Het grote Homeconnect topic - deel 1
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Een pci netwerkkaart kost nog geen 20€. En dan heb je zelfs een 10/100/1000 kaart. Best één van linksys of intellinet of een ander bekend merk nemen. Dlink heb je ook maar had ze overlaatst nodig voor support en ze deden geen e-mailsupport alleen bellen naar betaalnummer. Dus dit merk laat ik voortaan links liggen.
Ik heb nu zo een 3 weken dommel.
Telenet klanten kunnen mij nog altijd niet bellen, al 5 mails verstuurd naar dommel maar geen antwoord op.
Ook al 3 keer gebeld en laten weten dat er aan gewerkt word.
Mailadres kan ik ook niet aan maken, ik heb de nieuwste software geinstalleerd en de wizart doorlopen.
Elke keer ik moet inloggen met mailadres en paswoord, ga ik weer naar het begin voor actievatie code in te geven.
Wie kent dit probleem ?
Telenet klanten kunnen mij nog altijd niet bellen, al 5 mails verstuurd naar dommel maar geen antwoord op.
Ook al 3 keer gebeld en laten weten dat er aan gewerkt word.
Mailadres kan ik ook niet aan maken, ik heb de nieuwste software geinstalleerd en de wizart doorlopen.
Elke keer ik moet inloggen met mailadres en paswoord, ga ik weer naar het begin voor actievatie code in te geven.
Wie kent dit probleem ?
Een volgend probleem, omdat onze belgacom lijn te ver geplaatst is van onze huidige modem (telenet), die aangesloten is op de pc's
Kunnen we wanneer we de dommel modem willen aansluiten niet met de internet kabel verbinden. Omdat deze modem via de telefoon lijn moet worden geplaats ipv een aparte lijn zoals bij telenet.
Maar er komt een belgacom medewerker een copper cable instaleren bij het homeconnect packet had ik gehoord.
Is het nu eerst nodig dat ik de telefoon kabel door de muur haal via het dak en zo bij de huidige modem (telenet) zet, zodat achteraf de nieuwe modem waarvoor er een telefoon aansluiting bij de internet kabel van de computers kan?
of hoeft dit niet voor de nieuwe copper cable die ze komen plaatsen want dan doen zij het misschien zelf?
is hier misschien nog ergens meer informatie over te vinden of weet iemand het antwoord toevallig? Thx
ik heb het een beetje veranderd.
Kunnen we wanneer we de dommel modem willen aansluiten niet met de internet kabel verbinden. Omdat deze modem via de telefoon lijn moet worden geplaats ipv een aparte lijn zoals bij telenet.
Maar er komt een belgacom medewerker een copper cable instaleren bij het homeconnect packet had ik gehoord.
Is het nu eerst nodig dat ik de telefoon kabel door de muur haal via het dak en zo bij de huidige modem (telenet) zet, zodat achteraf de nieuwe modem waarvoor er een telefoon aansluiting bij de internet kabel van de computers kan?
of hoeft dit niet voor de nieuwe copper cable die ze komen plaatsen want dan doen zij het misschien zelf?
is hier misschien nog ergens meer informatie over te vinden of weet iemand het antwoord toevallig? Thx
ik heb het een beetje veranderd.
Laatst gewijzigd door Titaniumx 12 jul 2008, 11:02, in totaal 1 gewijzigd.
vrij obvious dat hij het tegen titanium heeftbollie schreef:Leer eens quote te gebruiken thamar.thamar schreef:Gebruik ne keer leestekens en AN, want euhm ik begrijp de ballen van wat jij hier juist getypt hebt...
Dan weten we tegen wie je het hebt.
bij ons telefoonlijn is er ne algemene splitter die dan 2 telefoonlijnen doet vertrekken. Ik zou dat bakje wegdoen, en de inkomende telefoonlijn zo'n connector op doen->dit kan je niet zelf wrs, dus dat moet je door iemand laten doen? En die dan op de ADSL poort in die gigaset steken. Daarna een kabeltje trekken van de voip 1 van router naar die splitter, en voip 2 naar het alarm. Dit geeft geen problemen als je een splitter achter je router nog eens steekt? Want het alarm zou op een aparte poort moeten zitten..
Onze alarminstallateur komt donderdag: die kunnen wel zulke connectors maken zeker? En zijn dit dat gewoon alle kabelkes op die connectors, of enkel bepaalde? Ik denk dat er 4 voor telefoon, en 4 voor adsl zijn zeker? Moet ik dan die 4 van adsl nemen, of zal het telefoon worden?
