Sat ontvanger met cardsharing
Omdat je alleen maar horizontaal of vertikaal kan kijken en een andere transponder zou van beiden een afwijking vragen dacht ik ergens gelezen te hebben.deej schreef:OT maar waarom kan je niet van één transponder opnemen terwijl je naar een andere kijkt?
Ik overweeg ook de IP box 9000, kan hier ook cardsharing mee gebeuren?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
de zenders van TV Vlaanderen staan op een bepaalde positie,
horizontaal of verticaal,
er zitten een 9 tal tvzenders op 1 transponder van de satelliet,
en met een Dreambox 800 HD PVR kan je dus tot 4 SD zenders opnemen tergelijk of 2 HD zenders,
ik heb deze al meer of een maand in bezit,daarvoor had ik de DB500S,
ik denk de 8000 er ook nog bij te kopen binnen paar maand,
zou zo rond november uitkomen,maar dat moet met een korreltje zout genomen worden want dat wordt al paar jaar gezegd.
die 8000 heeft als voordeel dat je tot 4 DVB- tuners kan insteken,
standaart 2 DVB-S tuners en dan 2 dat je zelf kan kiezen,
bv: 1 DVB-S en 1 DVB-T,of 1 DVB-T en 1 DVB-C of 2 DVB-T tuners of nog anders,
opnemen kan via een HDD die je kan inbouwen of extern via sata of e-sata kan aansluiten.
in de 8000 versie kan je 2 smartcards insteken en nog 2 CI module's insteken voor nog 2 kaarten extra.
dus zoals je ziet veel opties,
de prijs ligt rond de 800€.
de DB800S HD PVR ligt rond de 420-480€.
ps:ben geen verkoper,ben alleen heel erg goed op de hoogte van die boxen en wil gerust uw vragen beantwoorden.
heb al enkele jaren ervaring mee
horizontaal of verticaal,
er zitten een 9 tal tvzenders op 1 transponder van de satelliet,
en met een Dreambox 800 HD PVR kan je dus tot 4 SD zenders opnemen tergelijk of 2 HD zenders,
ik heb deze al meer of een maand in bezit,daarvoor had ik de DB500S,
ik denk de 8000 er ook nog bij te kopen binnen paar maand,
zou zo rond november uitkomen,maar dat moet met een korreltje zout genomen worden want dat wordt al paar jaar gezegd.
die 8000 heeft als voordeel dat je tot 4 DVB- tuners kan insteken,
standaart 2 DVB-S tuners en dan 2 dat je zelf kan kiezen,
bv: 1 DVB-S en 1 DVB-T,of 1 DVB-T en 1 DVB-C of 2 DVB-T tuners of nog anders,
opnemen kan via een HDD die je kan inbouwen of extern via sata of e-sata kan aansluiten.
in de 8000 versie kan je 2 smartcards insteken en nog 2 CI module's insteken voor nog 2 kaarten extra.
dus zoals je ziet veel opties,
de prijs ligt rond de 800€.
de DB800S HD PVR ligt rond de 420-480€.
ps:ben geen verkoper,ben alleen heel erg goed op de hoogte van die boxen en wil gerust uw vragen beantwoorden.
heb al enkele jaren ervaring mee
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ben zelf eens wat verder gaan zoeken naar horizontaal / vertikaal en heb een goede uitleg gevonden:
Nu snap ik het al wat beter.
BronOm maximaal van de bandbreedte gebruik te kunnen maken kwamen de fabrikanten van kunstmanen met het idee om transponders in twee typen op te delen: horizontaal en vertikaal. De ene helft van de signalen wordt vertikaal uitgezonden (de elektrische golven worden haaks op de evenaar uitgezonden) en de andere helft horizontaal uitgezonden (de elektrische golven worden evenwijdig aan de evenaar uitgezonden). Omdat nagenoeg dezelfde frequenties gebruikt kunnen worden voor horizontaal en vertikaal, wordt de bandbreedte bijna verdubbeld! Dit is een vorm van compressie die in de zestiger jaren werd uitgevonden.
Nu snap ik het al wat beter.
