Vooral de overstap naar satelliet spreekt me wel aan.
Wat zou ik willen bereiken is volgende setup.
-per gebruiker ( lees woonkamer+slaapkamers ) : een toestel om beeldmateriaal en klankmateriaal af te spelen ( cds,bluray,dvd,..) met afstandsbediening, dit toestel zou dan ook via netwerkaansluiting moeten communiceren met een centraal media systeem dat hieronder beschreven is.
-centraal media systeem : mogelijkheid om elke gebruiker de mogelijkheid te geven naar een sat-kanaal te kijken, een internet radio station te beluisteren, naar gewone radio te luisteren ( als dat mogelijk is), opname mogelijk van sat-kanalen, en dit via de gebruikerbox.
Het centraal media systeem moet niet in 1 stuk zijn, wat is de basis(opslag misschien? ) en wat heb ik nodig per gebruiker apart ( tuners,etc)
Het is een serieuze vraag, misschien te veel mogelijkheden om hier iets van te kunnen maken. Laat me dit dan ook weten. Dan zoek ik nog wel wat voort. Gelieve ook niet al te technisch worden. Heb wel een beetje begrip van computers maar verder reikt mijn kennis niet op dit moment.
Als ik al in de goede richting kan gestuurd worden ben ik al blij. Wat het me gaat kosten moet ik ook niet echt weten, liever zo goedkoop mogelijk natuurlijk, maar in vergelijking met de verbouwingskost zal het maar een druppel op een hete plaat zijn

Iets in de aard van MythTV met een frontend en backend zal wel een oplossing kunnen zijn denk ik.