Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
stoker
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2008, 12:28

Hopelijk komen de nieuwe klanten voor homeconnect niet via de site van dommel.
De info over wat je zou krijgen voor wat je betaalt is totaal verkeerd.
Als je zoiets online zet dan moet je er zeker van zijn dat dit werkt.

e-mailadres [email protected]?????
webspace???? En dan nog beloven van www.uwkeuze.be???

En als het dan niet werkt dan bel je maar eens naar de helpdesk.
7777 en je krijgt de keuze tussen nederlands (1) of engels (2)
Ik kies dus voor selectie 1 en kreeg steeds een fax te horen.
Was dit nu de help of ergernisdesk????
Van dommel krijg je zelfs geen antwoord meer via hun mail/helpdesk.

Na een tijdje nog eens geprobeerd via mijn x-lite programma.
Ja!! eindelijk iemand aan de andere kant met de belofte dat er deze week een update ging komen van de dommel homeconnect.
Maar neen....
Weer een fabeltje.
Einde van de week en nog steeds geen update.

Als secretaris van een socio-culturele vereniging heb ik mij te snel laten gaan voor het mooie wat dommel/homeconnect aanbiedt op haar website.

Vele mensen die mij niet kunnen bellen.
Mijn website die niet online kan.
Mailadres wat [email protected] is.
Laat ons hopen op betere tijden
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 maa 2007, 09:29

stoker schreef:e-mailadres [email protected]?????
webspace???? En dan nog beloven van www.uwkeuze.be???

Mailadres wat [email protected] is.
nergens zeggen ze letterlijk @mijnkeuze.be, op de website gaat het over @dommel.be en http://uwkeuze.dommel.be, beter lezen aub voor ge hier wat komt zeveren
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Nikon schreef:
stoker schreef:e-mailadres [email protected]?????
webspace???? En dan nog beloven van www.uwkeuze.be???

Mailadres wat [email protected] is.
nergens zeggen ze letterlijk @mijnkeuze.be, op de website gaat het over @dommel.be en http://uwkeuze.dommel.be, beter lezen aub voor ge hier wat komt zeveren
euhh leert gij eens beter lezen, bij HOMECONNECT gaat het over:
http://www.uwkeuze.be, waardoor da ge ook een [email protected] kunt aanmaken
stoker
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2008, 12:28

Nikon schreef:
stoker schreef:e-mailadres [email protected]?????
webspace???? En dan nog beloven van www.uwkeuze.be???

Mailadres wat [email protected] is.
nergens zeggen ze letterlijk @mijnkeuze.be, op de website gaat het over @dommel.be en http://uwkeuze.dommel.be, beter lezen aub voor ge hier wat komt zeveren
Erg dat er mensen zijn die niet tegen de waarheid kunnen en hun dan komen moeien en het ook al helemaal mis hebben.
Toch wil ik de mensen hier danken die goede oplossingen aanbrachten om door het installatieproces te spartelen.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

stoker schreef:
Nikon schreef:
stoker schreef:e-mailadres [email protected]?????
webspace???? En dan nog beloven van www.uwkeuze.be???

Mailadres wat [email protected] is.
nergens zeggen ze letterlijk @mijnkeuze.be, op de website gaat het over @dommel.be en http://uwkeuze.dommel.be, beter lezen aub voor ge hier wat komt zeveren
Erg dat er mensen zijn die niet tegen de waarheid kunnen en hun dan komen moeien en het ook al helemaal mis hebben.
Toch wil ik de mensen hier danken die goede oplossingen aanbrachten om door het installatieproces te spartelen.