Als je hem hebt, laat hier dan weten of hij bevalt en of het moeilijk was om hem werkende naar je zin te krijgen.dopke schreef:Natuurlijk , als je dat nodig hebt , moet je zeker wachten . Hij is alvast besteld , en hopelijk vrijdag in m'n bezit .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
enkel 7025jossie schreef:de DM 600 beschikt maar over 1 ontvanger.
Met 2 is wel mogelijk maar dan moet je al een 70XX toestel hebben, dacht ik.
Ook ik start deze zomer met sat tv! hieronder mijn vraagjes.
Kan de DM 600 PVR ook opnemen en bekijken terzelfder tijd op een 2 kanalen op dezelfde transponder
Is de box zwaar genoeg om alles te kunnen volgen?
Veranderen de kanelen af en toe van transponder, of zitten bovengenoemde kanelen altijd op dezelfde transponder?
Alle functies waar men over spreekt lukt dit ook met de DM600?: sharing, Zappen met de gsm, streamen over internet, remote control,surfen via de dreambox, opnemen via nas, ff bestanden streamen doorheen netwerk,internet, ...
Kan de box dit ook aan?
Met het opkomen van de HD, zal de DM600 bij het bekijken van een HD-kanaal terugschakelen naar gewoon beeld of is dat kanaal gewoonweg niet te bekijken?
De dreambox is te bereiken van op het netwerk, kan ik deze ook gewoon gebruiken als NAS?
bedankt
Kan de DM 600 PVR ook opnemen en bekijken terzelfder tijd op een 2 kanalen op dezelfde transponder
Is de box zwaar genoeg om alles te kunnen volgen?
Veranderen de kanelen af en toe van transponder, of zitten bovengenoemde kanelen altijd op dezelfde transponder?
Alle functies waar men over spreekt lukt dit ook met de DM600?: sharing, Zappen met de gsm, streamen over internet, remote control,surfen via de dreambox, opnemen via nas, ff bestanden streamen doorheen netwerk,internet, ...
Kan de box dit ook aan?
Met het opkomen van de HD, zal de DM600 bij het bekijken van een HD-kanaal terugschakelen naar gewoon beeld of is dat kanaal gewoonweg niet te bekijken?
De dreambox is te bereiken van op het netwerk, kan ik deze ook gewoon gebruiken als NAS?
bedankt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Met om het even welke dreambox kan je in beperkte mate naar 1 kanaal kijken en een ander opnemen. Daarvoor moet je de optie "dual encryption" aanvinken bij 1 van je instellingen. Op die manier kijk je naar 1 kanaal en neem je een ander op, weliswaar ben je dan beperkt tot de kanalen die op dezelfde transponder worden uitgezonden. Je hoeft dus niet persé een twin tuner te kopen. Maar in elk geval zijn de makkelijkste toestellen de Dreambox toestellen ondanks wat je erover leest. En wat die smartwi dingen betreft: een dreambox sluit je aan op een (draadloos) netwerk en je kan zoveel sharen als je zelf wilt, zowel binnenshuis als buitenshuis, dus die smartwi kost hoef je ook al niet uit te geven. Wat is nu makkelijker dan de Dreambox via een Ethernet netwerkje aan te sluiten en wat te ftp'en of met een browser alles configureren... mogelijkheden genoeg in elk geval
Jullie hebben me al overtuigd, ik ga wachten tot de dm8000 er is.Jack Daniels schreef:Met om het even welke dreambox kan je in beperkte mate naar 1 kanaal kijken en een ander opnemen. Daarvoor moet je de optie "dual encryption" aanvinken bij 1 van je instellingen. Op die manier kijk je naar 1 kanaal en neem je een ander op, weliswaar ben je dan beperkt tot de kanalen die op dezelfde transponder worden uitgezonden. Je hoeft dus niet persé een twin tuner te kopen. Maar in elk geval zijn de makkelijkste toestellen de Dreambox toestellen ondanks wat je erover leest. En wat die smartwi dingen betreft: een dreambox sluit je aan op een (draadloos) netwerk en je kan zoveel sharen als je zelf wilt, zowel binnenshuis als buitenshuis, dus die smartwi kost hoef je ook al niet uit te geven. Wat is nu makkelijker dan de Dreambox via een Ethernet netwerkje aan te sluiten en wat te ftp'en of met een browser alles configureren... mogelijkheden genoeg in elk geval
-
- Elite Poster
een 8000 heeft 4 tuners, maar je kan vermoedelijk nog moeten wachten tot Sint JuttemisTL@ schreef:Ik wacht nog op de 8000, heb die twin tuner nodig.dopke schreef:Hier is de kogel door de kerk . Ik ga sebiet kijken voor een DM800 .
