windows upgraden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Ik zou willen upgraden van Windows Vista home premium naar Windows Vista Ultimate maar de kostprijs die gevraagd wordt is toch een beetje aan de hoge kant zenne.Als je dit besteld direct bij microsoft kan je €184 + 21% btw daarop totaal €222,64 neertellen.Bij het computerwinkeltje kan je voor de Windows AnyTime Upgrade Home Premium to Ultimate €240 neertellen.Ik zou naar amerika gaan en mee men kredietkaart betalen (daar is da wel goedkoper) maar de upgrade moet in dezelfde taal zijn als het huidige geinstalleerde systeem so iemand idee waar dat goedkoper is ? indien niet zal ik is diep in moeten tasten in mijne portefuille.

Kom aub niet af mee dingen zoals ebay ik heb geen zin om opgelicht te worden ...
Laatst gewijzigd door Erik 18 jul 2008, 15:52, in totaal 1 gewijzigd.
Registered Linux user #286313
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Kan daar helaas niet echt mee ehlpen, maar genoemde prijs is inderdaad moeilijk verteerbaar.

Maar uit nieuwsgierigheid van mijn zijde, welke technische redenen zijn er voor de overweging van deze upgrade ? Ik bedoel, tenzij ik met mijn rug tegen de muur sta en domeinondersteuning nodig heb .......?
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

de bitlocker drive encryption handig ding .... maar enkel daarvoor zoveel geld op tafel leggen doet mij toch twijfelen verder zijn er nog dingen die je in home premium niet hebt zoals group policy edit en security policy edit

secpol.msc
gpedit.msc

dit is alleen in business ultimate of enterprise ma de prijs blijf ik eigenlijk te hoog vinden
Registered Linux user #286313
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

vista_ultimate_sp1_x86-x64_activated.iso (A)



als je legaal wilt zijn, de OEM-CD nemen:
http://www.alternate.be/html/productDetails.html?artno=YOBMBJ
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hehe nice one thank you €169 das al pakken beter
Registered Linux user #286313
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Erik schreef:hehe nice one thank you €169 das al pakken beter

:roll: :roll: me diene tekst derbove in google te type hebde et gratis ma bon
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

... hebt ge het illegaal bedoel je.

En ipv Bitlocker kan je het open source TrueCrypt gebruiken...
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

meon schreef:... hebt ge het illegaal bedoel je.

En ipv Bitlocker kan je het open source TrueCrypt gebruiken...


Waarvan is onderzocht dat het niet feilloos is (net gelezen op ZDNet.be). :wink:

Bron: http://zdnet.be/news.cfm?id=88454
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Quincy schreef:
meon schreef:... hebt ge het illegaal bedoel je.

En ipv Bitlocker kan je het open source TrueCrypt gebruiken...


Waarvan is onderzocht dat het niet feilloos is (net gelezen op ZDNet.be). :wink:

Bron: http://zdnet.be/news.cfm?id=88454


Nog altijd veiliger als Bitlocker, mocht je niet willen vertrouwen op open source is er ook nog Drivecrypt van Securstar. Dat is ook nog steeds goedkoper als het upgraden van Vista.

Trouwens het aangehaalde artikel zegt niks over het kraken van de beveilinging alleen dat het "nep os" met sommige programma's de link naar het verborgen os onthuld.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Het kan zelfs nog €5 goedkoper hier maar erg betrouwbaar zit die site der nie uit ofwel ben ik het die overal iets achter zoek :?

Wat truecrypt betreft wel ik ben een voorstander van opensource MAAR als het om zoiets delikaat gaat vertrouw ik niet opensource waarom ? Een product waarvan om het even wie de broncode kan bekijken en zelfs wijzigen is niet betrouwbaar.Een oplossing hiervoor zou zijn dat de makers van truecrypt hun product digitaal ondertekenen met een microsoft authenticode certificaat dat zou de herkomst van de software onherroepbaar garanderen.

