
Ken schreef:Ik ben een tevreden klant éh. Precies een VIP klant waar alles goed gaat behalve sommige punten/zaken die beter kunnen maar kom.

Ik heb het hier over het soelaas van de andere bestaande klanten die Dommel niet eens meer aan de lijn krijgen of tickets van weken die open blijven staan...


Ken spreek alleen voor jezelf en niet voor andere klanten. :roll:
Er zijn MEER tevreden klanten dan ontevreden klanten bij dommel.


Mischien kan TS een poll toevoegen ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Voor mij is het duidelijk, jammer maar verder over me en Dommel, deze topic mag een verder leven lijden, je m'en fous. Up to the mods now.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

brooklyn schreef:Dat is natuurlijk nu een nadeel voor dommel dat alle idioten NU pas overstappen. De meest weten met moeite hoe ze hun PC moeten aanzetten, laat staan een adsl modem instellen. Dan heb je een noob provider nodig zoals telenet.


Wat voor een dikke zever is dat nu weer. De meeste klachten gaan over facturatie en over gefundeerde technische problemen en niet over mensen die hun modem niet kunnen instellen.
Ik ben ervan overtuigd dat de doorsnee "Jan met de Pet" TN "noob" klant waar jij over praat (gelukkig voor hen) nog lang zijn weg niet gevonden heeft naar providers zoals Dommel.
Het helpdeskprobleem afschuiven op de ondeskundigheid van de nieuwe lichting klanten is dan ook serieus van de pot gerukt.
Maar het is duidelijk dat gebrainwashte fanboys zoals jij het gewoon niet kunnen hebben dat er gefundeerde kritiek wordt geopperd op het orakel Dommel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Special_K schreef:
gedeco schreef:Ik sluit me aan bij de topicstarter, maar uit heel andere overwegingen.
In vergelijking met het aantal klanten dat door Dommel (ahum) bediend wordt is het aantal topics over Dommel in Userbase absurd hoog en heeft een ergerlijk niveau bereikt.

Dit laatste is ook deels de schuld van het userbase team zelf, andere providers mogen hier blijkbaar niet aan bod komen. Overlaatst waren er een aantal members die een dxADSL subforum wel zagen zitten maar werd maar lauw onthaald door de ub crew. Als je eens kijkt naar de gemiddelde klanttevredenheid bij deze provider dan is het onbegrijpelijk dat men hier geen inspanning wil leveren.

Bwoa, "schuld" van de UB crew vind ik wat zwaar uitgedrukt. Die mannen willen ook niet direct gaan censureren he. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het evenwicht soms ligt.
Het is trouwens niet de crew die Dommel ophemelt of afbreekt, maar het zijn de Dommel-klanten of ex-klanten.


@OpThaCop: als ik een moderator was, ik zou phpbb3 installeren of een merge-mod installeren, om alle dubbele topics samen te voegen tot één super-klachtentopic.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Jan_B schreef:
L-army schreef:Hoe meer klanten hoe groter het budget voor helpdesk personeel, toch?


Ik hoop van wel, maar eigenlijk is dat niet noodzakelijk zo. Dat hangt o.a. af van hun interne kostenstruktuur.

Dat is ook waar, maar het zou toch ook in een procentueel representatieve manier mogen worden toegepast. Een grotendeelse automatisering van de support zou hen al kunnen helpen ... aangezien er "geen" of onvoldoende mensen voor zijn.

Door je bijvoorbeeld op basis van de klachten een lijst (of tags) uit te bouwen die je kan aangeven en gaandeweg kan vernouwen. Waardoor je tegen het einde van je support nood een +1 voor dat scenario kan doorspelen aan Dommel.

Just my 2 cents on the matter :-)

Ken schreef:Voor mij is het duidelijk, jammer maar verder over me en Dommel, deze topic mag een verder leven lijden, je m'en fous. Up to the mods now.

Wel Ken met je topic is er niks fout, hij (want ik zeg geen het) is gestart vanuit de vraag of het zo nog langer verder kan. Je hebt daarvoor geen ander topic aangeboord en staan vervuilen. Volgens mij kleur je dus perfect binnen de lijntjes.

Al heb je wel een rare manier van redeneren. Een stop aan klanten zou het probleem nu niet gaan oplossen. Maar dat is ieder zijn mening en daar mag jij ook voor uitkomen.


Ik ben zelf trouwens ook klant bij Dommel en heb ook last van hun "support". Zo heb ik ook nog steeds geen antwoord gekregen op een ondertussen bejaard wordend ticket. Maar ik denk niet dat ik daar al veel over heb staan schreeuwen. Ik kan mij dus wel inleven in dit probleem, maar met een constructieve houding ben je beter geholpen lijkt me. Want hoe gefrustreerd jij je ook mag gedragen, het zal hen zeker niet aanzetten om meer moeite te gaan voor jouw geval.

gedeco schreef:Ik stel voor dat jullie de Userbase fora herdopen tot de Grote Dommel Klaagmuur.


@ Gedeco : We gaan beginnen met dit draadje eh, maar er zijn inderdaad veel klachten en dit forum is daar zowat de uitlaatpijp voor.

@ Ken : Heb ook juist je titel verandert van "STOP" naar "Dommel Support kwestie". Want dat lijkt mij uiteindelijk de kern van je boodschap.

