Wat vinden we van vista.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

pennywise schreef:Maar als we ff terugdenken, veel mensen vonden de 98 ook duizend keer beter dan de XP, tot SP2 was uitgekomen, mss is er dus ook nog hoop voor Vista :-)


Tsja, de enigste reden dat ik XP draai op mijn game-PC (alsook mijn enigste PC met nog een windows op) is omdat er geen drivers meer waren voor mijn nieuw aangekochte HW voor 98se. Voor de stabiliteit moet je het niet doen want ik heb nog steeds 2-3x per week een blue screen of een applicatie+OS crash
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Sinds paar maanden heb ik een nieuwe laptop die was geleverd met Vista, en om eerlijk te zijn kan ik niet kiezen tussen XP en Vista. Ze werken beide vrij goed, vista is wel iets sneller met 3GB RAM. Maar ‘out of box’ Vista draaide met 68 processen en nog maar 1,3GB vrij uit 3GB! Na een beetje tweaken heb ik nu 40 processen en iets meer dan 2GB vrij na start.
XP geeft 2,7GB vrij met 28 processen. Dus blijf ik voorlopig nog XP gebruiken.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

yurifedov schreef:vista is wel iets sneller met 3GB RAM.

beiden kunnen ze overweg met 3Gb, dus euuh Vista sneller met hetzelfde aantal RAM?? :? :?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

b012145214 schreef:
yurifedov schreef:vista is wel iets sneller met 3GB RAM.

beiden kunnen ze overweg met 3Gb, dus euuh Vista sneller met hetzelfde aantal RAM?? :? :?

Klopt ze kunnen beide dat aantal aanspreken. Vind het ook raar dat vista vlugger is dan xp.
Als ik sommige berichten lees hier en op ander forums dan is het precies of ik heb een ander soort vista gekregen. :roll:
Afbeelding
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

b012145214 schreef:
yurifedov schreef:vista is wel iets sneller met 3GB RAM.

beiden kunnen ze overweg met 3Gb, dus euuh Vista sneller met hetzelfde aantal RAM?? :? :?


Ja, als ik een 30 tal fotos tegelijk open, Vista is bijna 50% sneller. Zelfde bij openen van een Exel document van 84MB.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

yurifedov schreef:
b012145214 schreef:
yurifedov schreef:vista is wel iets sneller met 3GB RAM.

beiden kunnen ze overweg met 3Gb, dus euuh Vista sneller met hetzelfde aantal RAM?? :? :?


Ja, als ik een 30 tal fotos tegelijk open, Vista is bijna 50% sneller. Zelfde bij openen van een Exel document van 84MB.

Dit kan te maken hebben met de indexering dat vista doet. Wij hebben het over de systeemprestaties.
Afbeelding
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Probleem voor mij persoonlijk is ook dat vista blijkbaar meer netwerk wegneemt.

Maar ben dus wel niet zeker of aan belgacom ligt (en ik nu op vdsl2 zou zitten met mijn vdsl boost) of dat het aan vista zou liggen.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

crapiecorn schreef:
pennywise schreef:Qua ram draaide de vista vlotjes over de 600MB, mijn XP 350MB. Probleem twee dat zich stelde met de vista was het partioneren van de HD. Partitie met OS op moest blijkbaar 160GB zijn, kreeg hem langs geen kanten kleiner.

Dat vista meer geheugen gebruikt is een voordeel, geen nadeel. De os partitie bij mij is gewoon 30gig, geen problemen mee gehad.


Ik heb het zelfs al op een 8 GB partitie geïnstalleerd(lees: getest in vmware).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier werkt ook alles op wieltjes met 64bit ultimate op laptop en 64bit home op pc.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

nonkie schreef:Ten eerste was ik zeer positief over vista en wachtte vol ongeduld op dit nieuwe os. Doch de problemen doken op en dacht na de sp1 zal het wel beteren. Maar nougabollen.

Ten tweede zal ik bij u nooit een pc komen kopen.
De mensen vragen xp en u installeert vista. :roll:

Ten derde als je ze niet meer hoort klagen dat zal zijn dat ze op een ander zijn gegaan omdat ze ondervonden hebben dat u ze geen xp maar vista hebt verkocht.

