Het grote Homeconnect topic - deel 1
-
- Pro Member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Hey,
Ik ben ondertussen al een kleine week geactiveerd bij dommel, maar ik heb nog steeds een temporary gebruikersnaam ( dsltemp5@schedom ) wanneer ik bij basisinstellingen kijken op de siemens router. Is dit normaal?
Firmwareversie: 2.3.52.3_100.0
Ik ben ondertussen al een kleine week geactiveerd bij dommel, maar ik heb nog steeds een temporary gebruikersnaam ( dsltemp5@schedom ) wanneer ik bij basisinstellingen kijken op de siemens router. Is dit normaal?
Firmwareversie: 2.3.52.3_100.0
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46
Je hebt besteld bij Loveno, dus daar natuurlijk!PTiTDaV schreef:mijn modem ( siemens sx... ) doet het niet, hij gaatzelf niet aan.
Schakelaar ok, stekker ok
naar wie kan ik mij best richten ?
Loveno, Dommel?
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
@ Mr.Nike
Probeer eens het volgende: ga naar Network Connections en disable alles behalve "Local Area Connection" - of toch die network connection waarmee je aan je modem verbonden bent.
Het resultaat moet zijn dat wanneer je in een Command Prompt het commando "ipconfig /all" uitvoert, je alleen nog iets krijgt zoals dit:
Probeer eens het volgende: ga naar Network Connections en disable alles behalve "Local Area Connection" - of toch die network connection waarmee je aan je modem verbonden bent.
Het resultaat moet zijn dat wanneer je in een Command Prompt het commando "ipconfig /all" uitvoert, je alleen nog iets krijgt zoals dit:
Code: Selecteer alles
Windows IP Configuration
Host Name . . . . . . . . . . . . : ***
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Mixed
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : dummy.porta.siemens.net
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . : dummy.porta.siemens.net
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit
Ethernet NIC
Physical Address. . . . . . . . . : ****
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.253
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 193.109.184.72
193.109.184.75
Lease Obtained. . . . . . . . . . : vrijdag 11 juli 2008 10:29:41
Lease Expires . . . . . . . . . . : vrijdag 11 juli 2008 10:59:41
Opnieuw bedankt voor je antwoord FullHD, het lijkt geholpen te hebben.
Op naar de volgende stap om te activeren en ook het volgende probleem
Dus ik heb alle overbodige lan adapters uitgeschakeld, vervolgens nog eens geprobeerd om de modem te detecteren maar nu krijg ik het bericht dat hij deze niet kan vinden. En wat nog erger is, internet lijkt niet meer te werken op de computer waar ik dit probeerde. Dus logisch dat hij de modem niet kan vinden.
Toen heb ik terug van netwerkkaarten gewisseld, nogmaals geprobeerd, zelfde bericht "kan modem niet vinden" nu werkt internet ook niet meer op die netwerkkaart..
Toen op een laptop geprobeerd (waar trouwens voordien dezelfde foutmelding kreeg als in mijn eerdere post), zelfde foutmelding, ook geen internet meer. Zelfs als ik heropstart of adapters aan/uitschakel.
Lan-ip adres is inorde en andere computers op het netwerk hebben nog internet (ik heb naar een 3de computer moeten overschakelen om dit te kunnen posten)
Raar toch :/ Kzal maar eens de helpdesk bellen zeker..
Als er nog iets is wat ik kan proberen, let me know.
Met dank
Op naar de volgende stap om te activeren en ook het volgende probleem
Dus ik heb alle overbodige lan adapters uitgeschakeld, vervolgens nog eens geprobeerd om de modem te detecteren maar nu krijg ik het bericht dat hij deze niet kan vinden. En wat nog erger is, internet lijkt niet meer te werken op de computer waar ik dit probeerde. Dus logisch dat hij de modem niet kan vinden.
Toen heb ik terug van netwerkkaarten gewisseld, nogmaals geprobeerd, zelfde bericht "kan modem niet vinden" nu werkt internet ook niet meer op die netwerkkaart..
