speedtest

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Sinds 2maanden veel problemen gehad met internet en telefoon.2bezoeken gehad van buitenfirma(Janssens field service)
Verbinding lijkt nu in orde maar verbinding is volgens mij veel te traag.
Bij speedtest kom ik op volgende waarden:upload 44KB/s,download 40KB/S.Heb"slow line"
Kan ik dit melden aan Scarlet en kan ik eventueel eisen dat zij verplicht zijn om daar iets aan te doen?Heb Scarlet one sinds 1/12/06 en ik heb de indruk dat de snelheid vroeger hoger was.
Om sommige websites nu te openen duurt het gewoon veel te lang.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Heb je dat altijd of alleen tijdens bepaalde piekuren?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Heb de indruk dat het tijdens de piekuren nog trager gaat.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

Je gaat even snel als met een 56K pstn modem (= niet ADSL). Er is dus nog steeds een probleem, zei het niet meer een telefoonprobleem.

Heb je je ADSL filters goed staan op alle contactdozen? Ik veronderstel van wel daar de Scarlet techniekers zijn langsgeweest maar stel de vraag toch maar. Dat maakt inderdaad enorm veel uit qua snelheid.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

een 56K gaat toch net iets trager hoor ;).
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Wat zijn je synchrowaarden?
Hoe ziet je installatie eruit? (router, modem?)
Wat voor beveiligingssoftware heb je.
Gebruik je wireless?
magicstarlet
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:49

had ik de laatste weken (lees maanden) ook. Download max 84 Kb/s upload was ok. Vroeger had ik ten minste toch een 300 Kb/s

Sinds vorige week abonnement omgezet naar ADSL2 en tadaaa 680 Kb/s (voorlopig het maximum) en dat zelfs met mijn stokoud Alcatel speedtouch netwerkmodemke :)

Ik ben (voorlopig toch) weer een tevreden klant, maar vraag me toch af waarom ik jaren op een 3Mbit profiel heb gezeten ondanks mijn herhaaldelijk aandringen bij de helpdesk en technische dienst om mijn profiel te verhogen. (Dat komt vanzelf in orde meneer, een beetje geduld aub....)

Alé ben nu goedkoper gesteld (1maand gratis en 11 maand aan 25 €) en mijn snelheid is toch met een goede 800% gestegen
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

magicstarlet schreef:Ik ben (voorlopig toch) weer een tevreden klant, maar vraag me toch af waarom ik jaren op een 3Mbit profiel heb gezeten ondanks mijn herhaaldelijk aandringen bij de helpdesk en technische dienst om mijn profiel te verhogen. (Dat komt vanzelf in orde meneer, een beetje geduld aub....)



Upgrades zullen wschl dslam per dslam gebeuren, soms zal scarlet moeten betalen aan bgc om het profiel te verhogen, en dus de upgrades uitstellen.

edit: ik zou toch eens regelmatig een speedtest doen, ook op kalme momenten. Weet je op hoeveel je modem synct?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Ik had vroeger een"zwarte modem"maar bij eerste bezoek van technieker (Janssen field service)heeft men deze modem vervangen door een "gekleurde versie"
Ik gebruik geen wireless,synchrowaarden ken ik niet en ik gebruik AVGfree als beveiliging.
Hoe kan ik testen op hoeveel de modem synct?Ben volledige leek op dit gebied.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

scampavie schreef:Hoe kan ik testen op hoeveel de modem synct?Ben volledige leek op dit gebied.


Tik het ip adres van je modem eens in in je browser, normaal zal dit http://192.168.1.1 zijn. In de setup van je modem kan je de status van je verbinding dan zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

scampavie schreef:Ik had vroeger een"zwarte modem"maar bij eerste bezoek van technieker (Janssen field service)heeft men deze modem vervangen door een "gekleurde versie"
Ik gebruik geen wireless,synchrowaarden ken ik niet en ik gebruik AVGfree als beveiliging.
Hoe kan ik testen op hoeveel de modem synct?Ben volledige leek op dit gebied.


In je browser intypen: 172.19.3.1

Dan kom je op de instelpagina van je scarlet box. (als ie om een paswoord vraagt username: admin, paswoord: admin)

Bij port connection status klik je op dsl en dan op view advanced attributes.