Als de mensen aan mij vragen om een avg te installeren dan ga ik er ook geen norton of zo opzetten.


Denk da je mijn verhaal beetje verkeerd opvat. Heb het misschien niet helemaal goed verteld. Als mensen een pc of laptop kopen, weten ze wel degelijk dat er vista opstaat. Behalve bij een zelfbouw pc of business toestellen is xp niet meer te krijgen (of het moeten al oudere toestellen zijn)

Ik hoor de mensen niet meer klagen omdat ze niet janken en gewoon vista proberen. In het begin moeten ze wel beetje zoeken maar na een tijdje kunnen ze even vlot (of zelfs vlotter) overweg met vista als met xp.

Dit kan te maken hebben met de indexering dat vista doet. Wij hebben het over de systeemprestaties


indexering is een onderdeel van vista dus moet je het ook meetellen. Een gewone doorsnee gebruiker van een pc interesseert zich niet waarom iets sneller opent. Ie is enkel geïnteresseerd in het feit dat het sneller opent.

Sinds paar maanden heb ik een nieuwe laptop die was geleverd met Vista ... ... Maar ‘out of box’ Vista draaide met 68 processen en nog maar 1,3GB vrij uit 3GB! Na een beetje tweaken heb ik nu 40 processen en iets meer dan 2GB vrij na start


Ikzelf ben hier bezig op mijn één maand oude toshiba en terwijl ik dit typ, gebruikt Vista 1022MB (Visual Studio wel open). Heb nog geen tijd gehad om overbodige dingen eraf te gooien. Het hoge geheugen gebruik heeft niet altijd te maken met Vista maar ook met allerlei zaken die de fabrikant installeert. Als ik even snel kijk, wordt iets van een kleine 100MB gebruikt door allerlei toshiba dingetjes zoals prog voor cam, ...

Ik denk dat een versie van Windows pas illegaal wordt van zodra je een illegale key gebruikt


Je mag windows enkel installeren met een originele cd die je bij je pc krijgt. De dag van vandaag is er (bijna) geen enkel merk meer dat de pc erbij stopt. Dan zou je die cd normaal gezien bij de fabrikant moeten bijkopen.
Het eindresultaat is wel legaal maar de manier waarop niet echt.


Ikzelf gebruik nu enkel en alleen Vista. Nog geen vastlopers gehad of zo. Misschien geluk. Nog maar één probleem meegemaakt en dat was na het deïnstalleren van een programma. Icoontje bleef op bureaublad staan en was niet meer te verwijderen omdat Vista het niet terug vond. Paar dagen later was het verdwenen.
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

Vista Home Premium SP1 64-bit loopt als een tiet op m'n m1330 (T7500, 4GB RAM). De enige tweak die ik heb toegepast hebt, is het uitschakelen van de windows search service. Alleen jammer dat ik nero 6 niet meer kan gebruiken (de nieuwere versie vind ik behoorlijk slecht).
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

FezzFest schreef:Vista Home Premium SP1 64-bit loopt als een tiet op m'n m1330 (T7500, 4GB RAM).

:???: :???: :???:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Kenneth schreef:
nonkie schreef:Ten eerste was ik zeer positief over vista en wachtte vol ongeduld op dit nieuwe os. Doch de problemen doken op en dacht na de sp1 zal het wel beteren. Maar nougabollen.

Ten tweede zal ik bij u nooit een pc komen kopen.
De mensen vragen xp en u installeert vista. :roll:

Ten derde als je ze niet meer hoort klagen dat zal zijn dat ze op een ander zijn gegaan omdat ze ondervonden hebben dat u ze geen xp maar vista hebt verkocht.

Als de mensen aan mij vragen om een avg te installeren dan ga ik er ook geen norton of zo opzetten.


Denk da je mijn verhaal beetje verkeerd opvat. Heb het misschien niet helemaal goed verteld. Als mensen een pc of laptop kopen, weten ze wel degelijk dat er vista opstaat. Behalve bij een zelfbouw pc of business toestellen is xp niet meer te krijgen (of het moeten al oudere toestellen zijn)

Ik hoor de mensen niet meer klagen omdat ze niet janken en gewoon vista proberen. In het begin moeten ze wel beetje zoeken maar na een tijdje kunnen ze even vlot (of zelfs vlotter) overweg met vista als met xp.

