Hotmail & Dommel: vriend of vijand?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Dag

Gisteren, in de vroege avond, wat mail verstuurd met het pakket "Groupmail".
Blijkt nu dat alle mail gericht aan @hotmail.com niet geleverd werd.
Hier een kopie van de melding:
-------------------------
Hi. This is the qmail-send program at kim.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
Connected to 65.54.244.232 but sender was rejected.
Remote host said: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
----------------------

Zijn er nog die dit probleem hebben ondervonden? Of ben ik alleen..???
Als het aan mij ligt, wat zou ik het best ondernemen om dit in de toekomst te voorkomen?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Misschien zijn de Dommel servers (weer?) geblacklist als spamserver?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Maglor schreef:Misschien zijn de Dommel servers (weer?) geblacklist als spamserver?

Blijkbaar veel voorkomend:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1295261

Zucht...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Maglor schreef:Misschien zijn de Dommel servers (weer?) geblacklist als spamserver?


Inderdaad. Dommel staat weer eens in de spamhaus blocking list.
Je kan daar helemaal niets tegen doen. Ik heb enkele maanden terug een ticket gemaakt omdat ik geen mail kon sturen naar een ATéT adres. In de errormail stond een URL waar de ISP (of eigenaar van het server IP) kon aangeven dat het probleem opgelost was zodat ze uit de lijst konden worden geschrapt. Eerst geen antwoord op mijn ticket en na een tijdje dan toch "het zal vanzelf wel weggaan" aantwoord van Dommel ontvangen terwijl 1 minuutje het formulier invullen waarschijnlijk alles direct had opgelost.
Dit ging over mail via mijn hosting bij Dommel. Gelukkig kon ik via mijn gratis Gmail wel mailen tewijl de betaalde hosting het weer eens liet afweten.
Ik kreeg regelmatig zulke foutmeldingen en nooit zijn ze opgelost geweest behalve door wachten op een refresh van de blocking list.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Mijn advies: gebruik een ISP als IAP: Internet Access Provider. Echt waar: gebruik je provider uitsluitend om een IP-adres te krijgen.
Daarnaast gebruik je een ándere Internet Service Provider voor de producten die je gebruikt: mail (vb: Gmail, Yahoo, Hotmail, of je eigen infrastructuur voor de geeks), usenet (allerlei payservers & free servers), enzovoort.

Op die manier kan je gemakkelijk van IAP veranderen en toch bij dezelfde ISP blijven, oa je mailadres behouden.


Trouwens, internettoegang+emailadres, is dat geen koppelverkoop? ;-)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Jep, hiero alles met Gmail,zal dus geen enkel probleem hebben moest ik Dommel willen buiten kegelen.
paraordonance
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2008, 11:11

Petrikske schreef:Jep, hiero alles met Gmail,zal dus geen enkel probleem hebben moest ik Dommel willen buiten kegelen.


alleen geen optie als je met je eigen domain mail wilt mails sturen gebruikmakend van de mailserver van dommel.

Nu kan ik ipv outlook in een webmail al mijn mails moeten schrijven wat niet echt een verbetering is.

Hopelijk krijgen ze het vlug rechtgezet maar voor dinsdag moeten we er al ni op hopen denk ik
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

GMail heeft ook een smtp server en pop3/imap dus Outlook kan nog steeds gebruikt worden. En om uw domeinnaam te gebruiken is er Google Apps
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Petrikske schreef:Jep, hiero alles met Gmail,zal dus geen enkel probleem hebben moest ik Dommel willen buiten kegelen.

De dommel mails komen in de spam terecht, hoe kun je daar een uitzonderingsfilter mee maken?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”