Ondanks NAV toch virus

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Ik werk met NAV 2004, via skynet, laat mijn mails scannen in de mailbox, automatische update, laat minstens 1 keer per week een volledige systeemscan uitvoeren, nooit worden er virussen gevonden. Gisteren, tijdens mijn opkuis van de pc, laat ik er eens een andere virusscanner (AVG) overheengaan en hij vindt toch wel een virus zeker! :evil:

Het betreft iets met DC5.exe en naam only_game.

Het zat in de map c:\recycler, een map die je niet terug vindt via verkenner (verborgen bij mij) maar na wat zoeken toch gevonden. Vanwaar komt die map? Er stak voor 750 Mb zaken in die niet echt een betekenis hadden. Het leek op de 'vuilbak'.

Iemand een idee?
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

hallo,

na een beetje googelen kwam ik op dit: http://www.techrescue.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=354

hier staat dat die directory de prullenmand is van windows dus deleten die handel ;-)

Greetz
Gimic
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De map RECYCLER is een system-map van Windows waar de inhoud van je prullenbak in bewaard wordt. Je kan er makkelijk aan komen door in de adresbalk gewoon C:\Recycler te typen. Als je andere partities hebt, is telkens op die partitie ook een Recycler-map. De map zelf mag je nooit uitwissen, de inhoud wel.
Het feit dat hij een virus in je prullenbak vindt is niet erg, dat wis je uiteindelijk toch, nietwaar? :-)
Norton slaat namelijk de prullenbak over bij het scannen, vandaar dat die niets gevonden heeft.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bij mij staat er in die map RECYCLER nog een map, NPROTECT.
Kan ik die map ook verwijderen?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

NProtect... Daar komen de bestanden in als je je prullenbak wist. Dan kan je met de unerase-wizard deze bestanden nog altijd herstellen moest het zijn dat je deze nog nodig hebt. Je kan gewoon als je rechts klikt op de prullenbak op je bureaublad nemen en de bestanden in de map laten verwijderen (ik ken de juiste optie niet meer van buiten, dit staat af bij mij).

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

die nprotect is van de symantec (norton) system tools software, (het kan zijn dat dit ook bij de annti-virus ofzo zit) deze map heb je normaal niet als je deze prgms niet hebt installen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

ik heb norton pro 2003 daarzit een functie in dat je vuilbak volledig beschermt word en normaal kan er dan geen virus worden gevonden in recycler map.
Daar ga ik toch van uit ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je Norton Antivirus Pro 2002 (of hoger) hebt, zit daar de "Norton Protected Recycle Bin" bij. De gewone Antivirus (zonder Pro) heeft dat niet. Dus als je toch zo'n protected recycle bin hebt, heb je waarschijnlijk Systemworks geïnstalleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”