Dit kan te maken hebben met de indexering dat vista doet. Wij hebben het over de systeemprestaties


indexering is een onderdeel van vista dus moet je het ook meetellen. Een gewone doorsnee gebruiker van een pc interesseert zich niet waarom iets sneller opent. Ie is enkel geïnteresseerd in het feit dat het sneller opent.

Sinds paar maanden heb ik een nieuwe laptop die was geleverd met Vista ... ... Maar ‘out of box’ Vista draaide met 68 processen en nog maar 1,3GB vrij uit 3GB! Na een beetje tweaken heb ik nu 40 processen en iets meer dan 2GB vrij na start


Ikzelf ben hier bezig op mijn één maand oude toshiba en terwijl ik dit typ, gebruikt Vista 1022MB (Visual Studio wel open). Heb nog geen tijd gehad om overbodige dingen eraf te gooien. Het hoge geheugen gebruik heeft niet altijd te maken met Vista maar ook met allerlei zaken die de fabrikant installeert. Als ik even snel kijk, wordt iets van een kleine 100MB gebruikt door allerlei toshiba dingetjes zoals prog voor cam, ...

Ik denk dat een versie van Windows pas illegaal wordt van zodra je een illegale key gebruikt


Je mag windows enkel installeren met een originele cd die je bij je pc krijgt. De dag van vandaag is er (bijna) geen enkel merk meer dat de pc erbij stopt. Dan zou je die cd normaal gezien bij de fabrikant moeten bijkopen.
Het eindresultaat is wel legaal maar de manier waarop niet echt.

Het is geen OEM-CD, je moet de versie niet activeren


Ikzelf gebruik nu enkel en alleen Vista. Nog geen vastlopers gehad of zo. Misschien geluk. Nog maar één probleem meegemaakt en dat was na het deïnstalleren van een programma. Icoontje bleef op bureaublad staan en was niet meer te verwijderen omdat Vista het niet terug vond. Paar dagen later was het verdwenen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb een hele tijd Vista 64bit ultimate gedraaid op een niet-zo-zwakke machine, maar na enkele "the previous system shutdown was unexpected" events ben ik terug naar XP gegaan, nog geen moment spijt van gehad.

Wat er nu met Vista aan de hand is, is net hetzelfde als met XP toenertijd ... Alleen wil niemand dat nu inzien, of zijn het allemaal nieuwe gebruikers die zo lang nog niet meedraaien :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik draai Vista64 bit Ultimate (LEGAAL) op dezelfde machine als XP (een [email protected] en 4 gig geheugen) en alles, ALLES loopt sneller op het XP deel. XP reageert veel meer "snappy", is stukken responsiever.

Het verschil gaat van "nauwelijks merkbaar" tot "echt wel erg". En SP1 heeft daar nauwelijks iets aan verandert. Beide OS's lopen stabiel, crashen normaal niet tenzij ik echt "rare dingen" ga doen. Maar voordelen van Vista ? Ik bedoel die echt helpen aan de productiviteit ? Geen.

Nu, in alle eerlijkheid, geen enkel _nieuwer_ OS heeft ooit _sneller_ gedraaid als de voorganger bij mijn weten, tenminste niet bij de dingen van Redmond. Maar Vista ..... het probleem zit hem dat ik nog steeds _niets_ gezien heb waar je echt Vista voor nodig hebt of wat duidelijk veel beter draait in Vista als in XP, en dat meer als een jaar na het uitbrengen van Vista.

En _dat_ was vroeger WEL het geval. De sprong van W98 naar W2K was ook vrij lastig, maar had onmiddelijk echt sterke voordelen. De sprong tussen W2K en XP was al wat moeilijker te verantwoorden in het begin, maar ook daar kwam vrij snel verandering in, allersinds binnen het eerste jaar, en buiten wireless was XP vanaf SP1a al heel degelijk werkbaar voor productiedoeleinden (ik praat over mijn toenmalig stokpaardje, NLE).