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Het probleem van het lange wachten op de 8000 en het moeilijk te verkrijgen zijn van de 800 ligt niet aan de mensen van Dream Media zelf. De productie ligt gewoon (gedeeltelijk) stil omdat die speciale chips niet meer voorradig zouden zijn. Wat volgens mijn sat-verkoper puur komt door de vriendjespolitiek van de fabrikanten met Philips enzo. Die chip wordt nu eenmaal in veel HD toepassingen gebruikt.Jack Daniels schreef:een 8000 heeft 4 tuners, maar je kan vermoedelijk nog moeten wachten tot Sint Juttemis
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Zet er dan wel een paswoord op anders gaat er iemand anders zappen terwijl jij aan het kijken bent.silencer schreef:tip: zet uw http poort open en je kunt je dreambox overal bekijken.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Standaard maar 2, de andere 2 zijn optioneel bij te plaatsen.Jack Daniels schreef:een 8000 heeft 4 tuners, maar je kan vermoedelijk nog moeten wachten tot Sint JuttemisTL@ schreef:Ik wacht nog op de 8000, heb die twin tuner nodig.dopke schreef:Hier is de kogel door de kerk . Ik ga sebiet kijken voor een DM800 .
Valt Sint Juttemis nog in 2008 of zal het 2009 zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
http://www.megaupload.com/?d=WQ0LT561
Heb vandaag alvast m'n schotel geinstalleerd . Was wel een vrij moeilijke bevalling . Normaal zou ze met een steun tegen de muur komen , ma da viel tegen , wegens bomen en bewolking . Heb dan maar 50 kg turbo beton en een bekeart paal gehaald en ze in he perkje achter het huis gezet zodat ik net tussen de bomen door kon zien . Alleen was ma er nie zo content mee .
Nu nog wachten op de DM 800
Heb vandaag alvast m'n schotel geinstalleerd . Was wel een vrij moeilijke bevalling . Normaal zou ze met een steun tegen de muur komen , ma da viel tegen , wegens bomen en bewolking . Heb dan maar 50 kg turbo beton en een bekeart paal gehaald en ze in he perkje achter het huis gezet zodat ik net tussen de bomen door kon zien . Alleen was ma er nie zo content mee .
-
- Elite Poster
Hier heb ik ook last van de bomen, schotel beetje "rechter" gezet en er is maar weinig last (behalve op sommige zwakkere transponders).dopke schreef:http://www.megaupload.com/?d=WQ0LT561
Storing enkel op 28.2 (en mss 28.5).
Bomen staan op 8m van de schotel, schotel kan echter nog 1.3m hoger gezet worden (maar wel weer boren e.d.), hoeveel m hoogte win je daar mee? tangens v. of welke formule was dit nu weer? 25°? (LNB tov schotel).
Je hebt een 80cm schotel, waarom steek je er geen 4LNB's op? Ik zie dat de houder niet helemaal naar rechts beneden is gezet? Ik heb dat wel gedaan en heb een snr van 96%+ bij tvvvlaanderen en voor BBC+91%,hotbird +90%,astra3 +89%.
-
- Elite Poster
schotel kan ook 2 meter hoger tegen de muur , ma staat zo gedraaid dat ze de muur raakt met een muurbeugel van 40 cm . De haakse muur die erop volgt gaat al helemaal niet , bomen staan dan op max 1.5 meter van de schotel , en die zijn hoog , zeer hoog .
Hier heb ik max signaal kwaliteit en sterkte nu op astra 1 en 3 ( wel via pc kaart gemeten ) . meer links tegen naar de muur hebben we alle mgelijke standen geprobeerd . maar signaal kwaliteit bleef op 0 % , terwijl de sterkte opliep tot 80 % ( pas geregend en zeer veel bewolking die kant uit ) , dit volgens een dreambox 7000 .
