Hey all,
mijn router geeft geen IP-adres meer en ik kan niet meer aan de settings aan...
Situatie :
Router die ik vroeger op kot steeds gebruikte (met WEP-key) heb ik nu op zolder teruggevonden. Ik wil deze nu gebruiken maar had graag in de settings dingen aangepast.
Vermits deze WEP-key (die ik niet meer heb) nog vereist is, moet dit met een kabel.
Het leuke is nu : de pc herkent de connectie maar met limited access... cf : ik krijg geen ip adres toegekend...
maw : ik kan de router niet gebruiken, niet met en niet zonder draad...
Weet iemand hoe ik deze VOLLEDIG kan resetten, of hoe ik hier alsnog in de settings geraak?
Weetjes :
- ik gebruik geen crossed-utp (dacht dat het daaraan kon liggen)
- de pc staat ingesteld op automatisch IP adres krijgen
- mijn netwerkkaart is in orde (zonder router heb ik i'net)
- als ik fixed IP zet (zoals in de pool van router 192.168.2.3 bvb) lukt het ook niet.
- telkens ik de 192.168.2.1 probeer te openen krijg ik een foutmelding, doordat ik geen IP heb...
Alvast bedankt!!!
Belkin 54g router - geen assigned IP adres
Toevallig geen F5D7632-4v6_UK ?
Bij mijn Belkin is er achteraan, waar je de Ethernet kabels steekt een klein gaatje. Je moet iets fijns zoeken (potlood met fijne punt, stokje,..) om daar in te steken en het knopje dat achteraan er in steekt enkele seconden in te houden (30seconden??). Op deze manier staat hij weer op standaard instellingen, Wep, wachtwoord, instellingen etc worden gereset.
Bij mijn Belkin is er achteraan, waar je de Ethernet kabels steekt een klein gaatje. Je moet iets fijns zoeken (potlood met fijne punt, stokje,..) om daar in te steken en het knopje dat achteraan er in steekt enkele seconden in te houden (30seconden??). Op deze manier staat hij weer op standaard instellingen, Wep, wachtwoord, instellingen etc worden gereset.
nop, doet niets... buiten het feit dat hij nu zelfs geen wifi meer uitzendt...
(ervoor zag ik nog mijn SSID van vroeger waarvan ik de WEP kwijt ben)
ergens anders heb ik nu net gelezen dat je die reset knop voor exact 7 seconden moet inhouden, zou dit kunnen kloppen?
Of zijn er andere manieren voor manuele hard-reset?
Thanks
(ervoor zag ik nog mijn SSID van vroeger waarvan ik de WEP kwijt ben)
ergens anders heb ik nu net gelezen dat je die reset knop voor exact 7 seconden moet inhouden, zou dit kunnen kloppen?
Of zijn er andere manieren voor manuele hard-reset?
Thanks
There are two types of planes : Fighters and Targets 