Maar de hoofdvraag voor Vista is nog steeds "waar is mijn eerste killer app", want die is er dus nog steeds niet en voor wat ik hoor en zie is het ook heel onwaarschijnlijk dat we deze binnenkort zullen zien. Daarom denk ook ik dat Vista een gemiste kans is. Men had de interface kunnen uniform maken, men had inderdaad de kans om een veilige approach te maken naar het systeem, de "10 wazige methodes voor 1 en dezelfde doel"-approach van Windows te vervangen door het "zo en niet anders" van Apple, de kans om via het nieuwe drivermodel echt beter in te spelen op de hardware en zo snelheid en zelfs compatibiliteit te verbeteren ..... in praktijk is daar niets van in huis gekomen.

Aangezien SP1 (zoals verwacht) niets echt wezenlijks heeft verandert aan de performantie van Vista, is het weinig waarschijnlijk dat dit verder goed gaat komen. Vista zal _sneller worden_ naarmate de pc's sneller worden, maar daar stopt het ook.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ken Vista enkel van wat ik er van zie op de PC's van andere mensen, dus wat prestaties, van specifieke programma's, betreft ga ik hier zeker geen geen uitspraak doen.

Wat mij het meeste ergert is al die eye candy en de onnodige omwegen en clicks die je moet doen om, uiteindelijk, iets gedaan te krijgen.
Veel dingen zitten op de onmogelijkste plaatsen verstopt, andere zijn gewoonweg niet meer in te stellen.

Je bent eveneens verplicht de nieuwere software te draaien en daarin is het weer eye candy troef geblazen.
De ruimte op het scherm waarin de gebruiker zijn gegevens ziet verschijnen wordt steeds maar kleiner en kleiner, alles wordt opgeofferd aan toeters en bellen, balken, knoppen, niet verwijderbare hoofdingen, noem maar op.

Een voorbeeldje, zo ben ik al dagen aan het zoeken hoe ik in Outlook 2007 in het "Postvak In" die verdomde hoofdingen "Vandaag", "Gisteren","Vorige week" kan uitschakelen.
Wat staan die daar te doen? Je ziet toch de datum wanneer de mail is binnengekomen in de rechtse kolom?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

pennywise schreef:Probleem voor mij persoonlijk is ook dat vista blijkbaar meer netwerk wegneemt.

Euh? Kan je dat eens staven? Wat zou volgens jou de oorzaak hiervan zijn dan?

PS: note to self... pennywise zijn "homepage" is NSFW :x
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

cloink schreef:
pennywise schreef:Probleem voor mij persoonlijk is ook dat vista blijkbaar meer netwerk wegneemt.

Euh? Kan je dat eens staven? Wat zou volgens jou de oorzaak hiervan zijn dan?

PS: note to self... pennywise zijn "homepage" is NSFW :x


Vista reserveert standaard 20% bandbreedte voor Media doeleinden. Dit is uit te schakelen via de local policy.
Meer info: http://blogs.technet.com/markrussinovic ... 33290.aspx

Deze info lost het probleem meestal wel op:

Code: Selecteer alles

my first thought was to disable the MMCS service, but the Windows Audio service is dependent on it. 

So I ran regedit, and changed the key

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Audiosrv\DependOnService

Just remove MMCS from that key in the list, and set MMCS to disabled in services, then reboot.


Ook kan het zijn dat de Vista auto-TCP tuning functie vaak roet in het eten gooit, hoe deze functie uit/in te schakelen ?
Meer info: http://thesystemadministrator.com/The_S ... ork_(Vista)/


Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mahimahi schreef:Een voorbeeldje, zo ben ik al dagen aan het zoeken hoe ik in Outlook 2007 in het "Postvak In" die verdomde hoofdingen "Vandaag", "Gisteren","Vorige week" kan uitschakelen.
Wat staan die daar te doen? Je ziet toch de datum wanneer de mail is binnengekomen in de rechtse kolom?


Dit werkte op mijn (Engelse) Outlook 2003, en heb ik ook bij mijn collega toegepast op zijn Nederlands Outlook 2007, het kan dus nooit veel schelen:

* rechtsklikken ergens op die from/subject/received bar
* customize current view
* group by (staat standaard op 'none', maar toch!!)
* automatically group according to arrangement -> uitvinken
* OK
* OK
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gert.jansen schreef:
Mahimahi schreef:Een voorbeeldje, zo ben ik al dagen aan het zoeken hoe ik in Outlook 2007 in het "Postvak In" die verdomde hoofdingen "Vandaag", "Gisteren","Vorige week" kan uitschakelen.
Wat staan die daar te doen? Je ziet toch de datum wanneer de mail is binnengekomen in de rechtse kolom?


