Dommel blaft Ombudsdienst voor Telecommunicatie af

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Xanion
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 dec 2005, 10:23
Bedankt: 1 keer

THDBASED schreef:Nog een keer ik ben voor geen enkele en dan ook geen enkele provider specifiek. Het enige wat ik wil is de concurrentie groter maken om zo en de prijs te verlagen en de kwaliteit te verbeteren. Dat is mijn enige interesse, de rest geef ik geen moer om...De beste manier om dit te doen lijkt mij dan ook om zoveel mogelijk aanbod te hebben, voor elk wat wils om het zo te zeggen. Daarom is het dan ook misschien het best om de kleinere providers die het in het begin wat moeilijk hebben wat meer te steunen zodat ze hun stempel op de markt kunnen drukken. Wanneer zij op hun beurt dan weer groter worden dan een ander steun ik dan aan de "nieuwe underdog".

Spreek je jezelf hier niet erg tegen? Of geldt dit niet voor Dommel?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Iedere klant van Dommel zal hier wel een eigen mening over hebben,als men voor meer dan 5€ per maand naar Dommel moet bellen,is het inderdaad 'betalen om te klagen'.
Indien men de helpdesk bijna nooit nodig heeft is het een andere zaak natuurlijk.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

fluppie schreef:Iedere klant van Dommel zal hier wel een eigen mening over hebben,als men voor meer dan 5€ per maand naar Dommel moet bellen,is het inderdaad 'betalen om te klagen'.


Het is eerder betalen om naar muziek te luisteren waarna de verbinding doodleuk verbroken wordt.

Voorlopig is de situatie:
Ticket aanmaken... weken wachten op antwoord (als er al antwoord komt)
Bellen: Muziekje.... verbinding verbreken.

Resultaat: Nul behalve de kosten die je hebt om te bellen (0.30c/min disco lijn)

Een goede twee jaar teug belde ik voor mijn (verplichte) overstap van Easynet:Bellen, uitleg doen, afleggen 30 minuten later onlene bij Dommel.
Ergens in 1997-98 had ik een kameraad hosting aangeraden bij Dommel. Probleempje met een formulier op zijn site: Mail naar Dommel, 2 uur later antwoord (op zaterdagavond 23:00 dan nog. Dat laatste verwacht ik van geen enkele ISP maar wat nu aan de hand is gaat er zwaar over. Ik heb in de vorige jaren verschillen mensen naar Dommel hosting verwezen en zelf ook daar mijn hosting genomen.... No more ook niet als ISP. Het product/prijs is OK maar daar stop het ook mee.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16

dopke schreef:Ja , ze zijn zelfs de enige die dat mogen . Dommel heeft geen toegang tot telefooncentrale's , en zeker al niet waar bv dommel z'n eigen apperatuur niet staat .


elke alternatieve provider met eigen apparatuur heeft toegang tot de belgacom centrale , mits onder begeleiding van iemand van securitas of group4 en op voorhand aangevraagd.

b.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Gent32m schreef:Ik vind dit systeem prima. En zie niet in, waarom de ombudsdienst zich hiermee moet bemoeien ?? :evil: Als ISP heb je toch het recht je bedrijf te "runnen" zoals je het zelf wilt. M.a.w. gratis ticket service, betalend 070 nummer en een lager kostprijs van je producten aanbieden. Daar moeten toch geen (wettelijke) regels voor uitgevonden worden ?