Toen op een laptop geprobeerd (waar trouwens voordien dezelfde foutmelding kreeg als in mijn eerdere post), zelfde foutmelding, ook geen internet meer. Zelfs als ik heropstart of adapters aan/uitschakel.
Lan-ip adres is inorde en andere computers op het netwerk hebben nog internet (ik heb naar een 3de computer moeten overschakelen om dit te kunnen posten)
Raar toch :/ Kzal maar eens de helpdesk bellen zeker..
Als er nog iets is wat ik kan proberen, let me know.
Met dank
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Net naar Dommel gebeld (via 7777 nummer, was trouwens redelijk snel binnen).
Ze zeggen dat dinsdag in de loop van de dag we weer bereikbaar zouden zijn door telenet...
Ze zeggen dat dinsdag in de loop van de dag we weer bereikbaar zouden zijn door telenet...
Ik ben nu al enkele dagen aan het downloaden, maar rond/boven de 500 kb/s wilt het niet gaan. Best eigenaardig als er over 12 mbit wordt gesproken, terwijl ik amper een derde van dit maximum haal. Afstand van de centrale enz, ik ben akkoord dat de volle 12 mbit niet zal lukken, en dat verwacht ik ook niet. Maar als het maximum 1.5 MB/s is en ik haal amper 500 kb/s, dan vindt ik die 12 mbit wel heel sterk overdreven. Ergens 800 - 1000 kb/s zou toch mogen.
Hallo,
gisteren mocht ik na 18u de activatiecode ingeven en dan zou de telefoon na 4 uren het doen.
Tot nu nog steeds geen voip lichtje dat brand.
Is het normaal dat het zolang duurt ?
Ik zou het graag in orde zien want zondag vertrek ik op vakantie voor 2 weken en ik vrees dat er morgen dan ook niet veel zal gebeuren.
Als ik via de software wil inloggen krijg ik de melding dat ik niet kan inloggen aangezien de configuratie van de modem en/of activatie of overname van het telefoonnummer nog niet is afgerond.
Iemand tips , tenzij dit normaal is natuurlijk
Thx,
Wildy
gisteren mocht ik na 18u de activatiecode ingeven en dan zou de telefoon na 4 uren het doen.
Tot nu nog steeds geen voip lichtje dat brand.
Is het normaal dat het zolang duurt ?
Ik zou het graag in orde zien want zondag vertrek ik op vakantie voor 2 weken en ik vrees dat er morgen dan ook niet veel zal gebeuren.
Als ik via de software wil inloggen krijg ik de melding dat ik niet kan inloggen aangezien de configuratie van de modem en/of activatie of overname van het telefoonnummer nog niet is afgerond.
Iemand tips , tenzij dit normaal is natuurlijk
Thx,
Wildy
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
De snelheid is dan ook nog niet overgezet naar 12 mbits.Niki_ schreef:Ik ben nu al enkele dagen aan het downloaden, maar rond/boven de 500 kb/s wilt het niet gaan. Best eigenaardig als er over 12 mbit wordt gesproken, terwijl ik amper een derde van dit maximum haal. Afstand van de centrale enz, ik ben akkoord dat de volle 12 mbit niet zal lukken, en dat verwacht ik ook niet. Maar als het maximum 1.5 MB/s is en ik haal amper 500 kb/s, dan vindt ik die 12 mbit wel heel sterk overdreven. Ergens 800 - 1000 kb/s zou toch mogen.
Ik wou vandaag mijn contract naar dommel per mail doorsturen maar ik krijg steeds een failure bericht. Je moet toch het contract doorsturen naar [email protected]? Heeft er nog iemand dit probleem?
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Als je "ipconfig /all" uitvoert, wat is dan je 'default gateway'? Is dat het IP adres van je modem (192.168.2.1)? Als je dat adres in IE intikt, krijg je dan het inlogscherm van je modem?Mr.Nike schreef:Als er nog iets is wat ik kan proberen, let me know.
