Belgacom sluit 5.000 klanten E-Leven af

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Belgacom sluit 5.000 klanten E-Leven af

Discussie over wanbetalingen stijgt ten top

Maar liefst vijfduizend klanten van de kleine provider E-Leven zitten sinds vorige week zonder internet. Belgacom, dat het netwerk van de verdeelkasten tot aan de huizen bezit (de zogenaamde last mile), heeft de lijnen stopgezet. Volgens hen heeft E-Leven nog honderdvijftigduizend euro openstaande schuld. E-Leven ontkent dat niet, maar wacht op zijn beurt nog steeds op vierhonderdduizend euro van Belgacom.

Het gaat om klanten die gebruikmaken van het ADSL2+-netwerk van E-Leven. De koperdraden vanaf de straatcabine tot aan de huizen zijn echter in het bezit van Belgacom. "Ze zijn in geen tijd heel het land afgereden om de koperdraden in de cabines af te stoppen", weet Luk Van Daele, hoofd van E-Leven.

Wederzijdse schuld
De afsluiting komt er nadat Belgacom herhaaldelijk heeft geëist dat de kleine provider honderdvijftigduizend euro aan openstaande schulden betaalt. Die eis werd eind april bevestigd door de handelsrechtbank. "We hebben al gezegd dat wij de klanten zouden afsluiten als E-Leven niet zou betalen. En vermits al die dreigingen niets hebben uitgehaald, zijn wij overgegaan tot een afsluiting", legt Belgacom-woordvoerder Jan Margot uit.

E-Leven betwist de schuld niet, maar geeft aan dat Belgacom op zijn beurt ook geld schuldig is aan de provider. Het gaat om 250.000 euro aan retributies. Dat is een schadevergoeding die Belgacom moet betalen wanneer er zich vertragingen of storingen voordoen die de klanten van de kleine provider treffen. Daar komt nog eens 150.000 euro bij door bezwaren op facturen.

Die klachten komen niet uitsluitend van het bedrijf zelf. "In totaal hebben we 250 bevestigingen van klanten", zegt Van Daele. De aard hiervan loopt uiteen. Installateurs van Belgacom zouden bijvoorbeeld de aansluiting vaak tot drie weken uitstellen.

"Zij vinden van alles uit", reageert Margot van Belgacom. "Wat zij naar voren schuiven als klachten, betwisten wij ten stelligste. Zo beweren ze dat er vertraging zou zijn op het netwerk, maar daar is nooit iets van hard gemaakt."

Pieterjan Van Leemputten
14 mei 2008
Bron: ZDNet
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Dat een rechter de toestemming heeft gegeven om derden af te sluiten zonder dat die daar op voorhand over werden ingelicht en tijd kregen om een andere provider te zoeken, zou me zeeeeeer sterk verwonderen. Meer nog, die rechter zou allerhande wetten op de telecom overtreden. Belgacom mag in geen geval derden afsluiten zonder toestemming van het BIPT. En dat heeft ze blijkbaar wel gedaan. Hoe je het draait of keert, ook hier zien we opnieuw de arrogante houding van Belgacom. Tegelijk aanbieder en netwerkbeheerder.

Welkom in communistisch België. Waar alles door de overheid wordt verzorgd. Staatsmedia, -energie, -telecom, -internet, etc ... En dat alles in een zogezegd liberaal Europa waar monopolies en belangenverstrengeling hard worden aangepakt. NOT! :oops:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

jeezes
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als jij stopt met betalen van je leningen komen ze toch ook jouw huis ofzo in beslag nemen :wink:
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Het gaat hier al een tijdje over in het topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18370
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Vanuit mijn eigen ervaringen kan ik zeggen dat E-leven waarschijnlijk 200% in zijn recht staat ivm die retributies.

Persoonlijk vind ik dat dit retributie-saldo met 25.000 euro per dag mag worden verhoogd totdat belgacom iedere klant terug aansluit en hun schulden volledig vereffend.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

The_One_be schreef:Vanuit mijn eigen ervaringen kan ik zeggen dat E-leven waarschijnlijk 200% in zijn recht staat ivm die retributies.


Welke ISP was jij dan?
Afbeelding
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Ik ben met ADSL begonnen bij ADSL2go

Maar het heeft +-3maand geduurd eer er een discovery lijn aanwezig was. Het is zelfs zo erg geweest dat de buren met zelfde huisnr maar met een A erachter tijdelijk ook hun telefoonlijn kwijt waren. Iedere keer aan de lijn zeggen dat er geen bedrading in huis en 4x een technieker langs geweest die na 5min terug buiten was met de vaststelling dat er gegraven moest worden. Uiteindelijk werd er dan een discoverylijn opgeleverd maar eer de ADSL erop geactiveerd was waren we weer een 3tal weken verder. Belgacom heeft eerst met het lijnprofiel zitten spelen voor ze een technieker naar de centrale heeft gestuurd die daar een mankement heeft vastgesteld en kabels heeft gerepatched. En vragen om dan de wijzigingen die ze onnodig aan ons lijnprofiel hebben uitgevoerd ongedaan te maken krijg je gewoon simpel als antwoord dat ze dat niet doen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

The_One_be schreef:Ik ben met ADSL begonnen bij ADSL2go

Maar het heeft +-3maand geduurd eer er een discovery lijn aanwezig was. Het is zelfs zo erg geweest dat de buren met zelfde huisnr maar met een A erachter tijdelijk ook hun telefoonlijn kwijt waren. Iedere keer aan de lijn zeggen dat er geen bedrading in huis en 4x een technieker langs geweest die na 5min terug buiten was met de vaststelling dat er gegraven moest worden. Uiteindelijk werd er dan een discoverylijn opgeleverd maar eer de ADSL erop geactiveerd was waren we weer een 3tal weken verder. Belgacom heeft eerst met het lijnprofiel zitten spelen voor ze een technieker naar de centrale heeft gestuurd die daar een mankement heeft vastgesteld en kabels heeft gerepatched. En vragen om dan de wijzigingen die ze onnodig aan ons lijnprofiel hebben uitgevoerd ongedaan te maken krijg je gewoon simpel als antwoord dat ze dat niet doen.


Mijn lijn werd pas opgeleverd nadat er klacht tegen BGC werd ingediend, en toen slaagden ze erin om op het verkeerde koperpaar te activeren.
Februari tot juni heeft dat spelletje geduurd, hoeveel zou BGC daarvoor hebben betaald aan mijn provider?
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Gisteren: Geen ADSL2+ link
Vandaag: Geen ADSL2+ link, verdeelpunt in Leuven (Tiensestraat) gesloten!
Nog E-Leven klanten in Leuven met problemen?

edit: :oops: deze post was in een thread in ander nieuws bedoeld
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”