Wat dat artikel op zdnet.be betreft.De autheur is een gekende beveilingsexpert / cryptograaf onder meer autheur van het algoritme BlowFisch maar wat hij in dat artikel uitkraamt is pure onzin.Hij heeft helemaal niks gekraakt.Hij heeft enkel een manier gevonden om de aanwezigheid van het systeem aan te tonen das alles
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

b012145214 schreef:als je legaal wilt zijn, de OEM-CD nemen:
http://www.alternate.be/html/productDetails.html?artno=YOBMBJ


Dit is niet legaal!
Dit is enkel legaal bij het aankopen van een nieuwe PC!
Bij XP was het nog voldoende om iets van hardware te kopen en daar een OEM versie aan te koppen (bv een usb stick). Maar bij Vista is het een combinatie van moederbord + processor + videokaart + harddisk (als ik mij niet vergis).
Dus een OEM versie mag je enkel kopen als je deze 4 zaken samen nieuw aan koopt!

ms kan het wel niet controleren of je deze er bij hebt gekocht, maar legaal is hiet niet!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Erik schreef:Wat truecrypt betreft wel ik ben een voorstander van opensource MAAR als het om zoiets delikaat gaat vertrouw ik niet opensource waarom ? Een product waarvan om het even wie de broncode kan bekijken en zelfs wijzigen is niet betrouwbaar.Een oplossing hiervoor zou zijn dat de makers van truecrypt hun product digitaal ondertekenen met een microsoft authenticode certificaat dat zou de herkomst van de software onherroepbaar garanderen.

Als je de installer kunt downloaden van de site van de mannen van TrueCrypt zelf. Dan denk ik dat er geen man-in-the-middle zal zijn die er even snel een gaatje heeft in geprikt.

Waarom kan een product waarvan iedereen de source kan zien/wijzigen niet veilig zijn? Elke linux gebruikt de standaard OpenBSD SSH-server als secure shell toegang. Lijkt me toch een degelijk stukje software ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Een OEM versie kopen is inderdaad niet helemaal volgens de regels.Om een "transferbare" windows te hebben moet je de (duurdere) retail versie kopen dat zijn echter de theorethische regels en zolang Microsoft belachelijk hoge prijzen vraagt zullen er mensen zijn die de regels overtreden.Ik bedoel €500 (zelf meer) voor een operating systeem zen die zot geworden ? Ik stel mij ook vragen als ik zie dat de nederlandstalige upgrades duurder zijn dan zijn "'anderstalige" broertjes ook op volledige versies is dat zo en ik vind dat naar discriminatie ruiken niet iedereen woont in Amerika microsoft !
Registered Linux user #286313
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb eerst een illigale ultimate geïnstalleerd en proberen te updaten. Dan komt er een waarschuwing dat je best overschakeld naar een legitieme versie. Dit heb ik gedaan en het heeft me een goede 170€ gekost. Je krijgt direct via mail een key en de dvd's 32 en 64 bit sturen ze op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

nonkie schreef:Ik heb eerst een illigale ultimate geïnstalleerd en proberen te updaten. Dan komt er een waarschuwing dat je best overschakeld naar een legitieme versie. Dit heb ik gedaan en het heeft me een goede 170€ gekost. Je krijgt direct via mail een key en de dvd's 32 en 64 bit sturen ze op.


ok die link zou ik wel is willen hebben ? bij mijn weten zijn ze gestopt met het elektronisch beschikbaar stellen van productkeys
Registered Linux user #286313
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Erik schreef:
nonkie schreef:Ik heb eerst een illigale ultimate geïnstalleerd en proberen te updaten. Dan komt er een waarschuwing dat je best overschakeld naar een legitieme versie. Dit heb ik gedaan en het heeft me een goede 170€ gekost. Je krijgt direct via mail een key en de dvd's 32 en 64 bit sturen ze op.


ok die link zou ik wel is willen hebben ? bij mijn weten zijn ze gestopt met het elektronisch beschikbaar stellen van productkeys

