Illegale downloaders binnenkort geweerd van het internet?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
super_freak
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:13

Illegale downloaders binnenkort geweerd van het internet?

10 juli 2008 -- Frederik Tibau

De nieuwe Europese telecomwet, die maandagavond groen licht kreeg maar nog moet gestemd worden door het Europees Parlement, zorgt voor heel wat ophef.

De amendementen die voorliggen, zouden immers niet alleen de deur openzetten voor het filteren van internetverkeer en het bespioneren van burgers, ze zouden het ook mogelijk maken om illegale downloaders na drie overtredingen de toegang tot het internet te ontzeggen.

Het fameuze 'three strikes and you're out'-concept komt eigenlijk van de Franse president Sarkozy. Hij oppert dat ISP's verplicht moeten worden om klanten die illegale files binnenhalen of verspreiden, voor een jaar van het net te gooien. Zeker nu 'mijnheer Bruni' de komende zes maanden voorzitter is van de EU, wil hij van de gelegenheid gebruik maken om een oplossing voor het 'copyrightprobleem' te forceren.

Het conservatieve Britse parlementslid Malcolm Harbour, medeauteur van het beruchte 'blokkeringamendement', heeft nochtans al duidelijk laten verstaan dat het voorstel niets te maken heeft met het afdwingen van copyright. "De interpretatie die er nu aan gegeven wordt, is op zijn zachtst gezegd alarmerend en gaat voorbij aan de ware intentie, namelijk het beschermen van de rechten van de consument", vertelde hij aan de BBC.

Lilian Edwards, professor recht aan de Universiteit van Southampton, schreef in een reactie op haar blog dat ze opgelucht was te horen dat Harbour het amendement opnieuw voor het licht wil houden, als het te vatbaar zou blijken voor interpretatie. Eerder had Edwards al te kennen gegeven dat het voorstel, zoals het nu voorligt, perfect kan dienen als legitimatie voor 'three strikes and you're out'.

Intussen maken tal van Europarlementariërs zich sterk dat het om een vals alarm gaat. Zo zou er niet naar de juiste amendementen verwezen worden door de criticasters, en zou het alles behalve de bedoeling zijn om gebruikers de toegang tot het net te ontzeggen. Wel zouden ISP's verplicht worden om bij illegaal gebruik van de verbinding, de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen. Iets wat veel providers al doen.

Scheiding

Belangrijk voor België, is het concept van de functionele scheiding. Als de nieuwe telecomwet de stemming in het Parlement overleeft, zullen nationale telecomregulatoren zoals het BIPT in de toekomst een scheiding tussen netwerk en diensten kunnen afdwingen bij dominante operatoren.

Voor de slechte verstaander: het BIPT zou Belgacom kunnen dwingen om zijn infrastructuur te scheiden van diensten zoals telefonie, internet en televisie, met als doel ook andere partijen een kans te geven. Belgacom CEO Didier Bellens heeft zich altijd verzet tegen zulk een scenario. "Wij dragen de infrastructuurkosten en iedereen zou mogen delen in de winst? Dat kan dus niet."

Bron: http://www.datanews.be/nl/90-14-19113/article.html?cid=rss
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

De filmacteurs in america komen niet meer toe, zie dat ze geen gouden rand rond hun zwembad kunnen aanleggen ocharme of hun prive eilandjes ni meer kunnen kopen (waar gaat naartoe als ze da ni meer kunnen).

f*** Europa. Buiten een sterke euromunt heeft europa niets dan slecht gedaan voor de bevolking (hoge brandstof prijzen hoog houden om er een van te noemen,...)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Qbe schreef:De filmacteurs in america komen niet meer toe, zie dat ze geen gouden rand rond hun zwembad kunnen aanleggen ocharme of hun prive eilandjes ni meer kunnen kopen (waar gaat naartoe als ze da ni meer kunnen).

f*** Europa. Buiten een sterke euromunt heeft europa niets dan slecht gedaan voor de bevolking (hoge brandstof prijzen hoog houden om er een van te noemen,...)
Ze stellen het allemaal mooi voor, maar ze zuigen de mensen gewoon leeg.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Het is hopelijk niet met terugwerkende kracht of er zit straks niemand meer online :-o
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Qbe schreef:f*** Europa. Buiten een sterke euromunt heeft europa niets dan slecht gedaan voor de bevolking (hoge brandstof prijzen hoog houden om er een van te noemen,...)


Vind ik wel een krasse uitspraak.