Je hebt gelijk , algoed dat er hier mensen zijn die iedereen helpen want de helpdesk van dommel heeft het voor nu goed omzeep geholpen .
Ben ook niet echt tevreden !! Wil het niet horen dat het kinderziektes zijn, dit is allemaal nooit getest en die maan gratis was volgens mij om de mensen wat te bedaren omdat ze een berg problemen verwacht hadden.
Nummers die niet te bereiken zijn enz ..... Hoe konden de nieuwe klanten nu dommel degelijk bereiken op dat 0800 nummer ? Ze hadden het allemaal beter moeten inschatten .
Maar ga er over zwijgen want das hier al meer dan 1000 keer aangehaald . Een grote berg gefrustreerde mensen zitten hier op dit forum nu bij de dommel sectie ! ( iedereen voelt zich gepakt door dommel (en zeker als bestaande klant )
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Sniffie schreef:iedereen voelt zich gepakt door dommel
Gepakt door Afbeelding
:lol:

geef je wel gelijk met je uitleg
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

misschien dat Dommel de gepakte klanten nog een maand gratis geeft ???????


persoonlijk heb ik meer problemen met de telefoon en niet met internet en mijn activatie


de nieuwe dommelklanten zouden eerst de "stickys" moeten lezen
normaal zou je dat op de "dommelsite" moeten vinden en niet hier,maar ja.....
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

Nikon schreef:
stoker schreef:e-mailadres [email protected]?????
webspace???? En dan nog beloven van www.uwkeuze.be???

Mailadres wat [email protected] is.
nergens zeggen ze letterlijk @mijnkeuze.be, op de website gaat het over @dommel.be en http://uwkeuze.dommel.be, beter lezen aub voor ge hier wat komt zeveren
Nikon...Lees de informatie op de volgende link maar eens -> http://www.dommel.be/nl/voice/homeconnect.php?cust=home

Wij hebben het blijkbaar allemaal goed gelezen maar jij precies niet. Prachtig taalgebruik om iemand, die nog gelijk heeft ook, een zeveraar te noemen...
rte968
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 jul 2008, 22:15

klooooon schreef:
rte968 schreef:
Yargo schreef:Ik heb na meer dan een week online te kunnen nog steeds mijn vaste username nog niet gekregen in de siemens modem. Ook de VOIP is nog niet ingesteld. Dommel heeft er dus nog niet in zitten prutsen. Dit is toch niet normaal?
Ik zie dat je deze vraag al een paar keer hebt gesteld maar daar nog geen reactie hebt op gekregen.

Ik heb op 16/7 geactiveerd maar vandaag ook nog altijd een Temp username en geen VOIP. Werkt die van u intussen al?
idem hier....door gegeven aan de helpdesk en gingen zien wat er verkeert ging :roll:
Bedankt voor je reactie. Mijn sitiatie is nog steeds dezelfde. Ik heb een ticket bij Dommel gemaakt want ik kan ze telefonisch niet bereiken.

Laat nog aub iets weten als het bij u opgelost is.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

rte968 schreef:
klooooon schreef:
rte968 schreef:
Yargo schreef:Ik heb na meer dan een week online te kunnen nog steeds mijn vaste username nog niet gekregen in de siemens modem. Ook de VOIP is nog niet ingesteld. Dommel heeft er dus nog niet in zitten prutsen. Dit is toch niet normaal?
Ik zie dat je deze vraag al een paar keer hebt gesteld maar daar nog geen reactie hebt op gekregen.

Ik heb op 16/7 geactiveerd maar vandaag ook nog altijd een Temp username en geen VOIP. Werkt die van u intussen al?
idem hier....door gegeven aan de helpdesk en gingen zien wat er verkeert ging :roll:
Ik vrees dat je daar nog lang zal op wachten . Ik heb nog een ticket opstaan van 6 weken geleden. Maar wil je niet ontmoedigen ;-)

Bedankt voor je reactie. Mijn sitiatie is nog steeds dezelfde. Ik heb een ticket bij Dommel gemaakt want ik kan ze telefonisch niet bereiken.

