Probleem ivm facturatie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
mensaap
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:01

Een vriend van mij heeft een verbinding bij dommel (netconnect).
Hij betaald om de maand, maar 2 weken geleden heeft dommel hem afgesloten wegens het niet betalen van een factuur.

Hij heeft deze wel degelijk betaald, maar is toch afgesloten geweest. Ze hebben hem via e-mail verwittigd (dewelke hij bij mij moest openen, wegens geen internet bij zijn thuis).

Welnu, hij heeft al verscheidene keren naar dommel gebeld, maar hij krijgt elke keer het wachtmuziekje te horen en nooit iemand die opneemt. Ook heeft hij een mail verstuurt naar dommel, maar hij heeft nog steeds niets ontvangen na 3 dagen wachten.

Nu is mijn vraag, wat kan hij doen om toch zo snel mogelijk zijn verbinding terug te krijgen? Indien hij deze week nog niets per mail ontvangt is hij wel van plan een brief te sturen, maar dit neemt dan weer tijd in beslag en zoals u wel weet internet is belangrijk dezer dagen.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

dat noemen ze dommel service :evil:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

mensaap schreef:Hij heeft deze wel degelijk betaald, maar is toch afgesloten geweest. Ze hebben hem via e-mail verwittigd (dewelke hij bij mij moest openen, wegens geen internet bij zijn thuis).


Wil dus zeggen dat de betaling niet bij Dommel is toegekomen. Hoe heeft je vriend betaalt ? Heeft hij de juiste omschrijving ingevuld ? Werkt hij via dommiciliering of niet.

Ik betaal zelf via dommiciliering en heb hier nog niet problemen mee gehad (heb al een jaartje netconnect). Als je manueel overschrijft, kan dit gemakkelijker fout lopen (denk ik)

mensaap schreef:Nu is mijn vraag, wat kan hij doen om toch zo snel mogelijk zijn verbinding terug te krijgen? Indien hij deze week nog niets per mail ontvangt is hij wel van plan een brief te sturen, maar dit neemt dan weer tijd in beslag en zoals u wel weet internet is belangrijk dezer dagen.


Waarom brief schrijven ? En niet gewoon bellen (of beter blijven bellen). Ik heb al paar keer naar Dommel gebeld en ben steeds binnen geraakt (heb nooit langer dan 5 minuten moeten wachten)

Hoe lang belt je vriend ?
Of tijdens welke uren belt hij ? (sommige uren zijn drukker dan anders)

Je hebt ook nog altijd de 24/24u bel service. Als je daar naar belt (bv 's avonds laat of 's nachts) heb je onmiddellijk iemand aan de lijn. Want de meeste mensen slapen 's nachts hé. Behalve bij Dommel. Daar blijven ze voor ons werken :wink:

Dus.. Zo snel mogelijk uitpluizen, wat er fout gelopen is.
mensaap
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:01

Hij betaald om de maand zelf met overschrijving (dus niet met dommiciliering) en nu beweert dommel dat ze de betaling niet ontvangen hebben.

Hij heeft geregeld gebeld, maar elke keer het wachttoontje gehad.

Maar goed, ik zal het bericht doorgeven aan hem.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

mensaap schreef:Hij betaald om de maand zelf met overschrijving (dus niet met dommiciliering) en nu beweert dommel dat ze de betaling niet ontvangen hebben.


Misschien iets fout gelopen in de omschrijving (referentie) die opgegeven moet worden. Dat is een nadeel bij niet-dommiciliering.

Maar niet enkel daar. Toen ik mijn plasma tv bij Vandenborre kocht, had ik geen geld genoeg meer op mijn banccontact (mijn weeklimiet was op, had al teveel gekocht :wink:)

Ik kon toen ook via overschrijving de factuur betalen. Echter als ik het factuur-nummer niet opgaf of verkeerd opgaf, kon ik niet meer op mijn betaalde geld aanspraak maken! Vrij risicol vol dus. Dus ik heb vier keer goed gekeken toen, alvorens mijn overschrijving in de bus te doen.

Stel dat ik dat nummer verkeerd had ingevuld, waren de gevolgen wss niet te overzien.

Nou ja, hiermee wil ik je vriend zeker niet bang maken. Dit zal wel zo geen probleem bij Dommel (denk ik) zijn. 't is alvast een moeilijke klus, om betalingen te identificeren. Al dat geld dat binnenkomt. Wie heeft wat betaald, nog niet betaald, etc.

