wie wint de prijs voor het oudste open ticket?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Hoe lang staan jullie tickets al open?

View Ticket: 221786 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Monday, 28 April 2008, 10:23 a.m.
Closed Date:

80 dagen and counting
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Als je iets wilt weten pak dan de telefoon, direct antwoord.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

View Ticket: 228667 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Monday, 26 May 2008, 3:50 a.m.

Nog niet zo lang, maar toch al 52 dagen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

brooklyn schreef:Als je iets wilt weten pak dan de telefoon, direct antwoord.

En ook direct geld kwijt :roll:
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

brooklyn schreef:Als je iets wilt weten pak dan de telefoon, direct antwoord.


ondertussen al terug 30min aan het bellen en 3x mogen opnieuw bellen want "het door u gevormde nummer antwoord niet bel later terug..."

Ben ik blij dat ik direct antwoord krijg... dus brooklyn je opmerking slaat op niets ik ben al van het begin van het ticket aan het bellen en telkens kunnen ze niet antwoorden.

edit 1: within temptation heeft echt wel meer dan 1 liedje maar het roepen door de horen is waarschijnlijk om mensen beu te maken om te wachten aan de telefoon.

edit 2: 40min en dus 4x de melding.
Laatst gewijzigd door droopy 17 jul 2008, 13:42, in totaal 2 gewijzigd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Is er ook een prijs voor een ticket dat nadien toch nog beantwoord wordt met tegenstrijdige informatie.
Ik heb nu antwoord gekregen dat het niet mogelijk is om een vergoeding te krijgen, alhoewel dit ondertussen al wel geregeld is via de telefoon ...
...
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Eigenlijk vind ik dit soort topics niet kunnen, dit heeft totaal geen bijdrage aan de community. Nu goed, ik laat het open mits ik anders toch naar mijn hoofd gezwierd krijg dat ik dommel verdedig. Maar maak er aub iets nuttigs van of het gaat wel dicht.

Sorry, had per ongeluk tickets getypt ipv topics. Dit was absoluut niet mijn bedoeling, maar ik ben op het werk. En we waren net over een tickets voor aanpassingen aan een applicatie bezig ;) mijner excuses.
Laatst gewijzigd door gr4vity 17 jul 2008, 13:57, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Niet antwoorden op een ticket vind ik anders wél kunnen hoor. Ik had toch gehoopt dat er toch nog ergens een redelijke termijn gerespecteerd zou worden. Dit grenst gewoon aan het arrogante.

:roll:

Maar goed, zelfs indien dit topic gesloten wordt, dan zijn er nog genoeg andere topics waar mensen gewaarschuwd worden voor de waanzinnige onderbemanning van de helpdesk van Dommel (hoe vriendelijk en sympathiek ze ook mogen zijn).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

l-army het nuttige is dat we zo een beeld krijgen of onze openstaande tickets een uitzondering zijn of eerder regel. Dat is voor mij nuttige informatie. Niet iedereen kan het langs achterpoortjes geregeld krijgen. Wie niet wil reageren hoeft niet te reageren en wie niet wil lezen hoeft niet te lezen dus dreigen met slotjes is er een beetje over.

trouwens al 50min within temptation
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

L-army schreef:Eigenlijk vind ik dit soort tickets niet kunnen, dit heeft totaal geen bijdrage aan de community. Nu goed, ik laat het open mits ik anders toch naar mijn hoofd gezwierd krijg dat ik dommel verdedig. Maar maak er aub iets nuttigs van of het gaat wel dicht.


tja, ik denk dat de bijdrage tot de community, het duidelijk naar voor schuiven van de huidige problemen met hun support is!!!
Persoonlijk denk ik dat het niet beantwoorden van cases reuze boertig overkomt.
Ik ben een dommel fan maar ze moeten echt ASAP iets aan hun communicatie doen want op deze manier gaan ze hun fanbase kwijt spelen, en het is net deze aan wie ze veel van hun nieuwe klanten te danken hebben daar zij het vooral moeten hebben van de mond aan mond reklame.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

L-army schreef:Eigenlijk vind ik dit soort topics niet kunnen, dit heeft totaal geen bijdrage aan de community.

Dommel leest dit forum toch ook? Dan heeft het wel een bijdrage volgens mij.
Ik kan goed genoeg begrijpen dat er achterstand is en dat dingen niet lopen zoals ze zouden moeten doen. Maar het is de manier waarop je je klanten behandeld.
Laatst gewijzigd door nonkie 17 jul 2008, 14:07, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sorry mannen, heb mijn vergissing ondertussen recht gezet. Ze moeten inderdaad dringend werk maken van hun support. Zoals ik in een ander topic gelezen heb zijn ze hier ook mee bezig, maar je moet rekening houden dat de oude tickets ook nog verwerkt moeten worden.

Wees eerlijk, als jij als bedrijf een dergelijke explosieve groei hebt (en weinig winst marge). Dan lijkt het mij toch logisch dat dergelijke dingen een beetje vergeten worden. De eerste prioriteit voor het dommel team is het het netwerk stabiel houden, hier zijn wel enorme inspanningen naar gedaan want er word serieus wat doorgesluisd (trafiek wel te verstaan) bij dommel :)

Dit topic heeft totaal geen zin, zelfs niet in de betekenis die hier aangehaald is. Dommel ziet heel duidelijk hoe oud de tickets zijn hoor. En dat er mensen zijn die hier absoluut niet tevreden mee zijn weten ze ook al lang.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

mij lijkt het logisch om de oude toch eerst op te lossen. Dus deze topic is om te kijken of mijn open ticket een alleenstaand geval is of er nog zijn met zo'n oude openstaande tickets.

FYI brooklyn nog altijd aan het bellen....straks 1u10min within temptation
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Heb de Quote in mijn bericht ook aangepast. Ik had het zelfs niet opgemerkt. :wink:
Ja akkoord ik heb wel begrip dat het niet altijd loopt zoals het zou moeten. Het is technologie en daar kan veel met mislopen. Maar hebben ze wel op tijd ingegrepen ivm hun groei? En waarom brengen ze dan nieuwe producten uit? Als ze dan eens eerst zien dat de andere perfect lopen. Maar het is niet alleen dat dat bij de meeste klanten voor ongenoegen zorgt. Begrip moet van twee kanten komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Laat het ons zo stellen, je bent een jaar op vakantie geweest. Maar iedereen blijft naar jou werk adres mailen en moet beantwoord worden. Hoe snel denk je dat je terug verder kan?

In het geval van een ISP is er ook nog een interne opleiding nodig. Je mag gerust rekenen dat een support/customer care engineer toch wel een 2 maanden nodig heeft om echt mee te zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

L-army schreef:Wees eerlijk, als jij als bedrijf een dergelijke explosieve groei hebt (en weinig winst marge). Dan lijkt het mij toch logisch dat dergelijke dingen een beetje vergeten worden. De eerste prioriteit voor het dommel team is het het netwerk stabiel houden, hier zijn wel enorme inspanningen naar gedaan want er word serieus wat doorgesluisd (trafiek wel te verstaan) bij dommel :)


Ik denk niet dat het probleem is dat ze een te kleine winstmarge hebben (ik heb hier eerlijk gezegd geen zicht op), wel dat de financiering van Dommel niet aangepast is voor een bedrijf in volle groei (zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=17354). Als gevolg hiervan kunnen investeringen (in helpdesk medewerkers bv) waarschijnlijk moeilijk gedaan worden.

L-army schreef:Dit topic heeft totaal geen zin, zelfs niet in de betekenis die hier aangehaald is.


Met alle respect, ik ben het hier niet mee eens. Voor mij (en waarschijnlijk nog voor anderen) is het opvolgen van tickets heel belangrijk bij mijn keuze van ISP - dus vind ik niet dat deze informatie de userbase community moet onthouden worden.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

iedereen weet dat opleiding tijd kost maar er zijn genoeg andere feiten die geen tijd kosten en die ze ook niet doen:

- correcte informatie geven
- duidelijke informatie geven
- uitleg geven
- binnen een redelijke termijn antwoorden
- naar de ombudsdienst telecomunicatie antwoorden

al dit wijst toch op een duidelijk gebrek aan respect. En al die zaken hierboven zorgen voor extra tickets, extra telefoons en dan hebben ze veel werk. De inhaalbeweging is telaat ingezet en ze hebben niets geleerd uit het verleden. Waarom moet ik altijd zelf bellen voor een ticket van 80 dagen oud en krijg ik telkens als antwoord dat ze het doorgegeven hebben aan de bevoegde dienst. Als ik vraag of ik die dienst kan spreken is het niet mogelijk, terugbellen is niet mogelijk. Als ik dan vraag wie van die dienst dan vallen ze uit de lucht en moeten ze toegeven dat er nog niemand mee bezig is.

De ombudsdienst heeft ze al 3 herinneringen gestuurd en ze zeggen zelf "dommel is de enige isp die nooit reageerd". Leg me dan eens uit hoe je als klant iets kan bereiken?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Mwa ik kan niet klagen over e-mails van dommel ik heb dinsdag contract doorgestuurd en dezelfde dag 15 juli 2008 om 20:57 een antwoord gekregen dat ze mijn contract ontvangen hebben en dat het snel zal worden verwerkt.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

droopy schreef:al dit wijst toch op een duidelijk gebrek aan respect.


Misschien, maar niet noodzakelijk. Wat ook kan is dat ze zich teveel focussen op de technische aspecten en daarbij vergeten dat het beheer van een groeiend bedrijf veel meer inhoudt dan enkel technische zaken.

Je ziet dit vrij vaak bij kleinere bedrijven die plots snel groeien: de oprichters zijn vaak niet geneigd om hun eigen "blind spots" in te vullen met externen, mede uit schrik de controle over hun bedrijf te verliezen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

L-army schreef:Wees eerlijk, als jij als bedrijf een dergelijke explosieve groei hebt (en weinig winst marge). Dan lijkt het mij toch logisch dat dergelijke dingen een beetje vergeten worden. De eerste prioriteit voor het dommel team is het het netwerk stabiel houden, hier zijn wel enorme inspanningen naar gedaan want er word serieus wat doorgesluisd (trafiek wel te verstaan) bij dommel :)



Ik heb absoluut geen ervaring met een bedrijf te leiden (dus ik kan er evengoed ver naast zitten), maar bovenstaande heeft me even aan het denken en rekenen gezet.

Stel je hebt een basisproduct dat je verkoopt aan 10€ en waarop je 5% winst neemt. Je winst per product is dus 0.5€. Als je er 10 verkoopt heb je dus 5€ winst. Met die 5€ betaal je je onkosten en je personeel enz...

Stel nu dat de verkoop exponentieel toeneemt. Je product kost nog steeds 10€, je winst is nog steeds 5%. Als je dus een exponentieel hoger bedrag van 1000 producten verkoopt, heb je dus plots geen 5€ winst, maar een whopping 500€. Met dat bedrag heb je nog steeds dezelfde kosten, hetzelfde personeel te betalen.

Simpel voorgesteld, dat misschien wel. Maar als je weet dat je een van de booming providers bent, dan kan je toch wel verwachten dat wanneer je een nieuw product lanceert, de kans groot is dat er een stormloop op komt? Ik kan ook aannemen dat de voorbereiding om zo'n product te lanceren ettelijke maanden in beslag neemt en er dus méér dan tijd genoeg is om bijkomend personeel aan te werven. En als ze geen personeel vinden, dan moeten ze maar meer betalen! (ze hebben immers genoeg extra winst) ;)

Het lijkt me dus hélemaal niet logisch dat 'dergelijke zaken' vergeten worden. Meer nog, ik vind het totaal onbegrijpelijk. Maar ja, dat zal wel mijn gebrek aan ervaring zijn zeker?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Maglor schreef:Maar als je weet dat je een van de booming providers bent, dan kan je toch wel verwachten dat wanneer je een nieuw product lanceert, de kans groot is dat er een stormloop op komt? Ik kan ook aannemen dat de voorbereiding om zo'n product te lanceren ettelijke maanden in beslag neemt en er dus méér dan tijd genoeg is om bijkomend personeel aan te werven.


Laten we even kijken naar de toestand voor de "stormloop", namelijk 2007, en vergelijken we met een vergelijkbare ISP (EDPnet) met een (IMHO) degelijke helpdesk (publieke gegevens via nbb.be).

Aantal voltijdse werknemers Dommel: 1,3
Aantal voltijdse werknemers EDPnet: 14,0

Maw, EDPnet heeft meer dan 10x meer werknemers dan Dommel.

Men zou kunnen opwerpen dat EDPnet misschien veel meer klanten heeft dan Dommel, maar hierover zijn geen publieke gegevens beschikbaar. We kunnen wel kijken naar de activa die een idee geven van de grootte van hun bedrijvigheid:

Dommel: 788.536 EURO
EDPnet: 2.858.129 EURO

EDPnet heeft dus 1 werknemer per 204.000 EURO activa, Dommel slechts 1 werknemer per 606.000 EURO activa (maw dit is nog steeds 3x minder !).

Besluit: al in 2007 zat Dommel met veel minder werknemers dan een vergelijkbare ISP. Gezien de arbeidsmarkt voor ICTers is het onwaarschijnlijk dat deze handicap snel kon/kan worden weggewerkt.

Als men met zo'n vertreksituatie plots veel meer klanten aantrekt, dan is het toch geen verrassing dat dit tot problemen kan leiden ?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Een paar opmerkingen:

Ik begrijp L-army. Als bedrijf moet je "prioriteiten" stellen. Er is veel werk te doen:
- je bestaande producten onderhouden
- je nieuwe producten verder uitbouwen
- nieuwe klanten helpen
- bestaande klanten helpen
- etc...

Aan die vele taken, moet je een soort voorrang geven. Als je moet kiezen tussen een specifieke klant helpen of een 'algemeen' probleem dat alle klanten treffen kan, is de keuze snel gemaakt.

En idd Dommel moet hier zeker iets aan doen.
Als je product werkt, heb je die support niet (meer) nodig.

Maar als je een nieuw product lanceert (waar nog wat problemen mee zijn), of als je plots enorm veel nieuwe klanten erbij krijgt, dan wordt die support (helpdesk) plots wel heel belangrijk.

Je kan immers je oude klanten ook niet teveel in de kou laten staan. Dan moet je 'dringend' medewerkers vinden en die mensen ook nog eens opleiden..

Het probleem (met dit alles, denk ik) is dat het TIJD vraagt.

Beeld je eens in, dat je zelf een bedrijf opstart en het plots een geweldig succes kent. Dan kan je ook plots de vraag niet meer aan, kan je niet meer volgen en loop je op je tenen. Er moeten dan "snelle" maatregelen genomen worden om dit succes op te vangen (voor het verdwijnt).

Wacht je daarbij te lang, verlies je waarschijnlijk klanten. Doe je het te overhaast, verlies je waarschijnlijk ook klanten (doordat de kwaliteit/stabiliteit van je producten er onder gaat lijden)

Onmiddellijk reageren op de markt kun je alvast nooit. Als er nu plots 1000 bestellingen (of extra helpdesks toekomen), heb je niet meteen een nieuwe medewerker klaarstaan. Die moet eerst nog twee maanden opgeleid worden (en ondertussen ook gevonden worden).

Tegen de tijd dat die mederwerker goed en wel ingeschakeld is, is je klanten potentieel misschien terug verdubbeld, waardoor je weeral medewerkers tekort komt en terug achter de feiten aanloopt...

Neem je dan weer teveel medewerkers in dienst, geraak je misschien niet uit de kosten.

Dit evenwicht vinden is niet gemakkelijk...

Ik ben zelf niet ongeduldig. Ik kan gerust een paar weken wachten. Als wat me bezorgd wordt, dan maar in orde blijkt te zijn. Liever traag en goed werk, dan snel en half werk (is mijn motto).

Maar andere mensen zijn misschien liever snel geholpen.
En sommige onder ons worden blijkbaar niet geholpen...
Geraken op de helpdesk maar niet binnen.

Ik zou zeggen: Blijven proberen tot het lukt :!: (en heb wat geduld)
Is je geduld op, kun je nog altijd op een ander gaan.

P.S. Een ander is daarbij niet altijd beter. Zo had ik eerst een brandverzekering aangevraagd bij Argenta. Toen ik de factuur kreeg, hadden ze de diefstal bijdrage * 2 gedaan. Waarop ik naar een andere verzekeraar (Ethias) ben gegaan. Contract-voorstel ontbonden en daar opnieuw een contract aangegaan. Paar weken later krijg ik factuur in de bus. Nu heeft Ethias mijn verzekerde inhoud overbepaald (niet volgens bedrag bepaald in mijn offerte). Waardoor ik ook weer teveel ging betalen. :| Naar Ethias hoofdzetel gebeld. Ze gingen dit in orde brengen. Ondertussen zijn we al 4 weken verder...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Ik kan heel goed begrijpen dat er veel mensen niet tevreden zijn over Dommel wanneer het bij hen persoonlijk bv. te lang duurt wanneer ze geholpen worden of wanneer hun vraag wordt beantwoord. Maar misschien moeten we wat geduld hebben en hen de kans geven om hen te herpakken. Stel je voor dat Dommel een groot succes wordt in België en ze massaal klanten afsnoepen van providers al Belgacom/Telenet. Als dit gebeurt zal het namelijk snel gedaan zijn met de limieten in België en zal er misschien ook wat meer concurrentie en innovatie mogelijk zijn. Was dit niet altijd al de bedoeling geweest?

Of een andere mogelijkheid is natuurlijk dat we blijven nieuwe providers aanvallen tot ze dood zijn en dan weer allemaal naar Belgacom/Telenet gaan en dan daar weer over gaan klagen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zie je, zo moeilijk is het toch niet voor er toch een nuttig topic van te maken he ;)
Nu die andere 1000 nog ;) (grapje)

Trouwens, als je weet dat Telenet (hoogst waarschijnlijk Belgacom ook) om en bij de 10€ per support vraag moet betalen aan hun extern callcenter snap je al veel ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

:evil: GVD

eindelijk doorgeraakt. Natuurlijk kunnen ze niet antwoorden op mijn klacht ze moeten het navragen aan de persoon die het dossier heeft DB en die is in verlof. Ten vroegste volgende week krijg ik antwoord. Ik ben niet akkoord. Ik wordt op wacht gezet en niemand komt er terug aan de lijn. Als ik inhaak krijg ik een mail:

Geachte,



Onze excuses voor het eventule ongemak dat u ondervonden hebt bij de verhuis van uw adsl signaal.



Na overleg met de supervisor is er beslist dat er geen compensatie van enige soort kan zijn.





Alvast bedankt voor uw begrip.


Na 80 dagen is dit het beste wat ze kunnen doen. Nog niet eens een deftige uitleg of verklaring voor de punten die ik heb aangehaald.

Jammer van de kosten van de verhuis die wel correct zijn betaald anders was ik al lang weg.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

WINST = OMZET - ONKOSTEN

Dus als Dommel niet hetzelfde wil doen als BGC of Telenet (prijsverhoging!) dan is er maar 1 oplossing, minder kosten maken om zo de winstmarge te vergroten. Natuurlijk kunnen ze hun produkten ook pakweg 10% duurder maken maar ik denk dat er dan nog meer klachten zullen komen ...

In 1989 moest ik een telefoonaansluiting hebben bij Belgacom (was nog RTT denk ik) --> ongeveer 3 maand wachten (was een redelijke termijn in die dagen). Van een gsm was toen nog geen sprake .....
Toen Telenet in Vilvoorde kwam was ik bij de eerste om een aansluiting aan te vragen (betaald toen rond de 10.000 bfr per 2 maand aan Belgacom, internet via modem), zal zo rond het jaar 2000 geweest zijn. Waarborg Modem was 10.000 bfr (250 euro), enkele maanden wachten voor de instalatie. De instalatie telefoon/internet was toen gescheiden, dus 's morgens technieker voor telefoon die had op ongeveer 2 uur gedaan, na de middag moest de technieker voor het internet komen, na 3 telefoontjes naar telenet werd mij bevestigd dat hij zeker zou komen en om 18h30 een telefoontje dat de technieker niet meer kwam. Resultaat nieuwe afspraak maken: terug 3 weken wachten.

Dus sorry als ik jullie niet begrijp als jullie hier zitten te l.....n dat jullie een paar dagen zonder internet of telefoon zitten. Maar ja voor een LEVENSNOODZAKELIJKE dienst als internet .... Ga is buiten spelen ipv van de hele dag achter jullie PC te zitten ....

Toen ik iets meer dan anderhalf jaar geleden mijn vaste telefoon bij Telenet opzegde werd ik 2 maal gefactureerd (oud + nieuw adres) na enkele telefoontjes met de klantendienst en facturatie werd mij bevestigd dat ik de facturen op het oude adres niet meer moest betalen, tot ik een factuur kreeg van bijna 4 euro, uit principe belde ik naar de facturatie van Telenet en toen kreeg ik als antwoord dat als ik niet betaald zij mijn internet afsloten ....... zeer klantvriendelijk ....

Dus begin hier niet over de helpdesk van Dommel hé, of de laatste tijd al is naar Mobi* gebeld? Kan ook een tijdje duren.... Ik heb tot nu toe 1 x naar Dommel moeten bellen en toen werd ik vriendelijk en professioneel behandeld...

Mischien is afsluiten met twee mooie spreuken: GEDULD IS EEN SCHONE DEUGD .... en BEHANDEL EEN ANDER ZOALS GEZELF BEHANDELD WILT WORDEN .....

En NEEN ik werk niet voor Dommel, ben geen DOMMEL FANBOY en heb geen AANDELEN van DOMMEL .....
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

mala schreef:WINST = OMZET - ONKOSTEN


Dat is natuurlijk slechts op de korte termijn waar.

Op de middenlange termijn is het mogelijk om meer winst maken door meer uit te geven (te investeren).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

L-army schreef:Eigenlijk vind ik dit soort topics niet kunnen, dit heeft totaal geen bijdrage aan de community. Nu goed, ik laat het open mits ik anders toch naar mijn hoofd gezwierd krijg dat ik dommel verdedig. Maar maak er aub iets nuttigs van of het gaat wel dicht.

Sorry, had per ongeluk tickets getypt ipv topics. Dit was absoluut niet mijn bedoeling, maar ik ben op het werk. En we waren net over een tickets voor aanpassingen aan een applicatie bezig ;) mijner excuses.

Als dit soort topics niet welkom zijn op Userbase, dan zijn ze dat wel op Tik.
OK, het is inderdaad een béétje stout om het zo hard te formuleren, maar als niemand klaagt dan wordt er ook niets aan gedaan.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

localhost schreef:
L-army schreef:Eigenlijk vind ik dit soort topics niet kunnen, dit heeft totaal geen bijdrage aan de community. Nu goed, ik laat het open mits ik anders toch naar mijn hoofd gezwierd krijg dat ik dommel verdedig. Maar maak er aub iets nuttigs van of het gaat wel dicht.

Sorry, had per ongeluk tickets getypt ipv topics. Dit was absoluut niet mijn bedoeling, maar ik ben op het werk. En we waren net over een tickets voor aanpassingen aan een applicatie bezig ;) mijner excuses.

Als dit soort topics niet welkom zijn op Userbase, dan zijn ze dat wel op Tik.
OK, het is inderdaad een béétje stout om het zo hard te formuleren, maar als niemand klaagt dan wordt er ook niets aan gedaan.


Inderdaad een beetje stout, want je kan hierboven lezen dat L-army ondertussen vindt dat dit topic wel nuttig is.