De wet is de wet en de wet is er nu eenmaal, iedereen heeft zich daaraan te houden. Ook de Ombudsdienst. De Ombudsdienst is verplicht om het te rapporteren wanneer er overtredingen van de wet zijn. Het is niet aan de Ombudsienst om een interpretatie van de wet te doen. De Ombudsdienst is verplicht om iedere overtreder van de wet op gelijke manier te behandelen.
Als je de wet niet goed vindt, doe dan je beklag bij de politici die de wet gestemd hebben. Het gaat over de telecomwet van 2005, dus dat wil zeggen onder Verhofstad II (paars).
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Xanion schreef:
THDBASED schreef:Nog een keer ik ben voor geen enkele en dan ook geen enkele provider specifiek. Het enige wat ik wil is de concurrentie groter maken om zo en de prijs te verlagen en de kwaliteit te verbeteren. Dat is mijn enige interesse, de rest geef ik geen moer om...De beste manier om dit te doen lijkt mij dan ook om zoveel mogelijk aanbod te hebben, voor elk wat wils om het zo te zeggen. Daarom is het dan ook misschien het best om de kleinere providers die het in het begin wat moeilijk hebben wat meer te steunen zodat ze hun stempel op de markt kunnen drukken. Wanneer zij op hun beurt dan weer groter worden dan een ander steun ik dan aan de "nieuwe underdog".

Spreek je jezelf hier niet erg tegen? Of geldt dit niet voor Dommel?


Met kwaliteit bedoel ik vooral het netwerk dan. Nieuwe technologie, hogere snelheden, etc...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

localhost schreef:
Gent32m schreef:Ik vind dit systeem prima. En zie niet in, waarom de ombudsdienst zich hiermee moet bemoeien ?? :evil: Als ISP heb je toch het recht je bedrijf te "runnen" zoals je het zelf wilt. M.a.w. gratis ticket service, betalend 070 nummer en een lager kostprijs van je producten aanbieden. Daar moeten toch geen (wettelijke) regels voor uitgevonden worden ?

De wet is de wet en de wet is er nu eenmaal, iedereen heeft zich daaraan te houden. Ook de Ombudsdienst. De Ombudsdienst is verplicht om het te rapporteren wanneer er overtredingen van de wet zijn. Het is niet aan de Ombudsienst om een interpretatie van de wet te doen. De Ombudsdienst is verplicht om iedere overtreder van de wet op gelijke manier te behandelen.
Als je de wet niet goed vindt, doe dan je beklag bij de politici die de wet gestemd hebben. Het gaat over de telecomwet van 2005, dus dat wil zeggen onder Verhofstad II (paars).


telenet heeft ook 0800 voor te verkopen en ene betaal nummer voor problemen...? Wat is het verschil??? daar wordt geen woord overgerept?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

015 66 66 66 is gewoon zonaal (en toegelaten volgens de wet).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Astralon schreef:
b012145214 schreef:En wat is Telenet om daar ook een uitzondering op te zijn? die hebben een 0800-nummer, maar dan om hun digitale TV te bestelle, en dan hebben ze ook nog een normaal niet zo duur nummer maar als je technische problemen/vragen hebt moet je naar hun betaalnummer bellen

:think: 015 66 66 66 is een zonaal nummer.

Waar zie je dat betaalnummer? Als je een stelling post dan ook graag een verwijzing.


icekiller2k6 schreef:telenet heeft ook 0800 voor te verkopen en ene betaal nummer voor problemen...? Wat is het verschil??? daar wordt geen woord overgerept?


Misschien in het vervolg eerst eens een topic lezen i.p.v. onmiddellijk je commentaar te geven.
Blijkbaar ben je te lui om eerst een topic te lezen maar wel kwik en monter om onterecht op een andere ISP commentaar te geven :evil:.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Telenet heeft:
0800 (gratis) voor sales
015 (zonaal) voor Telenet support
070 (betalend) voor niet-Telenet support.

