Ervaringen ADSL20

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Is er al iemand aangesloten bij ADSL20? Ze bestaan nu toch al een paar maanden, dus ik zou denken dat er toch al mensen naar overgeschakeld zijn? Iemand ervaring?
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Een kennis wordt deze week aangesloten, zal een update posten als de aansluiting actief is.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Is er iets bekend van wat er gebeurt als je over uw limiet gaat? Small- of mediumband? Dikke extra factuur?

disclaimer: ik heb de algemene voorwaarden nog niet gelezen, dus 't zou kunnen dat het daar in staat.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

ADSL20 zit op exact zelfde adres als Academic Broadband, tiens tiens ;)
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

net als FullADSL, ze zijn allemaal van FullTelecom he ;)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

dbr schreef:Een kennis wordt deze week aangesloten, zal een update posten als de aansluiting actief is.


Het werkt sinds woensdag wel veel problemen met disconnects. volume kun je in blokken kopen, smallband systeem dus.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gryx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:58

GeertAki schreef:Is er iets bekend van wat er gebeurt als je over uw limiet gaat? Small- of mediumband? Dikke extra factuur?

disclaimer: ik heb de algemene voorwaarden nog niet gelezen, dus 't zou kunnen dat het daar in staat.


Heb bij FullAdsl nog nooit extra moeten betalen terwijl ik soms ben overgegaan (zeker vroeger toen het nog minder gb was). En nu heb ik om de een of andere reden 35Gb ipv 30Gb.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

dbr schreef:Het werkt sinds woensdag wel veel problemen met disconnects. volume kun je in blokken kopen, smallband systeem dus.


Ligt dat aan hun lijn? Heeft je kennis goede lijnwaarden of ligt het probleem bij ADSL20 denk je?
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

up!
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Spink schreef:
dbr schreef:Het werkt sinds woensdag wel veel problemen met disconnects. volume kun je in blokken kopen, smallband systeem dus.


Ligt dat aan hun lijn? Heeft je kennis goede lijnwaarden of ligt het probleem bij ADSL20 denk je?


Het probleem is bij hem alsvolgt belgacom gaat maar tot 1mbit daarboven gaat niet.(afstand tot centrale)
Adsl 20 gaat tot 2 mbit maar niet stabiel.
Ze hebben nu een lijnprofiel aangevraagd en dat zou het stabieler moeten maken, ik laat je dus nog wat weten.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

OK, bedankt! Maar het ligt dus waarschijnlijk ook wat aan hun lijn als ik het zo lees...
Hebben ze al contact gehad met de helpdesk van ADSL20? Viel dat mee?
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

ik heb pas na meerdere mails gestuurd te hebben en enkele weken te hebben gewacht en antwoord gekregen.
Het enige dat ik te horen kreeg was dat ze mijn straat toch niet bedienden :?
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Je bedoelt dat ze gewoon weg niet reageerden na je ADSL-aanvraag?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Heb adsl20 sinds begin maart, (maar niet bij adsl20 hehe) profiel stond eerst op 20mbit, met soms disconnects, de reden was dat ik te DICHT, jaja te dicht bij de centrale woonde (go figure)
Heb dit laten verlagen naar 18mbit, geen disconnects meer ...
Fantastische snelheid, minstens even snel als telenet kabel als je de speedtest op speedtest.nl en hier mag geloven
100 GB downloadlimiet, daarna smallband of volume bijkopen.

Kan het ten zeerste aanraden :-D
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

duizend schreef:Heb adsl20 sinds begin maart, (maar niet bij adsl20 hehe)


Bij welke provider dan wel?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

scarlet one 20
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

De lijn is niet stabieler en Adsl20 zegt dat het probleem ligt bij mijn kennis.
We hebben hier alles nagelopen en alles is hier goed, het is een woning uit 2001 dus een kapotte/ versleten kabel is erg onwaarschijnlijk.
Toch zitten hun nu met het probleem van een slechte verbinding.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

om toch maar even niet een nieuwe thread to starten.....

voor een familielid (die tot op gisteren via wifi kon leechen bij de geburen :evil: ) zoek ik een adsl provider voor een gewoon adsl verbruik.

één der opties die ik vond was ADSL20. het gaat hier wel over een adsl20 -"6" lijn daar er ginds (Kortrijk) nog geen adsl+ beschikbaar is... hopelijk in het najaar ?

hieromtrent enkele vragen die ik (nog) niet vond na nazicht van hun site en doorzoeken van userbase.

* het opgegeven profiel voor adsl20-6 is per maand 20E voor max 20 Gb.
Optie: 100 GB Datavolume i.p.v. 20 GB voor 10 euro per maand extra

20 gb is voldoende doch wat ik niet kan terugvinden is wat er na 20 Gb gebeurt... je kan volume packs kopen aan xx Euro/gig?, indien niet gewoon smallband aan 64 KbIT ?

* wat betreft support is dit vrij deftig daar ik vorige posters mag volgen?
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

cod2k schreef:om toch maar even niet een nieuwe thread to starten.....

voor een familielid (die tot op gisteren via wifi kon leechen bij de geburen :evil: ) zoek ik een adsl provider voor een gewoon adsl verbruik.

