Dommel helpdesk onbereikbaar + internet inactief + oproep

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
haelters
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2008, 17:20

Ik heb sinds meer dan 8 dagen 3 tickets openstaan.
1/ Kan niet bellen met mijn homeconnect naar bepaalde GSM's
2/ Heb factuur ontvangen voor de eerste maand, hoewel deze gratis moet zijn
3/ Vraag ivm mijn privé nummer (blijkbaar is dat niet privé)

Daarnaast heb ik sinds deze morgen geen internet meer, dus ook geen vaste telefoon en kan ik ook niet meer bellen naar het verkorte nummer.

Ik probeer al geruime tijd iemand vast te krijgen bij dommel, zowel via het gratis 0800 nummer en het 070 nummer, maar krijg gewoon niemand vast. Vandaag heb ik zowat om het half uur geprobeerd, maar na 10 minuten slaat dat 070 gewoon af en op de 0800 blijft het gewoon overgaan tot Base beslist dat niemand zal oppakken.

Uiteindelijk besef ik dat de service totaal te kort schiet en zoek mensen die hetzelfde voor hebben om te kijken wat de mogelijkheden daar zijn.

Tot nu toe heb ik de juiste uren en termijnen dat ik gebeld heb opgeschreven, je weet nooit dat het nog van pas kan komen.

Mocht iemand van Dommel dit lezen, kan iemand een uitleg geven waarom de helpdesk niet helpt ?
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

haelters schreef:Ik heb sinds meer dan 8 dagen 3 tickets openstaan.
1/ Kan niet bellen met mijn homeconnect naar bepaalde GSM's
2/ Heb factuur ontvangen voor de eerste maand, hoewel deze gratis moet zijn
3/ Vraag ivm mijn privé nummer (blijkbaar is dat niet privé)

Daarnaast heb ik sinds deze morgen geen internet meer, dus ook geen vaste telefoon en kan ik ook niet meer bellen naar het verkorte nummer.

Ik probeer al geruime tijd iemand vast te krijgen bij dommel, zowel via het gratis 0800 nummer en het 070 nummer, maar krijg gewoon niemand vast. Vandaag heb ik zowat om het half uur geprobeerd, maar na 10 minuten slaat dat 070 gewoon af en op de 0800 blijft het gewoon overgaan tot Base beslist dat niemand zal oppakken.

Uiteindelijk besef ik dat de service totaal te kort schiet en zoek mensen die hetzelfde voor hebben om te kijken wat de mogelijkheden daar zijn.

Tot nu toe heb ik de juiste uren en termijnen dat ik gebeld heb opgeschreven, je weet nooit dat het nog van pas kan komen.

Mocht iemand van Dommel dit lezen, kan iemand een uitleg geven waarom de helpdesk niet helpt ?


ik heb ook is mijn kaart herlaad voor 10euro. gebelt naar dommel, 10euro op en niemand pakte op, dus eerlijk gezegd ik weet ook niet wat die daar allemaal uitspoken. volgens mij krijgen ze heel veel telefoons, en der werken daar mss maar 3 perssonnen of mss zelf maar 1 je weet maar nooit :-)
naajk
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2008, 18:09

Tja,

Ik heb wel verbinding, qua internetsnelheid kan ik niet klagen doch :

- De 'gratis' helpdesk werkt van geen kanten : De gekende problemen met het 0800 en 7777 nummer. Op het 070 nummer kreeg ik wel steeds antwoord.
- De online tickets voor de helpdesk zijn zelden beantwoord binnen de beloofde 5 dagen.
- De telefonie : Ik kan wel naar iedereen bellen maar niet gebeld worden vanaf andere operatoren dan Belgacom en Proximus (en Dommel zelf waarschijnlijk?)
- De Homeconnect software is gewoonweg rotzooi. (De naam software niet waardig).
- De beloofde snelheidsverhoging naar 9 mbit is er ook nog niet.