100% wettelijk in orde.
In geval van foute doorverwijzing naar 070 kan de klant op eenvoudig verzoek zijn telefoonkosten vergoed krijgen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

hoeveel mensen weten dat ze 070 vergoed krijgen als het hun schuld niet is..?

ik wijs niet meteen de vinger naar een andere isp.. de vraag is.. betaal ik liever 25euro 'teveel' voor support die ik nauwelijks nodig heb.. of betaal ik liever voor de support wanneer ik het echt nodig heb....

dit is zoals ons sociaalsysteem telenet.. Dommel werkt meer als amerika...

daarmee wil ik zeggen.. telenet heeft een 'collectieve' pot waar we allemaal voor betalen ook al hebben we het nooit nodig.. ik heb 11 jaar telenet gehad (of 10 ..) ik heb geen een keer moeten bellen... dus heb ik 10 jaar onnodig voor support van een ander betaald..

bij dommel heb ik enkel gebeld voor te weten te komen wanneer ik mijn brief zou krijgen.. en dat is deels te wijten aan mijn ongeduldigheid..

Uiteraard zou het fijner zijn moesten ze een 0800 nr hebben.. (heb ik trouwens nu ook als homeconnect user ;)). Maar als ik de keuze heb tussen 5euro extra betalen per maand voor support die ik in 5 jaar mss 1x nodig heb...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Reden waarom Dommel geen 0800-lijn heeft voor alle producten:

-Mensen stoppen volledig met het eerst op te zoeken op hun eigen, ze bellen direct naar Dommel om te vragen: hoeveel snelheid kan ik halen met dat standaard product, aja, 't is toch gratis nummer (en andere idiote vragen die honderden keren voorbij komen op fora zoals userbase, tik en 9lives)
-meer mensen nodig om die lijn te bezetten
-veel geld betalen voor zo'n 0800-nummer
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

En daarmee geef je ook aan dat de betaallijn ten minste zou mogen beantwoord worden. Mensen bellen niet voor een "muggenpis" naar de helpdesk als je 30c / min moet betalen. Het probleem ligt bij het ticketsysteem. Als tickets daar vlugger beantwoord zouden worden neemt het aantal telefonische oproepen vanzelf af.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

on4bam schreef:En daarmee geef je ook aan dat de betaallijn ten minste zou mogen beantwoord worden. Mensen bellen niet voor een "muggenpis" naar de helpdesk als je 30c / min moet betalen. Het probleem ligt bij het ticketsysteem. Als tickets daar vlugger beantwoord zouden worden neemt het aantal telefonische oproepen vanzelf af.


en uiteraard mensen die na 1dag na het openen van hun ticket toch bellen ;)

zorgt voor lekker dubbel werk..
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef:Reden waarom Dommel geen 0800-lijn heeft voor alle producten:

-Mensen stoppen volledig met het eerst op te zoeken op hun eigen, ze bellen direct naar Dommel om te vragen: hoeveel snelheid kan ik halen met dat standaard product, aja, 't is toch gratis nummer (en andere idiote vragen die honderden keren voorbij komen op fora zoals userbase, tik en 9lives)
-meer mensen nodig om die lijn te bezetten
-veel geld betalen voor zo'n 0800-nummer


Redenen waarom ik vind dat ik op de autostrade 160 km/h mag rijden:
- Ik ben een betere chauffeur dan de rest.
- Ik heb nog nooit iets voorgehad.
- Ik heb bonus/malus 0.
- Van mijn vrouw mag het.
- Mij zal toch niets gebeuren.
- Mijn auto is veiliger dan gemiddeld.

En toch zal de politie mij in zo'n geval terecht een boete aansmeren omdat ik de wet niet eerbiedig.

Maw: je kan niet voor jezelf beslissen wanneer je de wet al dan niet volgt.