Zolang men maar een referentie-nummer hoeft in te scannen, valt dat nog mee. Maar eens daar iets fout zit, wordt dat uitzoeken. Ofwel is de betaling gewoon niet uitgevoerd door de bank, wegens saldo op rekening ontoereikend. De overschrijving is ingediend, maar is ze ook betaald ?

Anyway, Dommel opbellen dus...
Kunnen wij niet veel aan veranderen (voor je vriend)

En ik ga zeker niet bijleggen :wink:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Waarschijnlijk is het zoals Gent zei.
Dommels facturatie-systeem is volautomatisch, een foutje bij het referentie nummer en het systeem registreert uw betaling niet. Daarom dat ik dat referentie nummer steeds c/p en een of twee keer extra overloop (dat doe ik bij al mijn overschrijvingen met een referentie).

Uw vriend zal moeten blijven trachten bij Dommel binne te geraken en hun hiervan op de hoogte brengen, dan kunnen ze manueel gaan zoeken naar zijn betaling en alles weer in orde zetten.

Misschien kan hij zelf is nakijken of hij de juiste ref opgegeven heeft.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ge moet er toch al serieus naasttypen en dikke pech hebben om u te vergissen in een gestructureerde mededeling. Er zit namelijk een controle in de gestructureerde mededelingen (naar analogie met de bankrekeningen). Een deftig betalingsprogramma (zoals de meeste banken wel hebben denk ik) wijst u op de fout.

Nu ja, enigste mogelijkheid is (zoals de meesten ook al gezegd hebben) contact opnemen met Dommel om na te gaan wat er fout gelopen is.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Wanneer ze afsluiten rekenen ze dan ook 60 euro aan als Telenet voor heractivatie, mensaap.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Matthias_VL schreef:mensaap.


:???: :???: :???:
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Uzzi schreef:
Matthias_VL schreef:mensaap.


:???: :???: :???:
http://www.userbase.be/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=7763 :roll:
Laatst gewijzigd door Matthias_VL op 08 jul 2008, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

dat is een nick :!: :lol: :lol: :lol:
mensaap
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:01

Ok bedankt :)

en ja, weet het van mijn nick ;)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

.... nu dat ge het zegt :oops:

Tja, waar is de tijd dat de mensen gewoon Sven, Steven of Uzzi noemden :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

neen ze rekenen geen kosten aan om jouw internet terug te activeren. Is tenminste maar gewoon op een knopje actief duwen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bij zulke problemen is het altijd het best te reageren met een aangetekend schrijven.Hij kan er dan ook een kopie van zijn rekeninguittreksel bijvoegen,zodat het meteen bewezen is dat hij effectief betaald heeft. Ik betaal ook met een overschrijving,het duurd een paar dagen langer,maar is zeker even effectief hoor( persoonlijk vind ik ook dat u als consument dan beter de controle behoud).Bij Dommel vind ik het spijtig dat ze daar 1€ extra voor aanrekenen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

fluppie schreef:Bij Dommel vind ik het spijtig dat ze daar 1€ extra voor aanrekenen.


Spijtig, idd, maar wel begrijpelijk. Dommiciliering kost hen minder (aan betalingsopvolging). En daarom geven ze je die 1 euro korting. Als stimulans om meer kosten besparend te werken.

Dommiciliering is wel gemakkelijk. Maar heeft als nadeel dat ze voor andere kosten, gemakkelijker geld van je rekening kunnen halen.

Maar hier mag Dommel (of gelijk wie) niet teveel misbruik van maken. Anders zeg je automatisch je Dommiciliering op.

Overigens, als je van provider verandert, zeg je die Dommiciliering best zo snel mogelijk op. Ik heb dat althans bij Tele2 gedaan. Op die manier vermijd je dat ze plots nog geld van je rekening gaan halen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Gent32m schreef:Spijtig, idd, maar wel begrijpelijk. Dommiciliering kost hen minder (aan betalingsopvolging). En daarom geven ze je die 1 euro korting. Als stimulans om meer kosten besparend te werken.

Rekeningen die via domiciliëring betaald worden moeten ook opgevolgd worden of ze wel doorgegaan zijn. Domiciliëring heeft wel als voordeel dat de mensen niet vergeten te betalen en dat ze het geld vroeger hebben.