Ja.Wildy schreef:Is het normaal dat het zolang duurt ?
Dat komt ook wel in orde.Wildy schreef:Als ik via de software wil inloggen krijg ik de melding dat ik niet kan inloggen aangezien de configuratie van de modem en/of activatie of overname van het telefoonnummer nog niet is afgerond.
Geduld is een schone deugd...
Maar als je bijna 2 weken moet wachten ... (en ben nog altijd aan het wachten)FullHD schreef: Geduld is een schone deugd...
En als je dan in mijn geval achteraf te horen krijgt dat je meer dan 35 euro "omschakelkost" dient te betalen, dan begin ik wel ongeduldig te worden.
Voor die kost zouden ze dan toch een klein beetje moeite mogen doen.
...
@ FullHD
Ja ik geraak nog op mijn routerpagina enz.
Met het netwerk is niets mis, andere computers kunnen nog perfect op internet (telenet), maar computers waar ik het activatieprogramma heb opgezet en heb geprobeerd om de nieuwe modem te activeren..
Daar heb ik dus helemaal geen internet meer :'( Heb al vanalles geprobeerd.
En de helpdesk bereiken lukt ook niet, zit al hele dag om de 10 minuten te proberen :/ Ze zijn daar met vakantie zeker..
edit: heb al die dommel connect software verwijderd enzo, paar keer opnieuw opgestart, krijg steeds opnieuw verbinding met netwerk en geldig lan adres maar geen internet meer.. sinds die dommel activatie (poging)
En nog eens op 2 windows xp computers.. Dat kan toch niet :/
Ik zit nu zonder internet op 2 computers door die activatie en het is nog eens niet gelukt ook om de nieuwe modem te detecteren..
Het is net alsof telenet detecteert dat ik naar de concurrentie wil overstappen en beslist om het MAC adres van de betreffende pc te blokkeren van internet toegang of zoiets hehe
Nog maar een mailtje sturen en blijven bellen.. Al hele dag al :/
Dat het activeren van homeconnect niet lukt tot daar, maar dat ik zelf geen gebruik meer kan maken van mijn gewone internet (telenet) da's wel tegensteken..
Ik moet nu posten van een 3de computer van de eerste 2 zijn buiten dienst.
Ja ik geraak nog op mijn routerpagina enz.
Met het netwerk is niets mis, andere computers kunnen nog perfect op internet (telenet), maar computers waar ik het activatieprogramma heb opgezet en heb geprobeerd om de nieuwe modem te activeren..
Daar heb ik dus helemaal geen internet meer :'( Heb al vanalles geprobeerd.
En de helpdesk bereiken lukt ook niet, zit al hele dag om de 10 minuten te proberen :/ Ze zijn daar met vakantie zeker..
edit: heb al die dommel connect software verwijderd enzo, paar keer opnieuw opgestart, krijg steeds opnieuw verbinding met netwerk en geldig lan adres maar geen internet meer.. sinds die dommel activatie (poging)
En nog eens op 2 windows xp computers.. Dat kan toch niet :/
Ik zit nu zonder internet op 2 computers door die activatie en het is nog eens niet gelukt ook om de nieuwe modem te detecteren..
Het is net alsof telenet detecteert dat ik naar de concurrentie wil overstappen en beslist om het MAC adres van de betreffende pc te blokkeren van internet toegang of zoiets hehe
Nog maar een mailtje sturen en blijven bellen.. Al hele dag al :/
Dat het activeren van homeconnect niet lukt tot daar, maar dat ik zelf geen gebruik meer kan maken van mijn gewone internet (telenet) da's wel tegensteken..
Ik moet nu posten van een 3de computer van de eerste 2 zijn buiten dienst.
