korting op gasprijs

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
witchqueen
Starter
Starter

Ik las in de krant dat er in juli een korting zou zijn op de gasfactuur, vergelijkbaar met de toelage uit het stookoliefonds. Afhankelijk van het inkomen zou dat 50 tot 75 euro zijn.
Heb vandaag mijn voorschotfactuur voor juli ontvangen en deze is even hoog als altijd, dus blijkbaar wordt die korting niet automatisch toegekend.
Weet er iemand hoe en waar dit moet aangevraagd worden ?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Via de belastingen als ik mij niet vergis.
droopy
Pro Member
Pro Member

De aardgaskorting is weer een duidelijk voorbeeld van hoe het niet moet. Er is beslist voor een premie te geven maar de richtlijnen liggen nog niet vast maar ze willen die wel al geven in juli. Het zal inderdaad niet via de leverancier gaan maar via de belastingen. Eerst bewijzen hoeveel je van inkomsten hebt en dan pas kan je een mogelijke premie krijgen.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

droopy schreef:De aardgaskorting is weer een duidelijk voorbeeld van hoe het niet moet. Er is beslist voor een premie te geven maar de richtlijnen liggen nog niet vast maar ze willen die wel al geven in juli. Het zal inderdaad niet via de leverancier gaan maar via de belastingen. Eerst bewijzen hoeveel je van inkomsten hebt en dan pas kan je een mogelijke premie krijgen.
Droopy, heb jij toevallig ergens een link of bron met meer info?
witchqueen
Starter
Starter

En dan moeten we twee jaar wachten op die premie tot bij de afrekening van de belastingen voor de inkomsten van 2008 of wat ??
Ik dacht gewoon de laatste aanslag naar electrabel sturen, zoals voor de studiebeurs aan te vragen ?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Niets is bepaald dus is er nog geen info :lol:

En gelijk hebben ze hoor , ik werk in de verwarming en krijg dit regelamtig als vraag , volgens mij gewoon weer duimke zuig om in de belangstelling te komen met veel beloften

Straks moete weer zo maar max 12.000 € per jaar mogen verdienen wilde 50 € korting krijgen ofzo :roll:
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”