aanhoudende lage snelheid (skynet ADSL)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
NASH
Starter
Starter

Ik ben ten einde raad :cry:
Ten eerste wil ik zegge dat ik niet echt veel af weet van pc's .
Ik zal hier zo goed mogelijk het probleem dat ik er mee heb uit te leggen:
Ik heb een pc met XP (celleron 1.1Ghz) en een speed touch home (ethernet) de download speed draait rond de 75 Kbytes/sec en upload speed rond 13 Kbytes/sec ik heb dit al verschillende malen getest hier en op speedtest.nl de waarden zijn altijd ongeveer het zelfde bgc heeft de lijn al enkele malen uit getest de ene zet ze op 1.1 en de andere zet ze op 3.3 (volgens de test (bgc) is de lijn niet super maar 3.3 moet gaan)
Ik heb al eens geprobeerd om de lijn zelf uit te testen maar geraak er ni goe wijs uit :oops:
Maar of ze nu op 1.1 of 3.3 staat de snelheid verander niet :?
soms gebeurd het dat de line sync van de modem begint te knipperen en de verbinding even weg valt (maar ze hersteld zich automatisch ik moet dus niet zelf terug verbinden), ik heb alle stekkers en aansluitingen al gecontroleerd.
Zit het probleem van de lage snelheid in de pc of de instellingen?
Weet er iemand wat ik nog kan doen ?

NASH
gerard

aan NASH

ik heb je probleem al gevolgd op het forum van Skynet,
ik raad je aan op het probleem over te laten aan de techniekers van het ADSL team, bel naar de helpdesk en vraag om een technieker te laten langskomen , maar vraag uitdrukkelijk iemand van het full team.
Indien probleem bij Bgc =gratis, indien bij jou eventueel verplaatsingskosten !!
Blijf niet sukkelen.
Laat ons iets weten.
Greetz
:P :P
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Kan je de resultaten van de lijntest die je zelf gedaan hebt eens posten? Misschien kunnen we er iets uit rapen. Maar zoals Gerard zegt, misschien is een full technieker wel op zijn plaats.

Cheers
Afbeelding
NASH
Starter
Starter

De lijntest wil niet lukken :cry:
als ik in de command prompt telnet 10.0.0.138 in vul en dan enter
komt er op verbinding met telnet 10.0.0.138 mislukt via poort 23
moet ik bij IP-adres 10.0.0.2 of 10.0.0.1 invullen ?

NASH
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nash, maakt niet uit ivm dat ip adres. Normaal heb als je in dezelfde ip range zit, dan kan je telnetten naar die modem. Nu, het kan zijn dat jij een recentere modem hebt. De tweede reeks van die modem is immers een beetje gewijzigd waar je in bepaalde delen van de modem niet kan inloggen. Ik weet nu niet of het enkel op de test slaat, of volledig geen controle via telnet meer...

Die test zou handig zijn, dan zien we zelf al iets.

75Kbyte/s das een slechte waarde voor 1Mbps.. heb je je mtu waarde van je netwerkkaart al even gecontroleerd? Zoek eens op het forum op mtu. Ofwel direct in google, naar drtcp en zet met dat tooltje de mtu van je netwerkkaart op 1500. Indien deze extreem laag zou staan, kan dat uw snelheid tegenwerken.

Maar ik heb een vermoeden. Aangezien ze zeggen dat je lijn op het randje is voor de afstand, zal dat zo'n 4 à 5km zijn. Maar voor 1Mbps synchronisatie mag dat niet véél uitmaken. Aangezien het op 1Mbps ook hetzelfde blijft, kan ik maar 1 ding opperen en dat is een stoorfactor binnen je binnenhuisinstallatie of een deftect ergens.

Gebruik je een verlengkabel? Opgerold? -> dumpen, weg ermee.

Kijk al je contacten na. Indien je erzelf niks van kent. Bel dan even naar 080022700 en laat een technieker langs komen. Je kan bij de storingen eveneens eerst vragen om een SALY test te doen. Daarop kunnen ze de error rate zien.. geeft indicaties ivm je binnenhuisinstallatie.

Het uitvallen van de synch wijst ook in de richting van de binnenhuisinstallatie...

Wat betreft die techniekers, véél onderscheid is er niet, alleen onderscheid tussen telefonie en adsl. In het callcenter heb je wel onderscheid 1st line, 2nd line, 3e line..
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

gerard schreef:aan NASH Indien probleem bij Bgc =gratis, indien bij jou eventueel verplaatsingskosten !! Blijf niet sukkelen.
Laat ons iets weten.
Greetz :P :P
Het doet plezier dat een technieker van BGC ook hier eens op bezoek komt met zijn vakkundige raad.
Vraag aan Nash, heb je wel op alle stopcontacten een splitter geplaatst?
zie hier Maak gebruik van de loepe om de tekeningen te vergroten in PDF formaat.

Greetz :wink:
Afbeelding
NASH
Starter
Starter

The Oddity schreef:
75Kbyte/s das een slechte waarde voor 1Mbps.. heb je je mtu waarde van je netwerkkaart al even gecontroleerd? Zoek eens op het forum op mtu. Ofwel direct in google, naar drtcp en zet met dat tooltje de mtu van je netwerkkaart op 1500. Indien deze extreem laag zou staan, kan dat uw snelheid tegenwerken.

Maar ik heb een vermoeden. Aangezien ze zeggen dat je lijn op het randje is voor de afstand, zal dat zo'n 4 à 5km zijn. Maar voor 1Mbps synchronisatie mag dat niet véél uitmaken. Aangezien het op 1Mbps ook hetzelfde blijft, kan ik maar 1 ding opperen en dat is een stoorfactor binnen je binnenhuisinstallatie of een deftect ergens.