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Post eens de output van "ipconfig /all" op zo'n PC waarop je het Dommel programma hebt laten draaien? (Wis misschien je MAC adres en computernaam voordat je de post hier zet)
PS: met de uitspraak "geduld is een schone deugd" bedoelde ik gewoon dat je geduld moet hebben nadat je je modem hebt aangesloten en geactiveerd hebt met het programma. Je kan de rest niet sneller laten verlopen omdat het automatisch gebeurt - en het kan een tijdje duren. Ik heb bvb ook kort na 18u geactiveerd en het heeft tot 's anderendaags geduurd vooraleer het VOIP lampje van mijn modem brandde.
PS: met de uitspraak "geduld is een schone deugd" bedoelde ik gewoon dat je geduld moet hebben nadat je je modem hebt aangesloten en geactiveerd hebt met het programma. Je kan de rest niet sneller laten verlopen omdat het automatisch gebeurt - en het kan een tijdje duren. Ik heb bvb ook kort na 18u geactiveerd en het heeft tot 's anderendaags geduurd vooraleer het VOIP lampje van mijn modem brandde.
Voila, zojuist contracten doorgestuurd in pdf. Nu gewoon wachten op brief?
Bij die wizard, toen je je passwoord moet ingeven, was de karakter lengte gelimiteerd? Ik heb de mijne die ik nu gebruik op crm, niet volledig kunnen invullen( 1 karakter te kort).
En mag ik die router nu al gebruiken?
En is het normaal dat je nergens een soort van bevestiging krijgt van je bestelling?:p
Bij die wizard, toen je je passwoord moet ingeven, was de karakter lengte gelimiteerd? Ik heb de mijne die ik nu gebruik op crm, niet volledig kunnen invullen( 1 karakter te kort).
En mag ik die router nu al gebruiken?
En is het normaal dat je nergens een soort van bevestiging krijgt van je bestelling?:p
Eerst wachten op brief, dan pas router aansluiten.
En ja t'is normaal dat je niets van bevestiging krijgt
@ FullHD
Hieronder een ipconfig /all van mijn desktop pc die geen internet meer heeft sinds ik met het homeconnect homelink programma heb geprobeerd mijn modem te detecteren.
Er zijn op de screenshot 2 adapters actief, waarvan 1 niet aangesloten.
Dat dommel programma moet iets veranderd hebben aan m'n netwerkadapters.. misschien kun jij er iets van maken ?
Tgoh ja en censuur da's voor een andere keer.
Met dank
En ja t'is normaal dat je niets van bevestiging krijgt
@ FullHD
Hieronder een ipconfig /all van mijn desktop pc die geen internet meer heeft sinds ik met het homeconnect homelink programma heb geprobeerd mijn modem te detecteren.
Er zijn op de screenshot 2 adapters actief, waarvan 1 niet aangesloten.
Dat dommel programma moet iets veranderd hebben aan m'n netwerkadapters.. misschien kun jij er iets van maken ?
Tgoh ja en censuur da's voor een andere keer.
Met dank
ah ik dacht dat ge gewoon de router mocht gebruiken met mijn huidige netconnect info? En dan als't zo ver is gewoon router resetten/login veranderen?
Omdak zag dat anderen hem ook al op ovorhand gebruiken?
En btw: als je contracten stuurt naar hen , wanneer kregen jullie jullie brief( ongev dagen?).
En wanneer zagen jullie het eerst iets op het crm van dommel? Heb dezelfde mailadres gegeven zoals ik nu gebruik bij dommel. Maar wachtwoord is wel niet tzelfde, omdat ik in de wizard mijn wachtwoord niet helemaal kon geven...
Omdak zag dat anderen hem ook al op ovorhand gebruiken?
En btw: als je contracten stuurt naar hen , wanneer kregen jullie jullie brief( ongev dagen?).
En wanneer zagen jullie het eerst iets op het crm van dommel? Heb dezelfde mailadres gegeven zoals ik nu gebruik bij dommel. Maar wachtwoord is wel niet tzelfde, omdat ik in de wizard mijn wachtwoord niet helemaal kon geven...