De belangrijkste motivatie voor het oprichten van de Europese Unie (en zijn voorlopers) was het creeren van een stabiele context waarin vrede mogelijk werd.

En we hebben inderdaad een nog nooit geziene lange periode van vrede mogen meemaken waarin EU leden niet tegen elkaar ten oorlog trokken.

Ik denk dat we Europa dus eigenlijk wel heel dankbaar mogen zijn (hoewel er natuurlijk wel een heel aantal zaken verbeterd kunnen worden).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Economisch heeft de Unie toch ook wel zijn rol gespeeld, ik denk maar aan vrij verkeer van goederen en diensten. De impact hiervan is echter heel moeilijk te meten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Binnen 2 jaar blijf ik op mijn bestemming voor altijd als het zo voortgaat. Niet te doen zeg die venten bij de EC met hun dikke lonen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Goztow schreef:Economisch heeft de Unie toch ook wel zijn rol gespeeld, ik denk maar aan vrij verkeer van goederen en diensten. De impact hiervan is echter heel moeilijk te meten.


Vrij verkeer van goederen en diensten, maar ieder land mag voor sommige produkten/diensten een uitzondering maken wegens specifieke voorschriften in dat land, per toeval zijn dat altijd produkten/diensten die in dat land stukken duurder zijn dan in de rest van Europa, hoe zat dat bijvoorbeeld met de autoverzekeringen ook al weer?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat net weer het nut van vrij verkeer en goederen aantoont! En maak je geen zorgen: langzaam maar zeker gaan alle markten open gaan, het heeft alleen tijd nodig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Jan_B schreef:
Qbe schreef:f*** Europa. Buiten een sterke euromunt heeft europa niets dan slecht gedaan voor de bevolking (hoge brandstof prijzen hoog houden om er een van te noemen,...)

En we hebben inderdaad een nog nooit geziene lange periode van vrede mogen meemaken waarin EU leden niet tegen elkaar ten oorlog trokken.

Ik denk dat we Europa dus eigenlijk wel heel dankbaar mogen zijn (hoewel er natuurlijk wel een heel aantal zaken verbeterd kunnen worden).
Triestig dat je zoiets zegt. De mens zegt altijd dat ze beschaafd zijn en zeker in de westerse wereld, dan moeten ze ook maar geen oorlog voeren. Dus men moet een EU of iets dergelijks oprichten zodat er geen oorlog is of komt... :roll:
Als je op de wereldbol gaat kijken dan woeden er nog vele oorlogen, zie maar naar die van de Amerikanen, voor mij is dat niet beschaafd zijn.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

@ And, als je even de geschiedenis bekijkt van Europa, dan zal je merken dat we ons deel oorlogen wel al gehad hebben en dat we de laatste 60 jaren er net geen meer gehad hebben. Bovendien is één van de doelen van een verenigd Europa om een front te vormen tegen Rusland (vroeger de USSR), wat met de uitbreiding naar het Oosten nu ook wel heel dichtbij komt :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

AnD schreef:Als je op de wereldbol gaat kijken dan woeden er nog vele oorlogen, zie maar naar die van de Amerikanen.


Inderdaad, en dat is heel erg.

Mijn punt is dat oorlog jammer genoeg een veel "gewonere" toestand is dan vrede.

Ik ben van een generatie die in mijn land nooit oorlog heeft gekend - dat is waarschijnlijk nog nooit gebeurd in de laatste duizenden jaren.

Deze toestand is echter niet zomaar uit de lucht komen vallen: dat vergt veel inspanningen en kan alleen als er een stabiele economische context is. Daarvoor ben ik de EU alvast dankbaar.

Zoals hierboven al gezegd neemt dit niet weg dat aan de EU veel verbeterd kan worden.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Qbe schreef:f*** Europa. Buiten een sterke euromunt heeft europa niets dan slecht gedaan voor de bevolking (hoge brandstof prijzen hoog houden om er een van te noemen,...)


Hoe kortzichtig kan je zijn.
De sterke Euro heeft er juist voor gezorgd dat bij ons de energie prijzen relatief laag zijn gebleven.
Je moet eens in Amerika gaan kijken, daar liggen de prijzen inmiddels op 200%

Ook zorgt Europa ervoor dat de idiote Amerikaanse eisen op vliegtuigen en paspoorten afgezwakt worden.
Verder houd ze zich bezig met Monopolisten zoals Microsoft en hebben ze gezorgd voor lagere Windows prijzen.
Vista is bv een pak goedkoper dan XP, helaas dat XP niet mee gedaald is of niet veel.
Verder zijn in alle landen om ons heen de prijzen juist goedkoper geworden in de supermarkt, enkel in België niet.
En het is juist Europa die de Belgische regering telkens op haar vingers tikt om er iets aan te doen, maar die doen niets buiten zichzelf in stand houden en de kosten de pan uit laten rijzen.
Dit is een Belgisch probleem waar Europa telkens iets aan probeert te doen, maar de regering doet niks!

