vanaf 22juli max 12

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Voor ADSL12 wordt gewoon terug gewerkt via Scarlet hoor. Ipv Scarlet BRUO (ADSL2+ tot 24Mbit) maken ze nu gebruik van SCARLET BROBA voor het aanbieden van ADSL2+. Sinds 1 juli zit ADSL2+ ook in het Broba 2008-aanbod. Het Broba netwerk an sich bestaat eigenlijk niet tot wat hier soms beweerd wordt. Bij Broba huurt de isp gewoon DSLAMS af van Belgacom en zorgt hierbij voor de verbinding tussen de DSLAMS en hun backbone. In praktijk huren de isp's echter capaciteit van Belgacom voor de verbinding tussen de DSLAMS en hun netwerk. Als ADSL via Broba van een andere isp soms traag gaat (wel goede sync) dan kan het zijn dat die capaciteit tussen de DSLAM en het isp-netwerk overbelast is.

Verder: jammer dat EDPNET meteen de volle prijs aanrekent. Bij Scarlet betaal je het eerste jaar slecht 25 EUR en krijg je dezelfde voorwaarden.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Vooral die 50 Euro aansluitingskosten,ook voor bestaande klanten vind ik spijtig.
Voor een goeie klant zou men een commerciele geste mogen doen.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Naast het bezwaar tegen alweer 50 euro connectiekost, vind ik dat je op voorhand precies moet weten welke snelheidsverhoging je mag verwachten, want daar is het uiteindelijk om te doen bij deze nieuwe formule. Als EDPnet weet dat je nu 4Mbit haalt met hun 6Mbit-formule, dan moeten ze je ook een cijfer geven voor de nieuwe formule. Je kunt toch niet blijven een kat in een zak kopen in deze telecomwereld.
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

Jack Daniels schreef:
bmattijs schreef:het probleem met zulke zaken voor mij is dat omschakeling nu eenmaal te veel geld kost.

50 euro activatie + een nieuwe adsl2+ modem, want momenteel zitten we hier nog met een oude adsl modem. Dan ga je toch al snel rond de 130 a 150 euro zitten, gezien we hier allemaal wireless werken en aldus een wireless adsl2+ router nodig zullen hebben.


heb hier nog een D-Link ADSL2 modem liggen (zonder router). voor 15 euro mag je hem hebben


is vriendelijk, maar ik heb een router nodig. De modem die hier staat en bij een eventuele overschakeling zou vrijkomen, verhuist naar m'n ouders, dusja :)

Maar ik ben gelukkig niet de enige die struikelt over die 50 euro activatiekosten, hoewel ik dit eerder jammerlijk dan goed kan vinden.
super_freak
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:13

Maar ik ben gelukkig niet de enige die struikelt over die 50 euro activatiekosten, hoewel ik dit eerder jammerlijk dan goed kan vinden


U kan ook naar dommel gaan en 99 euro activatiekost betalen :P
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Die activatie kost voor bestaande klanten is inderdaad stom, maar ook in hun eigen nadeel.
Ik ga toch ook even bij de concurentie kijken voor ik omschakkel naar dit nieuwe aanbod (de kosten zijn dan toch gelijk).
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik heb al een goedkoper aanbod gevonden.
Belgacom ADSL GO voor 41,75€ ipv 34,95€ + 9,95€ (tot vorige maand moest ik het ook doen met 20GB /maand en heb geen telefoonlijn nodig).
De activatiekost is maar de helft van die bij EDPnet en de eerste 4 maanden krijg ik 50% korting op de al lagere prijs.
Virus
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2004, 17:24

Moeten we dan ook 50€ betalen als je van ADSL Max12 Dyn na ADSL Max24 Dyn veranderingen?
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

interresant aanbod zonder meer maar ook weer 50 euro voor bestaande klanten en die limiet nou nou
Dommel is the way!
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Braincel schreef:interresant aanbod zonder meer maar ook weer 50 euro voor bestaande klanten en die limiet nou nou

Ga toch proberen af te pingelen van die 50€, concurrentie genoeg, nietwaar? 8)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zou ADSL Max12 binnenkort ook via VDSL2 aangeboden worden (zoals Dommel bvb al aangekondigt heeft te doen)?

