volkomen een klucht

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Krijg hier zonet een rekening van Base

141€ aan connectie kosten naar dien stommen betaal nummer van dommel...
terwijl ik nooit iemand aan de lijn heb gehad....

wat kan ik hier aan doen ? wellicht niets ? buiten den boel ginder in brand te steken ?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hier kan je niets aan doen en terwijl het schandalig is dat Dommel niet op een "normaal" nummer bereikbaar is (of tenminste, dat je niet op een "normale" manier aan support kan geraken), is het natuurlijk wel een beetje je eigen schuld, je wist allicht goed genoeg wat de kosten van een 070-nummer zijn... :???:
ooh. shiny.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Heb trouwens niets anders dan bezet tonen gehoord.

Eerste de melding dat dit gesprek 3€ per minuut maximaal kan kosten en dan bezettoon
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Nice, ter waarde van 4 maanden netconnect gebeld ...
Je komt op jaarbasis nu dus op 47,7 euro, wat duurder is dan Belgacom ADSL Go :|
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Hoop dat Dommel nog eens iets tegen mij probeert uit te voeren ivm openstaande bedragen...
Dan ga ik mij eens serieus kwaad maken.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

cloink schreef:Hier kan je niets aan doen en terwijl het schandalig is dat Dommel niet op een "normaal" nummer bereikbaar is (of tenminste, dat je niet op een "normale" manier aan support kan geraken), is het natuurlijk wel een beetje je eigen schuld, je wist allicht goed genoeg wat de kosten van een 070-nummer zijn... :???:


Cloink,

enkel connectie kosten eh, geen gesprekskosten eh ...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Rimson schreef:enkel connectie kosten eh, geen gesprekskosten eh ...

Huh? Ik ben niet mee... :oops:
ooh. shiny.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Rimson schreef:Heb trouwens niets anders dan bezet tonen gehoord.

Eerste de melding dat dit gesprek 3€ per minuut maximaal kan kosten en dan bezettoon


Je hebt zeker naar 0903 nummer gebeld ipv 070 ... 070 nummer is geen 3 euro per min.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

zoals ik zeg,

ik bel naar dien 0903 nummer
ik krijg de melding dat na de toon het 3€ kan kosten per minuut
na die melding : bezetstoon
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Was in het weekend eh ... en blijkbaar is dommel tegen weekend werk ... :evil:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dus puur en alleen om bezettonen te horen, moet gij nu +140€ betalen? :eek:

Dat lijkt me eerder iets om aan te kaarten bij de Ombudsman, maar dan over de werking van zo'n 0903-nummer? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een bezettoon (zo veel) geld kan kosten?
ooh. shiny.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

ben al naar base aan het bellen voor meer info
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

volgens Base, blijkbaar even competente mensen daar heb ik teveel gebeld naar een belspelletje op nummer +32 (0)903 / 42 714 (buiten kantooruren 24/7)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

bel nooit naar dat 0900
wacht desnoods ff voor die 070 dat is 20cent de minuut ofzoiets....

maar het blijft schandalig
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

ze gaan het verder uitzoeken...

factuur van base staat op hold... blijkbaar zullen ze met de eigenaar van dat nummer contact opnemen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Denkpiste: de 0903 wordt intern altijd opgenomen en doorgeschakeld... Hierdoor zou je eventueel weldegelijk kunnen betalen wegens connectie naar het 0903-nummer?

Zou wel een beetje straf zijn, maar ok?
ooh. shiny.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Hoop van niet want dan ga ik naar testaankoop en dien ik klacht in.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

tegen dommel dat is
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Er is ook zo iets als een 'wijzig'-knopje om je bericht aan te passen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Allemaal niet plezant natuurlijk dat je een dergelijke faktuur krijgt maar wat gezond verstand gebruiken voor je begint te bellen zou wel niet slecht zijn geweest.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

THDBASED schreef:Allemaal niet plezant natuurlijk dat je een dergelijke faktuur krijgt maar wat gezond verstand gebruiken voor je begint te bellen zou wel niet slecht zijn geweest.

Niet akkoord indien het effectief gaat om 140€ te moeten betalen voor een bezettoon. Ik zou er nl. óók van uit gaan dat een bezettoon wil zeggen dat er geen kosten in rekening gebracht worden (i.t.t. bv. een wachtmuziekje ofzo).
ooh. shiny.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

cloink schreef:
THDBASED schreef:Allemaal niet plezant natuurlijk dat je een dergelijke faktuur krijgt maar wat gezond verstand gebruiken voor je begint te bellen zou wel niet slecht zijn geweest.

Niet akkoord indien het effectief gaat om 140€ te moeten betalen voor een bezettoon. Ik zou er nl. óók van uit gaan dat een bezettoon wil zeggen dat er geen kosten in rekening gebracht worden (i.t.t. bv. een wachtmuziekje ofzo).


