Download zeer traag en adsl valt weg, ook BCTV en I-talk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 457 kbit/s or 57 kbyte/s
- Upload speed : 407 kbit/s or 51 kbyte/s
Fri Jul 11 2008 at 22:01:26 UTC+0200

Sinds enkele dagen valt mijn adsl verbinding weg (Skynet Go), dan heb ik een aantal seconden geen internet, geen telefoon en een bevrozen beeld op belgacom-tv. Dit alles met een router type B-box. Heb de B-box reeds gereset en surf nu met ethernetkabel ipv wireless, maar het probleem blijft zich voordien. Zoals je kan zien is mijn downloadsnelheid ook zeer laag. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
Misschien niet van belang, maar woon in Brasschaat, prov. Antwerpen.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Uitval niet uitgesloten na zoveel regen, kabel ergens ondicht.

0800 22312 storingen

of

0800 22700 storingen en technische problemen
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Alvast bedankt. Ik zal contact opnemen met de helpdesk (ook op zaterdag hoop ik?)

Ik post hier nog even de Security Log van mijn router van de laatste 25 min.
Gedurende deze tijd is de verbinding echter niet weggevallen, maar blijft de snelheid zéér traag.
07/11/2008 22:43:11 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:43:10 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:43:01 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:42:09 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:42:08 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:41:08 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:41:07 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:41:00 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:40:05 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:40:04 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:39:04 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:39:03 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:38:58 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:38:02 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:38:01 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:37:01 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:37:00 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:36:57 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:35:57 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:35:56 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:34:56 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:34:55 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:34:54 Can't find NTP time.
07/11/2008 22:33:55 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:33:54 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:32:54 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:32:53 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:32:51 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:31:50 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:31:49 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:30:49 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:30:49 Can't find NTP time.
07/11/2008 22:30:48 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:29:48 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:29:47 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:28:47 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:28:46 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:28:46 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:27:43 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:27:42 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:26:43 Can't find NTP time.
07/11/2008 22:26:42 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:26:41 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:25:41 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:25:40 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:24:40 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:24:37 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:24:36 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:23:36 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:23:35 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:22:38 Can't find NTP time.
07/11/2008 22:22:35 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:22:34 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:21:34 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:21:33 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:20:35 NTP Date/Time updated.
07/11/2008 22:20:31 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:20:30 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:19:30 DHCP Client: [ATM11]Send Discover
07/11/2008 22:19:29 DHCP Client: [ATM11]Could not find DHCP daemon to get information
07/11/2008 22:18:33 NTP Date/Time updated.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik heb de afgelopen dagen ook al last gehad van disconnects van enkele minuten. Gebruik echter wel de Philips ADSL2 modem (voorlopig nog ADSL snelheid).

Ik hoop dat het over 2 weken verbetert met BGC TV en VDSL modem.
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Maar is jouw snelheid dan ook zo laag?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Die is volgens de normale waarden voor 4 mbit.

Kijk eens op hoeveel je modem in elk geval al synct.
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Hoe vind ik dat synchroniseren terug in mijn router/modem (b-box)?
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar mijn pc (onder Windows XP home edition) is in netwerkverbindingen verbonden via 'WAN Connection op ARV4519GW-A-B7. (onder Internet-Gateway)
Maar ook staat er 'verbonden met LAN-verbinding'(onder LAN- of snelle internetverbinding), en heb ik in mijn taakbalk dus twee picto's die als ik erop klik beiden hun status weergeven, en beiden aangeven dat ze verbonden zijn.
Alvorens ik de b-box resette, en ik wireless werkte, stond deze wirelessconnectie eveneens onder LAN- of snelle internetverbinding.
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Raar, maar heb nogmaals de speedtest uitgevoerd en kreeg volgende 'uitslag':

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3958 kbit/s or 495 kbyte/s
- Upload speed : 389 kbit/s or 49 kbyte/s
Sat Jul 12 2008 at 01:23:37 UTC+0200

Heb de decoder van wel Belgacom uitstaan. Zal hem eens terug aanzetten en nogmaals testen.
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Lap, met Belgacom TV aan krijg ik volgende resultaten:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 459 kbit/s or 57 kbyte/s
- Upload speed : 403 kbit/s or 50 kbyte/s
Sat Jul 12 2008 at 01:30:54 UTC+0200

Kan dit echt zo'n verschil geven, en kan dat de reden zijn dat mijn adsl-verbinding wegviel. Is nu al enkele uren niet meer gebeurd hoor.

Nog maar een keertje BCTV uitzetten en nogmaals testen + hier posten. Ben benieuwd, maar kan al raden wat hete zal geven.
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

idd!!