Ik ben akkoord dat een aantal van deze problemen (zoals de overschakeling naar ADSL2+ en het routen van het telefoonnummer) niet de schuld is van Dommel zelf. Maar zij zijn de eind-leverancier en dus moeten zij maar de verantwoordelijkheid opnemen.
Ik vraag me trouwens af of het reclame maken met het waardeloos 0800 nummer en de snelheidsverhoging vanaf 1/07 geen bedrieglijke reclame is...

De domiciliëring is het enige dat probleemloos werkt bij Dommel. Die gaat zelfs voor de beloofde termijn.

Dommel...Dit kan beter.

Lang leve de class-action suits in België...

We kunnen misschien onze klachten bundelen en de ombudsdienst telecommunicatie inschakelen?

Mocht iemand van Dommel dit lezen : Stop met surfen op internet en los jullie problemen op!
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

vanmiddag naar de 070 gebeld, en na 5 min nam er iemand op, zodus..........
En van die snelheidsverhoging: dit is begonnen op 1 juli, maar nog niet voor iedereen.. Tegen midden augustus zouden de meesten adsl2+ moeten hebben ,aldus BGC
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Vrijdag omstreeks 16:30 gebeld naar de 070 (met disco-lijn want VOIP en Skype willen niet naar 070 bellen). Na 6 minuten muziek werd de verbinding verbroken. Enkele minuten later nog eens geprobeerd maar niet zo lang meer gewacht. Geen antwoord. Dit alles wegens een facturatieprobleem waarvoor ik 25/06 een ticket aanmaakte en dat ik wou opgelost zien alvorens een nieuwe foutive factuur aangemaakt werd. Tevergeefs. Pro-forma is weer foutief en dus heb ik een nieuw ticket aangemaakt, dit maal "dringend" als priority. Vandaag nog geen antwoord.
Als ik nogmaals moet bellen heeft dit mij al meer gekost dan de fout op hun facturen :evil: :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

on4bam schreef:Vrijdag omstreeks 16:30 gebeld naar de 070 (met disco-lijn want VOIP en Skype willen niet naar 070 bellen). Na 6 minuten muziek werd de verbinding verbroken. Enkele minuten later nog eens geprobeerd maar niet zo lang meer gewacht. Geen antwoord. Dit alles wegens een facturatieprobleem waarvoor ik 25/06 een ticket aanmaakte en dat ik wou opgelost zien alvorens een nieuwe foutive factuur aangemaakt werd. Tevergeefs. Pro-forma is weer foutief en dus heb ik een nieuw ticket aangemaakt, dit maal "dringend" als priority. Vandaag nog geen antwoord.
Als ik nogmaals moet bellen heeft dit mij al meer gekost dan de fout op hun facturen :evil: :evil:


ze weten dat het een duure nr is die 070 nr. en toch doen ze zelfs geen moeite om bv te zeggen, "tis nu druk belt later opnieuw terug"
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

'duur', €0.13 pm. Da valt toch nog mee al bij al.. Wat ik wel hatelijk vindt aan die helpdesk is die TUT TUT TUT die zo elke minuut er is :s . En de helpdesk hoort dit ook denk ik, want hij verstond mij dan juist niet. En ook vrij veel gekraak enzo
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

OP het 0903-nummer nemen ze wel op, ze vragen wat het probleem is en laten je dan effe wachten.
Als je dan een pay&go kaart hebt en je krediet is op (want dit nummer is aan 3€ per minuut) dan ben je ze kwijt en mag je terug herbeginnen....

Dit is duur!
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

frado schreef:'duur', €0.13 pm. Da valt toch nog mee al bij al.. Wat ik wel hatelijk vindt aan die helpdesk is die TUT TUT TUT die zo elke minuut er is :s . En de helpdesk hoort dit ook denk ik, want hij verstond mij dan juist niet. En ook vrij veel gekraak enzo


tuurlijk is het niet duur als ze oppakken, en wanneer je 33m belt aan die prijs dat je net gaf en ze nemen nog niet op dan is het wel duur!!!
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

geen leuke problemen maar vooral het gebrek aan antwoord en hulp van dommel is niet onbelangrijk. Vorige week besliste ik over te stappen naar dommel, maar ik ben best tevreden van TN, behalve vd limieten.