Onze alarminstallateur komt donderdag: die kunnen wel zulke connectors maken zeker? En zijn dit dat gewoon alle kabelkes op die connectors, of enkel bepaalde? Ik denk dat er 4 voor telefoon, en 4 voor adsl zijn zeker? Moet ik dan die 4 van adsl nemen, of zal het telefoon worden?
Intel 4 lifenonkie schreef:Een pci netwerkkaart kost nog geen 20€. En dan heb je zelfs een 10/100/1000 kaart. Best één van linksys of intellinet of een ander bekend merk nemen.
Nee serieus, als ik een tip kan geven aan iedereen hier dan is het toch wel om Intel NIC's te kopen. Ik heb zelf in elke pc (behalve laptops) een Intel Pro 1000PT zitten en ik moet zeggen, 80-95MB/s over Gbit is geen uitzondering.
Edit:
Sorry dude, had niet echt opgelet bij het lezen van het topicUloga schreef:Terug On-Topic alstublieft
Anyway, back on track zou ik zo zeggen.
Hallo, Ik heb een probleem met de installatie van Dommel Homelink. De CD die je bij Dommel Homeconnect zit, na het downloaden van het programma open ik Dommel.com homelink, kies ik de taal, kies "dit is de eerste keer dat ik de wizard gebruik" en krijg het bericht.
oplossingen?
oplossingen?
-
- Pro Member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb na meer dan een week online te kunnen nog steeds mijn vaste username nog niet gekregen in de siemens modem. Ook de VOIP is nog niet ingesteld. Dommel heeft er dus nog niet in zitten prutsen. Dit is toch niet normaal?
hmmm, ik zie net in men email de eerste factuur voor HomeConnect (Due to 3 augustus),
MAAR ik heb nog geen activatie brief gehad lol. als die niet snel komt eens bellen of ze de factuur niet willen uitstellen
Straks eens kijken of ik een brief heb
MAAR ik heb nog geen activatie brief gehad lol. als die niet snel komt eens bellen of ze de factuur niet willen uitstellen
Straks eens kijken of ik een brief heb
van wanneer ben jij al aan het wachten? mijn lijn is al geactiveerd van vorige week maandag, volgens dommel was mijn brief allang verzonden, maar komt ie blijkbaar niet toe... andere brieven deden er ook meer dan een week over om aan te komen bij ons adres, maar nu wordt het toch echt te lang.Yogi schreef:hmmm, ik zie net in men email de eerste factuur voor HomeConnect (Due to 3 augustus),
MAAR ik heb nog geen activatie brief gehad lol. als die niet snel komt eens bellen of ze de factuur niet willen uitstellen
Straks eens kijken of ik een brief heb
Moet ik mij misschien bij de post inschrijven om brieven op tijd te ontvangen ofzo? Ik heb nu al 3 klachten ingediend bij de post, en bij geen enkele klacht lijken ze te begrijpen waarover het gaat (een brief die veel te laat aankomt...). Openbare diensten
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Wauw, jij krijgt je post tenmiste - ik krijg van de hele wijk post en volgens mij de hele wijk van mij.... Ik dacht dat je moest kunnen lezen om postbode te worden maar ik heb me precies vergistguess_who schreef:van wanneer ben jij al aan het wachten? mijn lijn is al geactiveerd van vorige week maandag, volgens dommel was mijn brief allang verzonden, maar komt ie blijkbaar niet toe... andere brieven deden er ook meer dan een week over om aan te komen bij ons adres, maar nu wordt het toch echt te lang.Yogi schreef:hmmm, ik zie net in men email de eerste factuur voor HomeConnect (Due to 3 augustus),
MAAR ik heb nog geen activatie brief gehad lol. als die niet snel komt eens bellen of ze de factuur niet willen uitstellen
Straks eens kijken of ik een brief heb
Moet ik mij misschien bij de post inschrijven om brieven op tijd te ontvangen ofzo? Ik heb nu al 3 klachten ingediend bij de post, en bij geen enkele klacht lijken ze te begrijpen waarover het gaat (een brief die veel te laat aankomt...). Openbare diensten
Hey Sniffie (of iemand anders die rond 30 juni zijn homeconnect soft moest installeren en online kon met homeconnect) kan je al inloggen in de software, ik krijg nu nog altijd:
- Bijlagen
-
- 04-inloggen.JPG
- (14.99 KiB) 2 keer gedownload
...