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3958 kbit/s or 495 kbyte/s
- Upload speed : 407 kbit/s or 51 kbyte/s
Sat Jul 12 2008 at 01:37:08 UTC+0200

??????
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Nog ff op het forum van userbasebe rondgeneusd en plots viel mijn verbinding toch weer weg. Ik had wel meer dan drie uur aan een stuk verbinding gehad. Verbinding viel nu weg terwijl Belgacom tv afstond en ik dus een hoge downloadsnelheid had.
Toch nog naar helpdesk bellen?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Uiteraard naar de helpdesk bellen. :-)
Das voer voor nen technieker.
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Heb gebeld en de man aan de helpdesk zei hetzelfde nadat hij de lijn had gechekt. Vrijdag 18 juli mag ik een technieker verwachten.
Bedankt voor de reacties. Ik laat zeker het vervolg weten!
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Technieker is langsgeweest! Vriendelijke jonge man, die bij het binnenkomen al zei dat het opgelost moest zijn. Hij had mijn profiel gewijzigd, mijn bandbreedte was te smal ingesteld. Hij zei ook dat ze dit bij de helpdesk ineens hadden kunnen wijzigen, dat het eigenlijk om een administratieve fout ging.
Ook mijn downloadsnelheid is de hoogte ingegaan:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 5113 kbit/s or 639 kbyte/s
- Upload speed : 291 kbit/s or 36 kbyte/s
Fri Jul 18 2008 at 10:35:17 UTC+0200

Ik moet het vandaag in het oog houden, anders mag ik dadelijk terug de helpdesk bellen, waardoor hij nog kan terugkomen voor het lange weekend van 21 juli.

Ik zal het (hopelijk positieve) vervolg hier posten binnen ... dagen
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

[quote="Bruine"]Technieker is langsgeweest! Vriendelijke jonge man, die bij het binnenkomen al zei dat het opgelost moest zijn. Hij had mijn profiel gewijzigd, mijn bandbreedte was te smal ingesteld. Hij zei ook dat ze dit bij de helpdesk ineens hadden kunnen wijzigen, dat het eigenlijk om een administratieve fout ging.
Ook mijn downloadsnelheid is de hoogte ingegaan:

BRUINE, wat heb jij van ADSL? light of go???

Kheb namelijk zelfde probleemke als gij daarmee
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

smetjen26 schreef:
Bruine schreef:Technieker is langsgeweest! Vriendelijke jonge man, die bij het binnenkomen al zei dat het opgelost moest zijn. Hij had mijn profiel gewijzigd, mijn bandbreedte was te smal ingesteld. Hij zei ook dat ze dit bij de helpdesk ineens hadden kunnen wijzigen, dat het eigenlijk om een administratieve fout ging.
Ook mijn downloadsnelheid is de hoogte ingegaan:

BRUINE, wat heb jij van ADSL? light of go???

Kheb namelijk zelfde probleemke als gij daarmee
Ik heb adsl Go van Skynet.
Nadat de technieker langskwam, is mijn verbinding niet meer weggevallen.
De snelheid was bij momenten toch nog traag, en ik heb na wat opzoekwerk op internet eens geprobeerd om mijn B-box te verplaatsen. Hij staat nu zo'n dikke meter van de grond en heb een goede snelheid, terwijl hij vroeger op 30 cm hoogte stond en ik tegen een lage snelheid downloadde.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nu zit je precies op 6mbit profiel, wat zeer raar is o_O
Bruine
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2008, 21:54
Locatie: Brasschaat

Sorry, maar ik begrijp deze opmerking niet. Wat is raar dan?
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

Bruine schreef:Sorry, maar ik begrijp deze opmerking niet. Wat is raar dan?
6mbit profielen worden normaal niet uitgegeven volgens mij,
ofwel 4.6 (oude Go snelheid) ofwel de 12Mbit (nieuwe snelheid voor alle ADSL Go/PLUS-klanten MET BGC TV) die voor het einde vd maand actief zouden zijn
Dommel > rest van belgische ISP's
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

in een of ander Dommel draadje is er ook sprake geweest van een 6Mbit/s profiel voor een Homeconnect abonnement (ADSL2+). Hij is van 4,6 naar een 6Mbit/s profiel gegaan. Daarna naar een 9mbit/s profiel. Dus misschien is 6Mbit/s een ADSL2+ profiel dat door BGC gebruikt wordt.
smetjen26
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 aug 2008, 20:40

Ik heb nu toch ook zo een profiel gekregen...
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Line Type --- Interleaved Path
Trained Mode Automatic G.992.5 (ADSL2+)

[Go Top]

Data Rate:
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 511 (Kbps.)
Down Stream 6011 (Kbps.)

[Go Top]

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 23 dB 15 dB
Attenuation 28 dB 35 dB

Technieker is langsgeweest en heeft wat 'betere' draadjes gezet en ne vdsl splitter of hoe hij et ook noemde. En daarna gekeken of ik naar dit profiel kon gezet worden en de dB waarden lieten dit toe. Dus nu wat afwachten of ik mijn verbinding nog verlies.

Tevreden klant (voor de moment ;) )...
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Uzzi schreef:in een of ander Dommel draadje is er ook sprake geweest van een 6Mbit/s profiel voor een Homeconnect abonnement (ADSL2+). Hij is van 4,6 naar een 6Mbit/s profiel gegaan. Daarna naar een 9mbit/s profiel. Dus misschien is 6Mbit/s een ADSL2+ profiel dat door BGC gebruikt wordt.
Ik zou dat wel durven geloven, mijn vader heeft net hetzelfde profiel en synct ook op 6.011 kbps downstream. Hij zit wel op een risicoafstand van de centrale, ik dacht zo'n 3,5 a 4 km.
To download or not to download, that's the question.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”