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Die netwerkkabel die in "Local Area Connection 2" zit, steekt die rechtstreeks in de Siemens modem? Dat lijkt mij vreemd want je hebt via DHCP je netwerkconfiguratie gekregen. Als je je netwerkconfiguratie van de Siemens modem krijgt, moet je een IP adres krijgen in de range 192.168.2.x en is je default gateway en DHCP server IP adres 192.168.2.1. Bij jou ligt dit in de 192.168.0.x range, met andere woorden, je krijgt je netwerkconfiguratie gegevens van een andere DHCP server. Welke?
Waarschijnlijk is jouw probleem dat je PCs in een netwerk hangen en dat je een paar routers hebt (o.a. de Siemens modem) die elkaar beconcurreren. Kan je niet één PC (liefst een waarvan je netwerk configuratie toch al 'om zeep' is) bij wijze van proef uit het netwerk halen en rechtstreeks aan de Siemens modem hangen? Om er dan voor te zorgen dat je van de Siemens je netwerk configuratie gegevens krijgt voer je eerst "ipconfig /release" uit en dan "ipconfig /renew". Als je dan "ipconfig /all" uitvoert, zouden je gegevens meer moeten overeenkomen met hetgeen ik hierboven heb gepost. Dan zou de Dommel software de modem toch moeten vinden.
Waarschijnlijk is jouw probleem dat je PCs in een netwerk hangen en dat je een paar routers hebt (o.a. de Siemens modem) die elkaar beconcurreren. Kan je niet één PC (liefst een waarvan je netwerk configuratie toch al 'om zeep' is) bij wijze van proef uit het netwerk halen en rechtstreeks aan de Siemens modem hangen? Om er dan voor te zorgen dat je van de Siemens je netwerk configuratie gegevens krijgt voer je eerst "ipconfig /release" uit en dan "ipconfig /renew". Als je dan "ipconfig /all" uitvoert, zouden je gegevens meer moeten overeenkomen met hetgeen ik hierboven heb gepost. Dan zou de Dommel software de modem toch moeten vinden.
Ja , default gateway is de standaard en ik kan op de inlogpagina van mijn router.
Heb wel een temp login voor het internet, en kom ook van netconnect.
Ik moet er ook nog bijzeggen dat er hier gisteren iemand van Belgacom geweest is om de koperdraadjes te versteken.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Enkel de telefoon werkt nog niet, misschien dat ze daar vandaag niet gewerkt hebben met de vlaamse feestdag.
Zal wel voor na mijn verlof zijn.
Geduld hé.
Alvast bedankt,
Wildy
Heb wel een temp login voor het internet, en kom ook van netconnect.
Ik moet er ook nog bijzeggen dat er hier gisteren iemand van Belgacom geweest is om de koperdraadjes te versteken.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.
Enkel de telefoon werkt nog niet, misschien dat ze daar vandaag niet gewerkt hebben met de vlaamse feestdag.
Zal wel voor na mijn verlof zijn.
Geduld hé.
Alvast bedankt,
Wildy
1) sommigen kunnen mij niet bellen. Blijkbaar ligt het probleem in een fout bij de overdrachtscode van belgacom naar dommel.
2) ik probeer naar dommel te bellen maar de klantenlijn 7777 blijkt steeds een fax te zijn.
3) blijkbaar heb je ook enige webspace bij dommel? waar? hoe? pakketten werken niet!
4) faxen via de siemensbox? hoe? men zegt hier wel "ja" het kan! Maar hoe?
5) meerdere telefoons aansluiten? combinatie van draadloze en vaste toestellen. Wie kan me zeggen hoe? meer dan 2.
dank voor de antwoorden.
2) ik probeer naar dommel te bellen maar de klantenlijn 7777 blijkt steeds een fax te zijn.
3) blijkbaar heb je ook enige webspace bij dommel? waar? hoe? pakketten werken niet!
