voip
-
- Starter
Na lang sukkelen met de modem van homeconnect werkt het internet nu perfect. Nu zit ik nog wel in de knoei met voip, zou iemand mij de instellingen voor de modem is willen geven, en nog eens willen uitleggen hoe ik de telefoon moet aansluiten op de modem?
-
- Starter
Ik heb bovenstaande link doorgelezen maar ik vind de instellingen niet. Zou iemand aub de instellingen die ik moet invullen eens willen geven. Internet werkt perfect maar het lichtje van voip wil maar niet branden.
- Bijlagen
-
- voip.jpg
- voip instellingen
- (53.9 KiB) 17 keer gedownload
Ik heb hetzelfde probleem.
Activatie van Homeconnect gedaan op 16/7 na 18u.
Vandaag nog steeds geen VOIP lichtje en nog steeds een TEMP gebruikersnaam. ook geraak ik nog steeds niet in mijn Homeconnect software (modem config overname/activatie telefoonnummer zijn nog niet compleet).
Ik vermoed dat dit komt omdat Belgacom nog iets moet aanpassen want mijn Belgacom lijn is nog steeds actief desondanks dat ik wel een brief van hun heb gekregen waarin staat dat ze het nummer op 16/7 overdragen naar Dommel.
Ik heb een ticket gemaakt bij Dommel want telefonisch geraak ik niet binnen, krijg wel hun wachtmuziek. Ik heb gisteren de hele dag zitten proberen, zelfs vandaag. Ook op het 0800 geen antwoord.
Ik zal maar geduldig wachten. Kan er verder niks aan doen, ik ben er zeker van dat het probleem niet aan mijn kant ligt maar ergens met Belgacom/Dommel.
Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag. En al de info in de link in deze topic naar homeconnect ken ik intussen uit het hoofd dus weet echt niet meer wat te doen. Ik vermoed dat het zichzelf gaat oplossen en dat ik gewoon wat langer moet wachten.
Alvast bedankt op voorhand...
Activatie van Homeconnect gedaan op 16/7 na 18u.
Vandaag nog steeds geen VOIP lichtje en nog steeds een TEMP gebruikersnaam. ook geraak ik nog steeds niet in mijn Homeconnect software (modem config overname/activatie telefoonnummer zijn nog niet compleet).
Ik vermoed dat dit komt omdat Belgacom nog iets moet aanpassen want mijn Belgacom lijn is nog steeds actief desondanks dat ik wel een brief van hun heb gekregen waarin staat dat ze het nummer op 16/7 overdragen naar Dommel.
Ik heb een ticket gemaakt bij Dommel want telefonisch geraak ik niet binnen, krijg wel hun wachtmuziek. Ik heb gisteren de hele dag zitten proberen, zelfs vandaag. Ook op het 0800 geen antwoord.
Ik zal maar geduldig wachten. Kan er verder niks aan doen, ik ben er zeker van dat het probleem niet aan mijn kant ligt maar ergens met Belgacom/Dommel.
Als iemand hier ervaring mee heeft dan hoor ik het graag. En al de info in de link in deze topic naar homeconnect ken ik intussen uit het hoofd dus weet echt niet meer wat te doen. Ik vermoed dat het zichzelf gaat oplossen en dat ik gewoon wat langer moet wachten.
Alvast bedankt op voorhand...
Deze worden ingesteld door dommel zelf.FruityKicker schreef:Ik heb bovenstaande link doorgelezen maar ik vind de instellingen niet. Zou iemand aub de instellingen die ik moet invullen eens willen geven. Internet werkt perfect maar het lichtje van voip wil maar niet branden.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen heb ik:
- de homelinksoftware terug geïnstalleerd.
- Router gereset (met de knop onderaan, je voelt die klikken enkele seconden ingedrukt houden en dan zie je de lampjes pinken)
- Dan met de homeconnect software de router terug laten instellen.
(De eerste keer was ik ook al redelijk lang aan het wachten, de tweede keer was het in orde)
...
-
- Starter Plus
- Bedankt: 3 keer
Inderdaad,BBB schreef:Deze worden ingesteld door dommel zelf.FruityKicker schreef:Ik heb bovenstaande link doorgelezen maar ik vind de instellingen niet. Zou iemand aub de instellingen die ik moet invullen eens willen geven. Internet werkt perfect maar het lichtje van voip wil maar niet branden.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen heb ik:
- de homelinksoftware terug geïnstalleerd.
- Router gereset (met de knop onderaan, je voelt die klikken enkele seconden ingedrukt houden en dan zie je de lampjes pinken)
- Dan met de homeconnect software de router terug laten instellen.
(De eerste keer was ik ook al redelijk lang aan het wachten, de tweede keer was het in orde)
Zelfde voor gehad met die tijdelijke account, laatste versie van homeconnect geïnstalleerd samen met laatste dll voor de siemens. Vervolgens de modem resetten en alles opnieuw instellen.
Bij mij was dan de temp account weg.
Dat je niet kan inloggen is normaal, dit gaat pas vanaf het ogenblik dat je telefoonlijn werd overgezet. (van enkele uren tot enkele dagen)
-
- Starter
Alles is in orde nu. Bedankt voor de hulp.
Ik heb intussen mijn modem gereset, homelink software verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Daarna de update gedaan, homelink terug gestart en modem terug laten instellen.
4,5 uur verder nog steeds geen VOIP lampje en nog altijd een TEMP account weliswaar een ander TEMP account maar dat is het enige verschil.
Dommel's helpdesk nog steeds onbereikbaar, de hele dag zitten proberen.
Zucht...ik word hier een beetje moe van..
4,5 uur verder nog steeds geen VOIP lampje en nog altijd een TEMP account weliswaar een ander TEMP account maar dat is het enige verschil.
Dommel's helpdesk nog steeds onbereikbaar, de hele dag zitten proberen.
Zucht...ik word hier een beetje moe van..