Van 25 juni... maar onze 'Account' is nix aan gedaan tot we de 7de juni belden om te vragen hoe het zit.guess_who schreef:van wanneer ben jij al aan het wachten? mijn lijn is al geactiveerd van vorige week maandag, volgens dommel was mijn brief allang verzonden, maar komt ie blijkbaar niet toe... andere brieven deden er ook meer dan een week over om aan te komen bij ons adres, maar nu wordt het toch echt te lang.Yogi schreef:hmmm, ik zie net in men email de eerste factuur voor HomeConnect (Due to 3 augustus),
MAAR ik heb nog geen activatie brief gehad lol. als die niet snel komt eens bellen of ze de factuur niet willen uitstellen
Straks eens kijken of ik een brief heb
ze gingen het in orde maken & de 9de stond er 'no prolongation' bij de huidige netconnect. en vandaag krijg ik een factuur.
Ik zie net: Factuur due to 3 / 08
datum van factuur: 9 / 07
renew date: 9 / 08
Waarschijnlijk gaat onze maand dus van de 9de tot de 8ste van elke maand, wat zou betekenen dat ze woensdag dus netconnect hebben verandert naar Homeconnect, en brief hebben opgestuurd. Nu zit ik op het werk, dus kan niet kijken of vandaag brief is aangekomen...
Ik heb vandaag (eindelijk) de brief ontvangen, homeconnect zelf is online vanaf 12 juli en er is nog geen pro-forma factuur aangemaakt. Op de 16de zou mijn telefoonnummer worden overgezet en als dat zonder al te veel problemen verloopt, moet ik enkel nog de maand netconnect die ze teveel hebben aangerekend proberen terug te krijgen.Yogi schreef:Van 25 juni... maar onze 'Account' is nix aan gedaan tot we de 7de juni belden om te vragen hoe het zit.guess_who schreef:van wanneer ben jij al aan het wachten? mijn lijn is al geactiveerd van vorige week maandag, volgens dommel was mijn brief allang verzonden, maar komt ie blijkbaar niet toe... andere brieven deden er ook meer dan een week over om aan te komen bij ons adres, maar nu wordt het toch echt te lang.
ze gingen het in orde maken & de 9de stond er 'no prolongation' bij de huidige netconnect. en vandaag krijg ik een factuur.
Ik zie net: Factuur due to 3 / 08
datum van factuur: 9 / 07
renew date: 9 / 08
Waarschijnlijk gaat onze maand dus van de 9de tot de 8ste van elke maand, wat zou betekenen dat ze woensdag dus netconnect hebben verandert naar Homeconnect, en brief hebben opgestuurd. Nu zit ik op het werk, dus kan niet kijken of vandaag brief is aangekomen...
Wordt vervolgd...
PS. Ze veranderen je Netconnect abo niet in Homeconnect, ze maken gewoon een nieuwe Homeconnect account aan. Waarom dat laatste een week langer duurt dan bij een niet-bestaande klant is mij een raadsel.
Dat is omdat het verwerven van nieuwe klanten voor dommel belangrijker is dan een bestaande klant een andere dienst aan te bieden, perkele. Wat in feite best betreurenswaardig is, maar er zijn compensaties.
Bij mij is dommel al 6 dagen actief, waarvan ik er al 5 dagen gebruik heb van gemaakt. De snelheid is nog steeds 3.6 mbps heb ik zo de indruk, en dat is jammer.
Bij mij is dommel al 6 dagen actief, waarvan ik er al 5 dagen gebruik heb van gemaakt. De snelheid is nog steeds 3.6 mbps heb ik zo de indruk, en dat is jammer.
Dommel klanten moeten wachten op de volgende wave die belgacom overzet op 12 Mbit/sNiki_ schreef:Dat is omdat het verwerven van nieuwe klanten voor dommel belangrijker is dan een bestaande klant een andere dienst aan te bieden, perkele. Wat in feite best betreurenswaardig is, maar er zijn compensaties.