Voor de rest: kostprijs van installatie, benodigde apparatuur en activatie is zo goed als altijd gratis. Terwijl je bij dommel een duur pakket moet kopen en als je dan geen adsl meer wenst, zit je opgescheept met die modem. Snelheid is zeer hoog, zo goed als altijd het maximum en de kostprijs is uiteindelijk evenveel als bij dommel, gezien je daar nog 9 euro extra kost hebt van de BC-lijn. En niet opnbelangrijk: ik heb veel positieve ervaringen met de helpdesk v telenet en ze zijn altijd bereikbaar. Bovendien zijn ze op de facturatiedienst zeer flexibel.

Vandaag heb ik hen een foutje gemeld ivm mailboxen die werden te veel aangerekend, het ging over een bedrag van 5 euro of zo. Daarop gaan ze dat corrigeren en de maand erna administratieve kost terug crediteren die werden gemaakt, omdat we overstapen van turbo naar basicnet.

nu ben ik wel zwaar aan het twijfelen of ik niet beter bij TN blijf...
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

pina schreef:geen leuke problemen maar vooral het gebrek aan antwoord en hulp van dommel is niet onbelangrijk. Vorige week besliste ik over te stappen naar dommel, maar ik ben best tevreden van TN, behalve vd limieten.

Voor de rest: kostprijs van installatie, benodigde apparatuur en activatie is zo goed als altijd gratis. Terwijl je bij dommel een duur pakket moet kopen en als je dan geen adsl meer wenst, zit je opgescheept met die modem. Snelheid is zeer hoog, zo goed als altijd het maximum en de kostprijs is uiteindelijk evenveel als bij dommel, gezien je daar nog 9 euro extra kost hebt van de BC-lijn. En niet opnbelangrijk: ik heb veel positieve ervaringen met de helpdesk v telenet en ze zijn altijd bereikbaar. Bovendien zijn ze op de facturatiedienst zeer flexibel.

Vandaag heb ik hen een foutje gemeld ivm mailboxen die werden te veel aangerekend, het ging over een bedrag van 5 euro of zo. Daarop gaan ze dat corrigeren en de maand erna administratieve kost terug crediteren die werden gemaakt, omdat we overstapen van turbo naar basicnet.

nu ben ik wel zwaar aan het twijfelen of ik niet beter bij TN blijf...


werk je toevalig niet bij telenet :roll:
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

pina schreef:... omdat we overstapen van turbo naar basicnet.

overstappen van Turbonet (20mbps download, 60gb limiet) naar Basicnet (1mbps download, 1gb limiet)??

:eek: :eek: :eek:
pina
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2008, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

b012145214 schreef:
pina schreef:... omdat we overstapen van turbo naar basicnet.

overstappen van Turbonet (20mbps download, 60gb limiet) naar Basicnet (1mbps download, 1gb limiet)??

:eek: :eek: :eek:


idd :eek: ,omdat ik verhuis en mijn zus een zo goedkoop mogelijk innetabo wil gezien ze af en toe maar surft


naamloos schreef:
pina schreef:geen leuke problemen maar vooral het gebrek aan antwoord en hulp van dommel is niet onbelangrijk. Vorige week besliste ik over te stappen naar dommel, maar ik ben best tevreden van TN, behalve vd limieten.

Voor de rest: kostprijs van installatie, benodigde apparatuur en activatie is zo goed als altijd gratis. Terwijl je bij dommel een duur pakket moet kopen en als je dan geen adsl meer wenst, zit je opgescheept met die modem. Snelheid is zeer hoog, zo goed als altijd het maximum en de kostprijs is uiteindelijk evenveel als bij dommel, gezien je daar nog 9 euro extra kost hebt van de BC-lijn. En niet opnbelangrijk: ik heb veel positieve ervaringen met de helpdesk v telenet en ze zijn altijd bereikbaar. Bovendien zijn ze op de facturatiedienst zeer flexibel.