Deze opstelling gaf het beste resultaat zolang we getest hebben . Maar het blijft wachten tot m'n DMM 800 arriveert : .
Hier heb ik max signaal kwaliteit en sterkte nu op astra 1 en 3 ( wel via pc kaart gemeten ) . meer links tegen naar de muur hebben we alle mgelijke standen geprobeerd . maar signaal kwaliteit bleef op 0 % , terwijl de sterkte opliep tot 80 % ( pas geregend en zeer veel bewolking die kant uit ) , dit volgens een dreambox 7000 .
Deze opstelling gaf het beste resultaat zolang we getest hebben . Maar het blijft wachten tot m'n DMM 800 arriveert : .
Laatst gewijzigd door dopke 17 jul 2008, 00:47, in totaal 5 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
wat een onzin allemaal zucht...
dreambox 8000 is een van de betere...
als hij geen dreambox wilt moet hij voor een topfield gaan probleem is dat hij bijna evenveel kost als de dreambox 8000 'gaat' kosten.. dus kun je beter een dreambox nemen (persoonlijke mening).
echter is de topfield ook een goed apparaat enigste 'nadeel' is dat je een apart cardsharing systeem moet kopen.
Vergeet niet mensen hij wilt ENKEL intern...
anyway... ik heb al redelijk veel schotel installaties gedaan en dus zeker geen beginner hierin... ook heeft TL veel specifieke eisen waardoor het net dat beetje moeilijker wordt
dreambox 8000 is een van de betere...
als hij geen dreambox wilt moet hij voor een topfield gaan probleem is dat hij bijna evenveel kost als de dreambox 8000 'gaat' kosten.. dus kun je beter een dreambox nemen (persoonlijke mening).
echter is de topfield ook een goed apparaat enigste 'nadeel' is dat je een apart cardsharing systeem moet kopen.
Vergeet niet mensen hij wilt ENKEL intern...
anyway... ik heb al redelijk veel schotel installaties gedaan en dus zeker geen beginner hierin... ook heeft TL veel specifieke eisen waardoor het net dat beetje moeilijker wordt
-
- Elite Poster
Dreambox 8000 is 1 van de betere schrijft IceKiller. Spreek jij dan uit ondervinding?? Want de Dreambox 8000 wordt op zijn vroegst in augustus op een beurs in Duitsland geïntroduceerd
-
- Elite Poster
ja ik spreek uitervaring.. namelijk een kennis van me in Duitsland heeft al een demo toestel mogen gebruiken.. En een kennis van me in duitsland (satshop) heeft er een mogen hebben voor 'te testen'.. Ben in beide gevallen gaan kijken naar het toestel...Jack Daniels schreef:Dreambox 8000 is 1 van de betere schrijft IceKiller. Spreek jij dan uit ondervinding?? Want de Dreambox 8000 wordt op zijn vroegst in augustus op een beurs in Duitsland geïntroduceerd
of ben je iemand die voor alles foto's wilt als bewijs?
feitelijk is de dm 8000 de dm 800 met extrafunctionaliteit.. Dus als de dm 800 stabiel is kun je hetzelfde doortrekken voor de 8000...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
ya right. Als je een zender hebt die aan 4-5Mbit binnenkomt op je box ga je die zeker overal kunnen bekijken in schokken. Dit lukt enkel in je intern netwerk. Anders moet je gaan hercoderen en comprimeren om dat buiten huis te bekijken.silencer schreef:tip: zet uw http poort open en je kunt je dreambox overal bekijken.
-
- Elite Poster
Dat zal hij ook wel bedoelen hoor . met de belgische beperkingen op internetvlak is dit ook normaal . Maar het lijkt me wel leuk om bv ( als wielerliefhebber ofcoz ) de tour buiten op het terras bij je thuis met een goed glas wijn ( bij goed weer ) te kunnen volgen op de laptop .lithion schreef:ya right. Als je een zender hebt die aan 4-5Mbit binnenkomt op je box ga je die zeker overal kunnen bekijken in schokken. Dit lukt enkel in je intern netwerk. Anders moet je gaan hercoderen en comprimeren om dat buiten huis te bekijken.silencer schreef:tip: zet uw http poort open en je kunt je dreambox overal bekijken.