Bij mij is dommel al 6 dagen actief, waarvan ik er al 5 dagen gebruik heb van gemaakt. De snelheid is nog steeds 3.6 mbps heb ik zo de indruk, en dat is jammer.
wanneer is eigenlijk een goed moment om te bellen naar de helpdesk?
ik heb nu al 4 keer geprobeerd te bellen op het gratis nummer, maar er neemt niets of niemand op...
toen ik op een avond belde, nam er een antwoordapparaat op, die de kantooruren vertelde... was ik ook niets mee... nu neemt er zelfs niemand op
ik heb nu al 4 keer geprobeerd te bellen op het gratis nummer, maar er neemt niets of niemand op...
toen ik op een avond belde, nam er een antwoordapparaat op, die de kantooruren vertelde... was ik ook niets mee... nu neemt er zelfs niemand op
De beste manier is (volgens mij) direct na elkaar blijven proberen, en dan ben je op +/- 1 uur binnen.guess_who schreef:wanneer is eigenlijk een goed moment om te bellen naar de helpdesk?
ik heb nu al 4 keer geprobeerd te bellen op het gratis nummer, maar er neemt niets of niemand op...
toen ik op een avond belde, nam er een antwoordapparaat op, die de kantooruren vertelde... was ik ook niets mee... nu neemt er zelfs niemand op
Het kan natuurlijk zijn door af en toe is een keer te proberen dat je geluk hebt.
...
als er iets of iemand opneemt, wat is het dan? een automaat, die je de keuze stelt tussen talen, of direct een persoon? is het best om te laten rinkelen, of moet ik na enkele keren al dichtleggen?BBB schreef:De beste manier is (volgens mij) direct na elkaar blijven proberen, en dan ben je op +/- 1 uur binnen.guess_who schreef:wanneer is eigenlijk een goed moment om te bellen naar de helpdesk?
ik heb nu al 4 keer geprobeerd te bellen op het gratis nummer, maar er neemt niets of niemand op...
toen ik op een avond belde, nam er een antwoordapparaat op, die de kantooruren vertelde... was ik ook niets mee... nu neemt er zelfs niemand op
Het kan natuurlijk zijn door af en toe is een keer te proberen dat je geluk hebt.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
FullHD,
ik wil je langs deze weg alvast bedanken voor het vele werk dat je in deze topic (bijgewerkte starter-comment) hebt gestoken.
Dat verdient een bloemetje (of een pluim op je hoed)
ik wil je langs deze weg alvast bedanken voor het vele werk dat je in deze topic (bijgewerkte starter-comment) hebt gestoken.
Dat verdient een bloemetje (of een pluim op je hoed)
Op de 0800-nr direct een persoon.guess_who schreef:als er iets of iemand opneemt, wat is het dan? een automaat, die je de keuze stelt tussen talen, of direct een persoon? is het best om te laten rinkelen, of moet ik na enkele keren al dichtleggen?BBB schreef:De beste manier is (volgens mij) direct na elkaar blijven proberen, en dan ben je op +/- 1 uur binnen.guess_who schreef:wanneer is eigenlijk een goed moment om te bellen naar de helpdesk?
ik heb nu al 4 keer geprobeerd te bellen op het gratis nummer, maar er neemt niets of niemand op...
toen ik op een avond belde, nam er een antwoordapparaat op, die de kantooruren vertelde... was ik ook niets mee... nu neemt er zelfs niemand op
Het kan natuurlijk zijn door af en toe is een keer te proberen dat je geluk hebt.
Op de 7777 (via VoIP) krijg je eerst muziek te horen en kan het zijn dat nadien ingehaakt wordt omdat er niemand opneemt.
En met de 070-nr heb ik geen ervaring.
...
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Graag gedaan. Fijn dat het wordt gewaardeerd...Gent32m schreef:FullHD,
ik wil je langs deze weg alvast bedanken voor het vele werk dat je in deze topic (bijgewerkte starter-comment) hebt gestoken.
Dat verdient een bloemetje (of een pluim op je hoed)
Inderdaad ik denk dat er veel mensen zijn die hier iets aan hebben.FullHD schreef:Graag gedaan. Fijn dat het wordt gewaardeerd...Gent32m schreef:FullHD,
ik wil je langs deze weg alvast bedanken voor het vele werk dat je in deze topic (bijgewerkte starter-comment) hebt gestoken.
Dat verdient een bloemetje (of een pluim op je hoed)
Dus ook bedankt in mijn naam.
Ik heb dit wel getetst maar ik heb dit hier op userbase gevonden als ik mij niet vergis, dus eigenlijk is er iemand anders die hier de credit voor verdient.FullHD schreef:bijeengezocht en getest door BBB
[edit]
Ik heb het hier gevonden.Ken schreef: X-Lite instellingen:gathering.tweakers.net schreef:Bij User Details:
* Display name: *3
* User name: *3
* Password: *3
* Domain: 192.168.2.1
Bij Domain Proxy:
* Register with domain and receive incoming calls: AAN
* Send Outbound via: PROXY: 192.168.2.1
Dialling plan: Ongewijzigd laten (default = #1\a\a.T;match=1;prestrip=2;)
Bij software die een Realm-instelling vraagt, laat je die LEEG.