Dan is het maar in het kort dat ze gestopt zijn. Ik heb dit over een paar maand nog toegepast.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Ik zou dat ook ffkes kunnen testen door men huidige Windows Vista te desactiveren rebooten en dan op de waarschuwing die gaat kome zou die link moeten bevatten waar ge da kunt kopen.Da microsoft gestopt is mee elektronische licenties heb ik ergens gelezen weet al ni meer waar ma ik ben da ni zeker van dus asde toevallig die link nog weet show me :lol:

hier is een link maar tis €184 (€177 ma daar komen kosten behandelingskosten bij)

dus hoe kom je aan €170 tenzij gij vrijgesteld zijt van vat (belastingen) te moeten betalen
Registered Linux user #286313
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

microsoft schreef:Bewaar deze e-mail voor uw records.
************************************************

Hartelijk dank voor het aanschaffen van het pakket Windows Genuine Advantage van Microsoft.

U moet een aantal eenvoudige stappen doorlopen om uw originele exemplaar van Windows te kunnen gebruiken:

1.Zie uw nieuwe productcode hieronder.
2.Ga op de computer waarop u het pakket hebt aangeschaft naar http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=45668 voor instructies over het bijwerken van uw productcode.
3.Uw productcode staat ook op de factuur die met de verzending wordt meegestuurd. Uw lokale vervoerder/bezorgdienst heeft ongeveer de volgende tijd nodig om uw bestelling te bezorgen:
> Vier tot acht werkdagen voor landen in West-Europa *
> Eén tot twee weken voor landen in Oost-Europa *
> Tot drie weken in Afrika, het Midden Oosten en CIS-landen (Commonwealth of Independent States) *
* In geval van elektronische overboekingen kan het drie tot vijf werkdagen duren voordat uw betaling is ontvangen en wordt verwerkt.
Voor het Midden-Oosten en Afrika kan dit nog langer duren.
In geval van betaling via cheques kan het tien tot vijftien dagen duren voordat uw betaling is ontvangen en wordt verwerkt.

ZODRA U DE PRODUCTCODE HEBT GEACTIVEERD, KUNT U DEZE NIET MEER ANNULEREN OF GELD TERUGKRIJGEN, TENZIJ LOKALE WETTEN DAT TOESTAAN.


Uw ordergegevens:

Bestelling voor: Windows Genuine Advantage - EMEA
Bestellingnummer: knip
Bestellingdatum : 4 juni 2008 11:16:30

------------------------------------------
Beschrijving: Win Vista Ultimate GenAdv PK Lic Online

Productcode (indien beschikbaar):
knip------------------------------------------


Ik heb gezegd een goede 170€, om juist te zijn ben ik eens gaan kijken en het is 176.68€.
Als je de wga tool installeert en hij dedecteert een illigale versie dan word je naar de site gebracht waar je een productcode kan bestellen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Yup dus moet ik eerst ergens nen illegale ultimate downloaden en die installeren :lol: Het is uiteraard de bedoeling dat enkel klanten die bewust of onbewust een onwettige kopie gebruiken die daarvan gebruik kunnen maken.In de windows genuine advantage faq staat de link ook niet vermeld microsoft smeerlappen verdomme :lol:
Registered Linux user #286313
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Erik schreef:Hallo,

Yup dus moet ik eerst ergens nen illegale ultimate downloaden en die installeren :lol: Het is uiteraard de bedoeling dat enkel klanten die bewust of onbewust een onwettige kopie gebruiken die daarvan gebruik kunnen maken.In de windows genuine advantage faq staat de link ook niet vermeld microsoft smeerlappen verdomme :lol:


Het is een work around om een goedkope versie te bemachtigen. :wink:
Afbeelding
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

heb een goedkopere gevonden (is wel een OEM maar bon):
€158,90, http://www.gistron.com -> "33982" invoeren bij "Zoeken"
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Wat ook nog zou kunnen werken is dat als je een lagere versie hebt dan ultimate en je wijzigt uwe product key (dan moet je opnieuw activeren) en die key werkt niet dan ga je ook naar die website gestuurd worden denk ik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Ik heb windows vista ultimate en raad eens ? ja hoor er komt er bericht tevoorschijn dat een of andere handige harry mee de productactivering geknoeid heeft.Je krijgt dan een link om die versie te kopen die nonkie ook gekocht heeft maar zoals ik al dacht .....