Verder: normaal zou Dommel toch moeten zien dat ze geld krijgen van iemand en dat er daar geen mededeling bij staat?
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

Ik vindt het vreemd dat hij geen waarschuwing heeft gekregen om er hem op te wijzen, ten eerste dat zijn factuur niet was betaald (ik betaal ook niet via domi en toen ik ne keer had vergeten te betalen kreeg ik een mail) en ten tweede dat ze zijn internet gingen afsluiten. :???:
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Volgens mij is mensaap opnieuw onze vriend Margaazz: zelfde verhaal, zelfde schrijfstijl en bijna letterlijk dezelfde tekst.
betaal met domiciliering: ik doe het al jaren zo en nooit problemen, nooit betwisting.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

staartmees schreef:Volgens mij is mensaap opnieuw onze vriend Margaazz: zelfde verhaal, zelfde schrijfstijl en bijna letterlijk dezelfde tekst.
betaal met domiciliering: ik doe het al jaren zo en nooit problemen, nooit betwisting.


staartmees schreef:Moderatoren, kunnen jullie die Margaaas niet blokkeren? Bij elk onderwerp komt hij opnieuw aanzetten met ellenlange reacties over steeds hetzelfde onderwerp. :roll:.

Bron,: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 571#229571

Margaaaasfobie aan het krijgen ,zeker ? :smash2:

Zie dat ge,er niet te veel mensen mee besmet,hé. :student:

Heb je soms iets verkeerd gerookt, gepakt,gesnoven of gedronken ? ? :think:

@ mensaap
De ombudsman zit te wachten op klachten als de uwe.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=

Hier op het forum ,proberen ze de schuld bij U te leggen en DommeL zoveel mogelijk goed te praten.
Normaal als uw vriend belt naar de beklaagde,en wacht tot de dure muziek stopt ,omdat ze opnemen,dan kan uw vriend zijn internet voor 24 uur geactiveerd worden en kan hij het bewijs van betaling door mailen.
Als ze er dan voor den drommel die mail willen lezen,heb je kans dat uw vriend voor het einde van de maand terug met het internet word verbonden.
De dagen dat hij afgesloten werd is hij natuurlijk kwijt,dat begrijp je wel ,hé ?
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

staartmees schreef:Volgens mij is mensaap opnieuw onze vriend Margaazz: zelfde verhaal, zelfde schrijfstijl en bijna letterlijk dezelfde tekst.
betaal met domiciliering: ik doe het al jaren zo en nooit problemen, nooit betwisting.


Ik denk niet dat mensaap, ook een margaas kloon is (bespaar ons daarvan!) :?

- Maar idd, betaal met domiciliering, dan heb je die problemen niet.
- Of betaal zonder, maar dan is het ook jou verantwoordelijkheid (de referentie goed in te vullen en op tijd te betalen).
- In geval van betalingsproblemen, contacteer zo snel mogelijk Dommel en tracht daarin hoffelijk te blijven. Iedereen maakt fouten.

mensaap, heeft je vriend ondertussen contact met Dommel kunnen maken ? Is het probleem opgelost geraakt ?
mensaap
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:01

Gent32m schreef:
staartmees schreef:Volgens mij is mensaap opnieuw onze vriend Margaazz: zelfde verhaal, zelfde schrijfstijl en bijna letterlijk dezelfde tekst.
betaal met domiciliering: ik doe het al jaren zo en nooit problemen, nooit betwisting.


Ik denk niet dat mensaap, ook een margaas kloon is (bespaar ons daarvan!) :?

- Maar idd, betaal met domiciliering, dan heb je die problemen niet.
- Of betaal zonder, maar dan is het ook jou verantwoordelijkheid (de referentie goed in te vullen en op tijd te betalen).
- In geval van betalingsproblemen, contacteer zo snel mogelijk Dommel en tracht daarin hoffelijk te blijven. Iedereen maakt fouten.

mensaap, heeft je vriend ondertussen contact met Dommel kunnen maken ? Is het probleem opgelost geraakt ?


Hij heeft naar eigen zeggen nog niemand aan de lijn kunnen krijgen en gaat dus dan ook een aangetekende brief in de loop van de week versturen.

Heb hem trouwens ook gezegt dat domiciliering beter is, maar dat vertrouwt hij niet volledig.

PS. Margaas?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

mensaap schreef:PS. Margaas?


Sssssshhht, straks maak je hem nog wakker...
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

@mensaap: laat hem bij zijn bank eens navragen of, en wanneer die overschrijving goed werd uitgevoerd want de opdracht geven is in de ogen van de betaler wel voldoende maar daarom is het geld nog niet bij degene die het moet krijgen hé.

Die gegevens - datum v. opdracht, valutadatum, ... kan hij bijvoegen bij de aangetekende brief.
Kwestie om zo weinig mogelijk 'aan het toeval' over te laten.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Gent32m schreef:
mensaap schreef:PS. Margaas?


Sssssshhht, straks maak je hem nog wakker...

