Ik weet niet of het probleem bij dommel is, of my router.
US Robotics Maxg Adsl
weet iemand raad?
router reseten heb ik ook all gedaan, helpt niet echt.
soms heb ik goeie snellheden soms ook niet :s
lage download snellheid
en als ik van me dedicated server in duitsland 100/100mbit bestanden stuur via flashfxp(dedicated server) naar mijn ftp server(@ home)
krijg ik maar 97-100kb/s max. soms 400kb/s maar zelden, en dan lagt men connectie kweet nie hoe hard.
krijg ik maar 97-100kb/s max. soms 400kb/s maar zelden, en dan lagt men connectie kweet nie hoe hard.
Met die syncwaarden zal je maximum 128 KB/s( 1024/8 ) halen . Soms synct je modem dus blijkbaar wel op 4.6 Mbit. Probeer eens een andere modem(je kunt vast wel ergens eentje lenen? ik heb hier in de kast bijvoorbeeld nog een oude speedtouch liggen) & test een paar dagen regelmatig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
SNR margin is veel te laag. Zie ook http://www.kitz.co.uk/adsl/linestats.htm
Al eens binnenbekabeling gecontroleerd en/of lijntest laten doen?
Al eens binnenbekabeling gecontroleerd en/of lijntest laten doen?
Laatst gewijzigd door Astralon 17 jul 2008, 18:08, in totaal 1 gewijzigd.
Ik zou eerst eens eentje lenen, als het probleem dan toch aan dommel(of iets anders) ligt geef je niet voor niets je goede geld uit
edit: en idd, sluit even je binnenbekabeling uit, sluit de router rechtstreeks aan, daar waar de telefoonkabel binnenkomt in je woonst.
edit: en idd, sluit even je binnenbekabeling uit, sluit de router rechtstreeks aan, daar waar de telefoonkabel binnenkomt in je woonst.
-
- Pro Member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
- Locatie: Eiverbeu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Die meldingen zijn niet direct gerelateerd aan je probleem , dit is gewoon je router die opstart , synchroniseert en inlogt.
Je modem/router synct soms vreemd , dat schijnt de oorzaak te zijn.
Je kan best de raadgevingen van de heren hierboven even volgen om een correcte diagnose te stellen.
Je modem/router synct soms vreemd , dat schijnt de oorzaak te zijn.
Je kan best de raadgevingen van de heren hierboven even volgen om een correcte diagnose te stellen.
Floris Bakker for president!
strange, nu is men lijn weer perfect met dezelfde router als ervoor.
DSLLine rate - upstream: 512 Kbps
Line rate - downstream: 4640 Kbps
LAN IP address: 192.168.1.1
WAN IP address: View
Default gateway: 83.101.**.**
Primary DNS server: 193.109.184.72
Secondary DNS server: 193.109.184.75
dan ligt het probleem toch bij: Belgacom/Dommel.
zoals meedere mensen problemen hebben met download snellheden.
DSLLine rate - upstream: 512 Kbps
Line rate - downstream: 4640 Kbps
LAN IP address: 192.168.1.1
WAN IP address: View
Default gateway: 83.101.**.**
Primary DNS server: 193.109.184.72
Secondary DNS server: 193.109.184.75
dan ligt het probleem toch bij: Belgacom/Dommel.
zoals meedere mensen problemen hebben met download snellheden.
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
@ essential : Heb uw afbeelding wat kleiner gemaakt, want ze was overdreven groot voor wat ze liet zien.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Dat ligt aan de slechte bekabelde lijn, oorzaak BGC,dommel kan daar weinig aan doen, tenminste als er bij jou nergens verlies is (bvb door oxidatie).essential schreef:strange, nu is men lijn weer perfect met dezelfde router als ervoor.
DSLLine rate - upstream: 512 Kbps
Line rate - downstream: 4640 Kbps
LAN IP address: 192.168.1.1
WAN IP address: View
Default gateway: 83.101.**.**
Primary DNS server: 193.109.184.72
Secondary DNS server: 193.109.184.75
dan ligt het probleem toch bij: Belgacom/Dommel.
zoals meedere mensen problemen hebben met download snellheden.
Ik heb soms ook andere profielen 3778 enzo,... de modem eens reboot/soms meerdere keren en het werkt weer.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
als je te veel last zou hebben kan je natuurlijk altijd een lager profiel overwegen. waarschijnlijk zitten jullie tamelijk ver van de centrale?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect