BelgacomTV met dommel internet
- brooklyn
- Elite Poster
Onlangs belde Belgacom met de vraag of ik hun digitale tv moest hebben
etc....
Ik heb nog steeds de klassieke lijn van BGC met dommel internet.
Die medewerker beweerde dat ik BelgacomTV kon pakken met dommel internet.
klopt dit?
etc....
Ik heb nog steeds de klassieke lijn van BGC met dommel internet.
Die medewerker beweerde dat ik BelgacomTV kon pakken met dommel internet.
klopt dit?
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Prachtig toch zo'n goed opgeleide medewerkers die weten waarover ze het hebben
(en nu wacht ik op de reply waarin staat "Die mensen die je 's avonds lastigvallen zijn geen Belgacom medewerkers")
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(en nu wacht ik op de reply waarin staat "Die mensen die je 's avonds lastigvallen zijn geen Belgacom medewerkers")
If you can't beat them, confuse them.
- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Even brainstormen :
1) Belgacom sluit je aan op het 2de koperpaar
2) 2de koperpaar komt een ADSL/ADSL2+/VDSL signaal op?
3) Je gebruikt die lijn met je modem en gebruikt je inlog gegevens van dommel ?
4) Zal de authenticatie lukken?
Het lijkt me te mooi om waar te zijn?? Of zou dit wel degelijk kunnen lukken?
Nee dat zal niet lukken. En voor die 2e koperpaar ben je verplicht om ook Belgacom ADSL te nemen dus dat wordt een heel dure grap.OpThaCop schreef:Even brainstormen :
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Of een classic line aan 18 EUR.verb schreef:
Nee dat zal niet lukken. En voor die 2e koperpaar ben je verplicht om ook Belgacom ADSL te nemen dus dat wordt een heel dure grap.
- brooklyn
- Elite Poster
jammer dat ik het gesprek niet heb opgenomen, die beweerde nochthans dat het mogelijk was.
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ik moet zeggen, ik heb ook gehoord dat het eerst niet mogelijk was, nu hoor ik op meerdere plaatsen dat het wel mogelijk zou zijn ...
Ben eigenlij kdit weekend een bgc shop binnengestapt en volgens hen is het dus sinds kort wel mogelijk ...
mss kan hollebolle dit bevestigen?
Ben eigenlij kdit weekend een bgc shop binnengestapt en volgens hen is het dus sinds kort wel mogelijk ...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb toch twee telefoonlijnen moeten nemen (2 x discovery) om dit te laten werken. Voor BGC TV ben je verplicht om minstens een Belgacom ADSL time te nemen anders werkt TV niet, dus hierop kan je geen dommel ADSL laten werken met als gevolg een tweede telefoonlijn. Gelukkig betaalt mijn werkgever mijn internetconnectie ...saffie schreef:Ik moet zeggen, ik heb ook gehoord dat het eerst niet mogelijk was, nu hoor ik op meerdere plaatsen dat het wel mogelijk zou zijn ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Tuurlijk is het mogelijk, maar op een tweede koperpaar. Het feit dat je daar extra voor moet betalen, vermelden ze er natuurlijk niet bij.brooklyn schreef:jammer dat ik het gesprek niet heb opgenomen, die beweerde nochthans dat het mogelijk was.
Hmm dat weet ik toch niet ze, ik denk dat de prijs voor de verbinding al in het abo zit van BGC TV. Verbeter me maar als ik fout ben he, we zitten zelf met Telenet Tv dus . .verb schreef:
Nee dat zal niet lukken. En voor die 2e koperpaar ben je verplicht om ook Belgacom ADSL te nemen dus dat wordt een heel dure grap.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Neen, enkel Belgacom TV is 9,95, daarbij moet je minstens een classiclijn nemen of ADSL.Draco888 schreef:Hmm dat weet ik toch niet ze, ik denk dat de prijs voor de verbinding al in het abo zit van BGC TV. Verbeter me maar als ik fout ben he, we zitten zelf met Telenet Tv dus . .verb schreef:
-
- Pro Member
1e koperpaar : Discovery + BGC ADSL Time + BGC TV classic + huur decoder (+ Football packet, maar da's natuurlijk ni verplicht)Lord Utopia schreef:Neen, enkel Belgacom TV is 9,95, daarbij moet je minstens een classiclijn nemen of ADSL.Draco888 schreef:Hmm dat weet ik toch niet ze, ik denk dat de prijs voor de verbinding al in het abo zit van BGC TV. Verbeter me maar als ik fout ben he, we zitten zelf met Telenet Tv dus . .verb schreef:
2e koperpaar : Discovery + Cityconnect
Dat is mijn infrastructuur, anders kan het niet als je zowel BGC TV als dommel wilt ...
ja wadde, 2x €10 weggesmeten voor een disco-lijn, ben je gewoon niet beter af met TV Vlaanderen of met digitale TV van Telenet?jollito schreef:
1e koperpaar : Discovery + BGC ADSL Time + BGC TV classic + huur decoder (+ Football packet, maar da's natuurlijk ni verplicht)
Dat is mijn infrastructuur, anders kan het niet als je zowel BGC TV als dommel wilt ...
Ook al betaalt je werkgever, bij BGC zullen ze lachen.
![Afbeelding](http://img111.imageshack.us/img111/4048/mobilevikings.png)
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Snap nog steeds niet dat ze niet inzien dat er wel een pak mensen zijn die best wel intresse hebben in BTV, maar niet met hun dsl abonnementen... Ze zouden wel nog wat klanten kunnen afsnoepen van de kabel.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Mensen, volgens mij gaat BGC TV & Dommel wel hoor. En dit dan zonder dat je Belgacom/Skynet ADSL of een extra discovery lijn moet nemen.
Neem nu bijvoorbeeld Dommel Homeconnect. Dommel Homeconnect is een Dommel netconnect (of cityconnect als dit beschikbaar is in jouw gemeente) abonnement met IP-telefonie. Dommel Homeconnect kan besteld worden zonder dat je een classic of discovery lijn hebt bij Belgacom. Als je dit nu neemt op de "eerste lijn" of eerste koperpaar. Dan heb je nog steeds een 2de koper paar vrij. Voor dat 2de koper paar kun je Belgacom TV nemen. En dit is te bestellen zonder dat je ADSL of Telefonie neemt bij Belgacom. Kijk maar op de website van belgacom.
Waarom zeg ik dat dit kan ... ik heb thuis op een classic line het oude netconnect abonnement al 2 jaar. Dit netconnect abonnement heeft een lijn nodig. Maar het nieuwe Homeconnect NIET. Tot midden vorig jaar had ik een discovery lijn met daarop een skynet verbinding. Rond Februari 2007 is Belgacom ADSL beginnen aanbieden zonder actieve telefoonlijn. Dit om hun I-talk (IP telefonie) product te lanceren.
Mijn situatie nu, een klassieke telefoonlijn met Dommel Netconnect erop en een extra Belgacom ADSL go abonnement op het 2de koper paar. Dit ZONDER discovery lijn of wat dan ook.
Een heel verhaal om uit te leggen dat het volgende mogelijk is:
- 1ste koper paar => Dommel Homeconnect => internet en IP telefonie zonder telefoonlijn van Belgacom. zie www.dommel.be
- 2de koper paar => Belgacom TV => IP TV zonder ADSL of telefoonlijn van Belgacom. Zie www.belgacom.be
Volgens mij heeft de helpdeskmedewerker voor één keer gelijk. Ik weet het is mij ook maar zelden overkomen![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Neem nu bijvoorbeeld Dommel Homeconnect. Dommel Homeconnect is een Dommel netconnect (of cityconnect als dit beschikbaar is in jouw gemeente) abonnement met IP-telefonie. Dommel Homeconnect kan besteld worden zonder dat je een classic of discovery lijn hebt bij Belgacom. Als je dit nu neemt op de "eerste lijn" of eerste koperpaar. Dan heb je nog steeds een 2de koper paar vrij. Voor dat 2de koper paar kun je Belgacom TV nemen. En dit is te bestellen zonder dat je ADSL of Telefonie neemt bij Belgacom. Kijk maar op de website van belgacom.
Waarom zeg ik dat dit kan ... ik heb thuis op een classic line het oude netconnect abonnement al 2 jaar. Dit netconnect abonnement heeft een lijn nodig. Maar het nieuwe Homeconnect NIET. Tot midden vorig jaar had ik een discovery lijn met daarop een skynet verbinding. Rond Februari 2007 is Belgacom ADSL beginnen aanbieden zonder actieve telefoonlijn. Dit om hun I-talk (IP telefonie) product te lanceren.
Mijn situatie nu, een klassieke telefoonlijn met Dommel Netconnect erop en een extra Belgacom ADSL go abonnement op het 2de koper paar. Dit ZONDER discovery lijn of wat dan ook.
Een heel verhaal om uit te leggen dat het volgende mogelijk is:
- 1ste koper paar => Dommel Homeconnect => internet en IP telefonie zonder telefoonlijn van Belgacom. zie www.dommel.be
- 2de koper paar => Belgacom TV => IP TV zonder ADSL of telefoonlijn van Belgacom. Zie www.belgacom.be
Volgens mij heeft de helpdeskmedewerker voor één keer gelijk. Ik weet het is mij ook maar zelden overkomen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Pro Member
Daarom dat ik aan het hopen was dat dat voetbalcontract weg was bij Belgacom, alleen daarom heb ik het hoor, anders lag die Belgacom TV al lang buitenSpecial_K schreef:ja wadde, 2x €10 weggesmeten voor een disco-lijn, ben je gewoon niet beter af met TV Vlaanderen of met digitale TV van Telenet?jollito schreef:
1e koperpaar : Discovery + BGC ADSL Time + BGC TV classic + huur decoder (+ Football packet, maar da's natuurlijk ni verplicht)
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik denk dat dit niet klopt en dat je minstens een classic lijn of een adsl formule van Belgacom nodig hebt.strife schreef:- 2de koper paar => Belgacom TV => IP TV zonder ADSL of telefoonlijn van Belgacom. Zie www.belgacom.be
-
- Pro Member
Klopt, zoals ik reeds zei moet je (minstens) ADSL Time van BGC hebben om BGC TV te kunnen bekijken !deej schreef:Ik denk dat dit niet klopt en dat je minstens een classic lijn of een adsl formule van Belgacom nodig hebt.strife schreef:- 2de koper paar => Belgacom TV => IP TV zonder ADSL of telefoonlijn van Belgacom. Zie www.belgacom.be
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
M.a.w. de minimum meerprijs voor iemand met een alternatieve ADSL-provider is 9,95€ voor de Discovery Line + 5,95€ voor ADSL Time = 15,90€ per maand... Toch net wat te veel van het goede wat mij betreft.jollito schreef:Klopt, zoals ik reeds zei moet je (minstens) ADSL Time van BGC hebben om BGC TV te kunnen bekijken !
ooh. shiny.
- deej
- Elite Poster
Meer hé want ADSL Time kan niet op een Discovery lijn.cloink schreef:M.a.w. de minimum meerprijs voor iemand met een alternatieve ADSL-provider is 9,95€ voor de Discovery Line + 5,95€ voor ADSL Time = 15,90€ per maand... Toch net wat te veel van het goede wat mij betreftjollito schreef:Klopt, zoals ik reeds zei moet je (minstens) ADSL Time van BGC hebben om BGC TV te kunnen bekijken !
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Volgens hun site niet (misschien door de prijsstijging van de Discovery?):deej schreef:Meer hé want ADSL Time kan niet op een Discovery lijn.
belgacom.be schreef:Belgacom ADSL Time is slechts geldig bij een Classic telefoonlijn. (€ 18/maand) of een Discovery Line (€ 6,85/maand).
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
Maar die site is dan ook ongelofelijk up-to-date hécloink schreef:Volgens hun site niet (misschien door de prijsstijging van de Discovery?):belgacom.be schreef:Belgacom ADSL Time is slechts geldig bij een Classic telefoonlijn. (€ 18/maand) of een Discovery Line (€ 6,85/maand).
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- deej
- Elite Poster
Awel ja dat zeg ik tochcloink schreef:Volgens hun site niet (misschien door de prijsstijging van de Discovery?)deej schreef:Meer hé want ADSL Time kan niet op een Discovery lijn.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Laatst gewijzigd door deej 15 jul 2008, 13:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
De prijsstijging gaat pas in vanaf 1 augustus.CueBoy schreef:Maar die site is dan ook ongelofelijk up-to-date hécloink schreef:Volgens hun site niet (misschien door de prijsstijging van de Discovery?):belgacom.be schreef:Belgacom ADSL Time is slechts geldig bij een Classic telefoonlijn. (€ 18/maand) of een Discovery Line (€ 6,85/maand).
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
Ah, dat had ik eventjes over het hoofd gezien... mijn excuses.Maglor schreef:De prijsstijging gaat pas in vanaf 1 augustus.
Maar dit geeft mij dan wel weer gelijk natuurlijkcloink schreef:Cool. Hier beweert men nl. van wel (onderaan de pagina)...deej schreef:Awel dees hé.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Tristig eigenlijk
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Hmm dan is dat pure koppelverkoop, en dus strafbaar. In het andere geval (enkel BGC internet mogelijk indien BGC-TV) konden ze het nog verbloemen met uitvluchten als "technisch onmogelijk".jollito schreef:Klopt, zoals ik reeds zei moet je (minstens) ADSL Time van BGC hebben om BGC TV te kunnen bekijken !deej schreef:Ik denk dat dit niet klopt en dat je minstens een classic lijn of een adsl formule van Belgacom nodig hebt.strife schreef:- 2de koper paar => Belgacom TV => IP TV zonder ADSL of telefoonlijn van Belgacom. Zie www.belgacom.be
Niemand zin om een rechtszaak te starten/bij ombudsdienst klacht neer te leggen ?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- deej
- Elite Poster
Daar is al commotie over geweest en ze hebben het bij Belgacom handig opgelost door te stellen dat "BelgacomTV een optie is voor bestaande ADSL klanten".Draco888 schreef:Hmm dan is dat pure koppelverkoop, en dus strafbaar.
Niemand zin om een rechtszaak te starten/bij ombudsdienst klacht neer te leggen ?
Nu, tegenwoordig kan je BelgacomTV zonder ADSL abbonnement krijgen, en ADSL zonder vaste lijn, dus in principe kunnen ze gewoon zeggen: vanaf heden bieden we BelgacomTV zonder verdere vereisten op je tweede koperpaar. Maar ze moeten wel willen natuurlijk.
En als een klant dan Dommel ADSL wil maar voor z'n TV naar VDSL moet dan wordt het helemaal moeilijk
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Afbeelding](http://files.cloink.com/smileys/09_wink.gif)
Dus een simpele vraag
Ik heb en wil dommel ADSL behouden en wil ook BGC TV,
is dat mogelijk zonder een extra lijn te nemen?
En volgens de site van dommel heb ik (niet langer) een BGC lijn nodig voor mijn adsl, is het dan mogelijk zonder een extra BGC lijn te nemen?
Bedankt op voorhand,
Laurens
Ik heb en wil dommel ADSL behouden en wil ook BGC TV,
En volgens de site van dommel heb ik (niet langer) een BGC lijn nodig voor mijn adsl, is het dan mogelijk zonder een extra BGC lijn te nemen?
Bedankt op voorhand,
Laurens
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Euh, dat wordt net in deze thread toch al beantwoord?Turfie schreef:Ik heb en wil dommel ADSL behouden en wil ook BGC TV,
Soit: neen, dat kan niet.
Neen, dat kan ook niet. De Belgacom-lijn wordt weldegelijk nog wel gebruikt voor HomeConnect, alleen regelt Dommel dat zelf met Belgacom.Turfie schreef:En volgens de site van dommel heb ik (niet langer) een BGC lijn nodig voor mijn adsl, is het dan mogelijk zonder een extra BGC lijn te nemen?
ooh. shiny.
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Als vervolg op dit topic heeft zojuist een belgacom verkoper een aanbod gedaan langs telefoon voor 3 maand gratis Belgacom Digitale TV, waarbij de modem deze maand ook nog gratis is. Het contract is voor een volledig jaar, geen ontkomen aan.
Het straffe hier is dus dat wij thuis Dommel Netconnect hebben op een telefoonlijn van Belgacom, de duurdere versie dan discovery line. We hebben lang geleden al eens twin line gehad toen er nog gebruik werd gemaakt van inbelmodems, om zo de hoofdtelefoonlijn niet constant bezet te houden.