Vandaag heb ik hen een foutje gemeld ivm mailboxen die werden te veel aangerekend, het ging over een bedrag van 5 euro of zo. Daarop gaan ze dat corrigeren en de maand erna administratieve kost terug crediteren die werden gemaakt, omdat we overstapen van turbo naar basicnet.

nu ben ik wel zwaar aan het twijfelen of ik niet beter bij TN blijf...


werk je toevalig niet bij telenet :roll:


neen, als er iets niet klopt in mijn uitleg, moet je het mij maar zeggen. Ik ben ook geen grote fan van telenet wegens allerlei zaken, maar feiten kan je niet negeren.
Laatst gewijzigd door pina op 14 jul 2008, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

pina schreef:
b012145214 schreef:
pina schreef:... omdat we overstapen van turbo naar basicnet.

overstappen van Turbonet (20mbps download, 60gb limiet) naar Basicnet (1mbps download, 1gb limiet)??

:eek: :eek: :eek:


idd :eek: ,omdat ik verhuis en mijn zus een zo goedkoop mogelijk innetabo wil gezien ze af en toe maa reen surft

ma dan nog, windows update, fack, over limiet?

achja, als gij verhuist dan zou ek u tog aanrade om geen Telenet te nemen

pina schreef:Ik ben ook geen grote fan van telenet wegens allerlei zaken, maar feiten kan je niet negeren.

Zoals? ...
Laatst gewijzigd door b012145214 op 14 jul 2008, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
naamloos
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 jul 2008, 13:04

die spreekt 90% telenet goed. maar..."nu ben ik wel zwaar aan het twijfelen of ik niet beter bij TN blijf..."
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik zou zeggen, blijf nog een maandje of 2 bij telenet en als alle kinderziekten eruit zijn vraag dan dommel aan.
TheGabeMan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 apr 2006, 08:45
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik probeer al een aantal dagen iemand te spreken te krijgen. D'r schijnt iets fout te lopen met mijn facturen, verschillende aanmaningen maar ik kan niemand bereiken om e.e.a. door te spreken.

Tevens heb ik bij slecht weer dat de lijn weg valt. Tijdens laatste regenbui meteen belgacom gebeld maar die kunnen niks zeggen ze omdat ik bij dommel zit. Dommel gebeld (buiten kantooruren, dus 1 euro / min). Na 6min wordt telkens de lijn verbroken. Erg ergerlijk.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

TheGabeMan schreef:Tevens heb ik bij slecht weer dat de lijn weg valt. Tijdens laatste regenbui meteen belgacom gebeld maar die kunnen niks zeggen ze omdat ik bij dommel zit. Dommel gebeld (buiten kantooruren, dus 1 euro / min). Na 6min wordt telkens de lijn verbroken. Erg ergerlijk.

Wtf? Uw buitebekabeling is wel degelijk van Belgacom en daar zijn zij dan ook verantwoordelijk voor, Belgacom die de schuld geeft aan Dommel voor problemen met hun eigen netwerk ( :roll: )
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

frado schreef:'duur', €0.13 pm. Da valt toch nog mee al bij al.. Wat ik wel hatelijk vindt aan die helpdesk is die TUT TUT TUT die zo elke minuut er is :s . En de helpdesk hoort dit ook denk ik, want hij verstond mij dan juist niet. En ook vrij veel gekraak enzo


Sorry, 't is 30 cent/minuut. Discoverylijn tarief. Alle gesprekken gaan hier via VOIP maar die geeft een fout bij 070 nrs. Ook bij Skype werkt daty niet. Dus duur... ja.

Bij mij gaat het om het niet verrekenen van 5% korting omdat ik ook hosting had bij Dommel. Ik ben er al wel weg maar de hosting is nog betaald tot half augustus. Zodoenden heb ik toch recht op de korting. Door vrijdag te bellen ben ik al de korting van 1 maand kwijt en mijn volgende pro-forma is ook opgemaakt zonder de 5% in mindering te brengen. Jre zou van gelijk welk bedrijf mogen verwachten dat ze ten minste bereikbaar zijn. Als het niet zo ver was reed ik eens tot daar, iemand moet daar toch werken en tickets/telefoon beantwoorden. Nu lijkt het eerder een spookfrma zonder personeel :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

b012145214 schreef:
TheGabeMan schreef:Tevens heb ik bij slecht weer dat de lijn weg valt. Tijdens laatste regenbui meteen belgacom gebeld maar die kunnen niks zeggen ze omdat ik bij dommel zit. Dommel gebeld (buiten kantooruren, dus 1 euro / min). Na 6min wordt telkens de lijn verbroken. Erg ergerlijk.

