Telefonische verkoop Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

Laatst kreeg ik een telefoontje van een Telenet verkoopster. Ze viel direct met de deur in huis:

Verkoopster: "U bent klant bij Telenet voor kabel TV nietwaar?"
Ik (nieuwsgierig naar de prietpraat die ik te horen ging krijgen, maar hoorbaar verveeld): "Mjaa..."
Verkoopster: "En u hebt internet met ADSL?"
Ik: "Mjaa..."
Verkoopster: "Belgacom ADSL Go?"
Ik: "Nee, Scarlet aan 6MBit."
Verkoopster: "En uw telefoon is nog bij Belgacom?"
Ik: "Nee, ook Scarlet."
Verkoopster: "Wel mijnheer, ik heb hier voor u een pakket klaar liggen van Telenet. Digitale TV, internet en telefoon, alles tesamen voor 40 euro per maand. Wat vindt ge daarvan!? Dat zal nogal eens wat goedkoper zijn hé?"
Ik: "Ja maar, leveren jullie voor die prijs 100 GB downloadlimiet?"
Verkoopster: "Ja! Niet slecht hé? Bent u geïnteresseerd?"
Ik: "Zeker, als u mij de exacte voorwaarden en uw aanbod eens op papier of op mail kunt zetten? Dan kan ik het eens rustig vergelijken met mijn huidige situatie voor ik beslis."
Verkoopster: "Ah maar mijnheer, dat kan ik niet en dat mag ik niet. U kan al onze voorwaarden op onze website vinden."
Ik: "Ik heb op jullie website nog nergens gezien dat jullie voor deze prijs 100 GB aan downloadlimiet bieden. Ik geraak eigenlijk nooit wijs uit jullie voorwaarden en tarieven. Als u geen duidelijke informatie kan geven, ben ik verder niet geïnteresseerd."
Verkoopster: "OK mijnheer, prettige dag nog"

Conclusie: wat een smerige verkoopspraktijken! En het ergste van al: ik denk dat ze hiermee veel klanten winnen. Het is altijd hetzelfde met Telenet: veel mist spuiten en klanten lokken met 'Gratis' en 'Promo', pas achteraf krijg je te horen hoeveel het je gaat kosten.
Heel dit "verkoopsgesprek" was duidelijk opgezet spel want de dame in kwestie beweerde al direct dat haar aanbod veel beter was dan wat ik nu heb, terwijl ze niet eens weet hoeveel ik betaal.

Ik geloof wel dat Telenet tevreden klanten heeft, maar met dit soort praktijken maken ze zich bij mij gewoon onmogelijk. Het enige wat ik nog wil doen is zo vlug mogelijk de kabelTV buiten gooien.

Trouwens, heeft nog iemand ervaring met een dergelijk aanbod waar ze ineens beweren 100 GB volume per maand aan te bieden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die verkopers weten zelf amper over wat ze het hebben, geloof mij. Dat zijn externe callcenters dat Telenet/belgacom inhuurt om zo hun producten te verkopen. Die mensen moeten de ene week producten verkopen van TN, de andere keer van Belgacom.
Ik heb ook heel kort zo'n job gedaan, maar dan in de veiligheidssector. Ik wist amper welk product ik verkocht, toch haalde ik mijn calls en verscheidene producten heb ik dan effectief kunnen verkopen.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Zoef schreef: Conclusie: wat een smerige verkoopspraktijken! En het ergste van al: ik denk dat ze hiermee veel klanten winnen. Het is altijd hetzelfde met Telenet: veel mist spuiten en klanten lokken met 'Gratis' en 'Promo', pas achteraf krijg je te horen hoeveel het je gaat kosten.
Heel dit "verkoopsgesprek" was duidelijk opgezet spel want de dame in kwestie beweerde al direct dat haar aanbod veel beter was dan wat ik nu heb, terwijl ze niet eens weet hoeveel ik betaal.
Moest het niet opbrengen dan zouden zulke praktijken niet bestaan.
Het is aan de overheid om dit soort verkoopspraktijken te verbieden.
Gelukkig beginnen meer en meer mensen die maffia praktijken door te hebben zodat de succesratio al flink begint af te nemen. Ik waarschuw iedereen om altijd een contract op papier te vragen en dan druipen ze gegarandeerd allemaal af :-D
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik kan ook niet begrijpen dat mensen:
1. nog naar die ongewenste telefoons willen luisteren: ik zeg altijd direct ik ben niet geïnteresseerd als eender wie me belt om iets te kopen, "gratis" cadeaus, ...
2. geen papier willen voordat ze een contract aangaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Goztow schreef:Ik kan ook niet begrijpen dat mensen:
1. nog naar die ongewenste telefoons willen luisteren: ik zeg altijd direct ik ben niet geïnteresseerd als eender wie me belt om iets te kopen, "gratis" cadeaus, ...
2. geen papier willen voordat ze een contract aangaan.
Een eenvoudige manier is het geheim houden van uw nummer. De mensen die je willen bereiken, hebben normaal uw nummer wel. Desnoods kan je uw gsm-nr bij 1207 laten registeren.

De verkoopspraktijk in dit geval is in ieder geval ontoelaatbaar.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Telenet is op dat gebied één oplichterij. Beloven en niet nakomen. Gratis beloven en toch aanrekenen.
Heb het zelf meegemaakt met dat gratis beloven. En geloof me ik ben niet de enige.
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nonkie schreef:Telenet is op dat gebied één oplichterij. Beloven en niet nakomen. Gratis beloven en toch aanrekenen.
Heb het zelf meegemaakt met dat gratis beloven. En geloof me ik ben niet de enige.
Lees wat lord utopia schreef. het zijn externe call centers die opdracht krijgen om te verkopen.
b012145214
Plus Member
Plus Member

liger schreef:
nonkie schreef:Telenet is op dat gebied één oplichterij. Beloven en niet nakomen. Gratis beloven en toch aanrekenen.
Lees wat lord utopia schreef. het zijn externe call centers die opdracht krijgen om te verkopen.
... in opdracht van Telenet, zij moeten het van Telenet aansmeren bij de klanten...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

liger schreef:
Ik heb het gelezen. En wie is er verantwoordelijk? Dan moet telenet ingrijpen want hun naam wordt dan besmeurd. En eerlijk gezegd ze zullen er wel van op de hoogte zijn.
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nonkie schreef:
liger schreef:
Ik heb het gelezen. En wie is er verantwoordelijk? Dan moet telenet ingrijpen want hun naam wordt dan besmeurd. En eerlijk gezegd ze zullen er wel van op de hoogte zijn.
Kijk telenet wil zo veel mogelijk abbonee's. Ze geven opdracht. Hoe dat wordt gedaan ka hen (en vrijwel elke andere bedrijf) worst wezen. Als die callcenters op "slechte" manier klanten verzamelen zeggen ze gewoon "ja dat hebben ze uit hun eigen gedaaan, we hebben er niks mee te maken" En dat hebben ze al eens gezegd denk ik (telenet of belgacom denk ik)
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

haha ik heb ook zo'n telefoontje gehad en ze vroeg mij naar mijn datalimiet en ik zei "100 gb", toen zei die dame "oei oei daar kan ik niet aan, ik vrees dat ik u niet verder kan helpen"

Dan had ik haar vriendelijk bedankt en was het gesprek ten einde :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb zo twee telefoontjes gekregen,een van een merk van diepvriesprodukten,en een van......Testaankoop,die doen dit blijkbaar ook(ze wilden mij een abbo van een jaar aansmeren).
Ik denk,naarmate de koopkrachtvermindering toeneemt,meer en meer bedrijven dit zullen proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”