Online plaatsen van bestellingen tijdelijk niet mogelijk


wat is tijdelijk ? daar is nergens informatie over te vinden.Microsoft stuurt je ook zo graag naar windowsmarketplace om vista te downloaden maar dat is niet mogelijk voor Belgische klanten .... Je kan wel telefonisch bestellen ma pffff ik HAAT bellen
Registered Linux user #286313
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Het zal wel een tijdelijk probleem zijn zoals ze aangeven. Probeer straks nog eens of morgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Dit is een vuil truukje uit de trukkendoos van Microsoft.Op die website zit gewoon een tijdslimiet zodat toevallige (legitieme gebruikers bijvoorbeeld) niet via de veel goedkopere prijs kunnen upgraden.Je krijgt het desbetreffende bericht ook maar 1 keer te zien.Het zegt dat je installatie van windows vista moet hersteld worden en toont details waarom dat moet gebeuren.Om dit venster te kunnen sluiten moet je de checkbox "ik begrijp dat deze boodschap mogelijk maar 1 keer verschijnt" selecteren.Dus die link werkt nu gewoon en ik krijg een bestelformulier te zien.Dit is gewoon een van de smerige microsoft trucjes om er "zeker" van te zijn dat ze hun software niet te goedkoop verkopen :lol:.Ik had al eerder een order geplaatst voor windows anytime upgrade ma das me te duur en heb al gemailed dat ze dat mogen houden.Nu paar dagen wachten en dan commandeer ik da "genuine advantage" ding stukken goedkoper niet helemaal volgens de regels van het spel maar da zal mij worst wezen Bill is al rijk genoeg :lol:
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Erik schreef:..

Wat truecrypt betreft wel ik ben een voorstander van opensource MAAR als het om zoiets delikaat gaat vertrouw ik niet opensource waarom ? Een product waarvan om het even wie de broncode kan bekijken en zelfs wijzigen is niet betrouwbaar.Een oplossing hiervoor zou zijn dat de makers van truecrypt hun product digitaal ondertekenen met een microsoft authenticode certificaat dat zou de herkomst van de software onherroepbaar garanderen.
..


Persoonlijk wantrouw ik een certificaat van een commercieel bedrijf dat in het verleden voor oneerlijk handelen en monopoliemisbruik is veroordeeld al helemaal niet.
Maar vergeet niet dat het dat de versleutelcodering iets anders is als de applicatie zelf.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Erik schreef:
Wat truecrypt betreft wel ik ben een voorstander van opensource MAAR als het om zoiets delikaat gaat vertrouw ik niet opensource waarom ? Een product waarvan om het even wie de broncode kan bekijken en zelfs wijzigen is niet betrouwbaar.Een oplossing hiervoor zou zijn dat de makers van truecrypt hun product digitaal ondertekenen met een microsoft authenticode certificaat dat zou de herkomst van de software onherroepbaar garanderen.


en waarom juist niet? Je moet natuurlijk niet true crypt gaan afhalen van ihackyourpc.com :roll:
Tis niet omdat iedereen de broncode kent dat je het direct kan kraken...
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Hoezo niet ? Iemand met de juiste tools en kennis past eventjes de broncode aan compileren en klaar is kees een stoute truecrypt ...