Wtf? Uw buitebekabeling is wel degelijk van Belgacom en daar zijn zij dan ook verantwoordelijk voor, Belgacom die de schuld geeft aan Dommel voor problemen met hun eigen netwerk ( :roll: )

U hebt gelijk dat het netwerk van belgacom is. Maar het is wel op dommel hun vraag eer ze er iets gaan aan doen. Dus heeft belgacom gelijk dat je eerst contact moet opnemen met je provider en zij moeten op hun beurt belgacom vragen om een herstelling of wat dan ook uit te voeren.
Afbeelding
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Ik heb een contact persoon bij de ombudsdienst die met mijn problemen met dommel bezig is (is inmiddels opgezegd)

stuur me anders een pm dan geef ik die mens zijn email adres door.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk heus niet dat je de enige bent die een procedure heeft lopen bij de ombudsman tegen Dommel (hier ook.)

Het probleem is dat Dommel die procedures gewoon vierkant negeert. Waar sta je dus? Nergens.

Jammer, maar ik raad niemand nog aan om Dommel te nemen. Sorry, fanboys.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
haelters
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2008, 17:20

Ik beaam dit hoor. Ik ben zojuist overgegaan van Telenet naar Dommel en heb er al dik spijt van.

De tf verbinding die ze verkopen trekt op niets. Iedereen die wil zien hoe slecht die wel is mag me effe bellen (PM me maar voor mij tf nummer) het moment dat mijn verbinding terug werkt.

De internet verbinding zou (volgens hun overal tegenwoordige reclame) 9MBit moeten zijn, maar dat is ze nog steeds niet.

Als je problemen hebt (en die heb ik blijkbaar met overvloed - zowel met de installatie met hun pruts software, als met het eigenlijk gebruik), dan kan je het wel op uw buik schrijven, want het is blijkbaar onmogelijk iemand daar tf vast te krijgen (probeer nu al twee dagen om het half uur en wordt na +-10 minuten vanzelf afgekoppeld) en werkt hun ticketting systeem ook niet, na 8 werkdagen nog NIETS van antwoord.


Voor mij is het duidelijk tot bewijs van tegendeel: GA NIET OVER NAAR DOMMEL. Ik zit naar nu helaas voor een jaar vast. Telenet heeft voorhistorische limieten, maar uiteindelijk kan je bij problemen (heb ik gedurende 2 jaar niet gehad) toch direct iemand vastkrijgen. Nu heb ik unlimited internet, maar geen verbinding om dat te gebruiken.


Mijn frustratie loopt hoog op !!!
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

als deze persoon 1 keer die klacht krijgt misschien niet, maar ik heb nu al een 20-tal mensen met soortgelijke problemen.

Wordt tijd dat Dommel hier eens aan begint te denken.

reclame zoals hier de laatste tijd steeds meer en meer op het forum begint te komen kan voor een kleine firma als dommel ervoor zorgen dat de cijfers voor 2009 kunnen tegenvallen.

Dommel zou dit beter begrijpen en ook wat klantvriendelijker uit de hoek kunnen komen (en wat deftig personeel stationeren op hun helpdesk / facturatie dienst)
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Nuja, ik heb opgezegd met aangetekend schrijven met vermelding case ombudsdienst en met de vermelding dat er geen rotte euro meer van mijn rekening naar hun gaat.

heb reeds genoeg betaald.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

De ombudsdienst is een bemiddeling bureau. Je bent niet verplicht om hier naar te luisteren.
dr S.A.f.
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2004, 16:50
Contacteer:

ljd schreef:De ombudsdienst is een bemiddeling bureau. Je bent niet verplicht om hier naar te luisteren.