Ik heb juist een mailtje verzonden naar DommeL

Hiermede zeg ik mijn contract op.
Reden U hebt 1 maand die betaald is niet geleverd en weigert er mij compensatie voor te geven


Ik en jullie zijn nu eens benieuwd,welk (onzinnig lachverwekkend) antwoord ze er op gaan geven.

:funny:
Laatst gewijzigd door margaaas op 09 jul 2008, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
mensaap
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 apr 2007, 20:01

Ok, hij heeft na veel bellen eindelijk dommel kunnen bereiken

Het zal nu hopelijk wel uitgewerkt worden ^^
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

mensaap schreef:Ok, hij heeft na veel bellen eindelijk dommel kunnen bereiken

Het zal nu hopelijk wel uitgewerkt worden ^^


Ok, dat is goed nieuws.
Problem solved. Let's move on :wink:
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

mensaap schreef:Ok, hij heeft na veel bellen eindelijk dommel kunnen bereiken

Het zal nu hopelijk wel uitgewerkt worden ^^


:angel: of :twisted: ? ?
Ik zal een kaarsje aansteken voor een goed vervolg :wink:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

lap, nu is het beest wakker geworden. :twisted:

Enfin als jij je contract wilt opzeggen zal je je toch aan de opzegregeling zoals je zelf ondertekend hebt moeten houden.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

staartmees schreef:lap, nu is het beest wakker geworden. :twisted:

Enfin als jij je contract wilt opzeggen zal je je toch aan de opzegregeling zoals je zelf ondertekend hebt moeten houden.


http://www.cartoonstock.com/lowres/bro0077l.jpg

http://www.cartoonstock.com/lowres/sbu0053l.jpg

http://www.thet-spot.com/modules/Shop/l ... %20new.jpg = :angel:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Als je je contract met dommel wilt opzeggen kan dat niet via email maar wel met een aangetekend schrijven.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Als je je contract met dommel wilt opzeggen kan dat niet via email maar wel met een aangetekend schrijven.



Volgens het contract heeft een mail vanaf je bij dommel geregistreerde mailadres naar [email protected] dezelfde waarde als een aangetekend schrijven.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Voor wie niet weet wat een mensaap is :


De Hominoidea (mensapen) is in sommige taxonomische indelingen een superfamilie binnen de primaten. Het omvat de gibbons en de mensachtigen, waaronder de mens. In de meer gebruikelijke indelingen vormen deze samen met de apen van de Oude Wereld de superfamilie Catarrhini. Wanneer de Hominoidea als superfamilie gezien wordt, wordt de Catarrhini als een onderorde beschouwd.

De mensapen worden tegenwoordig ingedeeld in twee families:

De familie der Hylobatidae bestaat uit 12 gibbon-soorten, met inbegrip van de withandgibbon en de siamang, ook wel de kleine mensapen genoemd
De familie der Hominidae welke bestaat uit gorilla's, chimpansees en bonobo's, orang-oetans, ook wel de grote mensapen genoemd. Tot deze familie worden ook de mensen gerekend.
In vroegere definities werd de mensaap omschreven als een staartloze (en daarom bijzonder menselijke) primaat, maar naarmate de taxonomische kennis vorderde werd het duidelijk dat staartloosheid een eigenschap was die bij een aantal verschillende en niet verwante soorten voorkwam, als de berberaap.

De familie die alle grote mensapen omvat stond in het verleden bekend als Pongidae, waaruit mensen (en fossiele hominiden) werden weggelaten. Op gronden van verwantschap is er echter geen argument om dit te doen. De chimpansees, de gorilla's, de mensen en de orang-oetans zijn ieder dichter aan elkaar verwant dan om het even welk van deze vier groepen aan gibbons en siamangs zijn. Desondanks wordt de term "hominide" nog onterecht gebruikt in de specifieke betekenis van uitgestorven primaten die dichter bij de mensen staan dan bij de andere mensapen (bijvoorbeeld Australopithecus). Het is nu gebruikelijker om de onderfamilie Homininae te gebruiken om de hominiden, in deze smalle betekenis, van de bestaande niet-menselijke leden van de familie der Hominidae te scheiden.

Huidig bewijsmateriaal impliceert dat de mensen gemeenschappelijke, uitgestorven, voorvader met de chimpansee/bonobolijn delen, waar wij meer recentelijk van afscheiden zijn dan de gorillalijn. Alle levende leden van Hylobatidae en Hominidae zijn staartloos, en de mensen kunnen daarom nauwkeurig als tweevoetige apen worden omschreven. Nochtans zijn er ook primaten in andere families welke staartloos zijn.