één der opties die ik vond was ADSL20. het gaat hier wel over een adsl20 -"6" lijn daar er ginds (Kortrijk) nog geen adsl+ beschikbaar is... hopelijk in het najaar ?

hieromtrent enkele vragen die ik (nog) niet vond na nazicht van hun site en doorzoeken van userbase.

* het opgegeven profiel voor adsl20-6 is per maand 20E voor max 20 Gb.
Optie: 100 GB Datavolume i.p.v. 20 GB voor 10 euro per maand extra

20 gb is voldoende doch wat ik niet kan terugvinden is wat er na 20 Gb gebeurt... je kan volume packs kopen aan xx Euro/gig?, indien niet gewoon smallband aan 64 KbIT ?

* wat betreft support is dit vrij deftig daar ik vorige posters mag volgen?


Volumepacks zijn te koop aan 4,5€ voor 5Gb. Die 20Gb heb ik nog niet overtreden, dus ik weet niet precies wat en dan gebeurd, en heriner me niets.
Wat de support betreft weet ik niet, heb ze nog nooit moeten bellen ;-)
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

openaf schreef:
cod2k schreef:om toch maar even niet een nieuwe thread to starten.....

voor een familielid (die tot op gisteren via wifi kon leechen bij de geburen :evil: ) zoek ik een adsl provider voor een gewoon adsl verbruik.

één der opties die ik vond was ADSL20. het gaat hier wel over een adsl20 -"6" lijn daar er ginds (Kortrijk) nog geen adsl+ beschikbaar is... hopelijk in het najaar ?

hieromtrent enkele vragen die ik (nog) niet vond na nazicht van hun site en doorzoeken van userbase.

* het opgegeven profiel voor adsl20-6 is per maand 20E voor max 20 Gb.
Optie: 100 GB Datavolume i.p.v. 20 GB voor 10 euro per maand extra

20 gb is voldoende doch wat ik niet kan terugvinden is wat er na 20 Gb gebeurt... je kan volume packs kopen aan xx Euro/gig?, indien niet gewoon smallband aan 64 KbIT ?

* wat betreft support is dit vrij deftig daar ik vorige posters mag volgen?


Volumepacks zijn te koop aan 4,5€ voor 5Gb. Die 20Gb heb ik nog niet overtreden, dus ik weet niet precies wat en dan gebeurd, en heriner me niets.
Wat de support betreft weet ik niet, heb ze nog nooit moeten bellen ;-)


Bieden ze een stabiele lijn aan?
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Dfrog schreef:
openaf schreef:
cod2k schreef:* wat betreft support is dit vrij deftig daar ik vorige posters mag volgen?


Volumepacks zijn te koop aan 4,5€ voor 5Gb. Die 20Gb heb ik nog niet overtreden, dus ik weet niet precies wat en dan gebeurd, en heriner me niets.
Wat de support betreft weet ik niet, heb ze nog nooit moeten bellen ;-)


Bieden ze een stabiele lijn aan?


Ze zijn in panne gevallen een week geleden, een stroom onderbreking op een zaterdag rond middag, ik was toen afwezig.
Reset van de modem een alles was weer in orde.
Dus wat mij betreft geen probleem, met het uitzondering dat ik tot de maandag middag heeft moeten wachten om mijn mails te kunnen lezen.
Die panne trof een groot massa aansluitingen , men spreekt van 185.000; en ook een groot deel van internet aanbieders (Scarlet, Belcenter, Skynet, enz...), dus niet alléén adsl20.
De snelheid is wat trager s'avonds en valt tot 1,5Mbps, ook zoals bij meerdere ISP, maar schomelt gewoon tussen 3,5Mbps en 5Mbps (ik zit op 1,5km van de centrale).
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

openaf schreef:Ze zijn in panne gevallen een week geleden, een stroom onderbreking op een zaterdag rond middag, ik was toen afwezig.
Reset van de modem een alles was weer in orde.
Dus wat mij betreft geen probleem, met het uitzondering dat ik tot de maandag middag heeft moeten wachten om mijn mails te kunnen lezen.
Die panne trof een groot massa aansluitingen , men spreekt van 185.000; en ook een groot deel van internet aanbieders (Scarlet, Belcenter, Skynet, enz...), dus niet alléén adsl20.


Ik weet dat op zijn minst EDPnet en dxADSL eruit lagen (hier zijn threads over op dit forum). Over Skynet twijfel ik.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Scarlet klanten en alle resellers van Scarlet hebben er toen last van gehad,hier ook (zone Gent) op zijn minst een halve dag zonder internet & telefoon gezeten (abbo One6)
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Spink schreef:Is er al iemand aangesloten bij ADSL20? Ze bestaan nu toch al een paar maanden, dus ik zou denken dat er toch al mensen naar overgeschakeld zijn? Iemand ervaring?


Mijn snelheidstest voor www.adsl20.be

646,8 KB/s download
68,6 KB/s upload

en dit voor 20 € p/maand ( wel éénmalige activatiekost van 50 € )

Uiterst tevreden over helpdesk ( 078/077534 ) en zeker over mijn connectie...!
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”