Voor alle duidelijkheid: bovenstaand voorbeeld berust niet op de realiteit.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Jan_B schreef:
Lord Utopia schreef:Reden waarom Dommel geen 0800-lijn heeft voor alle producten:

-Mensen stoppen volledig met het eerst op te zoeken op hun eigen, ze bellen direct naar Dommel om te vragen: hoeveel snelheid kan ik halen met dat standaard product, aja, 't is toch gratis nummer (en andere idiote vragen die honderden keren voorbij komen op fora zoals userbase, tik en 9lives)
-meer mensen nodig om die lijn te bezetten
-veel geld betalen voor zo'n 0800-nummer


Redenen waarom ik vind dat ik op de autostrade 160 km/h mag rijden:
- Ik ben een betere chauffeur dan de rest.
- Ik heb nog nooit iets voorgehad.
- Ik heb bonus/malus 0.
- Van mijn vrouw mag het.
- Mij zal toch niets gebeuren.
- Mijn auto is veiliger dan gemiddeld.

En toch zal de politie mij in zo'n geval terecht een boete aansmeren omdat ik de wet niet eerbiedig.

Maw: je kan niet voor jezelf beslissen wanneer je de wet al dan niet volgt.

Voor alle duidelijkheid: bovenstaand voorbeeld berust niet op de realiteit.


Kom kom, geen scheve vergelijkingen maken hé.
Dag jij 160km/uur (zou) rijden kies je voor jezelf. Je kan even goed 120km/uur rijden met jawel "dezelfde" wagen. Als je bij dommel aangesloten bent, kan je niet kiezen. Bij Telenet/Belgacom ook niet. De helpdesk (0800 nummer) zit bij in de prijs!
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

OpThaCop schreef:
Jan_B schreef:
Lord Utopia schreef:Reden waarom Dommel geen 0800-lijn heeft voor alle producten:

-Mensen stoppen volledig met het eerst op te zoeken op hun eigen, ze bellen direct naar Dommel om te vragen: hoeveel snelheid kan ik halen met dat standaard product, aja, 't is toch gratis nummer (en andere idiote vragen die honderden keren voorbij komen op fora zoals userbase, tik en 9lives)
-meer mensen nodig om die lijn te bezetten
-veel geld betalen voor zo'n 0800-nummer


Redenen waarom ik vind dat ik op de autostrade 160 km/h mag rijden:
- Ik ben een betere chauffeur dan de rest.
- Ik heb nog nooit iets voorgehad.
- Ik heb bonus/malus 0.
- Van mijn vrouw mag het.
- Mij zal toch niets gebeuren.
- Mijn auto is veiliger dan gemiddeld.

En toch zal de politie mij in zo'n geval terecht een boete aansmeren omdat ik de wet niet eerbiedig.

Maw: je kan niet voor jezelf beslissen wanneer je de wet al dan niet volgt.

Voor alle duidelijkheid: bovenstaand voorbeeld berust niet op de realiteit.


Kom kom, geen scheve vergelijkingen maken hé.
Bij je 160km/uur rijden kan je kiezen. Als je bij dommel aangesloten bent, kan je niet kiezen.


Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt: ik bedoel dat Dommel niet mag kiezen om de wet al dan niet te volgen.

Maw, de redenering van Lord Utopia gaat niet op.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik vind dat Lord Utopia wel een punt heeft als hij zegt, dat wanneer je moet betalen voor een nummer, je daar voorzichter gaat mee omspringen.

Is het nummer volledig gratis, wordt daar meer misbruik voor gemaakt. Voor de meest stomme vragen soms.

Bellen zou een laatste lijn oplossing moeten zijn en geen eerste-lijns.

Eerste lijnsoplossingen zijn:
- Faq's op de website van Dommel (= gratis)
- Ticket-service van Dommel (= gratis)
- Userbase / Vrienden / Etc (= gratis)

En daarna pas (als niets van bovenstaande helpt):
- Betalende Helpdesk van Dommel bellen.

Allé, zo zie ik het hé :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jan_B schreef:Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt: ik bedoel dat Dommel niet mag kiezen om de wet al dan niet te volgen.