Zowel de grote mensapen als de kleinere mensapen vallen binnen de klade Catarrhini ("smalneusapen"), die ook de apen van de Oude Wereld omvat. Binnen deze groep kunnen beide families van mensapen van deze apen worden onderscheiden aan de hand van het aantal bobbeltjes op hun kiezen (de mensapen hebben er vijf - het "Y-5" kiespatroon, de Oude Wereldapen hebben er slechts vier in een "bilophodont" patroon). Mensapen hebben mobielere schouderverbindingen en armen en een minder beweegbare ruggengraat in vergelijking met de apen van de Oude Wereld. Dit zijn allen anatomische aanpassingen aan verticaal hangen en slingeren. De splitsing van de Catarrhini in apen en mensapen voltrok zich waarschijnlijk in het Mioceen met de ontwikkeling van de eerste mensaap Pierolapithecus.

Behalve gorilla's en mensen zijn alle mensapen behendige bomenklimmers. Zij worden het best beschreven als omnivoor, hun dieet bestaat uit fruit, graszaden, en in de meeste gevallen kleine hoeveelheden vlees (hetzij gejaagd of geaasd), aangevuld met overig voedsel dat gemakkelijk wordt verteerd. Ze zijn inheems in Afrika en Azië.

De meeste mensaapsoorten zijn zeldzaam of met uitsterven bedreigd. De belangrijkste bedreiging voor de meeste mensaapsoorten is verlies van leefomgeving in het tropisch regenwoud, hoewel sommige populaties eerder in gevaar worden gebracht door de jacht op woudvlees (bushmeat).
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

TylerDurden schreef:
Als je je contract met dommel wilt opzeggen kan dat niet via email maar wel met een aangetekend schrijven.



Volgens het contract heeft een mail vanaf je bij dommel geregistreerde mailadres naar [email protected] dezelfde waarde als een aangetekend schrijven.
En vermits ze voor zoiets een ticket maken en de belofte doen het binnen de 5 dagen te beantwoorden,worden ze het slachtoffer van hun eigen gepruts. :nana:

En zo hebben ze meer van die foutjes in hun contract,waarmee ze zichzelf zeer kunnen doen.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

brooklyn schreef:Voor wie niet weet wat een mensaap is :
.
Zoals U weten de meeste mensen wat een mensaap is. :student:
Maar leg eens uit,hoe een ISP er moet uitzien,dat kan je niet,he ? ? :nana:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

en daarom is een aangetekend schrijven de aangewezen manier om een contract op te zeggen. Stel dat je naar de rechtbank trekt dan heeft in zo'n geval een email geen waarde.
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

Slimme staartmees,mijn contract is met een email overeengekomen,heeft dat dan wel een waarde ? ? :think: :thumbs:
Indien niet,dan is het gemakkelijk ,en heb ik zelfs geen contract om op te zeggen
Laatst gewijzigd door margaaas op 11 jul 2008, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dommel moet je wel een ondertekend contract bezorgen voor je kan aangesloten worden. over andere providers spreek ik me niet uit

en uit het dat contract:

Een opzegging kan enkel via een aangetekend schrijven worden uitgevoerd, gericht aan de maatschappelijke zetel van SCHEDOM NV/SA.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

mensaap schreef:Hij betaald om de maand zelf met overschrijving (dus niet met dommiciliering) en nu beweert dommel dat ze de betaling niet ontvangen hebben.

Hij heeft geregeld gebeld, maar elke keer het wachttoontje gehad.

Maar goed, ik zal het bericht doorgeven aan hem.


Goh, zelf ook al verscheidene malen tegengekomen. Aangezien een administratieve "fout" langs hun kant géén!!! rechtmatig argument is om de dienst op te schorten kan jij een tegeneis doen voor een bepaald bedrag per dag dat je geen internet hebt/had. Wij hebben dat ook gedaan, en een uurtje later kregen we dhr. Alain Dom aan de lijn met de garantie dat we binnen het uur terug internet hadden ...

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
margaaas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 09 apr 2008, 03:44

X-2datop schreef:
Goh, zelf ook al verscheidene malen tegengekomen. Aangezien een administratieve "fout" langs hun kant géén!!! rechtmatig argument is om de dienst op te schorten kan jij een tegeneis doen voor een bepaald bedrag per dag dat je geen internet hebt/had. Wij hebben dat ook gedaan, en een uurtje later kregen we dhr. Alain Dom aan de lijn met de garantie dat we binnen het uur terug internet hadden ...

Grtz,
X

Dank U.
Moet ik ook nog eens proberen,niettegenstaande het feit dat ik al iets anders in petto heb,
maar meer daar over ,een van de volgende dagen. :wink:
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”