Daar ben ik wel benieuwd naar...
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Als je als EDP-klant overstapt naar de nieuwe formule: heeft iemand een idee welke activiteiten dit vergt en wat de samenstelling van de kostprijs inhoudt? Ik heb de laatste tijd sterk de indruk gekregen dat her en der activatiekost een nieuwe vorm van prijsmisbruik aan het worden is.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als je als EDPNET klant overstapt van ADSL naar ADSL2+ moet er een fee betaald worden aan Belgacom en deze wordt natuurlijk doorgerekend aan de klant. ;)
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

had het nu 12MBit/1Mbit met onbeperkt usenet geweest dan had ik geen probleem gehad om die activatiekost te betalen.

Maar nee dan blijf ik liever bij mijn 6mbit lijntje.
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

lithion schreef:Als je als EDPNET klant overstapt van ADSL naar ADSL2+ moet er een fee betaald worden aan Belgacom en deze wordt natuurlijk doorgerekend aan de klant. ;)

Dat begrijp ik wel, maar hoeveel vertegenwoordigt dit in die 50 euro?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

lithion schreef:Als je als EDPNET klant overstapt van ADSL naar ADSL2+ moet er een fee betaald worden aan Belgacom en deze wordt natuurlijk doorgerekend aan de klant. ;)


Niet alleen naar ADSL2+. Toen ik twee jaar geleden van Starter (Neon of zoiets heette het toen) naar Max6 wou overschakelen, zou ik ook x-euro activatiekost moeten betalen. Tóen, was er geen onderhandeling mogelijk over die fee.

Erbij zeggend, als m'n grijze hersencellen me niet in de steek laten, dat het lijnprofiel van Starter lager was dan 6Mbs. (switch/activatiekost tussen starter/max6 zou nu dus anders kunnen zijn)
riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn zienswijze is dat wanneer je als klant van EDPnet overschakelt naar een andere formule waarbij het vast gedeelte van de abonnementsprijs toeneemt, dat het dan niet kan dat er nog eens winst moet gemaakt worden op de kosten om die overgang te realiseren. Tenslotte je zit weer voor een jaar vast met een zogenaamd nieuw contract, zodat men minstens verzekerd is van een jaar meerontvangsten. Daarbij zal menige klant nog eens een nieuwe modem moeten kopen. Het kan toch niet allemaal van een kant komen.
Pluis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jun 2007, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb hier al het gevoel dat ze regio Gent al op het befaamde Belgacom netwerk zitten. Wat gaat het lekker vooruit zeg :roll:

Met m'n 14.4 modempje ging het sneller.....
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

riji schreef:Daarbij zal menige klant nog eens een nieuwe modem moeten kopen.


Zover ik mij kan herinneren, biedt EDPnet enkel routers aan die ADSL2+ ready zijn. En dat doen ze volgens mij ook al een jaar of drie.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Eigenaardig, vroeger kon ik geen Belgacom TV krijgen (toen allemaal op ADSL2+) en ook geen ADSL2+ via Scarlet.

Volgens de online configurator kan ik nu zowel Max12 als 24 krijgen.
Toch maar eens een ticket geopend om bevestiging te vragen hieromtrent, het zou me verwonderen dat het nu wel mogelijk zou zijn.

Ter info: voor Belgacom TV in m'n regio verloopt het nu via VDSL2, maar hier maakt EDPnet (Scarlet) nog (geen) gebruik van...
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

Tot 31 augustus is de activatiekost slecht 25euro!

NIEUW: UW ADSL MAX12 DYN PAKKET

Max. 12 Mbps download - max. 512 kbps upload *

60 GB trafiek per maand inbegrepen

- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 120 GB komt u op smalband terecht
(Meer info over adsl-trafiek)

- Trafiek verbruikt tussen 02.00u en 08.00u
's morgens telt slechts voor 50% mee

Nieuwsgroepen inbegrepen (10 GB trafiek per maand)

12 mailboxen (met elk 3 e-mailadressen)
- grootte: 250 MB
- antivirus en antispam inbegrepen

120 MB webspace

Dynamisch ip-adres

Onbeperkt aantal computers aan te sluiten

Activatiekost: €25 incl. BTW
(EDPnet heeft een volledige adsl-dekking in België)



Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Xanion schreef:Tot 31 augustus is de activatiekost slecht 25euro!