Maw, de redenering van Lord Utopia gaat niet op.
De redenering gaat juist wél op :s

Ik heb hier al een paar héél goeie voorbeelden gezien met die tickets, waarom denk je dat ze niet beantwoord geraken? Ja, iedereen blijft maar tickets versturen naar Dommel over pier en pol ('t is toch gratis). De mensen die échte technische vragen hebben die niet opgeslost kunnen worden met hulp van userbase/FAQ op dommel homepage, die hun vragen worden niet beantwoord.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Gent32m schreef:Ik vind dat Lord Utopia wel een punt heeft als hij zegt, dat wanneer je moet betalen voor een nummer, je daar voorzichter gaat mee omspringen.

Is het nummer volledig gratis, wordt daar meer misbruik voor gemaakt. Voor de meest stomme vragen soms.

Bellen zou een laatste lijn oplossing moeten zijn en geen eerste-lijns.

Eerste lijnsoplossingen zijn:
- Faq's op de website van Dommel (= gratis)
- Ticket-service van Dommel (= gratis)
- Userbase / Vrienden / Etc (= gratis)

En daarna pas (als niets van bovenstaande helpt):
- Betalende Helpdesk van Dommel bellen.

Allé, zo zie ik het hé :wink:


Ja, of zoals andere providers een "normaal" telefoonnummer voorzien: dan is het niet gratis, maar ook niet extreem duur.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef:
Jan_B schreef:Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt: ik bedoel dat Dommel niet mag kiezen om de wet al dan niet te volgen.

Maw, de redenering van Lord Utopia gaat niet op.
De redenering gaat juist wél op :s


Let's agree to disagree.

Lord Utopia schreef:[Ik heb hier al een paar héél goeie voorbeelden gezien met die tickets, waarom denk je dat ze niet beantwoord geraken? Ja, iedereen blijft maar tickets versturen naar Dommel over pier en pol ('t is toch gratis). De mensen die échte technische vragen hebben die niet opgeslost kunnen worden met hulp van userbase/FAQ op dommel homepage, die hun vragen worden niet beantwoord.


Bizar: zijn tickets niet bij alle ISPs gratis ? Waarom zorgt dat dan bij die anderen niet voor problemen ?

Daarbij: je moet je als bedrijf aanpassen aan de klanten die je target. Als je promo boxen in de Makro verkoopt, dan moet jij je aanpassen aan het technisch niveau van deze klanten, en kan je niet verwachten dat zij zich aan jou aanpassen: de RTT tijden liggen normaal toch wel ver achter ons ...
Laatst gewijzigd door Jan_B op 18 jul 2008, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Ik vind het ontroerend hoe de fanboys Dommel blijven verdedigen door dik en dun! Chapeau. :wink:
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

Ik ben zelf zeer tevreden van Dommel en heb vrijwel geen problemen gehad.
Over dat telefoonnummer kan ik kort zijn: te duur en blijkt uit de commentaren, zelfs bij wet verboden.
Ik heb ze zelf eenmaal gebeld en dat joeg mijn rekening danig de hoogte in.
Jammer maar waar.
Voor mij is dat het enige minpuntje bij Dommel.
Voor de rest zeer tevreden en geen ondersteuning meer nodig gehad.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jan_B schreef:
Bizar: zijn tickets niet bij alle ISPs gratis ? Waarom zorgt dat dan bij die anderen niet voor problemen ?

Daarbij: je moet je als bedrijf aanpassen aan de klanten die je target. Als je promo boxen in de Makro verkoopt, dan moet jij je aanpassen aan het technisch niveau van deze klanten, en kan je niet verwachten dat zij zich aan jou aanpassen: de RTT tijden liggen normaal toch wel ver achter ons ...
De enige keer dat Telenet geantwoord heeft op mijn tickets, was wanneer ik iets zei van "opstappen".
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Lord Utopia schreef:De enige keer dat Telenet geantwoord heeft op mijn tickets, was wanneer ik iets zei van "opstappen".