L-army schreef:Zie je, zo moeilijk is het toch niet voor er toch een nuttig topic van te maken he
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Persoonlijk ben ik er voorstander van dat L-army stopt met modereren in de Dommel topics. Als ex-werknemer kan men nog moeilijk spreken over een objectief mening.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Sorry Jan, ik had de tweede pagina nog niet gelezen toen ik reageerde.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

mala schreef:Dus sorry als ik jullie niet begrijp als jullie hier zitten te l.....n dat jullie een paar dagen zonder internet of telefoon zitten. Maar ja voor een LEVENSNOODZAKELIJKE dienst als internet .... Ga is buiten spelen ipv van de hele dag achter jullie PC te zitten ....

Oh ffs... Deze ben ik écht beu hoor.
ooh. shiny.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

mala schreef:WINST = OMZET - ONKOSTEN

Dus als Dommel niet hetzelfde wil doen als BGC of Telenet (prijsverhoging!) dan is er maar 1 oplossing, minder kosten maken om zo de winstmarge te vergroten. Natuurlijk kunnen ze hun produkten ook pakweg 10% duurder maken maar ik denk dat er dan nog meer klachten zullen komen ...

In 1989 moest ik een telefoonaansluiting hebben bij Belgacom (was nog RTT denk ik) --> ongeveer 3 maand wachten (was een redelijke termijn in die dagen). Van een gsm was toen nog geen sprake .....
Toen Telenet in Vilvoorde kwam was ik bij de eerste om een aansluiting aan te vragen (betaald toen rond de 10.000 bfr per 2 maand aan Belgacom, internet via modem), zal zo rond het jaar 2000 geweest zijn. Waarborg Modem was 10.000 bfr (250 euro), enkele maanden wachten voor de instalatie. De instalatie telefoon/internet was toen gescheiden, dus 's morgens technieker voor telefoon die had op ongeveer 2 uur gedaan, na de middag moest de technieker voor het internet komen, na 3 telefoontjes naar telenet werd mij bevestigd dat hij zeker zou komen en om 18h30 een telefoontje dat de technieker niet meer kwam. Resultaat nieuwe afspraak maken: terug 3 weken wachten.

Dus sorry als ik jullie niet begrijp als jullie hier zitten te l.....n dat jullie een paar dagen zonder internet of telefoon zitten. Maar ja voor een LEVENSNOODZAKELIJKE dienst als internet .... Ga is buiten spelen ipv van de hele dag achter jullie PC te zitten ....

Toen ik iets meer dan anderhalf jaar geleden mijn vaste telefoon bij Telenet opzegde werd ik 2 maal gefactureerd (oud + nieuw adres) na enkele telefoontjes met de klantendienst en facturatie werd mij bevestigd dat ik de facturen op het oude adres niet meer moest betalen, tot ik een factuur kreeg van bijna 4 euro, uit principe belde ik naar de facturatie van Telenet en toen kreeg ik als antwoord dat als ik niet betaald zij mijn internet afsloten ....... zeer klantvriendelijk ....

Dus begin hier niet over de helpdesk van Dommel hé, of de laatste tijd al is naar Mobi* gebeld? Kan ook een tijdje duren.... Ik heb tot nu toe 1 x naar Dommel moeten bellen en toen werd ik vriendelijk en professioneel behandeld...

Mischien is afsluiten met twee mooie spreuken: GEDULD IS EEN SCHONE DEUGD .... en BEHANDEL EEN ANDER ZOALS GEZELF BEHANDELD WILT WORDEN .....

En NEEN ik werk niet voor Dommel, ben geen DOMMEL FANBOY en heb geen AANDELEN van DOMMEL .....


:roll:

Tweehonderd jaar geleden werden brieven nog met de postkoets van het ene naar het andere dorpje gereden. De redelijke termijn om uw bericht van punt a naar b te brengen werd op minstens een paar dagen/weken geschat.

Om maar te zeggen dat het normaal is dat de zaken evolueren en dat het volledig naast de kwestie is om het heden (zeker op IT vlak) te vergelijken met het verleden.

Of is het misschien omdat het nu zoveel minder kost dat we dan plots onze mond moeten houden en alles maar gelaten moeten ondergaan? Betaal jij soms graag voor je internet zonder dat je het kan gebruiken? Soms geld teveel?