Idd, voor echte geschillen zal je waarschijnlijk via het vrede gerecht moeten gaan.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

ljd schreef:De ombudsdienst is een bemiddeling bureau. Je bent niet verplicht om hier naar te luisteren.


Inderdaad, en dit zegt veel over de ingesteldheid van Dommel.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Bwa, volgens mij is het niet echt de ingesteldheid, maar eerder "willen maar niet kunnen". Ze hebben gewoon last van hun eigen succes. Ik zie ook al zooo lang vacatures op hun site staan, die worden gewoon niet ingevuld. Waarom niet? Ze hebben zeer goede profielen nodig, en die kosten geld...

(soms blijf je beter waar je bent - wie herkent deze reclameboodschap nog?) Echter zelf ben ik tevreden met mijn standaard netconnectje (ik ben ook heel blij dat ze het af en toe aanpassen zoals nu 4.6 mbit, het is niet veel, maar toch:) ), en hou mezelf elke dag tegen om niet in het early adopters-schuifje te vallen zoals velen hier, als ik lees wat voor problemen er zijn. Gerust 6 maandjes wachten en dan is het mijn beurt :p
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

fryelectro schreef:Bwa, volgens mij is het niet echt de ingesteldheid, maar eerder "willen maar niet kunnen". Ze hebben gewoon last van hun eigen succes. Ik zie ook al zooo lang vacatures op hun site staan, die worden gewoon niet ingevuld. Waarom niet? Ze hebben zeer goede profielen nodig, en die kosten geld...


Och hebben ze nu nog groeipijnen. Waarom brengen ze dan steeds nieuwe producten uit. Ze kunnen beter zorgen dat ze werken vooralleer ze het aan de man brengen. Ik heb hier al veel gelezen zoals de problemen van cityconnect. Het zijn één voor één betatesters die nog moeten betalen voor de test ook. Dat ze geen ervaren helpdeskmedewerkers vinden dat kan ik begrijpen. Maar vb voor de facturatie in orde te krijgen heb je geen it ervaring nodig. En zelfs dat draait in de soep.
fryelectro schreef:(soms blijf je beter waar je bent - wie herkent deze reclameboodschap nog?) Echter zelf ben ik tevreden met mijn standaard netconnectje (ik ben ook heel blij dat ze het af en toe aanpassen zoals nu 4.6 mbit, het is niet veel, maar toch:) ), en hou mezelf elke dag tegen om niet in het early adopters-schuifje te vallen zoals velen hier, als ik lees wat voor problemen er zijn. Gerust 6 maandjes wachten en dan is het mijn beurt :p


Ik ben ook heel content met mijn 4.5 Mbps lijntje. Als het werkt! Maar owee als je problemen ondervind en je moet gebruik maken van hun support. Ik moet zeggen dat ik nu al een paar maanden geen uitval meer heb gehad maar ik kan me wel indenken hoe sommige zich moeten voelen die problemen ondervinden en met hun rug tegen de muur staan.
En dat ze dan op een forum dikwijls niet geloofd worden of aan het overdrijven zijn. Geen support van uw isp en op een forum dan aangevallen worden omdat er iets negatiefs gezegd wordt van een isp die veel volume geeft.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

fryelectro schreef:Bwa, volgens mij is het niet echt de ingesteldheid, maar eerder "willen maar niet kunnen". Ze hebben gewoon last van hun eigen succes.


Volgens mij is het wel een bewuste keuze.

Dommel kiest ervoor om een soort "Ryanair" te zijn bij de ISPs. Als het werkt krijg je een degelijke service voor weinig geld, maar als het niet werkt loopt het allemaal minder vlot en beginnen de kosten op te lopen.

Merk op: ik zeg niet dat dit een verkeerde keuze is, wel dat het een bewuste keuze is (vele bedrijven zijn met een dergelijk model succesvol).

Terzijde: persoonlijk geef ik de keuze aan een ISP met een schitterende helpdesk, maar natuurlijk kost me dat een paar EUROs meer.