Deze instellingen exact overnemen, anders werkt het niet.
[/edit]
In alle geval bedankt om alles zo mooi te verzamelen
Laatst gewijzigd door BBB 14 jul 2008, 15:52, in totaal 1 gewijzigd.
...
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Dus je hebt het bijeengezocht...BBB schreef:...ik heb dit hier op userbase gevonden als ik mij niet vergis...FullHD schreef:bijeengezocht en getest door BBB
Edit: allez, ere wie ere toekomt. Startpost = aangepast.
Laatst gewijzigd door FullHD 14 jul 2008, 17:04, in totaal 1 gewijzigd.
Die manier heeft me heel goed geholpen. na een 5-tal keer proberen binnen geraakt! Ze hebben mijn contract doorgemaild ipv op te zenden via de postBBB schreef:De beste manier is (volgens mij) direct na elkaar blijven proberen, en dan ben je op +/- 1 uur binnen.guess_who schreef:wanneer is eigenlijk een goed moment om te bellen naar de helpdesk?
ik heb nu al 4 keer geprobeerd te bellen op het gratis nummer, maar er neemt niets of niemand op...
toen ik op een avond belde, nam er een antwoordapparaat op, die de kantooruren vertelde... was ik ook niets mee... nu neemt er zelfs niemand op
Het kan natuurlijk zijn door af en toe is een keer te proberen dat je geluk hebt.
Waren trouwens erg vriendelijk!
zal vanavond online zijn!
verdomde post... grmbl...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Pff... kheb ook gebeld rond 14u30 zo, twee keer geprobeerd, maar na 5 minuten slaat die telefoon vanzelf af
DX-adsl heeft wel een vriendelijke dame
DX-adsl heeft wel een vriendelijke dame
Mijn Homeconnect software doet het niet meer :
Neemt ongeveer 90% van de resources in beslag als ik wil inloggen en na 5 minuten is dat niet anders....
Weet iemand waar ik eventueel de laatste versie van die software kan afhalen? Ik zie nergens een link op de site van Dommel. Of is er een andere remedie.
Ik vraag me trouwens of wie het slechte idee had bij Dommel om dat in .NET te ontwikkelen. Het was veel beter geweest om dat in bvb Java te ontwikkelen. Dan hadden OSX en Linux gebruikers er ook iets aan gehad.
Neemt ongeveer 90% van de resources in beslag als ik wil inloggen en na 5 minuten is dat niet anders....
Weet iemand waar ik eventueel de laatste versie van die software kan afhalen? Ik zie nergens een link op de site van Dommel. Of is er een andere remedie.
Ik vraag me trouwens of wie het slechte idee had bij Dommel om dat in .NET te ontwikkelen. Het was veel beter geweest om dat in bvb Java te ontwikkelen. Dan hadden OSX en Linux gebruikers er ook iets aan gehad.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46
http://www.dommel.be/setup.zipnaajk schreef: Weet iemand waar ik eventueel de laatste versie van die software kan afhalen? Ik zie nergens een link op de site van Dommel. Of is er een andere remedie.
FullHD heeft dus zo zijn best gedaan om alles in de eerste post te verzamelen ...naajk schreef:Weet iemand waar ik eventueel de laatste versie van die software kan afhalen? Ik zie nergens een link op de site van Dommel. Of is er een andere remedie.
...
Mobistar werkt nog niet bij ons thuis, telenet kan ik niet zo snel laten testen.Skelton schreef:Zonet ben ik opgebeld geweest door een Telenetnummer. Hopelijk werkt het nu dus ook voor Mobistar, Tele2, ...
...
Ik ben online
wel op twee pc's die homelink mogen installeren vooraleer ik het werkende kreeg... ook niet echt gezond, maar kom, het werkt
router heeft éénmaal herstart ondertussen, maar dat was blijkbaar de firmware update.
speedtest ziet er goed uit. ben content.
nu nog de telefoon, maar dat zal waarschijnlijk voor morgen zijn (4 werkuren)
wel op twee pc's die homelink mogen installeren vooraleer ik het werkende kreeg... ook niet echt gezond, maar kom, het werkt
router heeft éénmaal herstart ondertussen, maar dat was blijkbaar de firmware update.
speedtest ziet er goed uit. ben content.
nu nog de telefoon, maar dat zal waarschijnlijk voor morgen zijn (4 werkuren)