4) faxen via de siemensbox? hoe? men zegt hier wel "ja" het kan! Maar hoe?
5) meerdere telefoons aansluiten? combinatie van draadloze en vaste toestellen. Wie kan me zeggen hoe? meer dan 2.
dank voor de antwoorden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
1) welke operatoren? telenet? dat is de enigste die me niet kan bereiken.. heb wel al een week niet meer getest.stoker schreef:1) sommigen kunnen mij niet bellen. Blijkbaar ligt het probleem in een fout bij de overdrachtscode van belgacom naar dommel.
2) ik probeer naar dommel te bellen maar de klantenlijn 7777 blijkt steeds een fax te zijn.
3) blijkbaar heb je ook enige webspace bij dommel? waar? hoe? pakketten werken niet!
4) faxen via de siemensbox? hoe? men zegt hier wel "ja" het kan! Maar hoe?
5) meerdere telefoons aansluiten? combinatie van draadloze en vaste toestellen. Wie kan me zeggen hoe?
dank voor de antwoorden.
2)hmm moet je gewoon 0800 nr is intoetsen.. persoonlijk werkt de 7777 hier wel zonder problemen..
3) webspace en domein komen na een programma update, dat is al verschillende malen vermeld geweest
4) door een fax apparaat aant e sluiten en gewoon te faxen...?
5) geen ervaring mee. enkel SIP clients die ik gebruik (door *3 *3 etc in te vullen)
0800 en dan?
Programma update? heb ik al gedaan via een link die ik hier ergens gevonden heb. Gaat het over de homelink op je pc?
Er is niets verandert bij mij.
Op de klantenlink op www.dommel.be zie ik alleen maar mijn algemene info pakket.
Hoe verder?
Programma update? heb ik al gedaan via een link die ik hier ergens gevonden heb. Gaat het over de homelink op je pc?
Er is niets verandert bij mij.
Op de klantenlink op www.dommel.be zie ik alleen maar mijn algemene info pakket.
Hoe verder?
Vanaf wanneer zagen jullie die homeconnect tralalal op CRM?
En alsj e die brief krijgt, en dan activeert-> heb je dan effectief homeconnect met login ed, of krijg je dan de datum dat het zo ver is? Ik ben al dommel klant
*EDIT: ik log nu es in met het wachtwoord van orignele CRM, min 1 karakter(door die wizard), en ik zie die homeconnect daar staan. Ben ik nu gescheten doordat ik 2 accounts heb? Zo ja, bel ik morgen toch wel even hoor,...(kan ik maandag pas bellen zeker? niet op zaterdag?)
En alsj e die brief krijgt, en dan activeert-> heb je dan effectief homeconnect met login ed, of krijg je dan de datum dat het zo ver is? Ik ben al dommel klant
*EDIT: ik log nu es in met het wachtwoord van orignele CRM, min 1 karakter(door die wizard), en ik zie die homeconnect daar staan. Ben ik nu gescheten doordat ik 2 accounts heb? Zo ja, bel ik morgen toch wel even hoor,...(kan ik maandag pas bellen zeker? niet op zaterdag?)
Laatst gewijzigd door frado 11 jul 2008, 20:20, in totaal 2 gewijzigd.
Ik had dit ook. Heb het dan op een andere pc gedaan, en daar ging het wel :/ . Ik zou de nieuwe setup downloaden van dommel, dit heb ik gebruikt op de andere pc, en zo gign het wel.
Btw: die cd ging niet eens in mijn gewone pc, enkel in laptop :/
Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)
Ik heb hetzelfde emailadres genomen als dat ik voor mijn netconnect heb gebruikt en ik kan alleen inloggen op dat van netconnect, ik had misschien beter een ander adres genomen.frado schreef:Vanaf wanneer zagen jullie die homeconnect tralalal op CRM?