Ik geef maar een voorbeeld natuurlijk .
-
- Elite Poster
er bestaat een mogelijkheid..
re stream project.. een linux pc vangt de stream op van de dreambox en hercodeert het op een lagere resolutie..
re stream project.. een linux pc vangt de stream op van de dreambox en hercodeert het op een lagere resolutie..
Hoewel mijn upload niet meetelt voor mij limiet van 100GB, ben ik toch niet van zin om dit te doen. Leuk dat het technisch mogelijk zou zijn, maar met de trieste uploadsnelheid in België en het feit dat je dit toch nooit gebruikt maakt het de moeite niet waard.
Over het eigen intern netwerk, dat zie ik dan weer wel zitten
Over het eigen intern netwerk, dat zie ik dan weer wel zitten
-
- Elite Poster
Ben daarnet eens gaan horen achter m'n dreambox , jammer maar helaas niet mee leverbaar voorlopig ( of in zeer beperkte maten , krijgen bepaalde chip niet goed vast blijkbaar ) .
Heb dan maar voorlopig de kathrein aangekocht , die verhuist dan later naar de woonkamer .
Heb dan maar voorlopig de kathrein aangekocht , die verhuist dan later naar de woonkamer .
-
- Elite Poster
kathrein 910 ? draait ook engima2 op..
-
- Elite Poster
daar zeg je het _voorlopig_ljd schreef:Maar niet zo goed en met beperkte functies. Dus voorlopig niet zo handig.icekiller2k6 schreef:kathrein 910 ? draait ook engima2 op..
-
- Elite Poster
Dit is de opstelling die ik nu heb . Maar ik vermoed dat die bomen me toch problemen te geven . één HD krijg ik maar nie te pakken , nochthans komt die met 66 % signaal sterkte als sterkste door ( signaal kwaliteit blijft op 0 % ) .
Op astra 1,2,3 en hotbird schommelt de signaal sterkte van 55-62 % , kwaliteit 95 % .
Edit : het is eindelijk gelukt , Automatisch zoeken vind de kathrein m niet , je moet alles handmatig invullen en dan zoeken , maar ik wist het service ID niet , vandaar dat er ook niks gevonden werd .
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Binnenkort verander ik hier ook van de Telenet kabel naar TV Vlaanderen, nu zag ik wel dat er sommige zenders niet standaard bijzaten ...
Ik vermoed de draaibare schotel, maar wat mag dat zoal gaan kosten?
Kan die zonder al teveel problemen met het basiskit gebruikt worden?
En kunt ge die ook bij de verdelers kopen?
Kent en gebruikt er iemand die bewuste oplossingen?TV Vlaanderen schreef:De publieke BBC zenders (BBC1 en BBC2) vormen maken geen deel uit van het aanbod van TV VLAANDEREN. U kunt deze zenders echter wel via de satelliet ontvangen, en gratis bovendien! De publieke BBC zenders worden immers ongecodeerd (Free to Air) uitgezonden via de ASTRA 2 satelliet op 28,2 graden oost, terwijl TV VLAANDEREN gebruik maakt van de ASTRA 1 en 3 satellieten.
Er bestaan tegenwoordig prima oplossingen om de drie ASTRA satellieten tegelijk te kunnen ontvangen met slechts één schotelantenne. Voor advies op maat hierover kan u steeds terecht bij uw TV VLAANDEREN dealer of installateur. Klik hier voor een overzicht van de officiële TV VLAANDEREN dealers bij u in de buurt.
Welke mogelijke oplossing zou het beste werken?TV Vlaanderen schreef:Afhankelijk van de satellietontvanger is het inderdad mogelijk om meerdere satellieten te ontvangen. Dit kan met meerdere schotelantennes, of met één antenne met een dubbele LNB ( Duo LNBof Monoblock). Daarnaast is het ook mogelijk om een draaibare schotel te plaatsen. Voor persoonlijk advies op maat hierover raden wij u aan contact op te nemen met uw TV VLAANDEREN dealer of installateur. Klik hier om een TV VLAANDEREN dealer bij u in de buurt te vinden.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
ze bedoelen de triple LNB(3koppen aaneengezet); ik werk met losse LNB's.geen draaibare nemen,tenzij je veel sattelieten wil kunnen bekijken, is ook trager.Robbe schreef:Binnenkort verander ik hier ook van de Telenet kabel naar TV Vlaanderen, nu zag ik wel dat er sommige zenders niet standaard bijzaten ...