Maar als je hen belt kan het wel zonaal en krijg je wel een antwoord. Voor de rest heb je gelijk, Telenet antwoordt ook niet of naast de kwestie via hun online formulier.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef:
Jan_B schreef:
Bizar: zijn tickets niet bij alle ISPs gratis ? Waarom zorgt dat dan bij die anderen niet voor problemen ?

Daarbij: je moet je als bedrijf aanpassen aan de klanten die je target. Als je promo boxen in de Makro verkoopt, dan moet jij je aanpassen aan het technisch niveau van deze klanten, en kan je niet verwachten dat zij zich aan jou aanpassen: de RTT tijden liggen normaal toch wel ver achter ons ...
De enige keer dat Telenet geantwoord heeft op mijn tickets, was wanneer ik iets zei van "opstappen".


OK, misschien ben ik het te gewoon om klant te zijn bij bedrijven waarmee ik een goede helpdesk ervaring heb.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gent32m schreef:Bellen zou een laatste lijn oplossing moeten zijn en geen eerste-lijns.

Eerste lijnsoplossingen zijn:
- Faq's op de website van Dommel (= gratis)
- Ticket-service van Dommel (= gratis)
- Userbase / Vrienden / Etc (= gratis)

En daarna pas (als niets van bovenstaande helpt):
- Betalende Helpdesk van Dommel bellen.

Allé, zo zie ik het hé :wink:


Klopt gedeeltelijk.
In mijn geval (facturatieprobleem)
FAQ: Niet van toepassing
Ticket: Aangemaakt 24 juni alleen autoreply
Ondertussen al een 2e factuur aangemaakt waar de korting niet verrekend was. 2e ticket aangemaakt: geen reply
Userbase: NVT

Gebeld: muziek en disconnect... Kost: iets meer dan de korting die ik had moeten krijgen op de eerste factuur. Als ik nu nog eens bel is de korting van de 2e factuur er ook aan en daarna is de korting toch voorbij (hosting is weg bij Dommel).

Bottomline. Het kost mij meer om het probleem op te laten lossen dan ik door de correctie kan recupereren.

Wie wordt er beter van? Dommel (korting niet gegeven en inkomsten 078)
BC: telefoonrekening.

In elk geval: I'm F*cked no matter what.

.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Het zou beter zijn dat ze jaarcontracten verbieden. Dan kan een mens opstappen wanneer hij wil. Nu ben je verplicht om je een jaar te boeten voor één verkeerde beslissing.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

on4bam schreef:In elk geval: I'm F*cked no matter what.


Dommel heeft dus zo zijn eigen interpretatie van "customer intimacy" :-D
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Maglor schreef:015 66 66 66 is gewoon zonaal (en toegelaten volgens de wet).


kameraad die nu langs me staat heeft daar gewerkt.. hij zegt dat als mensen zeggen dat er een probleem is met uw internet (of digitale tv) ze u rechtstreeks door verwijzen naar 070 nr.

zonder boe of bah en ze zeggen ook nergens dat het bellen ernaar vergoed is.. Dat moet je ook weten...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

icekiller2k6 schreef:
Maglor schreef:015 66 66 66 is gewoon zonaal (en toegelaten volgens de wet).


kameraad die nu langs me staat heeft daar gewerkt.. hij zegt dat als mensen zeggen dat er een probleem is met uw internet (of digitale tv) ze u rechtstreeks door verwijzen naar 070 nr.

zonder boe of bah en ze zeggen ook nergens dat het bellen ernaar vergoed is.. Dat moet je ook weten...

Dat zijn grove leugens. Wij hebben steeds problemen gehad met onze digibox (zie het tikforum) en nooit of te nimmer hebben ze ons doorverwezen naar het 070 nummer. Ze hebben ons steeds goed verder geholpen en mocht het niet helpen gingen ze een technieker langs sturen.
Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dan ben je bij de weinige gelukkigen . voor internet verwijzen ze je effectief door naar een 070 nummer in geval van storingen . Ik heb m'n lesje geleerd , als ze me doorverwijzen bel ik naar infrax .
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

dopke schreef:Dan ben je bij de weinige gelukkigen . voor internet verwijzen ze je effectief door naar een 070 nummer in geval van storingen . Ik heb m'n lesje geleerd , als ze me doorverwijzen bel ik naar infrax .