Laat nog aub iets weten als het bij u opgelost is.
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

kawe schreef:misschien dat Dommel de gepakte klanten nog een maand gratis geeft ???????
Ze willen niet eens de maand vergoeden die ze teveel hebben afgehouden van Netconnect (=diefstal imo), waarom zouden ze dan opeens wel een maand extra gratis gaan geven?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

kamagurka schreef:
kawe schreef:misschien dat Dommel de gepakte klanten nog een maand gratis geeft ???????
Ze willen niet eens de maand vergoeden die ze teveel hebben afgehouden van Netconnect (=diefstal imo), waarom zouden ze dan opeens wel een maand extra gratis gaan geven?
Ja, dat is idd allemaal niet eerlijk verlopen! Had namelijk gebeld met de vraag of ik van netconnect kon overstappen naar homeconnect en dit was mogelijk zonder extra kosten. Die overstap zou gewoon uitgevoerd worden.
En zoals ze vermelden bij dommel zou die maand nu een opzeg vergoeding zijn terwijl wij nooit afgesloten zijn geweest en dus ook nooit hebben opgezegd. We hebben enkel een abbo upgrade gekregen
;-)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Heb een vraag over welk strategie ik moet gebruiken.

Heb nu een netconnect factuur open staan met een due date van 08/08/2008.

Ik heb wrss morgen de home box in huis. Moet ik homeconnect aanvragen en dan gewoon dommel opzeggen. Als ze zagen over 30 dagen notice gewoon negeren tot due date overschrede is en ze netconnect afsuiten.

Of moet ik gewoon netconnect betalen met het boodschap dat ze het moeten opzeggen. En dan wat wiskunde doen om te zien hoe lang ik netconnect heb gekregen en de overige dagen in homeconnect omvormen en daardoor de volgende homeconnect factuur verschuiven.

Het beste is natuurlijk dat ik het open staand factuur niet betaal.

Edit: Wat ook verwarrend is dat ik telefonie ook bij dommel heb. Voor telefonie blijk je logischerwijs te betalen voor de vorige maand terwijl je voor internet voor de volgende maand betaald.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Nikon schreef:beter lezen aub voor ge hier wat komt zeveren
Nikon schreef:Ge moogt dan nog gelijk hebben ik verander mijn mening niet direct door een paar klagende kiekens die niks beters te doen hebben.
Ik ben is geïnteresseerd hoeveel klanten er wél content zijn en hoeveel niet.
Nikon schreef:volgens mij is dit helemaal niet waar, al de problemen die hier op userbase worden gepost worden gewoon opgeblazen alsof dommel geen reet begaan is met de klanten en de lezers moeten die personen dan maar op hun woord geloven? om maar nog niet te spreken over deze topic waarvan de bron dubieus is en het verhaal totaal onbevestigd is.

ik ben nu al meer dan 1 jaar dommel, klant, NOG NOOIT PROBLEMEN GEHAD, en nog nooit last gehad met de klantendienst, mischien omdat ik meer geduld heb dan de zoveelste nieuwe poster op dit forum en dommel tijd geef om technische problemen etc op te lossen zonder de helpdesk plat te bellen met meer vragen van waarom ik de maximum snelheid niet haal.

PS. ik heb 1 keer met de helpdesk gebeld 1 week geleden en tegen mij waren ze HEEL vriendelijk
Nikon schreef:Overigens wordt het hier elken dag meer en meer ne klaagmuur voor mensen die precies niets liever doen. (en daar mag wel is iets aan gedaan worden :| )
Het zijn allemaal leugenaars he Nikon, http://www.uwkeuze.be wil duidelijk zeggen http://uwkeuze.dommel.be.
Het kan niet ontkend worden dat er problemen zijn.
Er zijn er waarbij de installatie vlot verlopen is en geen problemen zijn geweest, maar er zijn er ook die problemen hebben, is het nu echt nodig om die allemaal leugenaars, klagers, ... te noemen?
Nu nog zeggen dat ze beter moeten lezen, ipv zelf is een keer tegoei te lezen ...
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

broli schreef:Het beste is natuurlijk dat ik het open staand factuur niet betaal.
Ik durf niet zeggen dat dat de beste methode is.
Ik zou e-mail sturen en zeggen dat je uw netconnect niet meer wenst te verlengen. en +/- 14 dagen voor dat uw netconnect gaat stoppen uw homeconnect aanvragen.
Dan heb je misschien nog een paar dagen overlapping.
...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb eens een vraag, bij de instellingen van de gigaset zie je bij geavanceerde instellingen / internet / internetverbinding, 24 uurs verbinding staan .Dit staat standaard ingevuld op actief, dus elke 24 uren zal de lijn even verbroken worden en direct terug actief worden gesteld. Maar is dit nodig ?