NIEUW: UW ADSL MAX12 DYN PAKKET

Max. 12 Mbps download - max. 512 kbps upload *

60 GB trafiek per maand inbegrepen

- Automatische facturatie van extra trafiek: €0,25 per begonnen GB
Na overschrijding van 120 GB komt u op smalband terecht
(Meer info over adsl-trafiek)

- Trafiek verbruikt tussen 02.00u en 08.00u
's morgens telt slechts voor 50% mee

Nieuwsgroepen inbegrepen (10 GB trafiek per maand)

12 mailboxen (met elk 3 e-mailadressen)
- grootte: 250 MB
- antivirus en antispam inbegrepen

120 MB webspace

Dynamisch ip-adres

Onbeperkt aantal computers aan te sluiten

Activatiekost: €25 incl. BTW
(EDPnet heeft een volledige adsl-dekking in België)





Plus nog eens 9 Euro voor een discolijn? dan zijn ze duurder dan Belgacom en Telenet. Anders zijn ze goedkoper
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

43 euro = telenet toch?
ze bieden wel meer datavolume
+0.25 euro/extra GB (vraag me af hoeveel telenet gaat vragen)
super_freak
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:13

Volgende info ontvangen, inverband met Test-Aankoop leden, via het ticket systeem van Edpnet:
22/07/2008 9:35:02
Geachte,

Bestaat er ook een ADSL MAX12 DYN PAKKET 'TA' formule voor Test-aankoop leden?
Welke modem is van toepassing bij deze formule ADSL2+ of VDSL(2)?

Met vriendelijke groet,

Kxxxxxxxx Vxxxxxxxx

22/07/2008 12:00:06

Geachte,

Vermoedelijk zal een TA versie van onze Max 12 er indd komen maar hiervoor lopen de besprekingen met Test-Aankoop nog.
Dit is ADSL2+ technologie.

met vriendelijke groet,
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Zambo schreef:Plus nog eens 9 Euro voor een discolijn? dan zijn ze duurder dan Belgacom en Telenet. Anders zijn ze goedkoper

Bij Belgacom en Telenet moet je ook extra betalen voor er een telefoonlijn bij te krijgen.
super_freak
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:13

nogChoco schreef:
Zambo schreef:Plus nog eens 9 Euro voor een discolijn? dan zijn ze duurder dan Belgacom en Telenet. Anders zijn ze goedkoper

Bij Belgacom en Telenet moet je ook extra betalen voor er een telefoonlijn bij te krijgen.


Als u over een voip telefoon toestel beschikt, kan u gratis bellen naar alle vaste lijnen en voor 0.081 naar alle GSM providers in België :-)

http://www.intervoip.com/en/calling-rates.html

http://backsla.sh/betamax

Ik maak namelijk gebruik van dit toestel, kan tot 6 verschillende voip providers aan:

http://www.voipsolutions.be/voip-dect-phones/siemens-gigaset-c470-ip-voip-phone.html

:student: Uw discovery line heeft dan twee fuctionaliteiten, 1.) het bezorgt u ADSL 2.) u bezit een vast nummer waarop u kan gebeld worden. Reken nu maar eens uit bij Telenet 'internet + telefonie'
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

TomG schreef:Eigenaardig, vroeger kon ik geen Belgacom TV krijgen (toen allemaal op ADSL2+) en ook geen ADSL2+ via Scarlet.

Volgens de online configurator kan ik nu zowel Max12 als 24 krijgen.
Toch maar eens een ticket geopend om bevestiging te vragen hieromtrent, het zou me verwonderen dat het nu wel mogelijk zou zijn.

Ter info: voor Belgacom TV in m'n regio verloopt het nu via VDSL2, maar hier maakt EDPnet (Scarlet) nog (geen) gebruik van...

Ik heb al antwoord gehad op het ticket en het antwoord lag binnen de verwachting:

Max12 Dyn is haalbaar (24 niet, omdat dit via hun eigen infrastructuur loopt?), doch kan ik geen hogere snelheid hierop halen tov nu (zijnde 4Mbit).

De meerprijs is €5, een korte rekensom leert dat de 20GB die je meer krijgt bij Dyn12 Max tov Dyn6 Max daarmee betaald wordt (of met andere woorden, als je met een Max6 Dyn 60 GB per maand download, kost die je evenveel).

Het enige voordeel zou dus zijn degenen die tussen de 100 en 120GB/maand downloaden, want voor de snelheid moet je het dus in sommige gevallen (zoals hier dus) niet doen...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

nogChoco schreef:
Zambo schreef:Plus nog eens 9 Euro voor een discolijn? dan zijn ze duurder dan Belgacom en Telenet. Anders zijn ze goedkoper

Bij Belgacom en Telenet moet je ook extra betalen voor er een telefoonlijn bij te krijgen.


