Verlopen Certificaat E-Care Skynet

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Volgende melding komt bij nazicht volume via ISP monitor, Fout bij updaten, ook via Skynet Tooltje werkt dit niet.
NuKeM schreef:Er zijn toch waarschijnlijk geen updates meer gepland... (we laten skynettool een stille dood sterven en ISP Monitor de boel overnemen).

Voor Skynet tooltje, OK wordt dus niet meer bijgewerkt...maar ISP Monitor doet het dus ook niet.
Wel als ik via "Mijn Abonnement" het volume opvraag, evenals de verbindingstijden, dan zijn de gegevens correct beschikbaar tot en met vandaag (04/01/2004 08:29:40)
Heeft BGC iets gewijzigd, zodat ook ISP dit terug moet aanpassen :???: (er wordt via de weg "Mijn Abonnement" gevraagd of je het certificaat wil aanvaarden, ik weet niet of die vraag altijd al gesteld werd?)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

Idd lijkt mij gewoon dat Belgacom ons en Whitedog aan het tegenwerken is en dat ze daar zo'n certificat hebben tussengestoken. De structuur is lichtjes gewijzigd, waardoor het filteralgorithme van SkynetTool en ISP monitor moet worden aangepast. SkynetTool zal vermoedelijk geen update meer krijgen. ISPMonitor zal aangepast worden, zodra de maker hiervan op de hoogte is... ik zou zeggen, even geduld, WhiteDog zal dat wel aanpassen.

Ik krijg dezelfde fout.. en dus verkeerde stats op dit moment... SkynetTool loopt vast halfweg..'Action Cancelled'. :-(

Is ondertussen berichtje verstuurd naar Whitedog.
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The Oddity schreef:...dat ze daar zo'n certificat hebben tussengestoken. ...

Zou het niet kunnen dat dat certificaat daar al véél langer tussenzat ? Want ik krijg hier gewoon de melding dat hun certificaat verlopen is (geldig tem. 03/01/2004).

PS. (maar dat zullen jullie wel al vermoed hebben) ik gebruik geen enkel tooltje, en ga gewoon langs de Bgc e-care site koekeloeren naar de volumeteller)
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Cueboy,

Wel ik heb het ook gelijk willen zien... maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een certificaat ge-accept heb van Skynet in het begin... dus kzou niet weten hoe ik dan op e-care geraakte....

Heeft in elk geval te zien met dat certificaat, maar dunno wat juist :)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Naar mijn mening zat die vraag "certificaat accepteren" er vroeger nooit tussen, kan ik me toch niet herinneren.
Als ik via BGC opvraag is het ook wel vrij eenvoudig, men moet gewoon het account aangeven, het codewoord was al bewaard van een vorige opvraging.
(certicaat is zogezegd verlopen op 3 jan 2004...vind ik wel raar, ja...)
Wait and see, :-)
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hun SSL certificat is gewoonweg vervallen :lol:

Valid to 03 January 2004 04:41:48

Dat ze het maar rap hernieuwen :roll:
NuKeM
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De e-care van Skynet loopt over https. Secure HTTP dus. Om secure te zijn kan je 2 types certificaten hebben: self-signed (dus niet geautoriseerd door een trusted third party zoals Belsign, Globalsign, Thawte, VeriSign, ...) of eentje dat wel geautoriseerd is. Certificaten die door een trusted third party zijn uitgeleverd worden geaccepteerd door de browser zonder dat je daar een waarschuwing van krijgt. Vervallen certificaten en self-signed waarschuwen je wél op voorhand. De verbinding zelf is dan normaal wel nog versleuteld, maar niemand kan je garanderen dat de maker van de pagina niet zelf 'meeluistert'.

In elk geval: dit probleem lost zich op van zodra het certificaat vernieuwd wordt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd, ben er ondertussen ook achter... na de post van Cueboy :)

Daarna gezien langswaar dat dat het gesigned was... en vandaar idd dat dat er nog nooit was opgekomen :).

Ik hoop dat ze het vernieuwen, want bij Proton (banksys) reload, is het al jaren te doen met een vervalen certificate...:-(
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

OK Meon :-D

Ik zal hier dan maar verder gaan :-)

Mij gaat het er enkel om om dat rotwindowtje weg te krijgen dat telkens opkomt als ik mijn browser open. (E-care is mijn startpagina)

Iemand een gedacht ?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er zit maar 1 ding op Mahimahi en dat is je startpagina veranderen. Zet ze voorlopig op google ofzo.

Cheers
Afbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

:cry:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hi,
ISP Monitor is terug in functie, prima werk van WhiteDog...:thumbs:
en Skynet Tooltje doet het ook terug... :-)
Ik heb het vermoeden dat zij het certificaat er gewoon tussenuit hebben gehaald, als men iets opvraagt via mijn abonnement komt de vraag "Certificaat accepteren" niet meer. :twisted:
(ofwel is het certificaat vernieuwd?)

Greetz :wink:
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het was zo rond een uur of half 3 dat ik het gemerkt hebt (op aangeven van iemand op irc, ik weet niet meer wie, sorry). Het certificaat is gewoon verniewd, want de verbinding is nog altijd beveiligd hoor.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”