Special_K schreef:
gedeco schreef:Ik sluit me aan bij de topicstarter, maar uit heel andere overwegingen.
In vergelijking met het aantal klanten dat door Dommel (ahum) bediend wordt is het aantal topics over Dommel in Userbase absurd hoog en heeft een ergerlijk niveau bereikt.

Dit laatste is ook deels de schuld van het userbase team zelf, andere providers mogen hier blijkbaar niet aan bod komen. Overlaatst waren er een aantal members die een dxADSL subforum wel zagen zitten maar werd maar lauw onthaald door de ub crew. Als je eens kijkt naar de gemiddelde klanttevredenheid bij deze provider dan is het onbegrijpelijk dat men hier geen inspanning wil leveren.

Dat is nogal kort door de bocht gaan.
We zijn altijd bereid fora bij te maken en te luisteren naar waar de noden zijn.
Daarom heb ik onlangs ook een wat overzichtelijkere lijst van de verzuchtingen gemaakt.
Er is inderdaad vraag naar, maar onder de huidige phpbb2 zijn er dat te weinig om er een nieuw fora voor te beginnen.
Maar dat sluit niet uit dat we dat wel zullen doen zodra we in phpbb3 zitten.

"onbegrijpelijk" , "geen inspanning" en "lauw onthaald" zijn dus wel overdrijvingen
En zoals je zelf zegt het gaat hier voorlopig om ...

Special_K schreef:een aantal members

Wij werken op basis van het aantal geïnteresseerden.

localhost schreef:Die mannen willen ook niet direct gaan censureren he. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het evenwicht soms ligt.
Het is trouwens niet de crew die Dommel ophemelt of afbreekt, maar het zijn de Dommel-klanten of ex-klanten.

Inderdaad, wij moeten ons als moderators neutraal weten op te stellen.
Wat niet wil zeggen dat we ook geen mening zouden mogen hebben.

localhost schreef:ik zou phpbb3 installeren

En hopelijk krijgen we binnenkort het verlossende nieuws dat we kunnen overschakelen naar phpbb3.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

brooklyn schreef:Ik vraag me af waarom mensen steeds naar die helpdesk moeten bellen?
Alle info vind je terug op het net.


aHa zeg ik kan nu al meer als een week niet bellen met mijn home abbo
voor 1 of ander reden brand mijn voip ledje niet

waar staat er ergens op het net hoe ik dit moet oplossen
jij zal het me zeker vertellen .....
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

tomg1804 schreef:
brooklyn schreef:Ik vraag me af waarom mensen steeds naar die helpdesk moeten bellen?

Dat vraag ik me nu ook eens af.
Langs de ene kant wordt de loftrompet geblazen van hun product is goed en dit en dat. Langs de andere kant heeft iedereen precies om de haverklap de helpdesk nodig?

Dat lijkt me helemaal niet zo moeilijk om te begrijpen? Zowat 90% van de gemelde frustraties hier gaan dan ook niet over het produkt zelf, maar over de informatieverschaffing en (automatische) facturatie.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Robbe schreef:
Special_K schreef:
gedeco schreef:Ik sluit me aan bij de topicstarter, maar uit heel andere overwegingen.
In vergelijking met het aantal klanten dat door Dommel (ahum) bediend wordt is het aantal topics over Dommel in Userbase absurd hoog en heeft een ergerlijk niveau bereikt.

Dit laatste is ook deels de schuld van het userbase team zelf, andere providers mogen hier blijkbaar niet aan bod komen. Overlaatst waren er een aantal members die een dxADSL subforum wel zagen zitten maar werd maar lauw onthaald door de ub crew. Als je eens kijkt naar de gemiddelde klanttevredenheid bij deze provider dan is het onbegrijpelijk dat men hier geen inspanning wil leveren.


Dat is nogal kort door de bocht gaan.
We zijn altijd bereid fora bij te maken en te luisteren naar waar de noden zijn.
Daarom heb ik onlangs ook een wat overzichtelijkere lijst van de verzuchtingen gemaakt.
Er is inderdaad vraag naar, maar onder de huidige phpbb2 zijn er dat te weinig om er een nieuw fora voor te beginnen.
Maar dat sluit niet uit dat we dat wel zullen doen zodra we in phpbb3 zitten.


Ok, dan heb ik jullie blijkbaar een beetje verkeerd ingeschat, ik had dat lijstje met "verzuchtingen" dan ook nog niet gezien. Hopelijk draagt de intro van phpbb3 ook bij tot de verbreding van dit forum. Alvast veel suc6 :-)
Afbeelding
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

OpThaCop schreef:Er zijn ook tevreden mensen. Ik ben al 1,5jaar klant en nog nooit naar de helpdesk moeten bellen.

Ik heb meer dan 2 jaar Netconnect gehad en had ook nooit naar de helpdesk moeten bellen en was ook tevreden.
Nu ze opeens een maand abo aanrekenen als 'opzeggingsvergoeding', terwijl ze zelf gingen zorgen voor de omschakeling van Netconnect naar Homeconnect, heb ik wel naar de helpdesk moeten bellen.

Dan pas besef je hoe amateuristisch en onderbemand hun helpdesk is, ze antwoorden niet of met standaardvragen op de tickets en via de telefoon geraak je amper binnen en krijg je telkens een ander antwoord te horen.

Ik heb de voorbije 2 jaar Dommel bij meerdere mensen in mijn omgeving aanbevolen, maar dat zal na deze situatie niet meer gebeuren, ik raad Dommel eerder af.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”