Ja akkoord, maar ik zou er zelf niet aan denken om naar een 0903 nummer te bellen laat staan meerdere malen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

THDBASED schreef:Ja akkoord, maar ik zou er zelf niet aan denken om naar een 0903 nummer te bellen laat staan meerdere malen.

Kan er natuurlijk niet over oordelen, maar als het dringend is? Rimson? Waarom zo vaak naar dat 0903-nr gebeld?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Rimson schreef:Hoop van niet want dan ga ik naar testaankoop en dien ik klacht in.

Fout!
Je moet bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie zijn.
Test-Aankoop heeft wettelijk geen poot om op te staan én is alleen voor betalende leden.
De Ombudsdienst werkt in een wettelijk kader én is er voor iedereen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Rimson schreef:volgens Base, blijkbaar even competente mensen daar heb ik teveel gebeld naar een belspelletje op nummer +32 (0)903 / 42 714 (buiten kantooruren 24/7)


Rimson schreef:ze gaan het verder uitzoeken...

factuur van base staat op hold... blijkbaar zullen ze met de eigenaar van dat nummer contact opnemen.


Rimson schreef:Hoop van niet want dan ga ik naar testaankoop en dien ik klacht in.


Rimson schreef:tegen dommel dat is


En hoe weet je dat dommel de oorzaak is van deze kosten ?
Ik weet dat dommel bashing hot is momenteel en hou me meestal buiten dergelijke zaken.

Maar dat iedereen mee op de kar springt en Rimson aanmoedigt zonder de feiten te kennen vind ik wel teleurstellend.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Cyberburg,


onze firma heeft ook een 0903 nummer, neemt niemand op betaalje daar ook niets op.
Onze firma betaald veel voor die 0903 nummer en int de inkomsten van die nummer.

Dus ik weet maar al te goe wie er baat bij heeft dat ik 140 euro zou moeten dokken aan base ...
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

cyberbug schreef:Ik weet dat dommel bashing hot is momenteel en hou me meestal buiten dergelijke zaken.


Ik bash heel graag op Dommel...
Lees de historiek maar eens
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19546

is de historiek.
Op donderdag afgesloten , ik bel, wordt opengezet met verontschuldigingen
Vrijdag avond om 3 voor 19 uur, terug afgesloten. En niemand meer te bereiken, dus ik op zaterdag de hele dag geprobeerd hun te bereiken (want ja... twas toch bezet ... )
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Rimson schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19546

is de historiek.
Op donderdag afgesloten , ik bel, wordt opengezet met verontschuldigingen
Vrijdag avond om 3 voor 19 uur, terug afgesloten. En niemand meer te bereiken, dus ik op zaterdag de hele dag geprobeerd hun te bereiken (want ja... twas toch bezet ... )


Stoppen met betalen is nooit een goede oplossing ook al kan ik er wel enigszins begrip voor opbrengen. Soit, los van dit alles zou ik het zelf wel voor bekeken houden als een provider me dit lapt.
Laatst gewijzigd door Special_K 18 jul 2008, 20:59, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Voor dat geld rijd ik wel even tot op hun kantoor :twisted: . dan moete ze me daar maar is proberen bezig te houden met een wachtmuziekske :roll:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Special_K schreef:
Rimson schreef:http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19546

is de historiek.
Op donderdag afgesloten , ik bel, wordt opengezet met verontschuldigingen
Vrijdag avond om 3 voor 19 uur, terug afgesloten. En niemand meer te bereiken, dus ik op zaterdag de hele dag geprobeerd hun te bereiken (want ja... twas toch bezet ... )


Stoppen met betalen is nooit een goede oplossing ook al kan ik er wel enigszins begrip voor opbrengen. Soit, los van dit alles zou ik het zelf wel voor bekeken houden als een provider me dit lapt.

Als je wel betaalt, ga je je geld waarschijnlijk nooit terugzien, dus tja...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Rimson schreef:Was in het weekend eh ... en blijkbaar is dommel tegen weekend werk ... :evil:


Ik weet uit ervaring dat ze in het weekend wel werken. Of ze dan telefoon aannemen.. niet frequenter dan door de week zeker? :-D

Het probleem (de onbereikbare helpdesk) begint wel epische proporties aan te nemen. Hoe is het zo ver kunnen komen?
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Er is nochtans een simpele oplossing.
Resellers. Dat resellers een kleine opleiding krijgen en bewijzen van genoeg gezonde it kennis en dat zij alleen telefonisch contact kunnen opnemen met dommel en specifieke gerichte vragen kunnen stellen.