De verkoopster beweert dus dat het mogelijk is om BelgacomTV te ontvangen zonder een tweede telefoon- of ADSL-abonnement af te sluiten. Volgens wat ik hier gelezen heb is de generale consensus dat er voor belgacomTV minstens een telefoonabo OF een adsl-abo moet aanwezig zijn op het koperpaar waarop belgacomTV wordt doorgesluisd.
Bon, de verkoopster beweert dat de huidige stand van zaken perfect een BelgacomTV abo toelaat zonder enig andere extra kosten. Hopelijk sprak ze dus de waarheid, want een extra telefoonlijn kan op een jaar (of meer) toch wel beginnen tellen als het op de centen aankomt.
Het straffe hier is dus dat wij thuis Dommel Netconnect hebben op een telefoonlijn van Belgacom, de duurdere versie dan discovery line. We hebben lang geleden al eens twin line gehad toen er nog gebruik werd gemaakt van inbelmodems, om zo de hoofdtelefoonlijn niet constant bezet te houden.
De verkoopster beweert dus dat het mogelijk is om BelgacomTV te ontvangen zonder een tweede telefoon- of ADSL-abonnement af te sluiten. Volgens wat ik hier gelezen heb is de generale consensus dat er voor belgacomTV minstens een telefoonabo OF een adsl-abo moet aanwezig zijn op het koperpaar waarop belgacomTV wordt doorgesluisd.
Bon, de verkoopster beweert dat de huidige stand van zaken perfect een BelgacomTV abo toelaat zonder enig andere extra kosten. Hopelijk sprak ze dus de waarheid, want een extra telefoonlijn kan op een jaar (of meer) toch wel beginnen tellen als het op de centen aankomt.
Er zijn er altijd die geld teveel hebben en gewoon door de ramen en deuren wegsmijten. Belgacom zal blij zijn met zo een klant. Kassa Kassajollito schreef:Daarom dat ik aan het hopen was dat dat voetbalcontract weg was bij Belgacom, alleen daarom heb ik het hoor, anders lag die Belgacom TV al lang buitenSpecial_K schreef:ja wadde, 2x €10 weggesmeten voor een disco-lijn, ben je gewoon niet beter af met TV Vlaanderen of met digitale TV van Telenet?jollito schreef:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Zambo, ik denk dat iedereen zelf nog bepaalt waar hij zijn geld aan uitgeeft. Jij moet de rekening van een ander niet maken he.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Pro Member
Da dacht ik ook. Ben trouwens veranderd sinds verleden week omdat ik nogal veel disconnects had bij Dommel. Heb nu een pack met ADSL GO + Belgacom TV zonder vaste lijn. Dat komt op ongeveer een 50 euro per maand, dat wordt betaald door m'n werkgever, nu ben ik tenminste altijd online als ik thuiswerk (3 op 5 dagen). Mijn dommel cityconnect betaal ik nu gewoon zelf ...Maglor schreef:Zambo, ik denk dat iedereen zelf nog bepaalt waar hij zijn geld aan uitgeeft. Jij moet de rekening van een ander niet maken he.
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Hoe bedoel je dat, disconnects bij dommel? Wat was de vorige configuratie van je gehele netwerk? Kan je soms dommel adsl binnenkrijgen op hetzelfde koperpaar als waarop je belgacomTV adsl signaal krijgt? Ik zou denken van niet, maar toch maar even vragen.jollito schreef:Da dacht ik ook. Ben trouwens veranderd sinds verleden week omdat ik nogal veel disconnects had bij Dommel. Heb nu een pack met ADSL GO + Belgacom TV zonder vaste lijn. Dat komt op ongeveer een 50 euro per maand, dat wordt betaald door m'n werkgever, nu ben ik tenminste altijd online als ik thuiswerk (3 op 5 dagen). Mijn dommel cityconnect betaal ik nu gewoon zelf ...Maglor schreef:Zambo, ik denk dat iedereen zelf nog bepaalt waar hij zijn geld aan uitgeeft. Jij moet de rekening van een ander niet maken he.