Anyway mijn Vista DVD is aangekomen.Blijkbaar gebruikt microsoft ook ups want die hebben da gebracht.Ik heb wel alleen maar een 32 bits DVD gekregen maar goed meer heb ik niet nodig
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Erik schreef:Hoezo niet ? Iemand met de juiste tools en kennis past eventjes de broncode aan compileren en klaar is kees een stoute truecrypt ...
... dan moet jij nog altijd bewust die aangepaste versie van TrueCrypt ontvangen en installeren eh.
Da's alsoft je nu een gekopieerde DVD van Vista van het bedrijf "Miekrosoft" zou gaan installeren zonder dat je je er vragen bij stelt.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Erik schreef:Hallo,

Hoezo niet ? Iemand met de juiste tools en kennis past eventjes de broncode aan compileren en klaar is kees een stoute truecrypt ...

omg. Linux is ook opensource. Wat als ik code aanpas en als je het installeert krijg je tetris te zien? Zie je nu zelf echt niet dat wat je schrijft onzin is?

Anyway mijn Vista DVD is aangekomen.Blijkbaar gebruikt microsoft ook ups want die hebben da gebracht.Ik heb wel alleen maar een 32 bits DVD gekregen maar goed meer heb ik niet nodig

Ik kan mij vergissen maar ik geloof dat er een manier was om gratis 64bit te krijgen. Ofwel via internet ofwel gratis dvd. Ofwel beide :P
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Erik schreef:Anyway mijn Vista DVD is aangekomen.Blijkbaar gebruikt microsoft ook ups want die hebben da gebracht.Ik heb wel alleen maar een 32 bits DVD gekregen maar goed meer heb ik niet nodig


Bij mij ook via ups gebracht. Ik heb een doosje gekregen met zowel de 32- als de 64 bit. Maar dat is geen probleem het belangrijkste is de key. Je moet maar eens zoeken hoe je deze kan bemachtigen zoals Liger schrijft. Mocht het zijn dat je de 64 bit wil gaan gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

liger schreef: Wat als ik code aanpas en als je het installeert krijg je tetris te zien? Zie je nu zelf echt niet dat wat je schrijft onzin is?


Nee omdat het geen onzin is en uw vergelijking mee Linux gaat niet op.Linux is een operating systeem het ging over cryptografie ... als ik iets heb waarvan ik wil dat niemand anders het ziet dan wil ik niet afhangen van een product dat iedereen zomaar kan wijzigen das de logica zelve

ooh ja Microsoft levert wel de 32 bits en 64 bits DVD's in de hoes van de dvd box zat nog een schijfje met de 64bits versie.Er bestaat ook een website waarmee je uw 32bits (legitieme) versie gratis kan laten vervangen door 64 bits (mits de juiste hardware natuurlijk) en de key van uw 32bits versie moet ge dan opgeven via deze key gaat microsoft na of je wel legitieme gebruiker bent hier
Registered Linux user #286313
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik kan Eric daar wel in verstaan.
Het gaat tenslotte wel over iets te beveiligen en als iedereen daar wat kan aan wijzigen is het ook makkelijk om er misbruik van te maken.
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Erik schreef:Nee omdat het geen onzin is en uw vergelijking mee Linux gaat niet op.Linux is een operating systeem het ging over cryptografie ... als ik iets heb waarvan ik wil dat niemand anders het ziet dan wil ik niet afhangen van een product dat iedereen zomaar kan wijzigen das de logica zelve


Sigh. Nog eens. Wat maakt het nu uit dat iedereen het kan veranderen? Open source is juist veiliger omdat iedereen kan zit dat er bv geen keylogger zit ingebouwd.
IK herhaal nog eens maar m.a.w.: het is niet omdat bank zou opensource software gebruiken dat opeens iedereen kan iedereen zijn bankrekening raadplegen.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Truecrypt is trouwens ondertekend (zoals Erik voorstelde), dus ik zie geen probleem? En of het nu closed source is of niet: maakt toch niets uit. Als ik zelf een kwaadaardig programma schrijf en het laat lijken als en hernoem naar Bitlocker (closed source) heb je hetzelfde probleem alsof ik Truecrypt zou aanpassen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”