Dopke, ik ga u geen leugenaar noemen want waarschijnlijk heb je dit wel meegemaakt. Maar het is niet zo zoals hierboven beweerd dat ze dit telkens doen. Als ze vermoeden dat de fout of de oorzaak aan de kant van de klant ligt zullen ze dit doen. Als ze zien dat de fout toch bij hun ligt heb je recht op compensatie van dit telefoongesprek.
Ik ben geen telenetfan, verre van zelfs, tiklezers kunnen dit bevestigen. Maar als het niet zo is mag het ook niet beweerd worden.
Dit is valse informatie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

1. ik ben al 1,5 jaar klant bij dommel nooit problemen met gehad trouwens
2. 3 weken heb ik mogen wachten op mijn activatie nummer was iets mis gelopen bij de automatische verwerking v mijn contract
3. Na men activatie is er vanalles gelopen bij dommel zelf
daarom zit ik nu al 2 weken zonder telefoon
dommel heeft hun fout zelf toegegeven alleen heeft mij dit wat €'s gekost aan hun 070 nummer
Dus gelieven, het niet op mij te steken aub

Hun producten zijn heel goed zoal er niets verkeert gaat
wil ik dommel zwart maken ??? neen als jij dat er van maakt voor mij geen probleem

dus ik herhaal als ze voor 5€ meer hun zwakke punt kunnen oplossen
laat maar komen dan
FredWP schreef:
klooooon schreef:Dat ze maar 5€ duurder worden dan
ik heb deze maand voor minstens 40€ opgebeld dankzij
hun home connect gepruts


die 5€ haal ik er los uit


Dat is uw fout. Ik had al Netconnect een jaar en vier maanden voor ik Homeconnect ging. Nooit problemen gehad.

Ben nu Homeconnect gegaan, bestellen, registreren, activeren heeft ongeveer een week en drie dagen geduurd voor dit allemaal.

Gisteren activatie doorlopen, vandaag is alles in orde (kan ook gebeld worden en op Homelink gaan).

Nu ga je toch niet zeggen dat ik tweemaal een uitzonderlijk geval ben dat ik nog nooit problemen met Dommel heb gehad? Denk toch dat het aan u zal liggen hoor, en geruchten verspreiden en kwaadspreken over Dommel gaat u niet veel verder helpen voor mensen zoals ik die beter weten. Heb ook twee andere mensen doen overschakelen naar Dommel Netconnect, en even goed verlopen, je zou bijna denken dat je opzettelijk Dommel in kwaad daglicht wilt zetten :/.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:hoeveel mensen weten dat ze 070 vergoed krijgen als het hun schuld niet is..?.

Allemaal, want de helpdesk zou het moeten zeggen. Indien niet, geef eens een seintje?

Soit, Telenet is offtopic.
Waar het over gaat, is dat Dommel de wet overtreedt. En je mag de wet leuk vinden of niet, je mag daar zoveel meningen over hebben, maar uw mening of mijn mening of die van Dommel doet helemaal niet ter zake. Dommel moet de wet volgen en daarmee basta.

En als jij of Dommel niet akkoord gaat met de wet, dan moet je maar stemmen op politici die de wet kunnen veranderen. Zo simpel is dat.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Een van de (spijtige) redenen waarom we nog steeds geen dommel hebben. Draai of keer het hoe je wil, de helpdesk en support is een kleine ramp als je het wat volgt. Misschien had dommel zijn succes niet helemaal juist ingecalculeerd, maar intussen zitten we al ver genoeg in de tijd en hadden ze zeker al meer volk kunnen aannemen. Zeer zonde, want hun formules zijn mooi.
Vrij onnozel ook van dommel om zo te reageren. Net nu ze een kans tot verbetering zouden moeten omarmen gaan ze nog wat averechts doen.