Ook hun ticketing systeem s**** enorm. Ze zouden beter maken dat je je tickets kunt opvolgen vanuit de crm en dit ook doen. Ze zouden veel efficienter kunnen werken.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

rpr schreef:Er is nochtans een simpele oplossing.
Resellers. Dat resellers een kleine opleiding krijgen en bewijzen van genoeg gezonde it kennis en dat zij alleen telefonisch contact kunnen opnemen met dommel en specifieke gerichte vragen kunnen stellen.

Ook hun ticketing systeem s**** enorm. Ze zouden beter maken dat je je tickets kunt opvolgen vanuit de crm en dit ook doen. Ze zouden veel efficienter kunnen werken.

Ik heb dommel van een reseller (pc winkel) en deze is ook de klos zoals ons wat betreft de support.
Afbeelding
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Burny schreef:
Rimson schreef:Was in het weekend eh ... en blijkbaar is dommel tegen weekend werk ... :evil:


Ik weet uit ervaring dat ze in het weekend wel werken. Of ze dan telefoon aannemen.. niet frequenter dan door de week zeker? :-D

Het probleem (de onbereikbare helpdesk) begint wel epische proporties aan te nemen. Hoe is het zo ver kunnen komen?


Het is zo ver kunnen komen door de redenen:
1: dat Dommel weinig informatie vrijgeeft, en weinig of geen updates voorziet voor de problemen. Als er dan al eens een update is wordt de klant niet verwittigd.
2: De grote stormloop overvalt hen, en ze kunnen niet bijbenen, ook weer door 1 simpele reden, namelijk: zij hebben veel te weinig personeel. Een paar mensen meer aannemen zou wonderen doen.

Het is erg jammer, maar ik vrees dat het in de toekomst nog veel erger zal worden. Ik vrees zelfs dat er, als dit zo doorgaat, een periode zal komen dat er geen nieuwe klanten meer toegelaten worden, simpelweg omdat ze het allemaal niet meer gaan aankunnen.

Laat ons hopen dat Bart en Sandra meer verstand hebben dan dat scenario en er voor zorgen dat er nieuwe krachten bijkomen, en dat ze verbeteringen doen aan hun administratief automatisch systeem EN zeker aan hun helpdesk.
To download or not to download, that's the question.
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

Fireblade schreef:
Laat ons hopen dat Bart en Sandra meer verstand hebben dan dat scenario en er voor zorgen dat er nieuwe krachten bijkomen, en dat ze verbeteringen doen aan hun administratief automatisch systeem EN zeker aan hun helpdesk.

Personeel is moeilijk te vinden, vooral in de IT en telecom want het vereist toch wel een zekere vakkennis en waarschijnlijk zijn er betere plekken om te gaan werken. Zeg nu zelf je hebt de keuze: hele dagen naar het gezaag en geklaag (al dan niet terecht) luisteren aan de telefoon of programmeren en netwerkbeheer/pconderhoud... misschien wel voor dezelfde prijs (als Dommel marktconform betaald?)
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Fireblade schreef:Laat ons hopen dat Bart en Sandra meer verstand hebben dan dat scenario en er voor zorgen dat er nieuwe krachten bijkomen, en dat ze verbeteringen doen aan hun administratief automatisch systeem EN zeker aan hun helpdesk.

Daarom dat er ook al lange tijd 4 vacatures zijn bij Dommel:
http://www.dommel.com/nl/company/jobs.php?cust=home
ik denk gewoon dat ze gewoon geen personeel vinden


Code: Selecteer alles

• technical support engineer
• customer care representative

hebbe ze zeker nodig om de stormloop in handen te kunnen houden

Code: Selecteer alles

• senior windows system engineer / .net software-ontwikkelaar

voor de Dommel Homeconnect-software verder te ontwikkelen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mja, het gewoon op je website zetten, lokt dan ook niet direct mensen, niet waar. Job advertenties en zo hebben ze nodig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Goztow schreef:Mja, het gewoon op je website zetten, lokt dan ook niet direct mensen, niet waar. Job advertenties en zo hebben ze nodig.

wie zegt dat ze dat niet hebben? regionaal zullen ze wel al enkele vacatures in kranten of folders gezet hebben (don't know for sure)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Testaankoop is goed........als je er al klant bent,anders rammen ze eerst een abbo door je strot.
Je bent inderdaad het best bij de ombudsman,al de rest kost subiet alweer geld,maar bij de ombudsman kan het wel enkele maanden duren eer het in orde komt.
Deze kan je wel raad geven,of je in die omstandigheden eerst moet betalen,of niet.
Het betreft altijd een 'bemiddeling' maar ik denk dat je zo nog de meeste kans maakt om nog iets te recuperen.
Gesloten

Terug naar “Dommel”