En alsj e die brief krijgt, en dan activeert-> heb je dan effectief homeconnect met login ed, of krijg je dan de datum dat het zo ver is? Ik ben al dommel klant
*EDIT: ik log nu es in met het wachtwoord van orignele CRM, min 1 karakter(door die wizard), en ik zie die homeconnect daar staan. Ben ik nu gescheten doordat ik 2 accounts heb? Zo ja, bel ik morgen toch wel even hoor,...(kan ik maandag pas bellen zeker? niet op zaterdag?)
Als je de brief krijgt dan staat daar een datum op, op die datum mag je na 18u beginnen met de installatie van uw router (best via de setup die je kan downloaden van de dommelsite)
Login voor nieuwsgroepen staat in de brief, uw login voor internet (router) die worden ingesteld door de wizard/dommel zelf. (juist zoals uw SIP gegevens worden ingesteld)
Ik denk niet dat je "gescheten" bent, ik denk eigenlijk juist het omgekeerde, want ik kan alleen in het crm van mijn netconnect.
...
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Kost heel veel. Heb over een paar maanden terug twee keer gebeld en na een 10 tal min wachten haakten ze doodleuk in. Dit heeft me meer dan 17€ gekost.frado schreef:Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)
1.) 1,12 euro/ min. =67,2 euro/uur.frado schreef: Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)
2.) Met wat geluk 10 minuten Elvis en de raad eens terug te bellen.
Laatst gewijzigd door margaaas 11 jul 2008, 21:00, in totaal 2 gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
mja nu denken ze misschien dat ik 2 internetverbindingen wil ofzo? Of zal die netconnect automatisch opgezegd worden, of moet ik dat doen? Door de huidige domilciliering te stoppen, en de nieuwe voor homeconnect in te geven? En wanneer mag je deze stoppen(of doen zij dat?)BBB schreef:Ik heb hetzelfde emailadres genomen als dat ik voor mijn netconnect heb gebruikt en ik kan alleen inloggen op dat van netconnect, ik had misschien beter een ander adres genomen.frado schreef:Vanaf wanneer zagen jullie die homeconnect tralalal op CRM?
En alsj e die brief krijgt, en dan activeert-> heb je dan effectief homeconnect met login ed, of krijg je dan de datum dat het zo ver is? Ik ben al dommel klant
*EDIT: ik log nu es in met het wachtwoord van orignele CRM, min 1 karakter(door die wizard), en ik zie die homeconnect daar staan. Ben ik nu gescheten doordat ik 2 accounts heb? Zo ja, bel ik morgen toch wel even hoor,...(kan ik maandag pas bellen zeker? niet op zaterdag?)
Als je de brief krijgt dan staat daar een datum op, op die datum mag je na 18u beginnen met de installatie van uw router (best via de setup die je kan downloaden van de dommelsite)
Login voor nieuwsgroepen staat in de brief, uw login voor internet (router) die worden ingesteld door de wizard/dommel zelf. (juist zoals uw SIP gegevens worden ingesteld)
Ik denk niet dat je "gescheten" bent, ik denk eigenlijk juist het omgekeerde, want ik kan alleen in het crm van mijn netconnect.
En hoeveel tijd mag je schatten tussen brief en echte activatie?
Als je ze nodig hebt dan zou ik naar het 0800 nummer bellen het nadeel is wel dat je dan zou moeten wachten tot maandag en dat je ofwel geluk moet hebben, ofwel geduld om binnen te gerakenfrado schreef: Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)
Het is natuurlijk niet leuk om juist nu (in het weekend) en probleem te hebben dat je graag zou willen oplossen, 't zal de wet van murphy zijn zeker.
...
bedankt het heeft geholpen morge ga ik de brief bij dommel zelf in de brievenbus steken zodat ze het maandag morgen hebben en dan is het nog kwestie van wachten, hoe lang duurt het gemiddeld eer dat je internet hebt? en moet ik al iets doen met de modem gedurende deze wacht periode of wacht ik best tot er iemand van belgacom langs is geweest om de lijn terug actief te maken en sluit ik mijn modem dan aan?frado schreef: Ik had dit ook. Heb het dan op een andere pc gedaan, en daar ging het wel :/ . Ik zou de nieuwe setup downloaden van dommel, dit heb ik gebruikt op de andere pc, en zo gign het wel.