Tweede vraag dat ik heb is als ik bij status ga zien / apperaat dan zie ik daar het systeemlogboek staat en zie daar een berg informatie staan dat niet echt goed blijkt te zijn. Ik weet echter niet wat dit wil zeggen dus mijn vraag wat is dit allemaal;
Jul 22 12:22:45 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=71.222.236.111 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=15934 DF PROTO=TCP SPT=4859 DPT=14483 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:22:48 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=91.140.124.33 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=16525 DF PROTO=TCP SPT=4861 DPT=45682 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:22:51 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=84.212.153.151 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=17150 DF PROTO=TCP SPT=4862 DPT=7892 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:22:54 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=92.80.239.138 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=17750 DF PROTO=TCP SPT=4864 DPT=54321 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:22:57 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=92.80.239.138 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=18346 DF PROTO=TCP SPT=4864 DPT=54321 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:23:00 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=91.200.36.190 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=18967 DF PROTO=TCP SPT=4865 DPT=33366 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:23:03 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=85.165.67.155 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=19531 DF PROTO=TCP SPT=4866 DPT=48833 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:23:08 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=83.30.69.226 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=20552 DF PROTO=TCP SPT=4868 DPT=31827 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:23:11 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=83.30.69.226 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=21157 DF PROTO=TCP SPT=4868 DPT=31827 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:23:12 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=122.162.196.119 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=21385 DF PROTO=TCP SPT=4870 DPT=62875 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:23:16 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=90.213.101.147 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=22007 DF PROTO=TCP SPT=4871 DPT=49513 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
Jul 22 12:23:18 War <EVENT> kernel: "access control violation: "IN=lan_br1 OUT=ppp0 SRC=192.168.5.248 DST=90.213.101.147 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=127 ID=22562 DF PROTO=TCP SPT=4871 DPT=49513 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0

Ik laat maar een stukje zien want het is erg lang !
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

192.168.5.248 , is dit het ip van je competuter ?
Dit toestel probeert de ip's die achter DST= staan te bereiken.
of een applicatie op dit toestel probeert deze te bereiken.
Soms torrentje openstaan om een linux distro binnen te halen ;)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

PTiTDaV schreef:192.168.5.248 , is dit het ip van je competuter ?
Dit toestel probeert de ip's die achter DST= staan te bereiken.
of een applicatie op dit toestel probeert deze te bereiken.
Soms torrentje openstaan om een linux distro binnen te halen ;)
En hoe kan ik dit verhelpen misschien ?
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

op het toestel met ip 5.248 ethereal of wireshark installeren en zien welke programmas naar waar proberen te verbinden
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

PTiTDaV schreef:op het toestel met ip 5.248 ethereal of wireshark installeren en zien welke programmas naar waar proberen te verbinden
Is het dan een kwestie van poorten ? Want als dat het geval is moet iedereen dit toch hebben als het met utorrent zou zijn ?
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

Sinds vandaag kom ik op de Homelink software & kan gebeld worden door Mobistar GSM's. Belgacom & Proximus weet ik zeker dat ook al werkte
De rest van de providers weet ik niet echt hoe ge dit test.

Nu nog Webspace & Domein kunnen aanvragen en HomeConnect werkt zoals het moet !

PS.
De nummer weergave, werkt die automatisch? want als iemand me belt krijg ik op men telefoon altijd unknown ,of gekke tekens enzo :s
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Yogi schreef:Sinds vandaag kom ik op de Homelink software & kan gebeld worden door Mobistar GSM's. Belgacom & Proximus weet ik zeker dat ook al werkte
De rest van de providers weet ik niet echt hoe ge dit test.

Nu nog Webspace & Domein kunnen aanvragen en HomeConnect werkt zoals het moet !