Kent en gebruikt er iemand die bewuste oplossingen?TV Vlaanderen schreef:De publieke BBC zenders (BBC1 en BBC2) vormen maken geen deel uit van het aanbod van TV VLAANDEREN. U kunt deze zenders echter wel via de satelliet ontvangen, en gratis bovendien! De publieke BBC zenders worden immers ongecodeerd (Free to Air) uitgezonden via de ASTRA 2 satelliet op 28,2 graden oost, terwijl TV VLAANDEREN gebruik maakt van de ASTRA 1 en 3 satellieten.
Er bestaan tegenwoordig prima oplossingen om de drie ASTRA satellieten tegelijk te kunnen ontvangen met slechts één schotelantenne. Voor advies op maat hierover kan u steeds terecht bij uw TV VLAANDEREN dealer of installateur. Klik hier voor een overzicht van de officiële TV VLAANDEREN dealers bij u in de buurt.
Welke mogelijke oplossing zou het beste werken?TV Vlaanderen schreef:Afhankelijk van de satellietontvanger is het inderdad mogelijk om meerdere satellieten te ontvangen. Dit kan met meerdere schotelantennes, of met één antenne met een dubbele LNB ( Duo LNBof Monoblock). Daarnaast is het ook mogelijk om een draaibare schotel te plaatsen. Voor persoonlijk advies op maat hierover raden wij u aan contact op te nemen met uw TV VLAANDEREN dealer of installateur. Klik hier om een TV VLAANDEREN dealer bij u in de buurt te vinden.
Laatst gewijzigd door silencer 27 jul 2008, 16:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Het hangt er vanaf wat je vereisten zijn . Voor 1 tv zou ik ook kiezen voor een motor . Maar ga je er meer aansluiten ( of ee n sat ontvanger me dubbele tuner) , is die optie niet de ideale oplossing . Daarom heb ik voor bovenstaande oplossing gekozen . Ik heb nu astra 1,2,3 en hotbird . Het is wel een vrij dure oplossing ( al hangt ook veel af van de gekozen lnb's enz ) . Maar geeft wel een goed resultaat op alle satelieten . Alleen opletten dat je schotel dan minimum 88 cm is , anders krijg je de lnb's van astra 1 en 3 niet dicht genoeg tegenelkaar ( moet je al kleinere kopen van alp's bv ) .
Het uitrichten bleek in het begin wat moeilijk ( nog nooit gedaan ) . Ma na enige tijd is me dit wel gelukt met een simpele satfinder .
Edit : of de oplossing van silencer ( zelf nog niet gezien ) , perfect .
Het uitrichten bleek in het begin wat moeilijk ( nog nooit gedaan ) . Ma na enige tijd is me dit wel gelukt met een simpele satfinder .
Edit : of de oplossing van silencer ( zelf nog niet gezien ) , perfect .
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik plaats meestal single schotels met 4 quad koppen zodat je 4 satelieten kunt ontvangen op 4 receivers geheel onafhankelijk van elkaar.
astra I,II,III en hotbird
greetz ikke
de RF specialist
astra I,II,III en hotbird
greetz ikke
de RF specialist
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
-
- Elite Poster
Als je een Triax schotel hebt kan je gewoon een multifeedhouder vooraan op de schotel vastklikken. Dit is een rail waar 4 bevestigingen op zitten waarin telkens 1 LNB past. Je kan met dit systeem dus max. 4 satellieten ontvangen. Beste is om een 88cm schotel te nemen. Met een 78cm lukt het ook wel, alleen is het een heel nauwkeurig werkje om dan alles uit te richten. En er zijn ook wel mensen die beweren dat je met een 78cm maar 3 satellieten kunt ontvangen omdat de LNB's te dicht op elkaar moeten staan en je de vierde dus ongebruikt moet laten staan.