Btw: die cd ging niet eens in mijn gewone pc, enkel in laptop :/
Dat betaalnr van dommel: kost dat veel? En wie of wat krijg je dan aan de lijn(24/7??)
Misschien hier toch is voor bellen, maar ik veronderstel dat je uw telefoonnr overdraagt naar dommel, dus zien ze in principe dat je uw vorig abonnement niet meer nodig hebt.frado schreef: mja nu denken ze misschien dat ik 2 internetverbindingen wil ofzo? Of zal die netconnect automatisch opgezegd worden, of moet ik dat doen? Door de huidige domilciliering te stoppen, en de nieuwe voor homeconnect in te geven? En wanneer mag je deze stoppen(of doen zij dat?)
En hoeveel tijd mag je schatten tussen brief en echte activatie?
Ik zou mijn domiciliëring zelf al annuleren en die van homeconnect activeren, ze zien wel een maand extra abonnement als overstapkost.
Je kan voor alle zekerheid mailen/bellen en vermelden dat je overgaat van netconnect (of wat je had) naar homeconnect. (Ze zeggen uw belgacom abonnement ook op, dus vermoed ik dat ze ook zien dat je adsl had bij hun en dat je dit ook niet meer nodig hebt)
Ik heb op 20/06 mijn contract gemaild en op 30/06 was ik online met homeconnect (ergens daartussen heb ik mijn brief gekregen, de exacte datum weet ik niet meer, maar dat staat normaal hier in dit topic in een vorige post van mij)
edit: Twee verschillende adsl-abonnementen op hetzelfde nummer (dezelfde lijn) kan volgens mij niet, dus zien ze dat het ander abonnement moet opgezegd (niet verlengd) worden; of ik moest mij vergissen
...
ik heb nog een probleempje,
op de plaats waar de huidige modem staat is er alleen een internet aansluiting maar geen telefoon aansluiting en op de plaats waar de telefoon aansluiting is die nodig is voor de gigaset homebox veronderstel ik is er geen internet kabelcontact met de pc's. Wij hebben momenteel telenet en internet en telefonie is hier appart geloof ik. maar we hebben nog een belgacomlijn maar deze is niet meer actief.
dus wat is de oplossing hiervoor
1) moet ik overschakelen op draadloos netwerk
2) komt iemand van belgacom dit ook wijzigen terwijl hij de telefoon lijn actief maakt
en zoja 1 hoeveel kost een netwerk kaart voor pc (niet te duur maar toch degelijk) en hoe heet deze? bedankt
wat is ook het verschil tussen een pcmcia en pci netwerk kaart en welke heb ik nodig om toch een degelijke snelheid te behalen wanneer de modem boven staat en de pc's onder... bedankt
op de plaats waar de huidige modem staat is er alleen een internet aansluiting maar geen telefoon aansluiting en op de plaats waar de telefoon aansluiting is die nodig is voor de gigaset homebox veronderstel ik is er geen internet kabelcontact met de pc's. Wij hebben momenteel telenet en internet en telefonie is hier appart geloof ik. maar we hebben nog een belgacomlijn maar deze is niet meer actief.
dus wat is de oplossing hiervoor
1) moet ik overschakelen op draadloos netwerk
2) komt iemand van belgacom dit ook wijzigen terwijl hij de telefoon lijn actief maakt
en zoja 1 hoeveel kost een netwerk kaart voor pc (niet te duur maar toch degelijk) en hoe heet deze? bedankt
wat is ook het verschil tussen een pcmcia en pci netwerk kaart en welke heb ik nodig om toch een degelijke snelheid te behalen wanneer de modem boven staat en de pc's onder... bedankt