PS.
De nummer weergave, werkt die automatisch? want als iemand me belt krijg ik op men telefoon altijd unknown ,of gekke tekens enzo :s
Ik heb mijn domein nog verlengd voor een jaar (want ik moest in juli betalen, en tegen dat het in orde is ...)

Nummerweergave werkt automatisch. Maar ik heb al gemerkt dat het blijkbaar niet met alle nummers werkt.
Er zijn personen waar de nummerweergave wel met werkt en bij andere dan weer niet (maar op mijn pc met X-lite zie ik de nummer dan weer wel) vroeger heeft mijn telefoon geen problemen gehad met nummerweergave.
...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Nummerweergave werkt op een vreemde manier bij mij. Mijn draadloze telefoon (Belgacom Twist 577) geeft bij een inkomende oproep altijd "onbekend nummer" weer. Maar achteraf kan ik in de lijst van oproepen wel zien welk nummer het was. Net hetzelfde met gemiste gesprekken. In die lijst kan ik wel zien welk nummer gebeld heeft.

Waarschijnlijk is er iets met de manier (of de volgorde) waarop het nummer wordt doorgegeven dat niet compatibel is met sommige telefoons. Zou interessant zijn als iemand met kennis van zaken commentaar zou kunnen geven...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

FullHD schreef:Nummerweergave werkt op een vreemde manier bij mij. Mijn draadloze telefoon (Belgacom Twist 577) geeft bij een inkomende oproep altijd "onbekend nummer" weer. Maar achteraf kan ik in de lijst van oproepen wel zien welk nummer het was. Net hetzelfde met gemiste gesprekken. In die lijst kan ik wel zien welk nummer gebeld heeft.

Waarschijnlijk is er iets met de manier (of de volgorde) waarop het nummer wordt doorgegeven dat niet compatibel is met sommige telefoons. Zou interessant zijn als iemand met kennis van zaken commentaar zou kunnen geven...

de router geeft dit door:
*0132479278888 bijvoorbeeld, meeste telefoons kunnen hier niet mee omgaan;.
(*01 is voor 'buitenlijn'...)
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

kun je hier iets aan doen? Ik vermoed van niet zeker?

Ik heb een Belgacom Twist Duo draadloze telefoon
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Geen probleem met nummerweergave hier. De goedkoopste siemens dect gekocht die ik in de makro kon vinden ;)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

icekiller2k6 schreef:de router geeft dit door:
*0132479278888 bijvoorbeeld, meeste telefoons kunnen hier niet mee omgaan;.
(*01 is voor 'buitenlijn'...)
Het is wel raar dat ik bij sommige nummers wel een nummer zie en bij andere niet.
daarstraks geprobeerd: SimYo+Proximus+Mobistar en ik zag de nummers, nadien belde iemand naar mij ik zag op mijn pc dat het een (vroeger) mobistar nummer was en op mijn handset kreeg ik geen nummer te zien.
(tegenwoordig kan elk nummer bij elke operator zijn)
...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Niet iedereen belt toch met CLIR op off?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ken schreef:Niet iedereen belt toch met CLIR op off?
Als ik de nummer kan zien met X-Lite dan zou ik hem toch ook op mijn handset moeten zien.
Ik vind het raar dat mijn handset de ene keer het nummer wel en de andere keer niet laat zien.
(voordien nooit problemen met gehad)
Als het een onbekend nummer is dan komen er normaal "-------" op, maar dit is niet het geval, er komt gewoon niets op. (en het is dus normaal ofwel het nummer ofwel "------")
...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ken schreef:Niet iedereen belt toch met CLIR op off?
CLIP/CLIR heeft te maken met het verzenden van je eigen nummer. Hier gaat het over de vraag waarom je telefoon een binnenkomend nummer alleen maar onder (on)bepaalde omstandigheden toont.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

zeg, ik heb nu mijn activatiecode ingegeven, en mijn login, en dan op volgende geklikt. Na een tijdje kwam het scherm om in te loggen, maar dat gaat neit. in die faq hier staat er geduld hebben. Maar wanneer moet ik dan die router ed in gang steken? Pas nadat ik me kan aanmelden? En hoe lang duurt dit?
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