Wees blij dat we Europa hebben, anders gingen we de USA achterna in de crisis die daar heerst.
Tuurlijk merken we er ook de gevolgen van, maar veel minder zwaar...behalve in België...ga eens shoppen buiten de landsgrenzen en zie!
De prijzen liggen er enorm veel lager in Duitsland en Nederland, zeker in de supermarkten.

Ik hoop dat Leterme 1 heel snel uit elkaar spat en dat we eindelijk eens een regering krijgen die regeert!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Als ik dat hier lees kan Europa alles, maar gvd ze kunnen de privacy van de burgers langs geen kanten garanderen als het aankomt op copyrights ..? Ik ben een enorme voorstander van Europa, maar als ik dat hier zo lees begin ik toch te twijfelen ze.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Europa heeft zeker zijn fouten, zonder meer waar.
Maar vergeleken met de Belgische regering doen ze het bijzonder goed.

Voorbeeld, opslag van Email gegevens....vergelijk de Europese eisen eens met Duitsland en leg dan de Belgische er naast.
Duitsland is 6 maanden opslag....wat eist België?

Maar wat heeft Privacy met Copyrights te maken?
Frankrijk heeft heel rare wetten, niet moeilijk dat Sarkozy lawaai loopt te maken.
Niet te veel van aantrekken, want Europa is een democratie met helaas nog altijd VETO rechten...het komt er dus nooit door.

Amerikaanse toestanden waar ze je kunnen tappen ZONDER gerechtelijk bevel zal hier nooit komen, maak je daar geen zorgen over.
En Sabam zal nooit toegang krijgen zonder de rechter, wat de RIAA (zo heet het toch?) in de USA wel krijgt.

Privé zaken is iets waar Europa zich heel sterk in maakt, ik vrees er niet voor.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

komaan man dan is internet niet zo leuk meer
je pakt een grote vrijheid van ons af en zuigt ons nog harder leeg

zij kunnen wel massa's dvd's kopen etc... zij hebben toch het geld

en btw als dat gaat gebeuren zie ik de prijzen van de dvd's ook trg stijgen enz... wss :D

smerige bastards
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Dus nieuwsservers kunnen dan ook van het net gehaald worden dan?

Zij 'downloaden' immers illegale files, kwestie van hoe je het beziet :P
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Generic Human schreef:Dus nieuwsservers kunnen dan ook van het net gehaald worden dan?

Zij 'downloaden' immers illegale files, kwestie van hoe je het beziet :P


het is een kwestie van tijd voor europa een verbod op nieuwsservers gaat invoeren.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Europa gaat echt geen verbod op die servers invoeren.
Wat een paniek om niks.

Jullie moeten een beetje minder naar de USA en CNN kijken, die lui zijn pas echt dom en overdreven bezig.

Europa heeft privacy HEEL hoog in het vaandel, zonder gerechtelijk bevel mogen ze niks.
Wat een paniek gedoe...denk eens na!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

BasMSI schreef:Europa gaat echt geen verbod op die servers invoeren.
Wat een paniek om niks.

Jullie moeten een beetje minder naar de USA en CNN kijken, die lui zijn pas echt dom en overdreven bezig.

Europa heeft privacy HEEL hoog in het vaandel, zonder gerechtelijk bevel mogen ze niks.
Wat een paniek gedoe...denk eens na!


skynet heeft geen nieuwsgroepen meer, telenet laat zelfs geen prive servers toe zoals ewaka (of moet zijn dat dit alles veranderd is ik kan ook fout zijn ... :-D dit is op lokaal gebied), overal komen zelfs torrent sites onder vuur te liggen,... Wat als europa het in z'n hoofd haalt ...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Skynet en Telenet willen de traffiek niet...heeft geen bal met Europa te maken.
Telenet wil überhaupt niets wat iemand zelf zou kunnen, getuige hun poort-blok-0~1024.....
Waarom heeft iemand nog Telenet als het niet hoeft?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”