Gebruik je een verlengkabel? Opgerold? -> dumpen, weg ermee.

Kijk al je contacten na. Indien je erzelf niks van kent. Bel dan even naar 080022700 en laat een technieker langs komen. Je kan bij de storingen eveneens eerst vragen om een SALY test te doen. Daarop kunnen ze de error rate zien.. geeft indicaties ivm je binnenhuisinstallatie.

Het uitvallen van de synch wijst ook in de richting van de binnenhuisinstallatie...

Wat betreft die techniekers, véél onderscheid is er niet, alleen onderscheid tussen telefonie en adsl. In het callcenter heb je wel onderscheid 1st line, 2nd line, 3e line..
Ik heb nu met drtcp de mtu van de netwerkkaart op 1500 gezet maar dit geeft geen verandering.
alle kontakten na gekeken en er zitten ook overal splitters, ik gebruik enkel de kabel die bij de modem geleverd werd (1.5 m)
Ik zal morgen eens bellen naar de storingen en vragen om zo'n SALY test te doen en en eventueel om een technieker langs te sturen.

NASH
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, het is niet omdat je vanaf de modem tot aan de splitter de kabel gebruikt die meegeleverd is, dat je tussen het contact waarop die splitter zit en de hoofdaansluiting, bvb geen opgerolde kabel of een versleten kabel ofzo zit eh....

Wat heb je net bekeken aan de contacten? Heb je al eens gekeken voor mogelijke oxidatie? Eventiueel eens reinigen. Als je eens zoekt op oxidatie, zal je wel een paar topics in ons forum vinden.

Nuja, als je belt naar BGC gaan zij normaal ook al iets kunnen zien aan de error_rate... alleen hopen, dat je dan een deftige adsl technieker over de vloer krijgt.. want daarin is ook verschil ;-)
NASH
Starter
Starter

Ik heb vandaag nog is gebeld naar helpdesk en gevraagd voor nen SALY
test en volgens die test was mijn lijn goed het probleem zit in de binnenlijn zegge ze .
Morgen komt er een technieker langs.
Ik hoop dat die technieker het probleem vind en oplost.
Ik heb nu al moeite om op site's te geraken :-( het word precies elke dag erger.
Ik zal morgen laten weten hoe het gegaan is :wink:

GREETZ
NASH
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Voila...

Nu ben je zeker en kan je ofwel zelf beginnen zoeken ofwel de technieker laten zoeken. Zij kunnen dat vrij goed bezien, waar het probleem kan zitten. Kzou zeggen ge hebt véél techo's bij BGC, en de ene is nen goede en gaat het tot het uiterste.. de andere maakt zich er snel van af.. dus ik zou zeggen, als het niet deftig opgelost is, of geen oplossing of uitleg krijgt: hem niet laten gaan.. hem achter de hielen zitten...
gerard

zeer juist , The Oddity, ik kan er van mee spreken
aan Nash, je hebt de juiste beslissing genomen want er zijn er veel die maar klagen en blijven zagen en verlopen zonder dat ze een technieker de kans laten het probleem een definitieve oplossing te geven.
Ook wij kunnen fouten begaan maar bij twijfel laat ik mijn coordinaten achter en kan klant mij steeds bereiken ( tijdens de uren ) wel te verstaan.
Veel geluk

:lol: :lol: :lol:
NASH
Starter
Starter

Het probleem is opgelost maar hoe das een lang verhaal,
ik zal het in grote lijnen proberen uit te legge:
Vandaag is dus nen technieker van bgc langs geweest hij heeft eerst met mijn pc een speedtest gedaan (usersbase) met dezelfde resultaten als ik had, dan heeft hij de aansluitingen van de telefoonlijn nagezien splitters ook en enkele wijzigingen aan de aansluitingen (in de verdeeldoos van de telefoonlijn) uitgevoerd er is ook nog een lijntest uitgevoerd via zijn laptop met resultaat dat de lijn niet super is maar voldoende.
Vervolgens weer een speedtest met mijn pc met nog steeds geen goed resultaat.
Hij rade mij aan om de pc te formateren.
Wat ik nu gedaan heb is mijn antivirus (PC-cilin) en firewal er af gezwiert met nu volgende resultaten : downloadspeed : 353 Kbyte/sec upload 13Kbyte/sec.
Natuurlijk had ik al eerder geprobeerd met uitgeschakeld antivirus en firewal maar dat gaf niet echt een verschil.
Dus eigenlijk een rare situatie maar nu werkt adsl goed, enkel nu wel last met de speedtest hier, juist op vastgelopen :-(
Bedankt allemaal voor de tips.
Greetz,
NASH :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

lol,

dus de lijn op zich is al niet super, maar eigenlijk lag het aan de AV.

Hmm, dat staat hier idd ook al paar x vermeld.. maarja.. tis ook de eerste keer dat je van een AV spreekt ;-).

Enfin goed dat het is opgelost.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Met het verwijderen van anti-virus prog en firewall is het probleem misschien wel opgelost, maar ik hoop dat je een voorzichtige surfer bent :-)

Of misschien toch eens een andere firewall en een ander AV proggie proberen...
If you can't beat them, confuse them.
NASH
Starter
Starter

ik heb nu norton 2004 geinstaleerd en moet zegge dit beinvloed de snelheid blijkbaar niet (in tegenstelling tot PC-cillin)
en ook sygate personal firewal maar die had ik vroeger ook en nu werkt alles goed. :-D

greetz
NASH
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”