Het probleem is natuurlijk dat het voor mensen die fora als userbase niet volgen, heel moeilijk op voorhand uit te maken is wat: 1) hun eigen gebruikersprofiel is, en vooral 2) wat het profiel van de ISP is.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Jan_B schreef:Volgens mij is het wel een bewuste keuze.

Dommel kiest ervoor om een soort "Ryanair" te zijn bij de ISPs. Als het werkt krijg je een degelijke service voor weinig geld, maar als het niet werkt loopt het allemaal minder vlot en beginnen de kosten op te lopen.


Mja ik kan je daar ergens wel in volgen, maar als ik dan lees wat voor problemen de mensen hebben (onbereikbaar zijn van de support, terwijl ze toch voor een duur telefoontje betalen, diensten die niet of gebrekkig werken, etc) dan denk ik toch dat het voor sommigen momenteel vele male "erger" overkomt dan de gemiddelde service van een "Ryanair". Ik zou maw momenteel niet graag bij Dommel werkzaam zijn. Ik denk dat die mensen 's avonds naar huis gaan met het gevoel van "aargh dit is niet hoe we het wilden"...
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

fryelectro schreef:
Jan_B schreef:Volgens mij is het wel een bewuste keuze.

Dommel kiest ervoor om een soort "Ryanair" te zijn bij de ISPs. Als het werkt krijg je een degelijke service voor weinig geld, maar als het niet werkt loopt het allemaal minder vlot en beginnen de kosten op te lopen.


Mja ik kan je daar ergens wel in volgen, maar als ik dan lees wat voor problemen de mensen hebben (onbereikbaar zijn van de support, terwijl ze toch voor een duur telefoontje betalen, diensten die niet of gebrekkig werken, etc) dan denk ik toch dat het voor sommigen momenteel vele male "erger" overkomt dan de gemiddelde service van een "Ryanair". Ik zou maw momenteel niet graag bij Dommel werkzaam zijn. Ik denk dat die mensen 's avonds naar huis gaan met het gevoel van "aargh dit is niet hoe we het wilden"...


Wij kunnen Dommel niet verandere, dat kan enkel dommel zelf, en waar een WIL is is een weg... maar die wil moet er eerst zijn eh.
zich baseren op 1 sterk punt zoals Dommel hier doet (geen limieten en betrekkelijk goedkoop) kan terug slaan indien hun sterk punt minder sterk zal worden (is volgens mij reeds bezig)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Rimson schreef:zich baseren op 1 sterk punt zoals Dommel hier doet (geen limieten en betrekkelijk goedkoop) kan terug slaan indien hun sterk punt minder sterk zal worden (is volgens mij reeds bezig)


Dat laatste denk ik niet. Hun Homeconnect product kent enorm veel succes (en ook terecht, gezien de prijs/kwaliteit) en recente stijgingen van Belgacom (op de discovery line).

Natuurlijk waar er succes is, is er meer werk en dit kan tot langere wachttijden bij de helpdesk leiden. Echter ze doen goed hun best (alles zo goed mogelijk op te volgen).

Een beetje geduld mogen we als klant ook wel hebben hé. :wink:

Ik las daarnet in fora dat mensen soms klagen als ze een paar dagen op hun starterkit moeten wachten (wegens stockbreuk). Zulke dingen gebeuren soms.. Beetje geduld en verdraagzaamheid is dan ook een mooie deugd. Zolang alles maar "correct" blijft.

Zelf heb ik geen "dure" (of veel sneller werkende) helpdesk nodig.
Zolang alles maar opgelost geraakt (en je een kanaal hebt waar je terecht kan).

Dit forum voldoet de laatste weken ook heel goed aan mijn wensen daarvoor. Om informatie terug te vinden... :-D
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Gent32m schreef:Een beetje geduld mogen we als klant ook wel hebben hé. :wink:


zit nu al sinds november 2007 geduld uit te oefenen ... lang genoeg ? :wink: :roll:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Rimson schreef:
Gent32m schreef:Een beetje geduld mogen we als klant ook wel hebben hé. :wink:


zit nu al sinds november 2007 geduld uit te oefenen ... lang genoeg ? :wink: :roll:


Op wat wacht je precies (wat heb je besteld) ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Jan_B schreef:Volgens mij is het wel een bewuste keuze.

