traag internet door defecte modem/router

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dartingpenguin
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2008, 13:01

hallo,
ik heb 2 computers:
een laptop en een desktop, beiden aangesloten op mijn adsl go abo, via een philips sna6600(de blauwe).

nu heb ik sinds een week trager internet op mijn desktop(aangesloten via ethernet).

toen ik gisteravond mijn laptop controleerde(aangesloten via de draadloze philips modem router) bleek deze de correcte snelheid te hebben.
de resultaten van userbase.be:
Your DOWNLOAD Speed:
3776 kbps or 472 KB/sec

an efficiency of ~94%

up
Your UPLOAD Speed:
409 kbps or 51 KB/sec

deze resultaten lijken perfect in orde te zijn.
toch haal ik op mijn vaste pc maar maxmimum 150KB/s

ik heb mijn vaste pc al aangeslote met 4 verschillende netwerkkabels, maar dat verandert niets.
ook heb ik de laptop verbonden met het internet via een ethernetkabel, hierbij kwam ik tot het resultaat van weer ongeveer 150KB/s.

naar mijn vermoeden lijkt het of de philips modem/router defect is.
weten jullie hoe ik dit zou moeten oplossen?

dank bij voorbaat

dartingpenguin
psychodweep
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 feb 2003, 00:34

Ne keer testen op een andere lijn bij een vriend ofzo.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand als gij. Op de laptop die draadloos verbonden is met de router gaat het internet aan de volle snelheid en met de computers die rechtstreeks aan de router hangen ist internet traaaaaaag.

Ik heb ter ne server tussengezet die verbonden is met een switch en aan die switch hangen mijn computers en nu werkt het wel vlot.

Hier is't wel ne USR9106 als router.
Het enigste wa ge kunt doen buiten zoals ik hierboven gedaan heb is ne nieuwe router halen :)

EDIT: Zo ziet het er nu uit bij mij: http://img99.imageshack.us/img99/5817/netwerkzy1.jpg
dartingpenguin
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2008, 13:01

hey bedankt,

na 2 uur bellen met de technische dienst van belgacom heb ik een code gekregen waardoor mijn philips modem/router ingewisseld werd door de nieuwe belgacom b-box, even terzijde, de b-box is compact en best wel mooi

nu is mijn probleem maar gedeeltelijk opgelost:
het draadloos functioneert zoals voordien perfect
resultaten:
down
Your DOWNLOAD Speed:
3797 kbps or 475 KB/sec

an efficiency of ~95%

up
Your UPLOAD Speed:
395 kbps or 49 KB/sec


toch is het via de ethernet poort op verschillende pc's niet om over naar huis te schrijven
down
Your DOWNLOAD Speed:
1800 kbps or 225 KB/sec

an efficiency of ~45%

up
Your UPLOAD Speed:
397 kbps or 50 KB/sec



maar via speedtest.net, megaupload, etc. haal ik volle snelheid +450 KB/s via ethernet
Afbeelding

dit maakt het probleem zo bizar. ik weet geen raad meer, hoewel ik al content ben dat ik tegen goede snelheden kan downloaden

als iemand dit kan oplossen let me know
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Probeer eens van http://ftp.belnet.be/mirror/ iets te downloaden, dit geeft vaak de beste resultaten.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”