Ik leef echt mee met iedereen die op dit moment last heeft met Dommel en ik hoop dat hun probleem zo snel mogelijk opgelost geraakt. Een opmerking als "geduld is een schone deugd" is daarom volledig, maar dan ook volledig misplaatst.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

mala schreef:Dus sorry als ik jullie niet begrijp als jullie hier zitten te l.....n dat jullie een paar dagen zonder internet of telefoon zitten. Maar ja voor een LEVENSNOODZAKELIJKE dienst als internet .... Ga is buiten spelen ipv van de hele dag achter jullie PC te zitten ....

Als ik u raad moest opvolgen en doe het toch niet, maar dan kwam ik toe met basic net. Wat is dat nu weer voor uitleg? Als ze mij zonder gas zetten dan zeggen ze toch ook niet van ga maar joggen krijg je ook warm van. :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Wat gebeurt er als je je contact opzegt bij dommel binnen het jaar ?
Moet je dan de resterende maanden als schadevergoeding betalen ?
Kan je een bepaalde reden opgeven in je opzegbrief die als 'wettelijk ' bewijs gelden zoals het niet antwoorden op tickets , telefonische ondersteuning , onstabiele lijn ,.... :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

fieldoxide schreef:Wat gebeurt er als je je contact opzegt bij dommel binnen het jaar ?
Moet je dan de resterende maanden als schadevergoeding betalen ?
Kan je een bepaalde reden opgeven in je opzegbrief die als 'wettelijk ' bewijs gelden zoals het niet antwoorden op tickets , telefonische ondersteuning , onstabiele lijn ,.... :roll:
staat allemaal in je contract
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

fieldoxide schreef:Wat gebeurt er als je je contact opzegt bij dommel binnen het jaar ?
Moet je dan de resterende maanden als schadevergoeding betalen ?
Kan je een bepaalde reden opgeven in je opzegbrief die als 'wettelijk ' bewijs gelden zoals het niet antwoorden op tickets , telefonische ondersteuning , onstabiele lijn ,.... :roll:

Normaal zal je de resterende maanden nog moeten betalen als schadevergoeding. Meer kunnen ze trouwens niet eisen. Ik heb geluk moet nog tot december. Ik denk dat ik in september al ga overschakelen.
Afbeelding
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Bij sommige ISPs staat er in de Algemene Voorwaarden dat je na 1 maand technische storing de ISP in gebreke kan stellen. De AV eens lezen dus.

Als men Belgacom als netbeheerder oplegt dat problemen binnen 10 werkdagen opgelost moeten zijn, dan zie ik niet in waarom men andere ISPs niet aan eenzelfde maximale periode mag houden voor problemen op hun eigen, kleinere netwerk. Voor mij dus binnen 20 werkdagen een oplossing of compenseren.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

View Ticket: 236553 Reply to Ticket - Close Ticket
Status: OPEN
Date Opened: Thursday, 26 June 2008, 9:35 a.m.

begint ook lang te duren, als ze op hun site vermelden reply binnen de 5 dagen verwacht ik dat ook :/
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

nogChoco schreef:Bij sommige ISPs staat er in de Algemene Voorwaarden dat je na 1 maand technische storing de ISP in gebreke kan stellen. De AV eens lezen dus.

Als men Belgacom als netbeheerder oplegt dat problemen binnen 10 werkdagen opgelost moeten zijn, dan zie ik niet in waarom men andere ISPs niet aan eenzelfde maximale periode mag houden voor problemen op hun eigen, kleinere netwerk. Voor mij dus binnen 20 werkdagen een oplossing of compenseren.

Bij heel wat telefoonproviders hanteert men een termijn van "de eerste (of tweede) werkdag volgend op de dag waarop de technische storing vermeld wordt", met een schadevergoeding ten belope van het abonnement voor iedere dag vertraging, met een maximum van x (dikwijls 3 of 6) aantal maanden abonnement.
Bijvoorbeeld 4 dagen te laat hersteld = 4 maanden gratis abonnement.

Soms wordt die regel doorgetrokken naar internet, maar niet altijd.
Lees de kleine lettertjes van je AV voor meer info.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”