Kijk daar naar de waardes voor:
Local SNR Margin
Local Line Attn
Remote SNR Margin
Remote Line Attn
Tx Bit Rate
Rx Bit Rate
en post de waardes hier :)
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

local snr margin 25.5 dB
local line attn 23.0 dB
remote snr margin 24 dB
remote line attn 13.0 dB
tx bit rate 384000
rx bit rate 3328000
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Die lijnwaardes zijn perfect goe eigelijk, ge kunt het zelfs wagen een upgrade naar een hoger profiel aan te vragen.
De oorzaak gaat ni aan die lijn liggen vermoed ik.
Zou is iemand laten langskomen met gedegen computerkennis voor alles bij u is na te kijken.
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Welke instellingen zouden dan moeten nagekeken worden?
Zijn dat eventueel instellingen die door Scarlet moeten aangepast worden?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

waarschijnlijk zal er wel in de A.V. staan dat er geen garantie is op het product en ze tot x mbps bieden.

wat voor verbinding gebruik je? wireless of bedraad?
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Gebruik niet wireless.Ik ken mijn afstand niet tot de verdeelkast van Belgacom of Scarlet.Kan de trage download en upload daar iets mee te maken hebben?
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

A,an Devilzown:U zegt dat de waarden goed zijn,hoe komt het dan dat bij elke speedtest de computer zegt:you have a slow line??
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

scampavie schreef:A,an Devilzown:U zegt dat de waarden goed zijn,hoe komt het dan dat bij elke speedtest de computer zegt:you have a slow line??


Dat kan aan uw computer liggen bijvoorbeeld :-)
Heb je al is een andere computer geprobeerd?
Rechtstreeks op de scarletbox aangesloten?
Heb je beveiligingssoftware al uitgeschakeld?

Uw synchronisatiewaardes zijn perfect, het lijkt me stug dat het fysiek aan de lijn zou liggen. (Over het algemeen liggen 90% van snelheidsproblemen niet aan de internetverbinding zelf, dat is toch mijn ervaring als ADSL technieker.)
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Heb Scarlet gebeld en men stelde eerst voor om volledige scan te doen met AD AWARE.
Volledige scan gedaan,daana speedtest van Scarlet gedaan
http://home.scarlet.be/speedtest 10Mb test 3min 30 om deze file te downloaden,is dat niet wat veel???
Wat kan ik nog meer doen?
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

Heb je je filters nagegkeken zoals ik in den beginne vroeg?

10.000kb /210 secondes = 48Kbps..stemt overeen met wat je eerder zei, te traag dus ja
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Ik heb naar mijn weten geen filters staan.Enkel vanaf kontactdoos van telefoon staat daar een "splitter"tussen die het signaal splits in een internet signaal en een telefoonsignaal.
Mijn ping resultaten zijn min 9ms max 11ms,dus volgens Scarlet heel snel.
Waar kan het dan nog aan liegen?
Nieuwe afspraak gemaakt voor langskomen technieker van Scarlet,keep you posted.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

aan de att down waarde te zien zit je op +/- 2km
1km = 10 à 15db, dus 23db = +/- 2km

de att up waarde moet +/- 50% bedragen van de down waarde, in uw geval zou dit 11.5db moeten zijn, dus 13db is nog niet overdreven.

De SNR waardes zijn meestal (naar normen) ideaal als ze beiden 30db zijn, en in theorie moeten deze gelijk zijn (+/-)

Hier heb jij 25.5 en 24 db, wat op zich geen grote variatie is en dus zeker geen issue mag zijn naar je snelheid toe. Het wijkt niet ongelooflijk af van de 30db dus ook geen issue. En het komt niet onder de 6db, want dan is geen synchro meer mogelijk. Daarnaast blijft het dan ook weer boven de pijngrens van 9 à 10db wat synclosses kan opleveren.

Dus vind het raar.

heb jij toevallig weet van een buur dat bvb adsl2+ genomen heeft ofzo? Want dat gebeurt nog wel dat die lijnen dan interfereren met een andere lijn.
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Waarden zitten blijkbaar allemaal tamelijk goed.Afstand is inderdaad 2,2 km.Ben niet op de hoogte van eventuele aansluitingen in de buurt.
Heb wel door het regelmatig uitliggen van internetverbinding het servicepakket XP 3 niet kunnen downloaden,heb dit nu wel gedaan.Dacht dat de problemen daar door kwamen maar dit is blijkbaar niet het geval.Binnenhalen van sommige sites duurt nog lang bv.deredactie.be
Wacht op reactie van Scarlet voor langskomen van technieker.
Hebben jullie nog andere suggesties??
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

Test gedaan op 13/8/08
Mijn computer met scarletbox op andere lijn getest:lijn leek perfect en snelheden ok.
Dus traagheid ligt wel duidelijk aan lijn van Scarlet!!!
Wat te doen??
scampavie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jul 2008, 21:14

mijn laatste speedtest
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 415 kbit/s or 52 kbyte/s
- Upload speed : 319 kbit/s or 40 kbyte/s
Thu Aug 14 2008 at 18:31:27 UTC+0200
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

speedtestje sinds ik eindelijk mijn upgrade van 3,3 naar 6 Mbit heb, gedaan op laptop achter draadloze router

Last Result:
Download Speed: 5262 kbps (657.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 544 kbps (68 KB/sec transfer rate)

Zoals het hoort dus.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”