2. Ik kan wel bellen maar niet opgebeld worden

Oplossing: Geduld. Dit komt vanzelf in orde. De meeste telefoonoperatoren hebben hun routerings-tabellen nog niet aangepast om voor jouw nummer door te schakelen naar Dommel. In de loop van de komende dagen zal dit gradueel opgelost geraken - omdat elke operator de nodige wijzigingen moet aanbrengen. Dommel zelf kan hier niets aan doen.
wat als je kunt opgebeld worden, maar zelf niet kan bellen?
ik krijg een foutmelding op mijn siemens C470 IP:

"Ip configuratie error"

is dit ook iets waar je geduld mee moet hebben?
zo is het sinds gister middag.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

frado schreef:zeg, ik heb nu mijn activatiecode ingegeven, en mijn login, en dan op volgende geklikt. Na een tijdje kwam het scherm om in te loggen, maar dat gaat neit. in die faq hier staat er geduld hebben. Maar wanneer moet ik dan die router ed in gang steken? Pas nadat ik me kan aanmelden? En hoe lang duurt dit?
dit word je verteld wanneer je alles leest bij de homeconnect software.
verwijder de 2 dat files zie faq.
ontkoppel je modem en reset deze.
start de software opnieuw op en kies de 3de optie.
doe gewoon alles wat de software zegt op het juiste moment.
dan kan het nog tot 4 uur duren tot je telefoon werkt, internet werkte direct hier.
of je moet zo dom zijn als ik was en de router verkeerd hebt aangesloten :roll:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

maar waarom kreeg ik deze uitleg niet van den eerste keer? Ik heb toch alles juist gedaan lijkt me? Router is nog nooit aangesloten geweest..
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

eh?

bij mij zei de software het scherm na de activatiecode al van, trek nu je oude modem uit, en installeer je siemens zoals aangegeven staat op de blaadjes.
Modem aangesloten,, en toen kreeg ik de melding dat alles in orde was,n en dat ik de router een tijd moest laten insteken voor updates en dergelijke.
2 uur later werkte de Telefoon en dergelijke al.

Dus dat stuk heb je gemist ofzo?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

ja kheb dat niet gekregen. Maar kheb nu 3e optie genomen, en t'is ok nu . Maar ik heb problemen met het onderscheiden van de draadjes:( . Is er iemand die nu wat tijd en kennis heeft, om mij hier bij te helpen via msn?
Ik dacht dat er maar 2 draadjes gingen toekomen, maar het zijn er blijkbaar 4 :/ en allemaal zijn ze ergens op aangesloten op de Alcatel splitter.

Foto:
http://img529.imageshack.us/img529/2895/img1041jv2.jpg

hulp graag :p
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

In de pack van homeconnect modem zitten 3 kabels. 2 zwarte zijn die zelfde ? Bij de ene is groen draadje aan rechter kant en bij andere kabel groen aan linker kant. Het is omdat ik naar een winkel wil voor een langere kabel. En wil 1tje meenemen om te tonen. Want andere zit al in de modem en is verbonden met internet via temp accaunt.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

kheb es 2 kabelkes in die router gestoken, en de adsl led knippert vrij snel. Die waardeloze pdf van siemens maakt mij niets wijzer. Synchroniseren. En als't gelijkmatig knippert is er geen dsl verbindign aangesloten.

Noot: al de telefoons en internet gaan nog :D . Vrij raar, ik maak 2 vd 4 kabels los in de splitter en alles gaat nog :s
Op de foto: ik heb de groene en paarse losgemaakt. 2 rechtse kabeltjes op de foto(zijn de inkomende kabels)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Het is eerste keer dat ik mijn lijn waarden kan zien. Ik had fritzbox van dommel. Zijn ze beetje goed ?

Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1172 kbps (upstream)
Ruismarge: 21.8 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 34.9 dB (downstream) / 17 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ze zijn redelijk goed :)

Ik heb slechter :p
Gesloten

Terug naar “Dommel”