Voor service betaal je. Ik heb telenet expressnet en heb zelf ok al zitten vloeken op de prijs, maar van de 2 problemen die ik al gehad heb (kapotte modem ed) is de support steeds zeer goed geweest.

En inderdaad funny hoe de rasechte fanboys dommel blijven verdedigen ;). Iets met oogkleppen zeker?
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik hoef geen gratis helpdesknummer, als dat helpt om de prijs te drukken dan moet het maar. Ik heb voor mezelf de inschatting gemaakt dat de lage prijs en hoge limiet de barslechte support voldoende compenseren.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

verb schreef:Ik hoef geen gratis helpdesknummer, als dat helpt om de prijs te drukken dan moet het maar. Ik heb voor mezelf de inschatting gemaakt dat de lage prijs en hoge limiet de barslechte support voldoende compenseren.


En dat is de keuze die we allemaal moeten maken, maar de meeste users hier proberen steeds *hun* keuze op de rest door te drukken. Voor mij is dat trouwens het grootste probleem geworden van userbase. Het is een echt "kliek/fanboy" forum geworden. Iedereen hier pocht met zijn eigen provider, want zij kunnen toch wel 10Gb meer downloaden voor 10€ minder, of kunnen aan 24Mbit surfen en jij maar aan 6

Enfin, waar zijn we hier mee bezig. Internet is een dienst, en iedereen kiest voor een bepaalde leverancier (ik koop bij de Aldi, en niet bij GB bijvoorbeeld .. is net hetzelfde als voor de ene of de andere ISP kiezen). Als men nu eens zou beginnen snappen dat een leverancier die een bepaalde dienst verkoopt, dat hij ook VERPLICHT is die te leveren binnen het kader van de wet! Vergeet voor de rest eens al die fanboy zeik, dan kunnen we hier terug on-topc discussies houden zoals het moet i.p.v. pochen met dommel/telenet/edpnet/whatever banners in onze signature etc ...

Even een vergelijking : (antwoord zelf voor uw eigen, prijs heeft er niets mee te maken)
* Telenet: Leveren zij de diensten die ze verkopen zonder fout ?
* Belgacom: Leveren zij de diensten die ze verkopen zonder fout ?
* Dommel: Leveren zij de diensten die ze verkopen zonder fout ?
* Edpnet: Leveren zij de diensten die ze verkopen zonder fout ?
* Scarlet: : Leveren zij de diensten die ze verkopen zonder fout ?
...

Volgens mij gaan er enorm veel tegenstrijdige antwoorden zijn, maar als je het statistisch bekijkt komen de grotere namen er zowiezo het beste uit. Maakt dat iets uit ? Neen, je weet het op voorhand, je toetst het aan de prijs en maakt je keuze. Zoals ik al zei, ik koop bij Aldi (maar niet bij Dommel !)

Just my 2 cents,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

July 19 - 2008 - 12:07 PM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: nieuw telefoonnummer / new contact number

vanaf 22/07 zal u onze diensten kunnen bereiken via +32 11 92 00 00 (zonaal tarief). het oude 070-nummer zal nog enkele weken in dienst blijven. het is ook niet meer mogelijk om buiten kantooruren contact op te nemen via een betaalnummer aangezien de raad van het bipt heeft beslist dat dit niet conform de belgische wetgeving is, een beslissing die wij ten zeerste betreuren aangezien we onze klanten de mogelijkheid wouden geven om ons op elk moment te kunnen contacteren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Jup, staat in dit topic: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19930
Aangezien ze dus gereageerd hebben op het BIPT ga ik op dit topic een slotje zetten en kunnen jullie verder praten in aangehaald topic.
Gesloten

Terug naar “Dommel”