Dit werkte op mijn (Engelse) Outlook 2003, en heb ik ook bij mijn collega toegepast op zijn Nederlands Outlook 2007, het kan dus nooit veel schelen:

* rechtsklikken ergens op die from/subject/received bar
* customize current view
* group by (staat standaard op 'none', maar toch!!)
* automatically group according to arrangement -> uitvinken
* OK
* OK


Opgelost!
Danke Gert
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Hier is dat:
View -> Arrange By -> Show in groups uitvinken
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BungaMan schreef:Hier is dat:
View -> Arrange By -> Show in groups uitvinken


Iets te laat Bungaman, het is reeds in orde.

Toch bedankt hoor! :-)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Kenneth schreef:
Je mag windows enkel installeren met een originele cd die je bij je pc krijgt. De dag van vandaag is er (bijna) geen enkel merk meer dat de pc erbij stopt. Dan zou je die cd normaal gezien bij de fabrikant moeten bijkopen.
Het eindresultaat is wel legaal maar de manier waarop niet echt.



Het is nog maar zeer de vraag of die bepaling niet in strijd met de wet is.
Laatst gewijzigd door dbr 18 jul 2008, 22:30, in totaal 1 gewijzigd.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Aheum, dat heb ik niet geschreven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 05 jan 2006, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

b012145214 schreef:
FezzFest schreef:Vista Home Premium SP1 64-bit loopt als een tiet op m'n m1330 (T7500, 4GB RAM).

:???: :???: :???:


:oops: teveel op GoT gezeten. Het draait als een zonnetje :wink:
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

nonkie schreef:Aheum, dat heb ik niet geschreven.


aangepast, foutje ik hou niet zo van die hele pagina's quotes als ze niks toevoegen maar dat gaat weleens fout natuurlijk
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

dbr schreef:
nonkie schreef:Aheum, dat heb ik niet geschreven.


aangepast, foutje ik hou niet zo van die hele pagina's quotes als ze niks toevoegen maar dat gaat weleens fout natuurlijk


No problem. Bedankt voor de rechtzetting. :wink:
Afbeelding
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

cloink schreef:
pennywise schreef:Probleem voor mij persoonlijk is ook dat vista blijkbaar meer netwerk wegneemt.

Euh? Kan je dat eens staven? Wat zou volgens jou de oorzaak hiervan zijn dan?

PS: note to self... pennywise zijn "homepage" is NSFW :x


check mijn speed results voor vdsl boost ff, denk dat het dan wel duidelijk is. Ofwel is het Vista, ofwel is het omdat ik nu op vdsl2 zit, blijkbaar geeft mijn modem nu wel upload 2048 aan, kan dus ook zijn dat ik nu meer heb, omdat er aanpassingen zijn gebeurd voor mijn vdsl boost.

En tis trouwens Pennywise haar website :P, nieuw versie komt binnekort online, zou iets safer moeten zijn, allez de splashpage toch

grtz anke
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

draai vista al jaar en half
grootste probleem is frustratie over windows die terug naar default size gaan.

Maar anderzijds kan ik niet meer zonder instant search :D (bestaat wel een download versie voor XP, gratis)
Ik vind dat vista aantal dagelijkse acties versnelt (zoals die search).

BTW: wie geen voorstaander is van die grote thumbnails (ook op desktop) kan het altijd kleiner maken met ctrl+scroll
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Heb hier laptop op XP en desktop op vista.
Bij de aankoop van de desktop stond vista hierop voorgeinstalleerd.
Ik dacht in eerste instantie ook vista eraf te smijten en XP te installeren, maar wou dit pas doen als vista mij begon te irriteren.
Sinds SPI loopt vista echter uitstekend en heb ik totaal geen heimwee naar XP

Ik denk dat veel afhangt van de beschikbare vista drivers voor je PC hardware.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”