Dommel kiest ervoor om een soort "Ryanair" te zijn bij de ISPs. Als het werkt krijg je een degelijke service voor weinig geld, maar als het niet werkt loopt het allemaal minder vlot en beginnen de kosten op te lopen.


als Ryanair iets wilt wijzigen dan luistert de luchthaven van charleroi
bij Dommel is dit dus noegabollen...

Belgacom zegt tegen mij : "u bent geen klant bij ons...dommel moet komen zagen"
Dommel zegt tegen mij : "voor problemen moet u bij Belgacom zijn...niet bij ons"...

bij Tele2 juist hetzelfde...


nu ik ben *1* klant ... Dommel is "de grote" klant...DOMMEL moet bij BElgacom gaan klagen!
niet wij?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

skynetbbs schreef:nu ik ben *1* klant ... Dommel is "de grote" klant...DOMMEL moet bij BElgacom gaan klagen!
niet wij?


juist!

ik stel me alleen soms de vraag of dat nu bij niemand opvalt dat een dommel het tot hier toe gehaald heeft... je kan immers gerust zeggen dat voor de prijs waarmee ze aanbieden echt een uniek aanbod hebben, goede support of niet, dat laat ik even in het midden. Ik wil maar zeggen, volgens mij moeten zij heel goede contacten hebben met Belgacom, en moeten er verregaande afspraken zijn. Het kan toch niet dat enkel Dommel met data naar voor komt rond VDSL bijvoorbeeld terwijl de rest van providerland ligt te apengapen ?Ik denk dat daarom zij ook zeer afhankelijk van Belgacom zijn in die zin dat ze hun relatie niet onder druk willen zetten...
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

Gent32m schreef:
Rimson schreef:
Gent32m schreef:Een beetje geduld mogen we als klant ook wel hebben hé. :wink:


zit nu al sinds november 2007 geduld uit te oefenen ... lang genoeg ? :wink: :roll:


Op wat wacht je precies (wat heb je besteld) ?


na een jaar klant te zijn een overschakeling van netconnect+ naar netconnect.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Gent32m schreef:
Dat laatste denk ik niet. Hun Homeconnect product kent enorm veel succes (en ook terecht, gezien de prijs/kwaliteit) en recente stijgingen van Belgacom (op de discovery line).



Jammer natuurlijk dat de kwaliteit van hun Homeconnect te wensen overlaat en dat dit product duidelijk onafgewerkt gelanceerd is geweest.

Gent32m schreef:
Natuurlijk waar er succes is, is er meer werk en dit kan tot langere wachttijden bij de helpdesk leiden. Echter ze doen goed hun best (alles zo goed mogelijk op te volgen).

Een beetje geduld mogen we als klant ook wel hebben hé. :wink:

Ik las daarnet in fora dat mensen soms klagen als ze een paar dagen op hun starterkit moeten wachten (wegens stockbreuk). Zulke dingen gebeuren soms.. Beetje geduld en verdraagzaamheid is dan ook een mooie deugd. Zolang alles maar "correct" blijft.



Omg, fanboy alert. :-)

"Een beetje geduld". Daar krijg ik het nu toch van. Dommel maakt in sommige gevallen in de verste verte niet waar wat ze beloven en de klant moet dan maar "een beetje geduld" hebben want ze doen toch "zo hun best".

Gent32m schreef:
Zelf heb ik geen "dure" (of veel sneller werkende) helpdesk nodig.
Zolang alles maar opgelost geraakt (en je een kanaal hebt waar je terecht kan).

Dit forum voldoet de laatste weken ook heel goed aan mijn wensen daarvoor. Om informatie terug te vinden... :-D


Als je geen dure helpdesk nodig hebt (of een helpdesk tout court), dan hoop ik voor jou dat jij nooit problemen zult hebben met je verbinding, een overschakeling of facturatie.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”