Als je lang genoeg de reset knop indrukt zou je de router moeten zine rebooten.
Geef daarna een ipadres aan je pc in de range van 192.168.1.x
Zoek eens op internet of handleiding welk IP je router standaard heeft en probeer dit al eens te pingen.
Geef daarna een ipadres aan je pc in de range van 192.168.1.x
Zoek eens op internet of handleiding welk IP je router standaard heeft en probeer dit al eens te pingen.
-
- Erelid
- Contacteer:
Misschien kan deze link je helpen??
http://www.belkin.com/support/article/? ... 8&scid=221
er staat een link naar de manual
Greetz
Weetgraag
http://www.belkin.com/support/article/? ... 8&scid=221
er staat een link naar de manual
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
er is daar zeer goede firmware voor beschikbaar!Draco888 schreef:Toevallig geen F5D7632-4v6_UK ?
ik dacht .020 (prefirmware van 03/2008,maar werkt goed) , maar je moet eerst 0.14 installeren
edit:ander model dan op die foto, verkeerde foto?:fmw vr.Belkin F5D 7632-4
Laatst gewijzigd door silencer 15 jul 2008, 17:31, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
net zolang totdat het lichtje rood wordt, evt paar keer.stephan schreef:30secs inhouden heb ik nog niet geprobeerd.
Thanks, ik probeer vanavond en laat morgen iets weten!
http://www.belkin.com/uk/support/articl ... u&aid=6105silencer schreef:er is daar zeer goede firmware voor beschikbaar!Draco888 schreef:Toevallig geen F5D7632-4v6_UK ?
ik dacht .020 (prefirmware van 03/2008,maar werkt goed) , maar je moet eerst 0.14 installeren
Is voor de versie 7, niet de 6 (die ik heb).
On Topic weer: Gewoon inhouden tot de modem zichzelf reset (alle lichtjes uitgaan, dan weer aan).
Thanks aan iedereen voor de replies!
Heb vanalles geprobeerd, maar nooit krijg ik de hard-reset (rood lampje?).
Blijkbaar is er toch al iets veranderd want mijn oorspronkelijke SSID wordt niet meer weergegeven, hij geeft geen wifi meer, zelfs het lampje staat uit.
Mbt de firmware, hoe kan ik deze updaten zonder dat ik in de routerinstellingen kan? (geen IP = geen connectie tot router...)
even nagekeken gisterenavond en dit is het model dat ik heb (al enkele jaren oud)
Blijkbaar is er toch al iets veranderd want mijn oorspronkelijke SSID wordt niet meer weergegeven, hij geeft geen wifi meer, zelfs het lampje staat uit.
Mbt de firmware, hoe kan ik deze updaten zonder dat ik in de routerinstellingen kan? (geen IP = geen connectie tot router...)
even nagekeken gisterenavond en dit is het model dat ik heb (al enkele jaren oud)
Thanks voor de hulp!!!belkin
wireless cable/dsl gateway router
model # F5D7230-4

-
- Elite Poster
heb geen idee welke versie ik heb, anders zal de update niet werken vermoed ik?Draco888 schreef:http://www.belkin.com/uk/support/articl ... u&aid=6105silencer schreef:er is daar zeer goede firmware voor beschikbaar!Draco888 schreef:Toevallig geen F5D7632-4v6_UK ?
Is voor de versie 7, niet de 6 (die ik heb).
On Topic weer: Gewoon inhouden tot de modem zichzelf reset (alle lichtjes uitgaan, dan weer aan).
uit modem:
Hardware F5D7633-4 Firmware Version 1.00.25
-
- Elite Poster
Bij Firmware Version 1.00.25 werkt de dyndns fct wel niet.stephan schreef:Thanks aan iedereen voor de replies!
even nagekeken gisterenavond en dit is het model dat ik heb (al enkele jaren oud)soms een paar keer naeen proberen, netwerkverbinding uitschaken,inschakelen,... meer kun je niet doen, kijken welk ip je krijgt.belkin
model # F5D7230-4
192.168.2.1? telnet?
Thanks voor de hulp!!!
Thanks, had deze al gevonden en dit is mijn router niet...Weetgraag schreef:Linkje naar je router
http://www.belkin.com/support/product/? ... =F5D7230-4
Greetz
Weetgraag
Ik heb een bredere met 2 antenne's achteraan, waarschijnlijk een ouder model.
In deze userguide staat de 5secs hard-reset truc, maar die werkt bij mij niet...
Begin stilaan mijn zinnen op een nieuwe router te zetten

neen 
heb de hele site al ondersteboven gezocht...
De mijne is identiek aan de eerste die je zei, gewoon met 2 antennes en breder. Niet de rechte-blok-router van de 2e link.
Toch thanks!

De mijne is identiek aan de eerste die je zei, gewoon met 2 antennes en breder. Niet de rechte-blok-router van de 2e link.
Toch thanks!

-
- Elite Poster
kijk eens acheraan de modem/router, daar staat het model.stephan schreef:neen
Toch thanks!
had ik al gepost, dit is (buiten de MAC-adressen) het enige dat erop te vinden is...
belkin
model # F5D7230-4