Maar iemand die een dicovery line neemt heeft (meestal) enkel internet nodig dus neemt die bij telenet geen extra telefoon lijn hé.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Hoeveel bedraagt de korting op activatiekosten indien je voor 31/08 bestelt? Staat nergens aangegeven, bovendien kost de activatie van Max6 ook maar 25 euro, terwijl daar geen korting op loopt en in mijn ogen het hen evenveel kost aan Belgacom om u aan te sluiten, eender op welke Mbps ze u zetten. Of moet een Belgacom techie meer moeite doen om uw profiel zwaarder te zetten :lol:

Ik hoop ook dat een beslissing inzake de Test-Aankoop of Fed+ korting er voor 31/08 komt, anders ben je dik gezien.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

eerst van max6 naar max12 = 25 à 50 € activatiekost
dan van max12 naar max24 = terug 25 à 50 € activatie

Ik wacht gewoon een half jaartje op dommel

cityconnect lite of cityconnect (vermoedelijk eerste)

regio Brugge (beschikbaarheid nog niet bekend)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dommel zou eigenlijk wel eens de eerste moeten zijn die Brugge aandoet :)
Virus
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2004, 17:24

Actuellement, une activation en Max12 peut prendre plus de 8 semaines.


:bang:
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Virus schreef:
Actuellement, une activation en Max12 peut prendre plus de 8 semaines.


:bang:


Van waar komt die quote ?
Virus
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2004, 17:24

Reponse de mon Ticket

Bonjour,



Actuellement, une activation en Max12 peut prendre plus de 8 semaines. Vous bénéficierez directement du volume, par contre la vitesse sera daptée plus tard.

Si vous avez Max12 et que vous souhaitez passer en Mex24, il faudra en effet payer les frais d'activation, car il s'agit de deux réseaux différents. Max12 est en Broba, Max24 en Bruo
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Virus schreef:
Actuellement, une activation en Max12 peut prendre plus de 8 semaines.


:bang:


Is dit het gevolg van het succes, of een strategische zet van belgacom ??

In elk geval, ik denk dat ik overschakel van mijn max6 abbo naar Telenet pack Express ipv max12
1 ) voor de prijs ( telefonie met expressnet met 20GB volume !!! slechts 50.00 € !! )
max 12 = 35€ + 17 € telefoon = 52.00€ !!


2 ) Activatie >8 weken ?

Succes
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wow!! maar liefst 20 GB !!

Voor die 2 EUR meer heb je 40 GB meer :roll:
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:Wow!! maar liefst 20 GB !!

Voor die 2 EUR meer heb je 40 GB meer :roll:



Volledig mee eens, tenzij je met 15GB / maand voldoende hebt.
( hoofdzakelijk VPN connectie om gegevens van de server te halen, emails te lezen, en wat te googelen )

Deze gebruikers bestaan ook, en deze groep is groter dan je denkt !! Enkel dommel heeft hiervoor ook een mooi alternatief ( netconnect lite ).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, netconnect lite is hetzelfde als Tele2 4 Mb, dus dat kan ook een alternatief zijn.
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Ik was op zich wel geinteresseerd in dit Max12 abbonement.

Ik zit ongeveer op 3.6 km van de centrale af en heb nu een 3.3 mbit verbinding liggen die stabiel is, toch zou ik graag een klein beetje sneller willen als dit mogelijk is. Dus ik had EDPNet gevraagd wat mijn verwachte lijnspeed zou gaan worden met dit nieuwe abbonnement.
Krijg ik een antwoord terug dat er geen snelheidsverhoging in kan zitten... Nu zit ik wel wat verder weg van de centrale, maar ik had met ADSL 2 wel een iets betere performance verwacht, misschien 4 of 5 mbit ? Klopt dit??? Kan straks ADSL 24 mbit of VDSL 2 nog iets voor me betekenen of is dit allemaal hopeloze techniek zolang ik 3.7 km van de wijkcentrale verwijderd bent...
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Misschien dat je wel iets betere snelheden kan halen dan 3Mbit, maar een ISP moet altijd voorzichtig zijn met beloftes, dus misschien willen ze gewoon vermijden dat je kosten maakt om dan slechts een kleine verbetering van snelheid te zien.

VDSL2 zal je waarschijnlijk wel veel betere snelheden geven.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”